Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2009, 16:56
-0-0-
-0-0- is offline
het is nu 1,5 jaar geleden dat het uitgegaan is met me ex waarmee ik 3 jaar had. in die 3 jaar dacht ik wel dat zij de ware was. maar door onvolwassenheid, nog niet klaar voor een relatie, eerste serieuse relatie, teveel gezeur van haar kant en nog wat andere reden ging het soms niet goed en is het uiteindelijk dus uitgegaan. ik heb er een tijdje, half jaar over gedaan om het te verwerken maar daarna had ik weer zin om nieuwe meisjes te ontmoeten en te daten. maar ik zit echt elk meisje te vergelijken met me ex. en veel te overdreven. als er 1 ding is wat ik niet leuk vind aan haar en dat bij me ex wel goed zat, knap ik al meteen op haar af en verlang naar mijn ex. omdat daar gewoon wel alles klopte, (ben er ook van overtuigd dat het nu wel goed zou gaan, maar heb haar gewoon te vroeg ontmoet)
en het is niet dat ik heel kieskeurig ben, want heb vaak genoeg dat ik en me vrienden een meisje zien en dat ik die dan heel erg knap vind, maar me vrienden niet. dus het is niet dat ik nu alleen op de allerknapste val ofzo.
maar ik weet nu niet of ik wel echt helemaal over me ex heen ben of dat het normaal is dat je alles met je ex vergelijkt.
ik heb nu dus een meisje ontmoet via internet toevallig. en over msn/cam/mail/sms vond ik haar heel erg leuk. nou heb ik haar aan de telefoon gesproken en vond ik haar stem niet aanspreken, omdat ze een ander soort toon heeft dan me ex. die had zegma een lieve stem. en dit meisje een wat stoerdere stem(ja weet ook niet hoe ik het beter moet uitleggen). dan denk ik weer van, ik wil de manier hoe ik met me ex aan de telefoon praten ook met dit meisje. maar dat niemand is hetzelfde als haar. en dit nieuwe meisje heeft bijvoorbeeld weer andere positeve kanten die me ex niet had.
maar het is nu 1,5 jaar geleden, ik kan niet blijven vergelijken met ex. en blijven hopen, tegen beter weten in, dat het nog goed komt met me ex. en volgensmij maak ik me ex in me hoofd ook beter dan ze is, want ze was ook niet perfect, maja dat zie ik nu niet. terwijl ik het wel gewoon weet.
mensen ervaring hiermee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2009, 17:27
Verwijderd
Half jaar maar? :')
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 17:36
-0-0-
-0-0- is offline
niet precies half jaar om het te verwerken. zegma eerst 2/3 maanden verwerken en toen nog paar maanden dat ik totaal niet geintereseerd was in andere meisjes
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 17:57
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
...en er is geen manier om weer iets met je ex te beginnen? Het lijkt erop dat je dat het liefste wil.
Grote kans trouwens dat je haar inderdaad idealiseert.
Maar geef toe, er is meer nodig voor een relatie dan de ander knap vinden. Dus misschien ben je zo'n ander gewoon nog niet tegengekomen.
__________________
To eu zèn
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 18:08
-0-0-
-0-0- is offline
nee weet bijna wel zeker dat het niet goed kan komen. we zijn wel als vrienden uit elkaar gegaan. en daarna nog wezen daten, waar ze ook over zei dat ze deze date's zo leuk vond dat ze wel vaker wilde daten. maar er was teveel gebeurt waardoor het niet goed kan komen. vind zij dan. ik vind dat het wel goed zou kunnen komen.

maar ik heb het niet alleen over uiterlijk. juist over innerlijk. elk meisje heeft wel 1 of meerdere dingen kwa innerlijk en gedrag dat ik bij me ex leuker vond. en heb best met veel meisjes gedate, maar wordt niet verliefd. soms denk ik in het begin van wel, maar dan is het ook weer snel over doordat het innerlijk niet zo leuk is als me ex. en heb soms ook het gevoel als ik date heb, of naar meerdere dates met een meisje en het klikt zegma wel aardig. maar niet dat ik helemaal verliefd ben, dat ik het maar met haar moet proberen ook al heb ik niet dezelfde verliefdheid als bij me ex. omdat ik dan denk als ik deze dump dat ik toch geen andere vind die wel helemaal goed is. want ja voormijn gevoel is dat me ex, en hoe groot is de kans dat er nou nog zon eentje rondloopt
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 18:13
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
logisch dat je ieder meisje met je ex vergelijkt als je haar wil. je bent dus niet over haar heen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 18:18
-0-0-
-0-0- is offline
maar als ik nu nog niet over haar heen ben, dan gebeurt dat nooit. is nou al zolang geleden. en als ik een leuk meisje tegenkom zou ik daar best een relatie mee willen hebben. alleen ik vind de juist maar niet. alleen ik weet niet of dat komt omdat ik een meisje zoek die hetzelfde als me ex is of omdat ik gewoon de juiste nog niet ben tegengekomen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2009, 19:30
sgaapje
Avatar van sgaapje
sgaapje is offline
Over je ex heen komen is niet alleen een kwestie van tijd, je moet ook afstand nemen. Dus misschien de vriendschap met haar op een lager pitje zetten?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 12:01
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
het is toch geen noodzaak om zo snel mogelijk een nieuwe vriendin te hebben? Date er lekker op los, je komt in de toekomst heus wel iemand tegen waar je wel echt verliefd op raakt. Zo is het bij mij ook jaaaaren gegaan.
Denk er niet teveel bij na.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 12:05
Alyssia
Alyssia is offline
1,5 jaar vind ik bovendien niet zo heel erg lang geleden, zeker als jullie relatie 3 jaar heeft geduurd. En verder ga ik mee met Luna.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 12:06
Verwijderd
Na 1,5 jaar was ik ook nog niet helemaal over de ex van 3 jaar heen. Na 2 jaar ook nog niet helemaal, geloof ik. Maar ik ben nu wél echt verliefd op iemand anders, dus het kán wel
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 18:37
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Sowieso is behoefte hebben aan vrouwelijk gezelschap niet hetzelfde als ook daadwerkelijk interesse hebben in een nieuwe partner.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 12:35
Volk
Avatar van Volk
Volk is offline
Volgens mij ben je nog helemaal niet over je ex heen. Tegen de tijd dat je dat wel bent zul je vanzelf niet meer vergelijken.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 16:03
-0-0-
-0-0- is offline
ja ik weet het niet. als ik andere meisjes zie/tegen kom die me leuk lijken. en ik spreek met ze af en het klikt. dan krijg ik wel dat gevoel dat ik met haar wil en hoop dat zij dat ook met mij wil. gewoon het verliefde gevoel. en dat zou ik toch niet krijgen als ik niet over haar heen ben
en ik blijf denk ik de rest van me leven wel hopen dat het ooit goed zou komen met mij en me ex, ook al weer ik dat het niet gebeurt. dus dat vergelijken zal er wel in blijven zitten dan
Met citaat reageren
Oud 22-07-2009, 18:27
DiepDenker
DiepDenker is offline
technische kant van verliefdheid (volgens het boekje) iedereen is (onbewust) op zoek naar een levenspartner en heeft daar (onbewust) een beeld van in het hoofd. Dus als jij dus nog (onbewust) dat beeld van je ex blijft houden...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie grootste afknapper ooit!
cenerentola
140 26-11-2008 08:50
Liefde & Relatie ik word gek van mezelf!
Melissa83
15 07-06-2005 14:42
Levensbeschouwing & Filosofie Het evangelie van Judas
Verwijderd
24 02-05-2005 19:55
Liefde & Relatie help asj met me ex...:(
densie
13 15-02-2004 08:04
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:32.