Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-09-2001, 21:14
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik had geen betere dag kunnen kiezen. Het regent hard en het onweert. De lucht is donker en de straten zijn glad van het water. Later zal iedereen denken dat het een ongeluk is geweest. Bewust heb ik niets achtergelaten. Mijn kamer in een buitenwijk heb ik niet eens opgeruimd, dus iedereen zal straks mijn rommelige aard leren kennen. Het stukje van mij dat ik al zo lang verborgen heb gehouden voor de buitenwereld. Maar nu mogen ze me wel leren kennen. Nu zijn ze toch te laat.
Ik stap op mijn paarse fietsje, dat door touw bijeengehouden wordt en ik fiets naar de binnenstad en meng me in de drukke stroom mensen, die zich van de ene naar de andere winkel verplaatsen. Nog één keer kleren kopen, die ik toch nooit meer zal dragen. Ik heb het allemaal goed gepland. Met twee tassen vol met nieuwe wintermode zal ik straks voor het eerst in mijn leven de stap wagen om van mijn hoogtevrees af te komen. Ik ga de Domtoren beklimmen. Ze zullen het allemaal bijzonder vinden, maar ze weten dat ik het al een tijd van plan was. Ze zullen er niets achter zoeken, want ik heb het ze al zo vaak verteld. Ze denken allemaal dat het een stom ongeluk was. Wat ze niet weten is dat ik vorige week de Domtoren al eens heb beklommen en dat ik al over mijn hoogtevrees heen was voordat ik met het idee op de proppen kwam. Ze weten niet dat ik alles zorgvuldig heb bedacht en onderzocht. Wanneer je bijna bovenaan bent, wordt je door de gids vrijgelaten. Je staat dan voor een keuze. Ga ik met de gids mee naar beneden of ga ik verder omhoog? En ik ga verder omhoog. Ik ga op het topje staan en ik wacht tot iedereen naar beneden is gegaan. En dan ga ik doen wat ik al heel lang wil doen. Dan spring ik naar beneden.
De laatste maanden werd mijn leven steeds zwarter en zag ik het niet meer zitten om er nog mee door te gaan. De hulp die ik kreeg betekende niets voor me en de psycholoog zag er niets meer in. Hij zei dat ik maar andere hulp moest zoeken en had me op straat gezet. En vanaf die dag regent het continu. En daarom ben ik ook zo blij met een dag als deze, want als de zon geschenen had was ik misschien nog wel gaan twijfelen.
Terwijl ik mijn kleren bij elkaar zoek denk ik aan mijn vrienden, die mij erg geholpen hebben, maar die ik toch achter me laat. Eindelijk hebben zij ook tijd om hun eigen leven te leiden en daar zullen ze me wel dankbaar voor zijn, al zullen ze dat niet laten merken. Maar het is mooi geweest nu. Voor hen en voor mij.
Als ik naar de Dom kijk voel ik een onweerstaanbare drang om meteen omhoog te klimmen. ‘Nu of nooit’, schiet het door me heen en ik haast me naar de toren. Als ik buiten omhoog sta te kijken, dringt tot me door dat dit de laatste keer is dat ik levend op de grond sta. Over een uur zal ik deze grond op een andere manier aanraken en dat idee fascineert me. Ik geef mijn tassen af bij de balie en begeef me met de gids en de groep mensen naar de trappen. Eindelijk klim ik dan naar de top van de berg, waar de zon altijd schijnen zal.
“Gaat u gerust nog verder naar boven”, zegt de gids, maar niemand reageert. Allemaal vinden ze het wel welletjes en het is toch slecht weer. “We hebben hier genoeg gezien”, vindt een vrouw. “Dan gaan we weer naar beneden”, besluit de gids. Wat doe je nou?, denk ik bij mezelf en ik steek mijn hand op. “Ik wil graag nog even naar boven.” “Kijk je dan wel uit, want het is glad.” En ik ben de jongen dankbaar, want zo zal het nog meer op een ongeluk lijken. Ik haast me naar boven.
De regen striemt in mijn gezicht. Ik zie Utrecht als een dorpje onder me liggen en ik denk aan mijn ouders. Ze zullen me missen, maar ze zullen wel aan het idee wennen. Mijn broer zal er voor ze zijn, en de vrouw van mijn broer ook. Ik denk aan mijn beste vriendin en ik fluister dat ik haar zal missen. Ooit zullen we elkaar weer zien en dan zijn we allebei gelukkig. Ik sluit mijn ogen en luister naar de stilte.

Beneden schreeuwde iedereen toen ze haar zagen vallen. Ze lag op de grond met haar ogen gesloten en met een lieve glimlach om haar mond. Ze was gelukkig.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-09-2001, 09:43
John Sickbock
John Sickbock is offline
Wow, dit is echt heel mooi! Echt zoiets wat je ook als het 10 x zo lang was geweest achter mekaar uit zou moeten lezen...
Het gevoel van dat meisje komt er heel levend uit... Laat het niet teveel jouw gevoel worden he!
__________________
Do one thing that scares you every day ~ De wereld is niet vastgeroest, al lijkt dat soms zo ~ We ontwikkelen allemaal op een andere manier, gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 10:56
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Wow, dit is echt heel mooi! Echt zoiets wat je ook als het 10 x zo lang was geweest achter mekaar uit zou moeten lezen...
Het gevoel van dat meisje komt er heel levend uit... Laat het niet teveel jouw gevoel worden he!

Dank je. Ik heb het heel snel geschreven, want ik moest het gewoon kwijt. En voorlopig zal dit niet mijn gevoel worden! Tenminste, dat hoop ik maar.

__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 11:07
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
Erg mooi geschreven, verder kan ik er denk weinig over zeggen
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 13:14
feline
feline is offline
zo...*stil*
__________________
I'm a good girl, I am...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 17:15
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
mooi

goed ook dat je van persoon wisselt zeg maar.

1 ding: volgens mij als je van zo'n hoogte valt ben je niet meer helemaal heel. maar goed, dat terzijde.

verhaal is erg mooi.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 17:56
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ooooh, wat mooi!! en droevig...

dit is écht heel mooi...
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 18:09
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
feline schreef:
*stil*
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 09-09-2001, 19:13
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
ekki schreef:
.

1 ding: volgens mij als je van zo'n hoogte valt ben je niet meer helemaal heel. maar goed, dat terzijde.

Had ik ook wel bedacht... maar ja, dan is het haar hoofd dat ze zien liggen
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 14-09-2001, 13:39
lucy
lucy is offline
Ik ben er helemaal *stil* van

zo mooi geschreven,echt wel

Liefs Miekje
__________________
ff de groetjes doen aan, erik (mrhanky) eva, en remy ofcourse en de rest natuurlijk ook!!! k kan alleen niet iedereen opnoemen!! helaas
Met citaat reageren
Oud 14-09-2001, 17:50
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
lucy schreef:
Ik ben er helemaal *stil* van

zo mooi geschreven,echt wel

Liefs Miekje

Dank je

__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 19-09-2001, 22:32
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Ja, de anderen hebben gelijk, tis echt een heel mooi verhaal.. Je hebt echt talent
__________________
I love you for your money not for who you are
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 09:54
i'm just saying
i'm just saying is offline
hee dit heeft me echt wel geraakt man dit is ziek!!!!!!!!!!!!
mijn beste vriend heeft zelfmoord gepleegd dus vandaar!!!!!
hoe kom je hier bij???ken je iemand die zelfmoord heeft gepleegd?
xxx
__________________
polorules
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 11:12
*~*DutchGirl*~*
Mooi.. *stil*
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 15:01
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
i'm just saying schreef:
hee dit heeft me echt wel geraakt man dit is ziek!!!!!!!!!!!!
mijn beste vriend heeft zelfmoord gepleegd dus vandaar!!!!!
hoe kom je hier bij???ken je iemand die zelfmoord heeft gepleegd?
xxx
Nee, ik ken geen mensen die zelfmoord hebben gepleegd, ik heb er alleen zelf een hele tijd over na gedacht en uiteindelijk niet gedaan.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 19:25
!KiTTiE!
Avatar van !KiTTiE!
!KiTTiE! is offline
wow......*stiltuh..*
het is echt mooi, echt heel erg mooi beschreven, het zou (helaas) echt kunnen zijn..
jah, het gevoel van het meisje is ook heel erg mooi beschreven ensow
*duimen opsteek*
klasse meis!!
*knuvv*
__________________
ik ben een muisje
Met citaat reageren
Oud 10-01-2002, 20:31
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
(<- meer kan ik er niet over zeggen)
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten [Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood
flyaway
0 01-12-2011 21:16
Psychologie Kanker
Gent
6 05-04-2004 15:25
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Psychologie Stukje uit een dag van een borderliner
Quintus
13 21-04-2002 09:13
Levensbeschouwing & Filosofie Dag des Oordeels
Mujahidien
82 24-02-2002 21:59
Verhalen & Gedichten een stuk dat ik geschreven had toen ik stoned was..
italianboy
12 12-07-2001 21:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.