Oud 26-02-2007, 14:20
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
Ik heb het forum al doorzocht, maar er was niet echt iets waar ik dit bij kon zetten.


Afijn, vandaag erachter gekomen dat ik in plaats van 475 euri vorig jaar aan studiefinanciering nu maar 255 euri krijgt, dat betekent dat ik van dit geld niet eens de huur meer kan betalen. Ik zit nu zwaar in de problemen, want mijn ouders hadden nog gezegd dat er niet zoveel aan hun inkomen veranderd was (volgens de IB wel dus).

Mijn ouders willen nu wel dat mijn broertje bij me komt wonen, (in een 2-kamer woning, waarbij mijn broertje (15) dus in de woonkamer moet slapen, geen eigen plek heeft, wij totaal niet samen kunnen zijn en dat dus totaal niet gaat. Dan willen mijn ouders mijn huur betalen.

Nu willen en kunnen ze niks doen. Bijstand willen ze me niet geven, omdat ze dan zelf ook niet veel meer hebben.

Daarnaast komt erbij dat ik niet vrijwillig uit huis ben gegaan, ik heb 12 jaar (doordat mijn ouders ander werk hebben) in een instelling (lees; internaat) gewoond, en daar moest ik op mijn 18de vertrekken. Mijn broertje zit daar nu nog steeds. Ik was urgent, want stond anders op straat. En zit nu in één of andere huis, waar vanalles gebeurd en ik me dus totaal niet veilig voel. Toen kon ik nog het half jaar wel rondkomen, maar nu gaat dat dus een stuk lastiger.

Ik heb last van veel psychische dingen, maar dat zijn geen redenen om te zeuren zeg maar, daar zit je gewoon zelf mee, maar na al een stuk of 6x bloedarmoede en 2 a 3x pheiffer te hebben gehad, en nu weer futloos en enorme vermoeidheid te hebben, ben ik bang dat ik weer daaronder val. Daar komt bij dat ik eigenlijk altijd moe ben en vol met stress zit.

Ik wil graag weten of ik nog ergens anders in aanmerking kan komen voor eventuele bijstand en/of andere zaken.

Ik hoop dat iemand me informatie kan geven.
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-02-2007, 14:28
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Je hebt dan weliswaar niet meer recht op een aanvullende beurs als gift, maar je kan bij de IB-Groep altijd extra bijlenen. Deze lening ga je pas terugbetalen twee jaar na het behalen van je diploma (of stoppen van je studie) en het aflossingsbedrag wordt bepaald aan de hand van je inkomen.

Zie hier voor meer info: http://www.ib-groep.nl/Images/8418_7_tcm7-6165.pdf

Zo te zien kan je maximaal 276 euro bijlenen per maand, dan zit je al boven de 475 euro in totaal, dus volgens mij zijn je problemen dan verholpen. Ik zou wel zo min mogelijk proberen bij te lenen, en wellicht wat meer te werken om zo ook iets meer inkomen te hebben. Scheelt later toch weer met terugbetalen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 14:36
Verwijderd
Als je studeert is de enige optie om aan extra geld te komen (naast werken dan natuurlijk, maar dat lijkt me in jou geval niet echt een optie) idd bijlenen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 16:50
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
terugbetalen vind ik bij het ibg geen reden om niet te lenen. die regeling is dermate soepel dat dat nooit onoverkomelijk is.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 17:43
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
Tjha, over die lening; heb het al aan mijn ouders voorgelegd, maar toen kreeg ik vanalles over me heen, en de conclusie was dus al gauw duidelijk dat dat niet mocht
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter

Laatst gewijzigd op 26-02-2007 om 17:56.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 17:57
Verwijderd
Je bent 18 en woont op jezelf, je ouders willen/kunnen niet helpen op financieel gebied, dus dan kan je het beste lenen, daar heb je hun toestemming dacht ik ook niet voor nodig?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 18:05
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Poggy schreef op 26-02-2007 @ 17:57 :
Je bent 18 en woont op jezelf, je ouders willen/kunnen niet helpen op financieel gebied, dus dan kan je het beste lenen, daar heb je hun toestemming dacht ik ook niet voor nodig?
Nee, maar ik kan me goed voorstellen dat haar ouders, als ze erachter komen dat ze wél een lening aanneemt, dat niet in dank zullen afnemen, omdat ze lieten merken dat ze dat niet wilden. En dat maakt de situatie er niet beter op.

Maar toch is het denk ik de enige optie.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 18:15
Verwijderd
Kan ik me ook indenken, maar als je anders je huur niet meer kan betalen..

TS, waarom wilden ze niet dat je leende?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 18:23
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
Nou, redenen krijg ik nooit, maar van 3 jaar zeg maar 200 per maand lenen wordt toch uiteindelijk een schuld van 8000 euri ofsow, en tjha blijkbaar willen ze dat niet ofsow, maar steunen doen ze al wel, maar daar ken ik geen brood van op de plank leggen.
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 18:25
Verwijderd
Probeer je ouders uit te leggen hoe een lening bij de IBG werkt, hoe het met rente zit en terugbetaalregelingen. Ze zijn er namelijk niet strikt, en het komt er op neer dat je jezelf vanuit de toekomst betaalt. Nu lijkt het veel geld, maar als je eenmaal werk hebt, heb je 't vrij snel afgelost. Veel mensen vinden het idee van een lening eng, omdat ze meteen voor zich zien dat je veeeel rente betaalt en de rest van je leven blijft aflossen; zo zit het hier helemaal niet. En tja; 't is jouw leven en lening, als jij het nodig hebt, dan heb je het nodig.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Fay schreef op 26-02-2007 @ 18:23 :
Nou, redenen krijg ik nooit, maar van 3 jaar zeg maar 200 per maand lenen wordt toch uiteindelijk een schuld van 8000 euri ofsow, en tjha blijkbaar willen ze dat niet ofsow, maar steunen doen ze al wel, maar daar ken ik geen brood van op de plank leggen.
€8000,- is nú heel veel, maar zoals ik al zei; als je werkt en alleen voor jezelf moet zorgen, dan heb je dat zo bij elkaar (zolang je maar niet extravagant gaat leven na je studie).
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 18:40
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-02-2007 @ 18:27 :
€8000,- is nú heel veel, maar zoals ik al zei; als je werkt en alleen voor jezelf moet zorgen, dan heb je dat zo bij elkaar (zolang je maar niet extravagant gaat leven na je studie).
Das waar, ik kreeg al allemaal complimentjes dat ik het zo goed redde ensow, maar ja met dit bedrag zal dat toch wel iets te gek worden.

Morgen ga ik met mijn decaan (en ook van soort psycholoog) praten over wat ik hieraan zou kunnen doen.

Zou het feit dat ik niet vrijwillig op mezelf ben gaan wonen een rol mee kunnen spelen?
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 18:57
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Fay schreef op 26-02-2007 @ 18:40 :
Zou het feit dat ik niet vrijwillig op mezelf ben gaan wonen een rol mee kunnen spelen?
Bij de IB-groep kan dat alleen een rol spelen als je een "onverzoenlijk" conflict hebt met je beide (of een van je) ouders.

Dit kan als:
-je vader je niet erkend heeft
-je ouder(s) uit het gezag zijn ontzet of van het gezag zijn ontheven (door de Rechtbank)
-je geen contact hebt met je ouder(s) sinds je twaalfde
-als je ouders gescheiden zijn en de alimentatie is al 12 maanden of langer oninbaar
-een ander "ernstig, onverzoenlijk conflict" of "langdurig ernstig verstoorde relatie" met je ouder(s)

Onder het laatste punt vallen nadrukkelijk niet: meningsverschillen over studie of betalingsproblemen.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 19:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Fay schreef op 26-02-2007 @ 14:20 :
Ik wil graag weten of ik nog ergens anders in aanmerking kan komen voor eventuele bijstand en/of andere zaken.
Mwo, behalve de bovengenoemde zaken kan de gemeente soms ook een rol spelen. Probleem daarbij is dat dat voor veel mensen kan gelden, maar studenten over het algemeen op maar weinig aanspraak kunnen maken. Desondanks heb je nee en kun je ja krijgen.

Het gaat er bij mij overigens niet in dat twee werkende ouders met maar een kind financieel niet in staat zouden zijn hun andere kind te steunen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 19:43
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 26-02-2007 @ 18:27 :
€8000,- is nú heel veel, maar zoals ik al zei; als je werkt en alleen voor jezelf moet zorgen, dan heb je dat zo bij elkaar (zolang je maar niet extravagant gaat leven na je studie).
Daarbij kom ook nog dat als je situatie zo is dat je niet terug kunt betalen, je ook niet hoeft te gaan betalen, pas als je inkomen zodanig is dat je kan terugbetalen moet je gaan terugbetalen. Bij 8000 euro is dan denk ongeveer zo'n 60 euro in de maand (dat betaal ik nu ook terug ongeveer).

Ik denk niet dat je voor veel andere zaken in aanmerking komt, uitkeringen zijn er pas als je niet kan werken (dus als je bijvoorbeeld arbeidsongeschikt bent) en daarvoor moet je niet meer studeren.

De situatie lijkt me heel simpel, je zegt tegen je ouders dat er twee mogelijkheden zijn:
1. Je ouders geven zo'n 200 euro in de maand
2. Je leent bij de IB-groep

Lenen bij de IB-groep kan vanaf je 18e gewoon zonder toestemming van je ouders. Ze zullen er misschien niet blij mee zijn als je het toch doet, maar uiteindelijk draaien ze wel bij.

Als je ouders alsnog moeilijk blijven doen, vraag dan eens wat zij voor oplossing in gedachten hadden?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 20:11
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 26-02-2007 @ 19:43 :

Als je ouders alsnog moeilijk blijven doen, vraag dan eens wat zij voor oplossing in gedachten hadden?
Tjha, die oplossing zien zij dus in de zin van dat mijn broertje bij mij komt, maar dat lijkt me ook geen oplossing, de hele dag op elkaars lip zitten. Dan willen zij de huur betalen.

Ik heb ook al de oplossing mijn vriend gezegd, die nu al heel vaak bij mij is, omdat ik mij thuis onveilig voel.
Ik denk ook niet dat het voor mijn broertje zo fijn is in deze flat, maar het argument als mijn vriend bij mij komt is; het kan uitgaan.
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Fay schreef op 26-02-2007 @ 20:11 :
Tjha, die oplossing zien zij dus in de zin van dat mijn broertje bij mij komt, maar dat lijkt me ook geen oplossing, de hele dag op elkaars lip zitten. Dan willen zij de huur betalen.

Ik heb ook al de oplossing mijn vriend gezegd, die nu al heel vaak bij mij is, omdat ik mij thuis onveilig voel.
Ik denk ook niet dat het voor mijn broertje zo fijn is in deze flat, maar het argument als mijn vriend bij mij komt is; het kan uitgaan.
Het lijkt mij ook niet ideaal met je broertje, maar als het niet anders kan kan je dat misschien een tijdje proberen? Misschien gaat het wel gewoon goed en dan is iedereen blij.

Oh, en dat het uit kan gaan met je vriend, tja, dat kan altijd, dan zou je nooit kunnen gaan samenwonen, trouwen, dingen vooruit plannen etc.
Met citaat reageren
Oud 26-02-2007, 23:19
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Ik vind dit dus echt dikke onzin

1) Zij hebben te zorgen voor jou en je broer tot jullie 21 zijn, zowel financieeel als in het verlenen c.q. betalen van huisvesting
2) Je kan inderdaad overwegen om een baan te nemen of te lenen van IB groep maar ik vind dat je ouders dit maar moeten regelen.
3) Ik vind dat je ouders rekening moeten houden met de situatie en omstandigheden, ten eerste is het belachelijk dat zij jou iets proberen te verplichten, hun zoon in een woonkamer laten slapen en vervolgens ook nog verwachten dat jij dat accepteert.

Ik heb baggere ouders gehad; pa die me op mn 14e op straat heeft gezet en ma die me op mn 21e de deur wees en vervolgens de politie op mn dak stuurde voor diefstal terwijl ik mn eigen spullen kwam halen en het allemaal maar normaal vond, maar dit slaat werkelijk alles.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-02-2007, 00:09
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
thegoodlife schreef op 26-02-2007 @ 23:19 :
Ik vind dit dus echt dikke onzin

1) Zij hebben te zorgen voor jou en je broer tot jullie 21 zijn, zowel financieeel als in het verlenen c.q. betalen van huisvesting


da's niet waar. Je ouders zijn dan wel verantwoordelijk voor je, maar niet voor je kamerhuur : ze kan altijd bij dr ouders intrekken.

Citaat:

2) Je kan inderdaad overwegen om een baan te nemen of te lenen van IB groep maar ik vind dat je ouders dit maar moeten regelen.


Ja, je ouders moeten tot in lengte van dagen voor je zorgen. Werken, o jee, dat is voor sukkels. En lenen, dat is van de duivel. Doe normaal en neem je eigen verantwoordelijkheid.

Citaat:

3) Ik vind dat je ouders rekening moeten houden met de situatie en omstandigheden, ten eerste is het belachelijk dat zij jou iets proberen te verplichten, hun zoon in een woonkamer laten slapen en vervolgens ook nog verwachten dat jij dat accepteert.


Dat dat broertje daar ook moet wonen is idd onzin; dat joch gaat maar bij zn ouders wonen.

Citaat:

Ik heb baggere ouders gehad; pa die me op mn 14e op straat heeft gezet en ma die me op mn 21e de deur wees en vervolgens de politie op mn dak stuurde voor diefstal terwijl ik mn eigen spullen kwam halen en het allemaal maar normaal vond, maar dit slaat werkelijk alles.
das wel heel extreem, maar dat is écht niet hetzelfde als deze situatie.

ik denk overigens dat die ouders helemaal het geld niet hebben om voor twee kinderen een kamer te betalen, en dat dat er achter zit.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 00:38
thegoodlife
Avatar van thegoodlife
thegoodlife is offline
Ja, en dus pleur je ze maar in een internaat en ga je nu verlangen van je dochter van 18 dat ze mama gaat spelen en haar broertje in huis neemt en dan moet ie ook nog in de woonkamer gaan slapen

Wie kinderen neemt heeft een verantwoordelijkheid te nemen. En zij is 18, neem aan dat haar ouders haar ook financieeel ondersteunen als ze niet kan werken vanwege een intensieve studie oid.

Lenen is absoluut geen tip nee. Maar als ik moest kiezen tussen zelfstandig leven en lenen (als werken geen optie is) en wat haar ouders voorstellen zou ik daar alsnog voor gaan.
__________________
Life's a party, live it 2 the max!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 01:13
BlackWolf
Avatar van BlackWolf
BlackWolf is offline
Je moet gewoon langs de IB groep gaan. Ik kreeg gewoonlijk 300, en nu ineens 90. Ik was afgelopen week langsgegaan, kreeg ik te horen dat ze de inkomensgegevens van mijn vader nodig hadden. Die had hij al opgestuurd, maar blijkbaar was er iets mis gegaan, waardoor hij het opnieuw op moet sturen. Mijn vader woont in het buitenland dus dat is extra kl*te.

Ik ben trouwens niet de enige. Iemand anders die ik ken had ook dit probleem. En heb het ook van meerdere mensen gehoord. Maar goed. Hij was ook langsgegaan, en bij hem waren het dus de inkomensgegevens van zijn moeder die ontbraken. Dus ga langs, of stuur eventueel een mail en vraag waarom je minder krijgt. Als ze gegevens (opnieuw) willen van je ouders, moeten je ouders die opsturen, en krijg je alles wat je hebt gemist in 1 keer gestort op je rekening. Hoop dat je hier wat aan hebt.
__________________
Dawn's Moonlight
Met citaat reageren
Oud 27-02-2007, 09:42
Verwijderd
Citaat:
thegoodlife schreef op 27-02-2007 @ 00:38 :
Wie kinderen neemt heeft een verantwoordelijkheid te nemen.
Ik denk niet dat je op basis van een paar posts hier kunt beoordelen dat haar ouders dat niet doen... Er kunnen zoveel dingen zijn waarom ouders niet het geld hebben om hun kinderen zo te ondersteunen als eigenlijk nodig is. En verantwoordelijkheid is meer dan dat.

En hoe ouder je wordt en hoe zelfstandiger je wordt, hoe meer verantwoordelijkheden je nu eenmaal zelf krijgt. In het begin lastig, maar uiteindelijk alleen maar prettig, als je het mij vraagt.

@BlackWolf: Informeren bij de IB-Groep naar het waarom is idd ook een goed idee (sowieso handig om daar mee te beginnen).
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 12:15
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 27-02-2007 @ 00:09 :


da's niet waar. Je ouders zijn dan wel verantwoordelijk voor je, maar niet voor je kamerhuur : ze kan altijd bij dr ouders intrekken.



ik denk overigens dat die ouders helemaal het geld niet hebben om voor twee kinderen een kamer te betalen, en dat dat er achter zit. [/B]
BIj mij ouders intrekken kan dus niet, vanwege hun baan en kan niet naar school en sta ik dus op straat, mijn broertje zit in dat internaat nu nog en dat kost ook behoorlijk wat centen. Dat is de reden zeg maar.
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 12:22
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-02-2007 @ 09:42 :


@BlackWolf: Informeren bij de IB-Groep naar het waarom is idd ook een goed idee (sowieso handig om daar mee te beginnen).
Ik heb gebeld en geinformeerd, het enige antwoord dat ik kreeg was dat er een stijging in het inkomen zat en ik dus veel meer kreeg.

Ik weet niet of dit handig is om te vermelden, maar ik heb per ongeluk de brief opengemaakt van de boekhouder (weetikveel wat het is, het stond op mijn naam) en daar stonden dus 2 inkomsensbrieven in, van me vader;
gezameliijk inkomen; 20.0150 ongeveer
en me moeder; gezamelijk inkomen 20.000 ongeveer

dus ik denk het is gezamelijk, kijk bij de tabel 20.000 tot 30.000 is 0, zou ik dus het volledige krijgen en daar ging ik van uit.

Maar goed, als me broertje bij mij komt, dan heb ik geen eigen plek, als ik vroeg op moet staan moet ik natuurlijk alle lichten aandoen en weetikveel om te eten en dergelijke, er gebeurt vanalles in mijn flat en dat werkt ook op je zenuwen en daar komt bij die jongen moet een jeugd hebben en niet een zus die dan maar voor hem moet zorgen, lijkt mij? Ken ik niet zo goed zelf een kind gaan nemen

Tjha, onzin, ik probeer mijn vriend bij me te laten wonen, die ziet waar ik mee zit, en wil de helft van mijn huur en de boodschappen wel betalen, maar jha dat kan uitgaan, en dan kan ik het spelen op dat zij ook al met 17/18 samenwaren en dat ze een jaar later samen gingen wonen/werken, ze zijn namelijk schipper , misschien is dat van die instelling nu wat duidelijker.

Internaat kost geloof iik zown 300-600 per kwartaal ofzo. geloof ik, dus dat is ook al niet goedkoop.

Maar goed.
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 14:36
justa
justa is offline
Citaat:
Fay schreef op 26-02-2007 @ 14:20 :
daar zit je gewoon zelf mee, maar na al een stuk of 6x bloedarmoede en 2 a 3x pheiffer te hebben gehad,en nu weer futloos en enorme vermoeidheid te hebben, ben ik bang dat ik weer daaronder val.
Je kan maar 1 keer pfeiffer hebben.. de meeste mensen lopen het op als ze klein zijn, anderen later. maar als je het eenmaal hebt gehad, krijg je het niet meer, net als de waterpokken bijvoorbeeld.. Dus dit kan helemaal niet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-02-2007, 15:37
Fay
Avatar van Fay
Fay is offline
Citaat:
justa schreef op 28-02-2007 @ 14:36 :
Je kan maar 1 keer pfeiffer hebben.. de meeste mensen lopen het op als ze klein zijn, anderen later. maar als je het eenmaal hebt gehad, krijg je het niet meer, net als de waterpokken bijvoorbeeld.. Dus dit kan helemaal niet
Dat wordt gezegd, ik heb het wel degelijk meerdere keren gehad, na onderzoeken is dat er dus uitgekomen, en er zijn vele tegenstrijdige verhalen over pheiffer, maar uit eigen ervaring weet ik wel degelijk dat het meerdere keren kan voorkomen, tjha had het zelf ook liever niet meerdere keren gehad, want blij wordt ik er nu ook niet van
__________________
__ [[**Peanut**]]__ Op een dag wordt alles beter
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 15:55
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Tsja het lijkt me voor je broertje niet zo goed om bij jou in te trekken. Hij is nog best jong en heeft daarom controle/opvoeding nodig. Aangezien jij ook pas 18 bent kan je hem dat niet geven.
Wel erg gek dat je van de IB opeens geen aanvullende beurs meer krijgt. Je moet het precieze inkomen van allebei je ouders weten om na te gaan of dat wel klopt. Want de IB maakt erg veel fouten!
Samenwonen met je vriend is een optie, als het uitgaat ben je alleen weer terug bij af maar heb je wel iets geprobeerd. Maar je moet natuurlijk niet alleen vanwege je problemen met hem gaan samenwonen, want dan gaat het niet werken
Of gewoon lekker lenen, dan ben je van alle gezeur af. Je ouders hebben er niks mee te maken en kunnen je ook niet tegenhouden.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 21:26
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Volgens mij kun je het beste een klein bijbaantje zoeken en gewoon bijlenen bij de IB-groep. Misschien leuk als je vriend bij je komt wonen en kan bijdragen in de kosten, maar ik zou ook graag zelfstandig willen zijn als ik jou was.

Je ouders draaien vanzelf wel bij! Je bent 18, je woont zelfstandig, als je ouders je niet meer financieel willen/kunnen steunen moet je ook zelfstandig beslissingen nemen en met lenen bij de IB-groep is niets mis.

Overigens, als jouw ouders een gezamelijk inkomen van 20000 euro hebben, heb jij wel degelijk recht op een aanvullende beurs, namelijk:

Maximaal aanvullende beurs: €223,85
Ouderbijdrage: €67,16 (bij ouders met 1 ander kind)
Aanvullende beurs: €156,69

Dus zelfs als je ouders alletwee €20.000 per jaar zouden verdienen heb je nog recht op 156,69-67,16= €89,53 aanvullende beurs. Ik zou dus nog maar eens goed navragen aan je ouders wat hun bruto inkomen is.

Bron: http://www.ib-groep.nl/Images/8521_7..._tcm7-5971.pdf
Met citaat reageren
Oud 28-02-2007, 22:45
Verwijderd
Ga inderdaad achter die inkomens aan, zoek uit wat de IBG heeft doorgekregen en hoe het werkelijk zit.

En vervolgens, als je echt geen recht hebt op die aanvulling; je ouders betalen niet voor jou alleen, dus je moet gaan kiezen. Óf je broertje komt bij je wonen, óf je blijft alleen wonen en je gaat bij de IBG lenen, óf je gaat samenwonen met je vriend (en dan kan je ook nog gaan lenen, als dat nodig is).
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 09:38
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Fay schreef op 28-02-2007 @ 12:22 :
van me vader;
gezameliijk inkomen; 20.0150 ongeveer
en me moeder; gezamelijk inkomen 20.000 ongeveer

dus ik denk het is gezamelijk, kijk bij de tabel 20.000 tot 30.000 is 0, zou ik dus het volledige krijgen en daar ging ik van uit.
Zijn die bedragen niet ergens bij elkaar opgeteld, zodat je op ca 40.000 euro uit zou komen ?
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Fay schreef op 28-02-2007 @ 12:22 :

Ik weet niet of dit handig is om te vermelden, maar ik heb per ongeluk de brief opengemaakt van de boekhouder (weetikveel wat het is, het stond op mijn naam) en daar stonden dus 2 inkomsensbrieven in, van me vader;
gezameliijk inkomen; 20.0150 ongeveer
en me moeder; gezamelijk inkomen 20.000 ongeveer

dus ik denk het is gezamelijk, kijk bij de tabel 20.000 tot 30.000 is 0, zou ik dus het volledige krijgen en daar ging ik van uit.
Ik snap niet echt wat je bedoeld...ik heb ook weinig verstand van dat soort dingen, maar vraag anders eens aan je ouders wat hun gezamelijke inkomen is: 20.000 of 40.000 euro?

Laatst gewijzigd op 01-03-2007 om 09:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Buitenlandse student vraagt uitkering aan en studeert
Atak
9 22-12-2014 21:43
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Hulp voor zwervers.
hawleri_diva
57 02-11-2008 21:06
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Iemand Aub???
Samar
6 19-10-2008 21:31
Werk, Geld & Recht bij verhuizing moet ik ontslag nemen
Verwijderd
38 06-06-2008 01:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Rutte: ex-student niet meer in bijstand
Gatara
102 08-02-2004 15:48
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie P.O economie: (School)jaarbegroting student
Mara
0 20-05-2003 09:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:44.