Oud 09-03-2018, 11:51
TheUnknown123
TheUnknown123 is offline
Hoi iedereen,

Ik weet niet of dit hier thuis hoort maar graag vraag ik om jullie advies of tips. Ik ben mezelf aan het oriënteren op een zelfstandige huurwoning. Ik zie echter alleen niet veel aanbod voorbij komen helaas. Ik sta ingeschreven bij twee verschillende woningbouwverenigingen, eentje bij mij in de gemeente en eentje in Den Bosch.

Probleem is dat ik niet in aanmerking kom voor loting woningen, omdat dat alleen met spoed kan (als je op straat wordt gezet door scheiding e.d.). Mijn inschrijfdatum is 2016, dus als je ziet dat er tientallen mensen uit 2005 reageren en er 400 mensen op een woning reageren werkt dat erg demotiverend..

Bovendien zijn sommige woningen gestoffeerd of gemeubileerd, dat wil ik niet, sommige zien er echt bagger en erg druk qua inrichting uit.

Ik heb tot nu toe één huisje kunnen bezichtigen (was te klein), werd kaal opgeleverd, wat dus een pluspunt was, ik moest alleen binnen 1 dag beslissen of ik de woning wilde of niet. Dat kon ik niet. Dit was een loting woning, voordat de woningbouw begonnen was met het "alleen bij spoed" experiment..

Het duurt nu dus erg lang en de prijs kan ook niet te hoog zijn i.v.m. mijn inkomen.

Kent iemand van jullie misschien nog bepaalde makelaars die ook woningen verhuren in regio Den Bosch? Of een website waar particuliere verhuurders op vermeld staan?

Ik ken namelijk genoeg websites zoals www.huurwoningen.nl waar je een zogenaamd abbonement voor moet hebben van €20,- per maand wat gewoon belachelijk is.. dat soort sites vragen geld voor het bekijken van woningen die je ook terugvind op de woningbouw waar je maar €20,- per jaar voor betaald.. Dus ik zoek geen geldklopperij websites.

Ik hoor het graag van jullie.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2018, 15:16
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Op sites al Funda en Pararius staan ook huurwoningen. Sociale woningbouw gaat vaak via een overkoepelend woonnet van alle woningcorporaties in een regio.

Wat ik weet van Rotterdam op dit moment is dat het heel lastig is om een huurwoning te vinden. De markt is krap, weinig mensen kunnen doorstromen waardoor er weinig woningen leegkomrn in de verhuur. Met een urgentie is het al heel moeilijk om aan een huis te komen, normaal woningzoekenden komen er bijna helemaal niet tussen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Huurwoningen Amsterdam
Bubbeldoosje
9 21-08-2008 00:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.