Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2016, 20:05
ttijn
ttijn is offline
Kleedgeld & Zakgeld

Hallo allemaal,
Ik en mijn ouders zijn aan het overwegen om mij kleedgeld te gaan geven. Dus ik was benieuwd wat een normaal bedrag is om te krijgen van mijn ouders voor kleding. (Ik hoef niet per se alles aan kleding uit te geven, maar ik krijg nog wel apart zakgeld)
Dus ik heb een vragenlijstje gemaakt en ik zou het fijn vinden als jullie die in zouden willen vullen. Alvast bedankt!

(Ik moet er alles van kopen behalve sportschoenen)
1. Leeftijd
2. Zakgeld Per Maand
3. Kleedgeld Per Maand

Laatst gewijzigd op 26-12-2016 om 22:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2016, 20:15
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Hoeveel kleedgeld je krijgt is afhankelijk van wat je er van moet betalen. Betaal je er ook schoenen en je jas van, en ook sportkleding, dan heb je een hoger bedrag nodig dan wanneer je er alleen je kleding voor school (geen schoenen, jassen, sportspullen) voor hoeft te kopen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 26-12-2016, 21:45
Verwijderd
15
25 euro
100 euro

maar daar moet ik wel klusjes voor doen
Met citaat reageren
Oud 26-12-2016, 22:09
ttijn
ttijn is offline
Citaat:
Hoeveel kleedgeld je krijgt is afhankelijk van wat je er van moet betalen. Betaal je er ook schoenen en je jas van, en ook sportkleding, dan heb je een hoger bedrag nodig dan wanneer je er alleen je kleding voor school (geen schoenen, jassen, sportspullen) voor hoeft te kopen.
Klopt, ik moet alles kopen behalve sportschoenen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2016, 22:10
ttijn
ttijn is offline
Citaat:
15
maar daar moet ik wel klusjes voor doen
Zoals wat?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2016, 08:49
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ik ben geen tiener meer, maar ik kreeg op een gegeven moment de kinderbijslag als kleedgeld. Maar daar moest ik dan ook alle kleren enzo van kopen. Zakgeld liep langzaam op van een euro of 30 naar 40 per maand
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 27-12-2016, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Zoals wat?
Helpen met boodschappen, soms koken en andere dingen thuis.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2016, 12:25
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik kreeg geen kleedgeld (want ik ging toch altijd met mijn moeder winkelen, of mocht mijn aankopen declareren naderhand), wel €20,- zakgeld per maand. Ik had daarnaast een baantje. Cadeautjes voor klasgenoten moest ik zelf betalen, cadeaus voor mijn beste vrienden werden vaak (deels) voor me betaald. Toen ik wat ouder werd vond ik kleedgeld nog steeds een beetje onzin, maar kreeg ik bijvoorbeeld de helft van het aankoopbedrag van de kleding van mijn moeder terug, tenzij ze het een onzinaankoop vond.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 27-12-2016, 12:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik kreeg de kinderbijslag, dat was ongeveer 15 jaar geleden, zo'n 100 euro per maand. Daarvan moest ik alles zelf betalen, behalve dingen voor school. Dus niet alleen kleding maar ook cadeautjes, de kapper, fietsenmaker en treinkaartjes naar mijn vriendje aan de andere kant van Nederland.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2016, 12:33
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh en natuurlijk moest ik dingen thuis doen, afdrogen, stofzuigen, de hond uitlaten, de was ophangen, in vakanties mijn kamer opruimen of ramen zemen oid.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2016, 12:01
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Wat Eline zegt; ik kreeg €20 per maand en mijn moeder ging mee winkelen. Van die €20 moest ik dus alleen dingen als kapper, kadootjes, snacks enzo kopen.
Met citaat reageren
Oud 31-12-2016, 07:12
Verwijderd
Ik heb nooit zakgeld of kleedgeld gekregen bij mijn ouders. Bij mijn opa en oma wel. En daar moest ik cadeautjes voor vrienden van kopen en onzin waar mijn ouders zich niet aan op hielden. School spullen en kleding werd door mijn ouders betaald. En als ik zelf betaalde en het was nuttig kon ik het ook soms bij mijn moeder declareren
Met citaat reageren
Oud 09-01-2017, 07:24
Anna_Nibud
Avatar van Anna_Nibud
Anna_Nibud is offline
Hoi ttijn,

Op de scholierenwebsite van Nibud kun je vinden wat leeftijdsgenootjes krijgen aan zakgeld en kleedgeld.
Zakgeld: http://scholieren.nibud.nl/index.php?id=1778
Kleedgeld: http://scholieren.nibud.nl/index.php?id=1779

Zoals anderen ook al aangeven, is het niet alleen belangrijk om naar het bedrag te kijken, maar ook naar wat je er allemaal van moet kopen. Maak hier goede afspraken over met je ouders, zodat je weet waar je aan toe bent. Succes!
__________________
Meer weten over jongeren & geld? Of een persoonlijke geldvraag? Ga naar twitter.com/nibudscholieren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Kleedgeld & zakgeld
Annet.
85 01-11-2010 06:21
Werk, Geld & Recht Kleedgeld & Zakgeld
kriss
40 03-09-2009 22:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:49.