Oud 15-06-2004, 20:11
daann
Avatar van daann
daann is offline
hooj,,

ik heb voor mijn werkstuk over het boek kappen van carry slee een gedicht nodig kan iemand mij helpen

gegroet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2004, 20:32
thalia
thalia is offline
Wat mss wel handig zou zijn: waarover gaat het boek?
__________________
Hos aliquis vidit et obstipuit, quique aethera carpere possent, credidit esse deos.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:41
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
heb toevallig net dat boek gelezen bij mn oppaskindjes
shit waar ging het over
owja over geweld enzo
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:58
thalia
thalia is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 15-06-2004 @ 20:41 :
owja over geweld enzo
geweld is nog steeds een breed onderwerp ...
__________________
Hos aliquis vidit et obstipuit, quique aethera carpere possent, credidit esse deos.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:08
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Hier gaat het over:

Sander is smoorverliefd op Indra, en hij denkt de hele dag aan haar.Als Sander op een dag thuiskomt staan zijn beste vrienden Maarten en Chris al voor het hek.
De laatste tijd doen ze een beetje vreemd, ze ruiken vaak naar drank en stelen wel vaker spullen uit winkels.Als ze naar binnen gaan vertellen Maarten en Chris hem dat ze twee cd’s hebben gejat.En verder vertellen ze hem nog dat ze een nieuwe vriend hebben.Die vriend is Emiel, een jongen die dingen doet die eigenlijk niet ‘door de beugel’ kunnen.
Maarten en Chris vinden dat Sander hem ook maar eens moet ontmoeten.Daarom spreken ze af om samen te gaan poolen.Op zich is het best gezellig, als ze stoppen met poolen verteld Emiel dat hij een portemonnee heeft gevonden en hij geeft 20 gulden aan Sander.
Die avond heeft Sander een klassenfeest en hij hoopt natuurlijk dat Indra ook komt want hij wilt haar vanavond verkering vragen.
Die avond komt Indra niet en Sander is erg teleurgesteld en denkt dat Indra niet verliefd op hem is, omdat ze anders wel naar het feest zou zijn gekomen.
Als Sander de volgende dag op school komt hoort hij dat Indra de ziekte van Pfeiffer heeft. Sander is natuurlijk gelijk opgelucht omdat dat de reden is waarom ze niet naar het klassenfeest kwam.
Indra is de laatste tijd zo moe door haar ziekte, dat ze vaker niet naar school gaat.Doordat ze vaak niet naar school gat zou ze achterraken, maar doordat Sander haar elke dag het huiswerk brengt gebeurt dat niet.
Als Indra naar Heike opbelt om te zeggen dat het haar spijt dat ze niet bij de presentatie voor geschiedenis kon zijn, zegt Heike dat ze het niet erg vindt.
Indra verteld dat het door de ziekte van Pfeiffer komt.Maar als Indra daarna verteld dat ze heeft afgesproken om met Sander naar de bioscoop te gaan, wordt Heike wel boos. Ze zegt:”Je bent zeker te ziek voor het helpen van de presentatie, maar niet ziek genoeg om gezellig met je vriendje naar de bioscoop te gaan.Niemand wil nu nog geloven dat ze echt ziek is, behalve Sander.
Op een dag wil Sander zijn vriendschap verbreken met Maarten, Chris en Emiel omdat ze steeds van die rotstreken uithalen, zoals het leksteken van iemands bal.
Sander wil een keer wat met ze afspreken om ze dat te vertellen.
Als Sander op de afgesproken plek is hoort hij zijn vrienden luid vloekend aankomen.Ze zijn zoals de laatste geregeld stomdronken.Chris valt bijna over een fiets, hij geeft er een harde trap tegen, en een meisje roept tegen hem dat hij eraf moet blijven.Dan lopen ze met z’n drieen naar het meisje toe. Sander wil snel het geld geven en ervandoor gaan, maar Emiel gebaart dat hij moet wachten.
Het broertje van het meisje bemoeit zich ermee.Hij zit in een rolstoel.
Emiel meent grappig te zijn en trapt de rolstoel om. Sander probeert om de jongen in de rolstoel te helpen en hem op te rapen. Maar zijn vrienden sleuren hem mee naar huis.
De volgende dag staat alles in de krant.Rene , de broer van Heike, is ook op Indra en hij beweert de volgende dag op school dat hij Sander ook heeft gezien bij het incident.De hele school keert hem nu de rug toe en niemand geloofd hem.
Indra is de enige die Rene niet geloofd omdat zij weet hoe het is als mensen je niet geloven. En daarom verzint ze een alibi voor hem en geeft Rene ongelijk.
Hiermee zet ze de vriendschap met Heike op het spel.Heike is heel boos op haar en negeert haar.
Als Sander verkering heeft met Indra raakt hij betrokken bij een vechtpartij tussen Emiel en een andere fietser, maar dit keer belt hij wel het alarm-nummer.
Emiel wil Sander in elkaar gaan slaan, maar hoort de sirene en Sander rent hard weg.Hij is zo bang dat hij niet naar huis durft te gaan, hij besluit om naar Indra te gaan.Hij verteld haar alles.
Indra is zo boos dat ze hem het huis uit gooit.Sander is hierover zo verdrietig dat hij zich als hij de tuin uitloopt gewoon in elkaar laat slaan door Emiel die hem stond op te wachten.
Sander belandt in het ziekenhuis en Indra beseft dat het niet zijn schuld was, dus maakt ze het ook weer goed met Sander. Ze gaat ook naar Heike om het goed met haar te maken. Emiel wordt opgepakt en de gehandicapte jongen herkent hem.Sander wordt ontslagen door het ziekenhuis en hij krijgt weer verkering met Indra en zo loopt het toch goed af.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:08
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik weet wel waar t boek over gaat, maar wat voor gedicht moet je erbij hebben?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:12
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
wel moeilijk om daar een gedicht over te maken
en wil je het over een deel of echt over de hele inhoud?
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:33
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 15-06-2004 @ 21:12 :
wel moeilijk om daar een gedicht over te maken
zo te zien mag hij ook gewoon een bestaand gedicht gebruiken..
misschien zit hier wat bij?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 17:27
daann
Avatar van daann
daann is offline
gewoon een gedicht dat over dat boek gaat
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 20:35
thalia
thalia is offline
Hmmm ... 't is wel moeilijk ...
Tegen wanneer moet je het gedicht hebben?
__________________
Hos aliquis vidit et obstipuit, quique aethera carpere possent, credidit esse deos.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
daann schreef op 16-06-2004 @ 17:27 :
gewoon een gedicht dat over dat boek gaat
erm
een gedicht dat op dat boek zou kunnen slaan dan...

giyf
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 20:47
thalia
thalia is offline
Ik denk dat ik wel iets heb liggen ... zal morgenmiddag eens zoeken.
(Sorry! Vandaag nog geen tijd gehad.)
__________________
Hos aliquis vidit et obstipuit, quique aethera carpere possent, credidit esse deos.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 18:24
thalia
thalia is offline
'k Heb er enkele gevonden, ik weet niet of ze goed zijn ...

toen je niet
naast me kwam
zitten
rolden bleke
tranen over
mijn hart

ze veranderden
mijn buik
in een waterplas

maar nu kuiltjes
even glimlachen

weet ik

vlinders kunnen zwemmen
Fransiska Louwagie
> verliest ook geliefde, maar komen dan terug bij elkaar

ik kan het niet
Ik kan het niet goed zeggen
mijn hoofd is soms zo mal.
En als ik iets uit wil leggen
is 't of ik vallen zal.

Ik kan het niet goed zeggen
mijn hart bonst in mijn keel.
En als ik uit wil leggen
lijkt alles mij te veel.

Ik kan het niet goed zeggen
mijn knieën knikken door.
En als ik uit wil leggen
is d'ander mij al voor.

Maar 'k heb een vriend die luistert
naar alles wat ik zeg.
Hij knipoogt en hij fluistert:
Jij blijft een kerel zeg!
Eric Van Poucke
> Sander kan terecht bij Indra en ze luistert ook naar hem; 't volgende gedicht is ook zoietsje, maar hier wordt ook wel over de waarheid gesproken, wat in het verhaal volgens mij ook wel belangrijk is. Niemand die de waarheid wil geloven ...

Liedje
Lieg alsjeblieft niet tegen me
niet over iets groots niet over iets
anders. Liever hoor ik het
vernietigendste dan dat je liegt
want dat is nog vernietigender.

Lieg niet over liefde
iets dat je voelt of iets dat je
zou willen voelen. Liever word ik
bedroefd dan dat je liegt
want dat is nog bedroevender.

Lieg niet tegen me over gevaar
want ik voel toch je angst
en wat ik gewaarword is waar
of ik ken je niet en dat is nog gevaarlijker.

Lieg niet tegen me over ziekte
liever kijk ik die diepte in
dan dat ik mij verlies in één van jouw verzinsels
want daarmee verlies ik me dieper.

Lieg niet tegen me over sterven
want zolang we er nog zijn
vind ik dat toegangsloze
niet medeleven wat je denkt
erger en zoveel doder.
Judith Herzberg
__________________
Hos aliquis vidit et obstipuit, quique aethera carpere possent, credidit esse deos.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2016, 19:34
rooosssjjeeee
rooosssjjeeee is offline
Heyy mensen ik heb een gedicht nodig over het boek kappen maar ik moet er 5 ik heb er nog 2 nodig weet iemand iets??? HELP
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten UITSLAG: Het beste DoP-gedicht van 2006
Reynaert
23 20-01-2007 17:24
Verhalen & Gedichten Wedstrijdtopic: Het beste DoP-gedicht van 2006
Reynaert
59 30-11-2006 23:24
Verhalen & Gedichten Lelijk gedicht?
Verwijderd
28 15-09-2005 16:01
Verhalen & Gedichten Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters.
Dreamerfly
106 28-12-2004 22:45
Verhalen & Gedichten Verzameltopic: school is lastig, dichten niet :)
ILUsion
21 19-07-2004 17:54
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Help!!ME!!PLZ!!!!!! gedichten Analyse
tupac
0 04-01-2002 14:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.