Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2006, 15:20
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Ik zit weer op het gewicht waar ik ook opzat voor de zomer. Ben dus weer 2,5 kilo afgevallen in een maand ongeveer. Vanaf volgende week ga ik ook weer twee keer in de week sporten,een keer capoeira en een keer streetdance. En vanaf februari ga ik stagelopen in een verzorgingstehuis en dat is lichamelijk best zwaar werk dus ik heb er best vertrouwen in En ik heb een extra motivatie omdat ik de ex waar ik op mijn 14e wat mee had wel weer erg erg leuk vind en weer zo wil worden als ik toen was.
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 07-01-2006, 15:30
samiej
Avatar van samiej
samiej is offline
Ik had nog een vraagje... Dus als ik het goed begrepen heb is het juist als je heel weinig eet er meer eten blijft vastzitten omdat je lichaam dan in de slaapstand staat?? En je dan dikker wordt.. Dus dat je daarom meer brood en melkproducten enzo.. moet eten??
Oud 07-01-2006, 15:31
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
juist
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 07-01-2006, 16:09
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
samiej schreef op 07-01-2006 @ 16:30 :
Ik had nog een vraagje... Dus als ik het goed begrepen heb is het juist als je heel weinig eet er meer eten blijft vastzitten omdat je lichaam dan in de slaapstand staat?? En je dan dikker wordt.. Dus dat je daarom meer brood en melkproducten enzo.. moet eten??
hoe meer brood je eet en tussendoortjes, hoe sneller je stofwisseling gaat werken en hoe meer je verbrandt, dus hoe minder je aankomt en je meer afvalt...

melkproducten hoeft niet perse, maar kwark en yoghurt met muesli zijn goede tussendoortjes
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-01-2006, 13:38
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
vanaf morgen ga ik twee uur in de week sporten
Oud 08-01-2006, 14:17
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
oei, volgens mij val ik teveel af te laatste tijd, zonder dat ik m'n best ervoor doe ... Heb de laatste tijd niet meer op de weegschaal gestaan, heb nog nooit zoveel gegeten in m'n leven en let totaal niet op snoep/chips en snacks... M'n laarsen zitten te los rond m'n kuiten, m'n broeken zitten te los ...

en dat na kerst en oud en nieuw waar ik gruwelijk veel (en bij mij is gruwelijk veel ruim 3000 cal per dag) gegeten heb, en vooral slechte dingen en niet heb gesport ...

Ik had dit op psy gezet, maar past hier beter denk ik. Wat doe ik hieraan? Meer eten is geen optie, want meer dan 10 boterhammen kan ik niet op.

Kan dit soort stress komen? Door liefdesverdriet? Doordat ik afgelopen maanden 3x per week sport? Lintworm lijkt me wat onwaarschijnlijk toch?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-01-2006, 15:01
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Door stress kan het wel ja, maar volgens mij gaan mensen dan vaak juist minder eten. Hou anders nog eens een weekje bij wat je precies eet, en als je dan nog afvalt zou ik even langs de dokter gaan. Echt veel afvallen zonder reden lijkt me niet goed, en wie weet is het iets onbenulligs dat makkelijk te verhelpen is.

Weeg je je eigenlijk ook nog, of dat niet? Anders zou ik dat ook eerst een tijdje bijhouden.

[Edit] Even overheen gelezen dat je 3 keer per week sport. Euh, lijkt me logisch dat het daaraan kan liggen? Ik merk het zelf op dagen dat ik wat actiever ben dan normaal, dan vliegt het er ineens af, maar ik heb daarna natuurlijk weer dagen dat ik praktisch niks doe, dus dat houdt het dan wel weer in evenwicht.
Oud 08-01-2006, 15:38
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-01-2006 @ 16:01 :
Door stress kan het wel ja, maar volgens mij gaan mensen dan vaak juist minder eten. Hou anders nog eens een weekje bij wat je precies eet, en als je dan nog afvalt zou ik even langs de dokter gaan. Echt veel afvallen zonder reden lijkt me niet goed, en wie weet is het iets onbenulligs dat makkelijk te verhelpen is.

Weeg je je eigenlijk ook nog, of dat niet? Anders zou ik dat ook eerst een tijdje bijhouden.

[Edit] Even overheen gelezen dat je 3 keer per week sport. Euh, lijkt me logisch dat het daaraan kan liggen? Ik merk het zelf op dagen dat ik wat actiever ben dan normaal, dan vliegt het er ineens af, maar ik heb daarna natuurlijk weer dagen dat ik praktisch niks doe, dus dat houdt het dan wel weer in evenwicht.
Het is niet zo dat er kilo's afvliegen, maar ik ben wel 3 kilo afgevallen in paar weken (heb me gewogen )... Misschien dat het nu stabiel blijft hoor, maar ja, ik vind het wel raar, omdat ik al sinds sept 3x per week sport en voor de vakantie dat ook altijd gedaan heb.
En in de kerstvakantie heb ik zeker meer binnen kregen en niet gesport...
En kreeg er gister opeens een opmerking over dat ik was afgevallen, van iemand die me sinds sept niet gezien heeft, dus toen 'schrok' ik ff... en toen merkte ik ook dat mn laarsen losser zaten, m'n broek idd ook en mn sportrokje gister ook...

Ik eet elke dag hetzelfde, dat is m'n enige houvast om gezond te blijven eten namelijk . Zelfde hoeveelheid alleen het avondeten verschilt en extra dingen als snoep en chips.

Overgens drink ik de laatste tijd ook wat meer, omdat het moet , ik weet niet of dat iets scheelt, ik drink overgens altijd na het eten, anders ga ik minder eten, omdat mn maag al volzit met water...

Of zou m'n stofwisseling veel sneller zijn gaan werken ofzo? Doordat ik meer ben gaan eten? Ben meer gaan eten omdat ik heel moe ben/was en me snel slap voelde (m'n bloedsuikerspiegel is namelijk niet zo goed, schommelt heel veel)...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-01-2006, 16:13
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-01-2006 @ 16:38 :

Of zou m'n stofwisseling veel sneller zijn gaan werken ofzo? Doordat ik meer ben gaan eten? Ben meer gaan eten omdat ik heel moe ben/was en me snel slap voelde (m'n bloedsuikerspiegel is namelijk niet zo goed, schommelt heel veel)...
Zou best kunnen, ik las pas iets van mensen die nog boven de 2000 kcal moesten eten voordat ze gingen afvallen, als ze minder eten vielen ze niet af. Misschien werkt het bij jou ook wel een beetje zo, meer sporten en meer eten zou er best voor kunnen zorgen dat je ook weer wat meer afvalt doordat je stofwisseling natuurlijk optimaal gaat werken. Meer drinken zou daar misschien ook nog een beetje aan mee kunnen helpen, misschien als je al die dingen bij elkaar optelt dat dat net voor die kilo's heeft gezorgd. Maar goed, dan moet er natuurlijk niet nog eens 3 kilo afgaan de komende tijd, dus ik zou dat wel even in de gaten houden Wbt de feestdagen, ik heb niet getelt, maar heb ook zeker wel rond de 2500/3000 kcal op schat ik, en ik was ook afgevallen na de feestdagen. Echt vaag, als ik dat elke dag zou eten zou ik binnen 3 maanden weer maat 40 hebben

Wbt je bloedsuiker, irritant is dat, ik had het ook (denk ik). Als ik regelmatig eet en het bij volkoren produkten hou gaat het wel goed, en sinds ik suiker heb geschrapt gaat het beter. Met kerst had ik wel dingen met suiker gegeten en toen had ik meteen weer zo'n sloom gevoel en lag ik 's avonds in bed te trillen, dus suiker laat ik voorlopig maar achterwege
Oud 08-01-2006, 17:02
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Hoe weet je wat magere en vette vis is? Wij eten thuis vaak tilapia en rode mul maar wat is dat dan en hoe ontdek je dat?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 08-01-2006, 17:23
samiej
Avatar van samiej
samiej is offline
Ik had nog ff een vraagje.. Ik wil morgen graag proberen te gaan afvallen door iets meer brood en melkproducten en groenten te gaan eten.. Maar ik had nog een vraagje

Na hoeveel weken zie je ongeveer verschil als je dit eetschema aanhoudt...??

Ontbijt: 2 boterhammen, een stuk fruit en een glas melk.

tussendoor: 2 boterhammen of 2 plakken ontbijtkoek, of een ligakoek.

lunch: 3 boterhammen.

tussendoor: een kommetje yoghurt.

's avonds: Groenten, aardappels en vlees.

na het eten: 2 biscuitjes..


En wat voor dingen zijn allemaal goed als je het op brood doet..?? want ik weet namelijk dat je van pasta en pindakaas heel erg dik wordt..
Oud 08-01-2006, 17:37
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
samiej schreef op 08-01-2006 @ 18:23 :
Ik had nog ff een vraagje.. Ik wil morgen graag proberen te gaan afvallen door iets meer brood en melkproducten en groenten te gaan eten.. Maar ik had nog een vraagje

Na hoeveel weken zie je ongeveer verschil als je dit eetschema aanhoudt...??

Ontbijt: 2 boterhammen, een stuk fruit en een glas melk.

tussendoor: 2 boterhammen of 2 plakken ontbijtkoek, of een ligakoek.

lunch: 3 boterhammen.

tussendoor: een kommetje yoghurt.

's avonds: Groenten, aardappels en vlees.

na het eten: 2 biscuitjes..


En wat voor dingen zijn allemaal goed als je het op brood doet..?? want ik weet namelijk dat je van pasta en pindakaas heel erg dik wordt..
het is per persoon verschillend hoe snel je verschil merkt...

overgens is een liga niet gelijk aan 2 boterhammen, hou het maar op boterhammen...

op brood: kipfilet, kaas, pindakaas (word je niet dik van, zijn goede vetten, die heb je nodig), honing, halvajam, andere lightproducten...

overgens eet ik zelf juist wel pasta, omdat ik anders zo'n trek in chocola krijg, dat ik meer ga snoepen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-01-2006, 17:47
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
samiej schreef op 08-01-2006 @ 18:23 :
Ik had nog ff een vraagje..
Het ligt er ook heel erg aan of je hierbij sport of niet! En het verschilt per persoon. Als je dit volhoudt zou je na een maand toch wel verschil moeten zien denk ik.

Ohja over dat beleg: net als bij Gothic helpt het bij mij goed om een 'snoepmoment' te hebben op een dag, iets lekkers waar je naar kan uitkijken. Bij mij was dat 's ochtends hagelslag op brood. An sich niet goed voor de lijn, maar daardoor kon ik wel de behoefte aan verder snoepen onder drukken 'morgen weer lekker brood met hagelslag'

Maar misschien is dat 'snoepmoment' voor jou al de biscuitjes 'avonds?

Er is al best vaak gevraagd naar gezond beleg, moet je dit topic even teruglezen of anders een eerder topic.
Oud 08-01-2006, 18:19
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
@ Gotic: dat was precies hetzelfde als wat ik laatst zei en toen had je je antwoord klaar? Toen kreeg ik t idee dat t helemaal niet raar was en nu vind je t bij jezelf wel raar.
Oud 08-01-2006, 19:02
Verwijderd
@Gothic: Was je niet ook al begonnen met dat dieet van die man?
En verder wellicht stress...dat kan best invloed hebben.
Oud 08-01-2006, 19:14
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 08-01-2006 @ 19:19 :
@ Gothic: dat was precies hetzelfde als wat ik laatst zei en toen had je je antwoord klaar? Toen kreeg ik t idee dat t helemaal niet raar was en nu vind je t bij jezelf wel raar.
Maar jij eet niet zoveel als ik ...

Ik krijg dagelijks meer binnen dan nodig is...

[edit] ik lees het niet goed... Ik weet niet of het raar is. Eigenlijk vond ik het niet raar bij jou, maar omdat ik meer eet dan nodig is, zou ik in theorie moeten aankomen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 08-01-2006 om 19:16.
Oud 08-01-2006, 19:14
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-01-2006 @ 20:02 :
@Gothic: Was je niet ook al begonnen met dat dieet van die man?
En verder wellicht stress...dat kan best invloed hebben.
Dieet? Heb wel een week hevige diarree gehad doro zijn medicijnen ja... misschien is dat het dan?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-01-2006, 19:18
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-01-2006 @ 20:14 :
Maar jij eet niet zoveel als ik ...

Ik krijg dagelijks meer binnen dan nodig is...

[edit] ik lees het niet goed... Ik weet niet of het raar is. Eigenlijk vond ik het niet raar bij jou, maar omdat ik meer eet dan nodig is, zou ik in theorie moeten aankomen...
Maar daar ging het mij juist ook om Ik eet al een aantal dagen (ongeveer 2 weken ofzo) meer dan normaal en ik ben al een paar weken gestopt met sporten. Ik eet in verhouding nu dus ook veel meer dan ik eigenlijk nodig zou moeten hebben. Maar dat is niet te merken.
Oud 08-01-2006, 19:18
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-01-2006 @ 20:14 :
Dieet? Heb wel een week hevige diarree gehad doro zijn medicijnen ja... misschien is dat het dan?
Door diarree verlies je nogal veel vocht...daar kun je best drie kilo door kwijt raken als het een week hevig is, lijkt me.

Je mocht bepaalde dingen toch niet meer eten? Of houd je je daar (nog) niet aan?
Oud 08-01-2006, 19:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-01-2006 @ 20:18 :
Door diarree verlies je nogal veel vocht...daar kun je best drie kilo door kwijt raken als het een week hevig is, lijkt me.

Je mocht bepaalde dingen toch niet meer eten? Of houd je je daar (nog) niet aan?
... nee nog niet echt eigenlijk. Chocolda wordt lastig. Ik drink geen melk meer. Nog af en toe frisdrank. Dus geen melk is het enige...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-01-2006, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-01-2006 @ 20:23 :
... nee nog niet echt eigenlijk. Chocolda wordt lastig. Ik drink geen melk meer. Nog af en toe frisdrank. Dus geen melk is het enige...
Chocola is net zo lastig als je het zelf maakt. Chocola is echt geen primaire levensbehoefte oid, ook al mag het zo misschien lijken.
Oud 08-01-2006, 19:27
Verwijderd
@gothic: Als je over een paar weken het gewicht nog niet hebt teruggevonden (en al helemaal als je blijft afvallen), kun je misschien eens naar de dokter gaan om te laten kijken of je misschien hyperthyroidie (een te hard werkende schildklier) hebt (kan tijdelijk ontstaan door stress, maar kan ook een zenuwachtig gevoel veroorzaken). Ik geloof dat de officiele indicatie voor een test op hyperthyroidie een gewichtsverlies van meer dan 10 % binnen 6 maanden is, gecombineerd met minstens een van de begeleidende symptomen, zoals diarree, een gejaagd gevoel, meer zweten, hogere bloeddruk, snelle hartslag, slaapstoornissen en nog wat dingen. Alleen kunnen elk van die symptomen ook een gevolg van stress zijn.
En het is natuurlijk ook wel handig om te kijken of het gewichtsverlies misschien in verhouding staat tot het sporten, ja.

@nijn*: over het algemeen is vis met een milde smaak, zoals tilapia, kabeljauw, schelvis, koolvis etc. mager, en is vis met een sterke vissmaak, zoals zalm, haring, makreel etc. vet. Magere en vette vissen zijn allebei gezond, omdat de vetten in vis onverzadigd zijn (behalve in paling geloof ik).
Oud 08-01-2006, 20:00
Verwijderd
Even een vraagje: wanneer op de dag kun je jezelf het beste wegen? Of maakt dat niet uit?
Oud 08-01-2006, 20:03
Verwijderd
Citaat:
per piacere schreef op 08-01-2006 @ 21:00 :
Even een vraagje: wanneer op de dag kun je jezelf het beste wegen? Of maakt dat niet uit?
's ochtends? Dan zit er het minste in je lijf qua voedsel en vocht ed...
Oud 08-01-2006, 20:04
Verwijderd
maakt op zich niet zo veel uit, als het maar elke dag op ongeveer hetzelfde moment is maar 's ochtends voor het ontbijt geeft denk ik wel het eerlijkste beeld want je ontbijt weegt ook niet elke dag even veel (en als dat halfverteerd in je maag zit, weeg je het wel mee)
Oud 08-01-2006, 20:40
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 08-01-2006 @ 14:38 :
vanaf morgen ga ik twee uur in de week sporten
Sportte je tot nu toe helemaal niet? Wat voor sport ga je doen?
Hoeveel ben je nu afgevallen en hoeveel weeg je nog (als ik vragen mag?)
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 08-01-2006, 20:44
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-01-2006 @ 21:03 :
's ochtends? Dan zit er het minste in je lijf qua voedsel en vocht ed...
En dat is elke dag gelijk, het verschilt nog wel eens wat je overdag eet, of dat meer of minder is, en daar wordt je gewicht dan misschien ook wat minder betrouwbaar door.
Oud 08-01-2006, 20:57
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 08-01-2006 @ 21:40 :
Sportte je tot nu toe helemaal niet? Wat voor sport ga je doen?
Hoeveel ben je nu afgevallen en hoeveel weeg je nog (als ik vragen mag?)
nee alleen 1 keer een proefles gedaan en aqua-aerobic een keer

Ik ga Aerobics en Steps doen

en haha ik blijf nu ff haken, nog steeds sta ik op 5 kilo afgevallen..
De weegschaal van de dietiste zegt van 89 naar 84
Maar de mijne zegt van 85 naar 80

Hoe gaat het bij jou? Je bent toch ook aan het lijnen?

(Anja zei zo: Ik hoorde van Marieke dat je op een dieet van 1000 calorieen zit!!! )
Oud 08-01-2006, 21:03
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 08-01-2006 @ 21:57 :
nee alleen 1 keer een proefles gedaan en aqua-aerobic een keer

Ik ga Aerobics en Steps doen

en haha ik blijf nu ff haken, nog steeds sta ik op 5 kilo afgevallen..
De weegschaal van de dietiste zegt van 89 naar 84
Maar de mijne zegt van 85 naar 80

Hoe gaat het bij jou? Je bent toch ook aan het lijnen?

(Anja zei zo: Ik hoorde van Marieke dat je op een dieet van 1000 calorieen zit!!! )
Ohoh niet ik zei 1050

Moest je van de diëtiste nog niet sporten dan? Gewoon je eigen weegschaal geloven, die van mij is ook veel leuker dan die van anderen

Ik was afgelopen voorjaar van 82 naar 75 gegaan, maar toen weer terug naar 78. Nu weer 75 terwijl ik net bezig ben, dus ik hoop dat ik nou echt onder de 70 kilo kom. Ik hoef niet per se 50 kilo te wegen, maar gewoon een gezond gewicht zou me erg blij maken.

Hoelang ben jij nu bezig? Leuk zijn die plateaus. (waar je dus een tijd niet afvalt). Is daar een logische verklaring voor eigenlijk?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 08-01-2006, 21:16
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 08-01-2006 @ 22:03 :
Ohoh niet ik zei 1050

Moest je van de diëtiste nog niet sporten dan? Gewoon je eigen weegschaal geloven, die van mij is ook veel leuker dan die van anderen

Ik was afgelopen voorjaar van 82 naar 75 gegaan, maar toen weer terug naar 78. Nu weer 75 terwijl ik net bezig ben, dus ik hoop dat ik nou echt onder de 70 kilo kom. Ik hoef niet per se 50 kilo te wegen, maar gewoon een gezond gewicht zou me erg blij maken.

Hoelang ben jij nu bezig? Leuk zijn die plateaus. (waar je dus een tijd niet afvalt). Is daar een logische verklaring voor eigenlijk?
Ja het klote is natuurlijk om als je afgevallen bent, het er ook af te houden..

Van mn dietiste moest ik wel sporten ja, maar dat aerobics is op maandag en eerst was ik in londen, toen kerst, toen nieuwjaar etc dus kan eindelijk echt beginnen

Maar hoe doe jij het precies dan? (misschien moeten we verder pm-en )

En bezig vanaf 20 november ongeveer, en misschien is mn lichaam nu gewend aan de 1000 calorieen?
Oud 08-01-2006, 21:20
Mindfields
Mindfields is offline
ik ga ook maar eens wat afvallen, in de zomer was ik prachtig afgevallen, niet heel veel, maar alles zag er goed slank uit. nu weer aangekomen na de afgelopen weken/maanden veeel te veeel gegeten te hebben (steeds friet, mcdonalds, etc), ga maar weer mooi houden aan 1400/1500 calorieen.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 08-01-2006, 21:29
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 08-01-2006 @ 22:16 :
Ja het klote is natuurlijk om als je afgevallen bent, het er ook af te houden..

Van mn dietiste moest ik wel sporten ja, maar dat aerobics is op maandag en eerst was ik in londen, toen kerst, toen nieuwjaar etc dus kan eindelijk echt beginnen

Maar hoe doe jij het precies dan? (misschien moeten we verder pm-en )

En bezig vanaf 20 november ongeveer, en misschien is mn lichaam nu gewend aan de 1000 calorieen?
kan heel goed dat het nu gewend is. Mag je van de dietiste ook meer eten nu je gaat sporten? Lijkt mij wel zo handig. Om van zo'n plateau af te komen ga ik altijd een weekje of wat iets meer eten en dan val ik weer af. Vreemd eigenlijk maar het werkt echt
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 08-01-2006, 23:35
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 08-01-2006 @ 22:16 :
En bezig vanaf 20 november ongeveer, en misschien is mn lichaam nu gewend aan de 1000 calorieen?
En daar komt het wel bekende jojo-effect... en moet je steeds minder gaan eten. Daarom zijn wij hier fan van het gezond en genoeg eten met een snelle stofwisseling ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-01-2006, 09:41
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Hoe kan je lichaam nou wennen aan 1000 calorieen per dag? Je verbruikt toch altijd meer dan 1000 calorieën?
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 09-01-2006, 11:04
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ja weet ik veel dat zeggen ze hier allemaal

Aan de andere kant kan het ook zo zijn dat ik ff niet afval omdat het gewicht dat ik nu heb er al jaren aan zit, en de eerste 5 kilo die eraf gingen zeg maar van de laatste maanden waren..

@Hagel: nee was de bedoeling dat ik vanaf het begin al ging sporten

@Gothic: Dat komt als ik afgevallen ben wel ben echt niet meer van plan veel vette hap te eten en dit gezonde bevalt me wel.

Vraag volgende keer bij de dietiste wel hoelang ze me hieraan wil houden.
Maar even tussen haakjes, het is wel goed vol te houden
Oud 09-01-2006, 11:45
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
weet iemand na hoe lang je eigelijk spieren begint op te bouwen ?
Ik ben nu een paar keer gaan oefeningen doen, volgens hun weegschaal zou ik 1.2 kg afgevallen zijn (geloof er niet veel van ) maar ik 'voel' me wel slanker. Of het zit in mijn hoofd dat ik wat steviger geworden ben , kan ook
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-01-2006, 13:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 09-01-2006 @ 12:45 :
weet iemand na hoe lang je eigelijk spieren begint op te bouwen ?
Ik ben nu een paar keer gaan oefeningen doen, volgens hun weegschaal zou ik 1.2 kg afgevallen zijn (geloof er niet veel van ) maar ik 'voel' me wel slanker. Of het zit in mijn hoofd dat ik wat steviger geworden ben , kan ook
dit kun je goed meten door je af en toe met een meetlint te meten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-01-2006, 14:33
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-01-2006 @ 00:35 :
En daar komt het wel bekende jojo-effect... en moet je steeds minder gaan eten. Daarom zijn wij hier fan van het gezond en genoeg eten met een snelle stofwisseling ...
Ik ben het vaak met je eens, maar deze opmerking vind ik zo onsympathiek. Wishful is niet op eigen houtje begonnen met een of ander Libelle-dieet ofzo, ze doet dit onder begeleiding van een specialist. Het lijkt nu net of je dit advies in twijfel trekt en zelf meer over afvallen weet. Daarnaast gaat het hier niet om 2 à 3 kg die ze kwijt moet raken, daarvoor is het echt nodig om het eet- en leefpatroon drastisch te veranderen.

@WishfulDreaming: Ik denk juist dat het goed is dat je eventjes stil staat; in het begin gaat het altijd snel. Het is juist dat doorzetten als je stil staat wat moeilijk is (ik weet er alles van). Succes in ieder geval!

Met mij gaat het wel goed, althans met afvallen. Het eten is wat moeilijker; ik eet niet genoeg, wel gezond. Dit komt mede doordat ik de hele dag met mijn neus in de boeken zit, maar ook de hele dag verder niets doe. Ik hoop zo dat ik binnenkort mijn medicijnen mag afbouwen, dan gaat het wat makkelijker. Dit zal waarschijnlijk pas over een paar maanden mogen dus het is nu nog eventjes dweilen met de kraan open. Vervelend is het wel, maar ik voel me veel beter als ik gezond eet en iedere dag een half uurtje 'beweeg' en dat maakt veel goed
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 09-01-2006, 14:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Lady Lazarus schreef op 09-01-2006 @ 15:33 :
Ik ben het vaak met je eens, maar deze opmerking vind ik zo onsympathiek. Wishful is niet op eigen houtje begonnen met een of ander Libelle-dieet ofzo, ze doet dit onder begeleiding van een specialist. Het lijkt nu net of je dit advies in twijfel trekt en zelf meer over afvallen weet. Daarnaast gaat het hier niet om 2 à 3 kg die ze kwijt moet raken, daarvoor is het echt nodig om het eet- en leefpatroon drastisch te veranderen.
Dan vat je mn opmerking verkeerd op . Want zo is deze niet bedoeld.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 10-01-2006, 09:58
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-01-2006 @ 15:52 :
Dan vat je mn opmerking verkeerd op . Want zo is deze niet bedoeld.
Ik vatte het eigenlijk ook een beetje zo op
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 10-01-2006, 13:01
Verwijderd
Mijn probleem zit hem vooral in 's avonds snoepen. Om 11 uur kkan ik nog makkelijk een zak chips naar binnen werken. Heb dan gewoon zoveel zin in hartigheid.
Ik weet dat ik beter helemaal niets kan nemen, maar is er iets dat je wel mag eten? Is een stuk komkommer bijvoorbeeld wel goed?
Oud 10-01-2006, 13:15
Verwijderd
Kom ik weer met een vraag
Is er een verschil qua kcal en vetten tussen magere melk en houdbare magere melk? Of is houdbare melk om een andere reden slechter/ongezonder?
xx
Oud 10-01-2006, 13:21
Verwijderd
@ anneka: 's avonds iets eten is geen probleem, zo lang je 't niet doet in het uur voordat je gaat slapen. Rauwkost en fruit mag altijd, een schaaltje yoghurt ofzo is ook een optie; als je echt trek hebt kan een boterham ook.

@ sonho: volgens mij is het enige verschil dat houdbare melk langer verhit is geweest; vitamine c kan daar niet tegen, maar dat zat toch al nauwelijks in melk en aan de caloriën en vetten verandert niets.
Oud 10-01-2006, 13:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Anneka schreef op 10-01-2006 @ 14:01 :
Mijn probleem zit hem vooral in 's avonds snoepen. Om 11 uur kkan ik nog makkelijk een zak chips naar binnen werken. Heb dan gewoon zoveel zin in hartigheid.
Ik weet dat ik beter helemaal niets kan nemen, maar is er iets dat je wel mag eten? Is een stuk komkommer bijvoorbeeld wel goed?
je kunt beter gewoon 2 boterhammen nemen, of wat kwark met muesli of iets anders... komkommer, fruit en groente zijn natuurlijk altijd goed, maar vullen niet en neemt bij mij die trek niet weg...

Je mag best nog eten na je avondeten hoor. Het is logisch dat je naar een paar uur weer honger/trek krijgt. Daarom kun je best wat brood nemen of crackers ofzo of nootjes. Je lichaam moet al de hele nacht ermee doen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 10-01-2006, 14:12
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik zou eens kwark proberen, dat vult (bij mij ) echt goed namelijk
Oud 10-01-2006, 14:40
Verwijderd
Ik eet 's avonds ook altijd nog wel:
Rond 6 uur/ half 7 avond eten
Rond 8 uur koffie met een koekje oid

Maar om 10 uur half 11 heb ik dan gewoon honger. Maar ik denk dat ik maar eens aan de yoghurt ga ja, als dat goed vult.
Oud 10-01-2006, 14:53
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Weet iemand die discussie van een tijdje geleden nog, over die broodmagere modellen? Ik zei toen dat ze fake waren (goddank ) en kwam vandaag op een ander forum deze site tegen, misschien wel leuk om even te kijken nog. (Best triest though, hoe ze gefotoshopt zijn )

http://www.museumofhoaxes.com/skinny.html
Oud 10-01-2006, 15:01
Lady Lazarus
Avatar van Lady Lazarus
Lady Lazarus is offline
Citaat:
Bloem schreef op 10-01-2006 @ 15:53 :
Weet iemand die discussie van een tijdje geleden nog, over die broodmagere modellen? Ik zei toen dat ze fake waren (goddank ) en kwam vandaag op een ander forum deze site tegen, misschien wel leuk om even te kijken nog. (Best triest though, hoe ze gefotoshopt zijn )

http://www.museumofhoaxes.com/skinny.html
Ik vind ze van te voren eigenlijk ook te dun. Het veranderen maakt ze alleen maar griezeliger Overigens neem ik 's avonds ook vaak een bordje kwark, het vult heel goed en hoewel ik het in het begin niet zo lekker vond is het met een theelepeltje citroensap erg goed te eten!
__________________
Dying. Is an art, like everything else. I do it exceptionally well. || "It's a wonder I'm here at all. My pussy got soaking wet."
Oud 10-01-2006, 15:32
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Bloem schreef op 10-01-2006 @ 15:53 :
Weet iemand die discussie van een tijdje geleden nog, over die broodmagere modellen? Ik zei toen dat ze fake waren (goddank ) en kwam vandaag op een ander forum deze site tegen, misschien wel leuk om even te kijken nog. (Best triest though, hoe ze gefotoshopt zijn )

http://www.museumofhoaxes.com/skinny.html
Hehe het is toch duidelijk dat die foto's bewerkt zijn?

Ik eet 's avonds vaak fruit en/of yoghurt. Soms ook nog een boterham ofzo. Als ik dat niet doe, heb ik 's avonds echt trek en eet ik zo een zak chips leeg (komt ook nog wel eens voor hoor )
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 10-01-2006, 15:36
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 10-01-2006 @ 16:32 :
Hehe het is toch duidelijk dat die foto's bewerkt zijn?
Ja dat vind ik ook, maar volgens mij waren er toen wel een paar mensen die dachten dat dat echte foto's waren
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #11
Verwijderd
405 14-03-2006 14:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.