Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-11-2005, 16:19
devilcat
devilcat is offline
Ik zit op een leuke school, leuke mensen en leuke leraren.

Ik ben in september begonnen , het is de hogeschool voor de kunsten ( docentenopleiding beeldende vorming )

Ik wil kunstenaar zijn , nu en later ( vind het moeilijk om mezelf nu kunstenaar te noemen omdat kusntenaar toch een titel is die je pas krijgt als je echt alleen daar maar mee bezig bent )

anyway, ik had voor de docenten opleiding gekozen uit financiele redenen. Nooit is in mijn hoofd ever opgekomen om docent te worden, ik wil het later ook niet worden. maar ja , beter dan alleen een kunstacademie papiertje.

---------

to the point :
Ik vind het leuk, mensen zijn leuk alles is leuk, alleen ik merk dat nu na een paar maanden de opdrachten en verslagen op de computer mij beginnen op te breken als ik mijn potten met kwasten zie staan en eigelijk daarmee aan de gang wil...

ik word zo snel moedeloos en agressief als het werken niet lukt, als de opdachten vaag zijn en als de leesstof te overdreven moeilijk geschreven is dat je telkens een woordenboek nodig hebt. ( en nee, ik ben niet dom..)
dan ben ik soms 3 uur bezig om iets OP TE ZOEKEN op google.....dan denk ik " waar de hell ben ik mee bezig, mijn tijd te verdoen !!! ? "

we zijn op school met 10 verschillende dingen bezig , als het niet meer is .
elke dag van 0900 tot 1630 op school-- dan rekenen ze nog op dik 2 uur huiswerk iederen dag. het is HBO.
vrijdag zijn we nu nog vrij, maar straks hebben we stages op die dag.
ik voel me helemaal LEEG.
heb straks 2 tentamens heb ik wel voor geleerd en goed ook , tijdbalken gemaakt etc. maar zelf bij die werd ik agressief.
ik heb het " verslagen typen " zo gehad...
ik hou ervan om dingen te leren, leuk als iemand ergens over verteld. Ik kan ook wel lezen maar als de tekst dan weer zo irritant is geschreven...

anyway,
hebben jullie dit ook ? hoe ga je ermee om ? ga je van school ?

Heb nu weer mijn spullen kapot gemaakt uit woede... wil dan weer kappen met de school, maar toch ....ga maar door.....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-11-2005, 16:20
Verwijderd
Denk aan een bestaan als werkloze kunstenaar, zonder geld, zonder eten, zonder onderdak. Dat moet helpen. Kun je toch een stuk beter docent worden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 16:31
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Nou, ik doe een simpele MBO opleiding, en ik hoef bijna niets te leren. Maar ik heb wel veel projecten, en ik heb in m´n hoofd wat ik later wil doen (editen, post-productie, 3d-animatie) Het leren van al die programma's en bijbehorende begrippen kost ook veel tijd, maar het is wat je er voor over moet hebben.

Zoek eens iets wat afleiding geeft. Ga op yoga ofzo , of leer eens wat leuke mensen kennen waarmee je in het weekend uitgaat en kan ontspannen...
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 16:49
devilcat
devilcat is offline
mijn doel is niet rijk te worden, maar een gewoon leven te kunnen leiden.

je zou toch ook gewoon in de horeca kunne werken??
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 17:09
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Heeft de rest van de klas ook last van die moeilijke taal?Waarschijnlijk ben je niet de enige.
Ik vind het wel raar dat je het zo druk heb. Ik doe Journalistiek en hoef waarschijnlijk maar 4 dagen per week naar school. Krijg wel om de zoveel weken een ander rooster dus zeker weten doeik het niet.
En dan nog heb ik vaak korte dagen en kan het wel redden met mn huiswerk, ik moet zeggen da ik nie alles maak maar ik kan gewoon blijven paardrijden en mn vrienden blijven zien.
Ben je niet te fanatiek? Dat je alles maar dan ook alles tot in de puntjes perfect doet?
Doet mn zusje ook en die is ook totaal kapot soms, gewoon omdat ze niet selectief is. (Nou bedoel ik neit dat je het af moet raffelen maar volgens mij scheelt het een hoop als je niet zo precies bent)
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 17:51
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon doorgaan met de studie zou ik zeggen, er komen heus nog wel momenten waarop je je beter voelt. Is bij mij ook gebeurd.
Tja, en als je je echt moe van school voelt, probeer dan zo veel mogelijk rust te houden.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 20:39
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 05-11-2005 @ 17:49 :
mijn doel is niet rijk te worden, maar een gewoon leven te kunnen leiden.

je zou toch ook gewoon in de horeca kunne werken??
Tot je zestigste? Neh, of je moet uitbater van 'De norse dronk' willen worden. Al heb ik ook getwijfeld na de film Cocktail
Met citaat reageren
Oud 05-11-2005, 21:00
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
devilcat schreef op 05-11-2005 @ 17:49 :
mijn doel is niet rijk te worden, maar een gewoon leven te kunnen leiden.

je zou toch ook gewoon in de horeca kunne werken??
Ja, als je geen opleiding hebt en je werkt in de horeca dan maak je veel uren en verdien je weinig. Dus dan heb je ook niet veel tijd om kunstenaar te zijn
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 00:29
devilcat
devilcat is offline
das waar,
maar ik heb het inderdaad erg druk, ze rekenen gemiddeld een 40 urige werkweek.
Hbo docentenopleiding beeldende vorming...

soms ben ik pas om 1700 thuis en dan is het maar 5 minuten fietsen naar huis.

maar ja , misschien is het wel alleen het propedeuse dat ze denken " ff kijken hoe hard iedereen kan werken"..

het kan ook zijn dat ik veel uren maak omdat wij veel praktijk vakken hebben ook. ( ook helaas die ellelange collegeuren)
maar die pratijk doen het erom volgens mij dat wij dus op school zitten.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2005, 09:20
qwertyuiop
qwertyuiop is offline
je kunt ook gewoon alleen kunstacademie gaan doen, en dan tegen 't einde van je studie nog een stuk 'docent' erbij aan plakken.
Dan heb je in elk geval nu een stuk minder college.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2005, 15:44
het dappere meisje
Avatar van het dappere meisje
het dappere meisje is offline
Misschien kun je het Rietveld proberen, als je dan toch kunstenaar wilt worden. Want het is natuurlijk wel een docentenopleiding. En daar wordt je echt voor opgeleidt. Ik begrijp je probleem volkomen. Dat dikke kunstgs boek is verschrikkelijk! En ik wil je ook absoluut niet ontmoedigen, maar het wordt alleen maar meer. Ik zit nu in het tweede jaar van dezelfde opleiding. En de opdrachten blijven vaag, en veel. Maar ik zal me er niet al te druk over maken. Het is allemaal wel te doen! In het eerste jaar gaan de meeste toch wel over.
__________________
Stoot je hoofd niet tegen de wolken
Met citaat reageren
Oud 14-11-2005, 18:16
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
devilcat schreef op 06-11-2005 @ 01:29 :
maar ik heb het inderdaad erg druk, ze rekenen gemiddeld een 40 urige werkweek.
En wanneer je later gaat werken, denk je dan dat je minder dan 40 uur zal werken? Als je iets wil bereiken moet je daar ook wel iets voor over hebben, vind je ook niet?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2005, 14:15
Mingster
Mingster is offline
Leg je de druk voor jezelf niet een beetje te hoog?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten *verhaaltje*
*~Angel~*
192 24-08-2004 17:54
Verhalen & Gedichten [Column] (Trouw wedstrijd)
Narrator
7 03-06-2003 17:42
Liefde & Relatie Help, wat moet k doen :S
Freaked Reality
49 11-04-2002 18:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:59.