Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2003, 10:21
Verwijderd
Mijn moeder en ik hebben en nogal wisselende relatie.
Ik zal een voorbeeld geven:

al 3 weken maakt mn moeder me 's ochtends wakker. En dat doet ze niet zomaar. Nee dat gaat gepaard met een hoop gebler en geklapper van deuren. En ik dacht steeds: als ik nu boos word is mn dag verziekt, dus ik laat dr maar. Maar vandaag ging ze te ver.
Ze komt bijna DOOR de deur, wat dus al een enorme herrie maakt, laat een boer en roept vervolgens: 'Lig je nou alweer in die vieze Drievliet trui?!?'
Daarna begint ze een verhaal hoelaat ik ik gister thuis was, en wat we gedaan hebben. Alsof dat haar ene drol aangaat. Ik ga toch ook niet vragen : 'Mam, hebben jij en pap de laatste tijd nog seks gehad...?
En ik heb al eens gevraagd of ze misschien 's ochtends zachtjes kan doen, maar ze wil er geen rekening mee houden dat ik een vriend heb en dus 's avonds soms wel wat later naar bed ga. DAN MOET IK HET MAAR BETER PLANNEN...

Nu hebben we al een tijdje gesprekken ook over dat wakker maken en ze vind dan dat ik me aanstel, terwijl ze niet doorheeft dat ik me al 3 weken lig in te houden omdat ik er eigenlijk gek van word. Want hoe ik wakker word is echt bepalend voor mijn humeur voor de rest van de dag. En ze vind dat ik niet alles daar van af moet laten hangen.

Ik kan gewoon niet tot mijn moeder doordringen want ze vind toch altijd (en dan bedoel ik dus echt altijd) dat overdrijf en me aanstel.
Ze beweerd ook altijd dat ze de eerste zou zijn die het toe zou geven al had ze iets fout, maar dan heeft ze de afgelopen 17 zeker geen fouten gemaakt want ik heb het dr nog nooit horen zeggen

Ik weet niet wat ik ermee moet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2003, 10:24
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Uh... okay... Mag ik het word 'vaag' in de mond nemen?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 10:26
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
schrijf je moeder een brief

mag ik vragen of ze misschien aan de alcohol is ofzo want het lijkt me nogal vaag mijn moeder zegt wel dat ik weleens te veel in mijn bed lig maar ja wel op een andere manier.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 11:12
Verwijderd
nee, mn moeder is niet aan de alcohol...
ze is gewoon stom en vaag idd...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:08
Ireentje
Avatar van Ireentje
Ireentje is offline
Een goed gesprek met haar houden waar je vader ook bij is. Praat er vantevoren eens met je vader over, en zeg dat het zo niet langer kan en je er op een 'volwassen' manier een oplossing voor wilt zoeken.

succes!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:33
Faery
Faery is offline
Zorg voor een goed slot op de deur.
__________________
Genocidealisme.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:34
Verwijderd
kom voor jezelf op!!,....... wat ben je nou voor watje
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:35
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
M03|)3|2
__________________
Subtiel
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:41
Verwijderd
Citaat:
AtHell schreef op 04-07-2003 @ 00:35:
M03|)3|2
klasse
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 12:56
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
over hoe laat 's ochtends gaat 't hier?
uit jouw reactie maak ik namelijk op dat het heel vroeg is, maar uit die van je moeder (over dat laat naar bed gaan enzo) maak ik op dat het best wel laat is al.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:33
smilegirl
smilegirl is offline
een keer goed boos worden op haar zodat het goed doordringt in de botte vage kop van je moeder???
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:51
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef op 03-07-2003 @ 13:56:
over hoe laat 's ochtends gaat 't hier?
uit jouw reactie maak ik namelijk op dat het heel vroeg is, maar uit die van je moeder (over dat laat naar bed gaan enzo) maak ik op dat het best wel laat is al.
het is dan meestal 9 uur, en ze vind dan da tik maa rens wakke rmoet worden, terwijl ik dan bv om 3 uur thuis was van mn vriend...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:54
Verwijderd
Citaat:
smilegirl schreef op 03-07-2003 @ 14:33:
een keer goed boos worden op haar zodat het goed doordringt in de botte vage kop van je moeder???
nee want dat heeft dus geen nut, dat heb ik dus al een keer gedaan.
Laatst vroe gik of ze een keer roze muisje wou meenemen, en toen zei ze dat ze niet wist of ze da tkon onthouden. Terwijl ze wel al 14 jaar kan onthouden dat toen mn broertje geboren werd er geen blauwe muisjes waren, en dat ze daarom nu altijd blauwe muisjes meeneemt.
Toen zei ze dat dat indruk op de had gemaakt
Dus toen heb ik heel erg stennis staan trappen om roze muisjes, om te hopen dat het dan wel indruk maakte. Ja hoor, toen had ik roze muisjes...
ik bedoel das echt niet normaal...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:57
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Een serieus gesprek plannen. Plan van te voren met zijn allen een avond in: vader, moeder, je vriend en jij.
Vertel je moeder waarom jij je 's ochtends zo ergert (jah alweer) en vertel haar waarom je ' avonds wat later thuis bent als je met je vriend afspreekt (jah alweer). Laat je vriend jouw kant van het verhaal bevestigen, laat vervolgens jouw moeders visie op het hele gedoe vertellen en vraag dan uiteindelijk om de mening van je vader. Misschien helpt het. Als je jezelf zo serieus laat zien, zal je moeder misschien zien dat je het echt meent en dat het niet zomaar een ruzietje is oid....
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 13:58
Verwijderd
en ik was een keer heel erg aan het lijnen, maar eigenlijk tegen anorexia aan. Dus al het eten meed ik. Toen had ze een keer snoep meegenomen en ben ik heel boos geworden, want ze wist dat ik aan de lijn was. En psychisch ging het bij mij ook niet lekker, dus ik reageerde overal heel fel op.
Nu is het een jaar later, en heb ik verschijdene keren gevraagd of ze wat lekkers mee wil nemen, en ze doet het niet omdat ik toen zo stennis had gemaakt, en misschien zou ik dat nu weer doen.
ANDERS VRAAG IK HET TOCH NIET???

en dan word ik dus weer boos, stamp stennis en dan neemt ze dus wel wat mee,,,
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Loezzel schreef op 03-07-2003 @ 14:57:
Een serieus gesprek plannen. Plan van te voren met zijn allen een avond in: vader, moeder, je vriend en jij.
Vertel je moeder waarom jij je 's ochtends zo ergert (jah alweer) en vertel haar waarom je ' avonds wat later thuis bent als je met je vriend afspreekt (jah alweer). Laat je vriend jouw kant van het verhaal bevestigen, laat vervolgens jouw moeders visie op het hele gedoe vertellen en vraag dan uiteindelijk om de mening van je vader. Misschien helpt het. Als je jezelf zo serieus laat zien, zal je moeder misschien zien dat je het echt meent en dat het niet zomaar een ruzietje is oid....
dat deel van mn vriend is niet zo handig want die zegt dat ik me dan maar moet inhouden
en als ik dan echt blij vertel da tik al 3 dagen geen ruzie heb gehad zegt ie : zooooooo .
das dus mega sarcastisch...
dus op dat vlak heb ik niet zoveel aan hem...
hijs heel leuk, maar op dat vlak kan ik hem er beter buiten laten...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 14:39
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
Qimm schreef op 03-07-2003 @ 11:24:
Uh... okay... Mag ik het word 'vaag' in de mond nemen?
__________________
vive le bob?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 15:53
thisisfun
thisisfun is offline
het is inderdaag vaag maar ik zou tog maar eens heel goed gaan kijken of je moeder niej aan de drank is en anders moet ze in therapie ofzo want het is nie egt normaal sorry
__________________
Je hebt mensen, en je hebt mij!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-07-2003, 16:00
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
thisisfun schreef op 03-07-2003 @ 16:53:
het is inderdaag vaag maar ik zou tog maar eens heel goed gaan kijken of je moeder niej aan de drank is en anders moet ze in therapie ofzo want het is nie egt normaal sorry
Wat een bullshit. Die meid is gewoon een beetje laat aan het puberen.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 16:33
Otis
Avatar van Otis
Otis is offline
kwam je moeder nou BOEREND ( ! ) de kamer binnen ?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:11
Verwijderd
Citaat:
freakyGMC schreef op 03-07-2003 @ 17:33:
kwam je moeder nou BOEREND ( ! ) de kamer binnen ?
ja boerend ja...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:13
Verwijderd
Citaat:
thisisfun schreef op 03-07-2003 @ 16:53:
het is inderdaag vaag maar ik zou tog maar eens heel goed gaan kijken of je moeder niej aan de drank is en anders moet ze in therapie ofzo want het is nie egt normaal sorry
ik had eigenlijk geen zin om mn moeders verleden erbij te halen maar drank is absoluut uit den boze bij mijn moeder, aangezien haar moeder aan de grank was. Ze heeft geen gelukkige jeugd gehad en heeft hier nu absoluut nog moeilijk mee.
Ze is al 3 jaar in therapie, maar dat staat totaal los van dit alles. Ze is al eerder in therapie geweest, en heeft nu nieuwe medicijnen, die hebben ook niet zo'n goed invloed op haar. Ze vergeet dingen, zelf om haar medicijnen te nemen. Als ze ze niet heeft genomen is ze de hele dag hyper...

Ik vind het alleen een beetje lomp dat er metteen word gezegt dat mn moeder dan maar in therapie moet ofzo, ik vroeg gewoon hoe we dit normaal op konden lossen...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:15
Verwijderd
9 uur is idd een mooie tijd om op te staan, maar dan wel als je om 12 uur of 1 uur bent gaan slapen, niet als je om 3 uur bent gaan slapen... hmm... misschien kunnen jullie iets afspreken samen, waarbij je allebei een beetje toegeeft? Bijvoorbeeld dat zij jou pas om half elf wakker maakt, endat jij om half twee thuis bent, zoiets?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:20
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 03-07-2003 @ 17:00:
Wat een bullshit. Die meid is gewoon een beetje laat aan het puberen.
fijn dat jij je erin verdiept hebt, maar ik vind dit dus echt een kutopmerking.
ik weet niet hoor, of je hebt het niet gelezen helemaal , of je bent gewoon een onwijze zak.
Maar we hebben het er zelfs al ove rgehad of het misschien beter is als ik uit huis word geplaatst. Die voorbeelden die ik geef zijn maar kleine dingen maar daar kunnen we gerust 3 dagen ruzie om maken.
En als we ruzie hebben gehad houd ik liever mn mond verder, maar ze wil er dan bij alles wat ik doe op in gaan. Ik hoef maar de kamer in te lopen en ze begint weer alles tegen me te gebruiken...
daarbij, dat 'late puberen' van jou... dan puber ik zeker al vanaf mn 12de, want het is niet nu ineens, het gaat echt al 5 jaar zo...
maar toch bedankt dat je er zo geweldig simpel naar kijkt,,,
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 20:23
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Ik geef je moeder helemaal gelijk, in den avondurn een vrouw dan ook in den ochtenduren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2003, 22:10
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
BadlyDrawnGirl schreef op 03-07-2003 @ 21:20:
fijn dat jij je erin verdiept hebt, maar ik vind dit dus echt een kutopmerking.
ik weet niet hoor, of je hebt het niet gelezen helemaal , of je bent gewoon een onwijze zak.
Maar we hebben het er zelfs al ove rgehad of het misschien beter is als ik uit huis word geplaatst. Die voorbeelden die ik geef zijn maar kleine dingen maar daar kunnen we gerust 3 dagen ruzie om maken.
En als we ruzie hebben gehad houd ik liever mn mond verder, maar ze wil er dan bij alles wat ik doe op in gaan. Ik hoef maar de kamer in te lopen en ze begint weer alles tegen me te gebruiken...
daarbij, dat 'late puberen' van jou... dan puber ik zeker al vanaf mn 12de, want het is niet nu ineens, het gaat echt al 5 jaar zo...
maar toch bedankt dat je er zo geweldig simpel naar kijkt,,,
Even voor alle duidelijkheid: de dingen die jij in je eerste post typte zijn van die typische dingen die altijd in het voordeel van degene die ze vertelt zijn. Ook ben jij boos omdat ze vraagt hoe laat je thuis bent. Niks vreemds om aan je dochter te vragen lijkt me. Behoorlijk puberaal om daar op te reageren zoals jij doet.

Die eerste post zou prima door kunnen gaan voor puberaal gedrag van jouw kant. Ik kan niet weten wat er verder allemaal speelt. Je kunt niet verwachten dat ik door zo'n stukje volkomen ontroerd raak en jouw gelijk volkomen het voordeel van alle twijfel geef.

En trouwens, de manier waarop jij hier reageert in dit topic, doet me nog steeds niet echt van gedachten veranderen. Nu zul je me wel helemaal een zak vinden, maar dat kan me niet zo veel schelen. Alles wat iedereen hier zegt is niet goed, of het nou over alcohol, over therapie of over puberen gaat. Alles is in jouw ogen fout.

Het lijkt wel of je alleen maar wil dat we jou gelijk geven, en dan ben je bij mij aan het verkeerde adres, want zo overtuigd van jouw gelijk ben ik niet. Ik weet 100% zeker dat dit niet aan jouw moeder alleen ligt. Er zal ook een deel van alle problemen van jouw kant komen. Pas als je dat ziet, kun je, denk ik, een oplossing gaan zoeken en hopelijk vinden.
__________________
Geiz ist Geil!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2003, 23:15
Verwijderd
Citaat:
Studentje schreef op 03-07-2003 @ 23:10:


*verhaal*

Ik kan me absoluut vinden in wat je nu zegt, maar niet in zo'n kort door de bocht reactie.

Tuurlijk, ik ben nog aan het puberen, maar ik snap niet dat ik alleen tot mijn moeder kan doordringen als ik uit me dak ga, en dus indruk op dr maak.
Mijn punt daarbij is dat je volgens mij niet van iemand die net 2 seconden geleden gewekt is door een hoop lawaai kan verwachten dat hij/zij een heel gesprek met je gaat houden over of je wel of geen seks die avond daarvoor hebt gehad en hoeleuk en hoelang alles geduurt heeft (of iz dit echt heeel gek).

Wat betreft de alcohol, als ik zeg dat mijn moeder niet aan de alcohol iz, hoef ik verder niet een reactie te verwachten van: Ik zou er maar eens op letten ofzo... Ik weet zelf dondersgoed hoe mensen doen als ze dronken zijn, zelfs van mn moeder.
Mn moeder is ziek en kan daardoor niet werken, en er zijn heus wel momenten dat het allemaal redelijk zn gangetje gaat. En ze is gewoon niet aan de alcohol. PUNT.

Die therapie dat heb ik dus al nader verklaart, ze heeft therapie en medicijnen waardoor ze ook anders is dan hiervoor. Echter, en ik weet dat dat heel hard klinkt, ik vind dit geen excuus, aangezien er dus ook momenten zijn dat het wel goed gaat.

Ik verwacht ook helemaal niet dat je ontroerd raakt, medelijden gaat hebben met mn moeder of mij, maar ik vroeg me gewoon af hoe ik een keer anders kon proberen om tot haar door te dringen. Dat er gewoon echt dingen zijn die ze misschien heel leuk vind maar wat ik echt heel vervelend vind. Ik heb me dus al 3 weken ingehouden, en af en toe gezegt dat ik het echt niet leuk vind. Volgende dag gaat het van voor af aan.

Daarbij wat dus nog niet ter sprake is gekomen zijn er natuurlijk ook dingen die mn ouders niet leuk vinden van mij. En waarvan ze ook liever zien dat ik het niet meer doe. Echter ik vind dat we allemaal gelijk zijn in een gezin, en niet dat zij met zn tweeen alles uitmaken en dat als mn broertje of ik iets niet leuk vinden dat daar dan geen rekening mee gehouden word.
Want ja, wij zijn per slot van rekening je ouders. En voor wat hoort wat vind ik. Ik probeer natuurlijk zo goed als het gaat rekening te houden met wat ze wel en niet willen zien gebeuren. (nu moet ik zeggen dat het er bij mij dus ook inschiet, maar er zit een verschil tussen wel proberen of het helemaal naast je neer leggen. )
Maar op een gegeven moment is het op. Als ik het idee heb dat ik alleen maar probeer en alsnog geen respons krijg op dingen die ik liever anders zie, ben ik klaar.

Daarbij loop ik nu bij jeugdzorg, maar dit wil niet echt vlotten. Ik heb last van sterke emoties. Mn moeder zei een keer midden in een ruzie: 'En jij bent een trut want jij blijft zitten in de vijfde...'
Dat komt dan helemaal uit het niets, maar het kwetst me echt heel erg omdat ik het al kut genoeg vond da tik misschien zou blijven zitten. Dat heb ik ook gezegt, en dan zegt ze dat ik het niet zo nauw op de woorden moet nemen. Maar vervolgens is ze wel mega pissed off als ik zeg dat ik me voor dr schaam als mn vriend hier is. Mag zij dan alleen mij afzeiken, moet ik het dus maar over me heen laten komen. Sorry, maar dat kan ik niet...

en nu vind ik het wel weer ff mooi...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 09:01
thisisfun
thisisfun is offline
Citaat:
Studentje schreef op 03-07-2003 @ 17:00:
Wat een bullshit. Die meid is gewoon een beetje laat aan het puberen.
ach jah k moet tog ook wat lullen ??
__________________
Je hebt mensen, en je hebt mij!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2003, 11:29
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Heeft jouw moeder adhd? misschien?
ik herken heel veel van haar in mijn broer, alleen hij uit het dan meer in agressie e.d.
en meestal is het zo, dat hij heel moeilijk te overtuigen is, alles draait om hem, zijn wereld. en daar is niet veel aan te doen, en therapie maakt het in zijngeval erger, omdat ie zich dat bestuurd voelt zegmaar. meestal als hijg ewoon n tijd niks met iemand te maken heeft wordtie rustig engaat het al wat beter...maar tis geen kwaaie.
En volgens mij is je moeder ook niet door en door slecht ofzo, ik denk dat ze het vast niet allemaal kwaad bedoelt ofzo, ze heeft denk ik gewoon een bepaald beeld in haar hoofd, en als dat niet wil lukken, dat krijf je stennis...en tsjah, echt goed advies heb ik nie =/
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 14:55
Verwijderd
Citaat:
Assasin schreef op 03-07-2003 @ 21:23:
Ik geef je moeder helemaal gelijk, in den avondurn een vrouw dan ook in den ochtenduren.
Alsof jij zo'n vroege vogel bent...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 15:47
[BlisteX]
Avatar van [BlisteX]
[BlisteX] is offline
Citaat:
Assasin schreef op 03-07-2003 @ 21:23:
Ik geef je moeder helemaal gelijk, in den avondurn een vrouw dan ook in den ochtenduren.
He said it all....
__________________
If you play this shit in you're car, you just beat my expectations of this crap by far
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 16:43
Kastanje
Avatar van Kastanje
Kastanje is offline
Je zeurt
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 22:30
Verwijderd
Jouw instelling is eigenlijk een beetje "Ik kom 's nachts om 3 uur thuis omdat ik een vriendje heb en dus volwassen ben en je hebt daar maar rekening mee te houden", dat vind ik niet sociaal. Ik kan het me goed voorstellen dat je moeder het niet leuk vindt als je steeds om 3 uur thuis komt en nooit zegt wat je nou eigenlijk hebt uitgevreten. Het probleem komt dus ook van jouw kant. Kom maar eens een tijdje gewoon normaal op tijd thuis, dan valt er waarschijnlijk beter met je moeder te praten.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 22:34
Verwijderd
opzich zouden jullie mn andere reacties ook kunnen lezen...

en heb jij het ook altijd zo uitgebreid met je moeder over je seksleven als je net het eerste daglicht hebt gezien?
nou ik niet, want ik moet dan eerst wakker worden...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 23:33
Verwijderd
Wees blij dat je een seksleven hebt, er zijn genoeg meiden van 17 die dat niet hebben en/of niet mogen van hun moeder.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 01:38
psilo
Avatar van psilo
psilo is offline
je moeder is gewoon een ranzig varken
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-07-2003, 01:38
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
geef haar een rotschop
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 01:39
psilo
Avatar van psilo
psilo is offline
ik bedoel ehh...... laat maar hangen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 01:39
psilo
Avatar van psilo
psilo is offline
yo empyrian... alles goed ?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 01:40
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
ja opzich
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 01:40
psilo
Avatar van psilo
psilo is offline
morgen gratis entree... relaxed
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 01:48
empyrian
Avatar van empyrian
empyrian is offline
relaxed in de waterhut!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 01:56
psilo
Avatar van psilo
psilo is offline
schapenvrucht
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 08:45
Thomas
Thomas is offline
Ik denk dat jij je een beetje aanstelt, maar als je je er echt aan stoort dan moet je gewoon eens even onder vier ogen met je moeder gaan praten.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 11:51
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Probeer er gewoon nóg eens rustig met je moeder over te praten... ik snap ook wel dat als je 17 bent je echt geen zin hebt om aan je moeder verantwoording af te leggen over wat je gedaan hebt en wanneer en met wie.

Maar vraag gewoon eens aan je moeder waarom ze je nou om 9 uur wakker maakt, en of ze niks beters te doen heeft

Ik bedoel, het moet toch een keer tot haar doordringen dat jij het niet op prijs stelt. Als je dat gewoon rustig tegen haar zegt dan moet ze dat toch wel kunnen begrijpen?

Kijk, er zijn altijd twee kanten aan een situatie... je moeder zal ook wel een reden hebben om om 9 uur binnen komen te vallen, ze doet het heus niet om jou te vervelen. Maar de enige oplossing is volgens mij om gewoon met haar te praten... met ruziën bereik je ook niks
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 13:47
Woman Of Steel
Avatar van Woman Of Steel
Woman Of Steel is offline
maak je moeder ook eens met een hoop lawaai wakker rond een uurtje of 6.
__________________
Woorden die gevallen zijn, kun je niet meer oprapen.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 15:46
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Moonboy schreef op 06-07-2003 @ 17:43:
Je zeurt
!!!

Ja idd... Luister ik wil niet heel bekrompen of misselijk overkomen maar, dit komt serieus van twee kanten... Ik bedoel, jij ligt haar een beetje uit te dagen en zij doet het terug bij jou!
Het staat waarschijnlijk niet aan ofzo, maar als ik jou was zou ik gewoon op alles wat ze zegt ja knikken.. Gewoon pikken, dan krijgt zij ook zoiets van... Hmm, nou ja laat maar dan...

Snap je?
Laat het rusten... Ze hoeft niet alles te accepteren van jou, given, en jij niet van haar, maar there's a thing called meeting each other half way???
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 19:29
feline
feline is offline
Citaat:
Studentje schreef op 03-07-2003 @ 23:10:
Even voor alle duidelijkheid: de dingen die jij in je eerste post typte zijn van die typische dingen die altijd in het voordeel van degene die ze vertelt zijn. Ook ben jij boos omdat ze vraagt hoe laat je thuis bent. Niks vreemds om aan je dochter te vragen lijkt me. Behoorlijk puberaal om daar op te reageren zoals jij doet.

Die eerste post zou prima door kunnen gaan voor puberaal gedrag van jouw kant. Ik kan niet weten wat er verder allemaal speelt. Je kunt niet verwachten dat ik door zo'n stukje volkomen ontroerd raak en jouw gelijk volkomen het voordeel van alle twijfel geef.

En trouwens, de manier waarop jij hier reageert in dit topic, doet me nog steeds niet echt van gedachten veranderen. Nu zul je me wel helemaal een zak vinden, maar dat kan me niet zo veel schelen. Alles wat iedereen hier zegt is niet goed, of het nou over alcohol, over therapie of over puberen gaat. Alles is in jouw ogen fout.

Het lijkt wel of je alleen maar wil dat we jou gelijk geven, en dan ben je bij mij aan het verkeerde adres, want zo overtuigd van jouw gelijk ben ik niet. Ik weet 100% zeker dat dit niet aan jouw moeder alleen ligt. Er zal ook een deel van alle problemen van jouw kant komen. Pas als je dat ziet, kun je, denk ik, een oplossing gaan zoeken en hopelijk vinden.
Helemaal mee eens.

BadlyDrawnGirl, ik heb je hele verhaal gelezen en ik denk dat je ook een moet gaan nadenken hoe jij op bepaalde dingen reageert. Stennis maken om roze muisjes? Sorry hoor, maar dat komt bij mij wel erg belachelijk over. Vind je het raar dat je moeder vraagt hoe laat je thuis was en waar je geweest bent? Als ik thuiskom loop ik altijd eerst even naar mijn ouders om te zeggen dat ik thuis ben. 's ochtends vragen ze uit interesse wat ik gedaan heb, en ik vind het alleen maar leuk dat ze dat doen. En dat vind ik vragen van een heel andere categorie dan het seksleven van je ouders.
Volgens mij moet er echt iets gebeuren aan de manier waarop je moeder en jij met elkaar omgaan. En daar heb jij ook een groot aandeel in.
En over dat wakker maken:
Ik zou gewoon vriendelijk vragen aan je moeder (vriendelijk betekent niet hooghartig en betweterig, want dat wordt nog weleens verward door mensen) of ze je misschien niet meer wakker kan maken 's ochtends. Jij kan haar weer tegemoet komen door om 10 uur op te staan ipv tot 3 uur je bed te rotten. Trouwens: dat laat thuiskomen doe je zelf, dus zoals al eerder gezegd: 's avonds een vrouw, 's ochtends een vrouw.
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 22:02
Verwijderd
Citaat:
feline schreef op 07-07-2003 @ 20:29:
Helemaal mee eens.

BadlyDrawnGirl, ik heb je hele verhaal gelezen en ik denk dat je ook een moet gaan nadenken hoe jij op bepaalde dingen reageert. Stennis maken om roze muisjes? Sorry hoor, maar dat komt bij mij wel erg belachelijk over. Vind je het raar dat je moeder vraagt hoe laat je thuis was en waar je geweest bent? Als ik thuiskom loop ik altijd eerst even naar mijn ouders om te zeggen dat ik thuis ben. 's ochtends vragen ze uit interesse wat ik gedaan heb, en ik vind het alleen maar leuk dat ze dat doen. En dat vind ik vragen van een heel andere categorie dan het seksleven van je ouders.
Volgens mij moet er echt iets gebeuren aan de manier waarop je moeder en jij met elkaar omgaan. En daar heb jij ook een groot aandeel in.
En over dat wakker maken:
Ik zou gewoon vriendelijk vragen aan je moeder (vriendelijk betekent niet hooghartig en betweterig, want dat wordt nog weleens verward door mensen) of ze je misschien niet meer wakker kan maken 's ochtends. Jij kan haar weer tegemoet komen door om 10 uur op te staan ipv tot 3 uur je bed te rotten. Trouwens: dat laat thuiskomen doe je zelf, dus zoals al eerder gezegd: 's avonds een vrouw, 's ochtends een vrouw.
je kan het dan misschien wel gelezen hebben, maar niet gesnapt. Aangezien mijn moeder letterlijk tegen mij heeft gezegt dat ze alleen iets kan onthouden als het indruk op dr heeft gemaakt. Ik kan niet anders indruk op dr maken dan stennis staan trappen, iets wat ze bevestigd heeft.
Daarbij als ik thuiskom liggen mn ouders al op bed en zeg ik ff dat ik thuis ben, ze reageren erop, en ik ga naar bed.
Tuurlijk snap ik als ze vraagt hoe het was, maar moet dat nou echt als ik dus (en das dus niet overdreven) net mn ogen geopend heb?
Daarbij was het niet dat ik vond dat die vragen van mijn moeder van de zelfde catagori waren als het seksleven van mn ouders. Mn moeder vroeg aan mij letterlijk : En heb je nog seks gehad gister??? Ik vertel een hoop aan mn moeder, maar sommige dingen hoeft ze echt niet te weten.
Daarbij 'rot' ik nooit, maar dan echt nooit to 3 uur in mn bed, het word meestal niet later dan 11 uur, maar dat ene uurtje of 2 heb ik dan blijkbaar wel nodig, en we hebben het er weer eens over gehad en ze zou kijken of ze er wat mee kon, of ze het kon onthouden... Ik bedoel zo kan ik er niet zoveel mee, want dan kunnen er geen echte afsprakern gemaakt worden aangezien mn moeder dan nog maar moet zien of ze het onthoud...
Met citaat reageren
Oud 09-07-2003, 15:10
BelleRosé
Avatar van BelleRosé
BelleRosé is offline
[vraagt haar af wanneer een van ONZE post is door gaat dringen tot jou]

Jezus... Misschien is je moeder wel ziek, en heeft ze het zwaar met dingen te onthouden of weet ik veel wat, maar hier zit véél meer achter dan dat er neergeschreven word. Waarom ram je het ons er zoveel keer in dat je moeder NIET AAN DE ALCOHOL zit en dergelijke?

Je sleurt er redelijk vaak andere dingen bij waar ik dan geen fluit van begrijp. En ja, ik heb je posts gelezen en begrepen. Enkel, is het zoals de meeste zeggen, een probleem van beide partijen.

Als je moeder effectief zo ziek is en het moeilijk heeft, kan je ter toch een beetje begrip op uit oefenen? Laat der toch gewoon doen, wie weet hoe kapot ze vanbinnen is en hoe hard ze het heeft...

Plak desnoods een gigantisch plakaat op je deur met daarop: NIET WEKKEN VOOR 10UUR!
Daarbij, als je 's avonds zo lekker lang kan uitgaan, moet je der 's morgens ook maar uitkunnen (zoals eerder vermeld)

Volgens mij is het de normaalste zaak in de wereld, dat je ouders vragen waar je hebt gezeten, maar als jij dan koppig en stug volhoudt om niets te zeggen, krijg je enkel nog maar meer tegenspraak

't Is een kwestie van geven en nemen, en zéker niet teveel nemen!

(wou echt niet hard overkomen, maar 't is gewoon idioot aan het worden dat je geen enkele post van ons accepteert of apprecieert )
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Mijn moeder heeft seks met pornoacteurs.
Vraagkloon
71 26-01-2014 13:00
Liefde & Relatie Ruzie met mijn moeder
xwebelieve
5 17-07-2012 04:22
Liefde & Relatie Hoe bescherm ik mijn broertje tegen mijn moeder?
Sneeuwwitje
23 11-12-2010 18:18
Psychologie Mijn moeder is geslagen
LW
19 02-12-2010 20:22
Liefde & Relatie Mijn moeder moet voor zichzelf leren kiezen
Alistar
8 15-03-2006 01:23
Verhalen & Gedichten Gisteren een goed gesprek gehad met mijn moeder
Kip187
5 03-11-2005 12:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40.