Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-01-2006, 21:59
Verwijderd
Mensen geef mij is een menu wat volgens jullie gezond is en met genoeg calorien (wel om af te vallen)
Oud 13-01-2006, 22:02
Mara
Mara is offline
Verdeeld over de dag:
6 boterhammen met beleg
2 stuks fruit
2 tussendoortjes (bijv. ontbijtkoek)
Normaal portieavondeten, zoals 200g aardappels, min. 200g groente, 80-100 gram vlees. Of bijv 250 gram gekookte rijst/pasta.

Daarbij nog wat melkproducten, bijv. 'gewoon' melk of yoghurt en tadaa, je bent al een heel eind op weg.

Je vult dat in op www.valtaf.nl, kijkt op heoveel je zit en vult 't tot 1600 kcal aan met gezonde tussendoortjes.
Oud 13-01-2006, 22:15
Verwijderd
Handige site
kom nu op 1687.59 calorien uit
maar dan heb ik per ongeluk ingevuld dat ik 100 gram filet amercain op heb, wat maar 40 is.
En mn ontbijt klopte niet, maar ik denk dat ik rond de 1200 zal zitten.
Kan dus wel iets meer, maar heb geen volwaardige avondmaaltijd gehad.
Oud 13-01-2006, 22:18
Mara
Mara is offline
Dat lijkt me sterk. Wat is je profiel?
Oud 13-01-2006, 22:19
Verwijderd
anneka
Oud 13-01-2006, 22:20
Mara
Mara is offline
Ik heb 'm al.

- Een spaanse cracker is geen 100 gram. Ik meende dat ze 33 gram waren.
- Je hebt dus 40 gram filet americain. Dit heb je 2x verkeerd ingevuld.
Oud 13-01-2006, 22:21
Verwijderd
hmhm
en nja ik weet niet precies hoeveel voor de rest
maar 20 gram stokbrood klopt ook niet
Oud 13-01-2006, 22:23
Mara
Mara is offline
Een stokbrood is zo'n 160 gram.

Dus 8x zoveel, dus dan kom je op +348.6

80 gram ipv 200 gram filet american, dus -193.2
33 gram spaanse cracker, dus -333.6

Totaal: -178.2
Oud 13-01-2006, 22:27
Verwijderd
dan zit ik dus wel rond de 1500
maaar ik had beterm n lunch kunnen veranderen ipv stokbrood gewoon bruin brood en naturlijk gewoon warm eten.

maar goed genoeg gekletst over dit
Oud 13-01-2006, 22:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Je had in je topic op eten en drinken ook die sprits en die appel weggelaten he
Oud 13-01-2006, 22:37
Verwijderd
die appel had ik het nog over
en dat spritje is een minikoekje omdat ik me niet in kon houden
ooh en als je dan nog moet tellen:
een lepel aardbeien vla
ik likte een mes met boter en gestampte muisjes af
Oud 13-01-2006, 22:44
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Haha Nah, ik dacht dat je stokbrood wat minder was, en dat koekje scheelt ook weer 100. Zolang je niet minder dan 1500 kcal gaat eten is het wel goed, meer mag ook (beter voor je stofwisseling) maar met 1500 zal het ook wel lukken
Oud 13-01-2006, 23:01
Verwijderd
al met al
wees maar niet bang ik heb het eindelijk door, hoe je goed vol te houden toch gewicht kunt verliezen^^.
Oud 13-01-2006, 23:15
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-01-2006 @ 23:44 :
Haha Nah, ik dacht dat je stokbrood wat minder was, en dat koekje scheelt ook weer 100. Zolang je niet minder dan 1500 kcal gaat eten is het wel goed, meer mag ook (beter voor je stofwisseling) maar met 1500 zal het ook wel lukken
ligt natuurlijk wel aan de invulling he ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 13-01-2006, 23:25
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-01-2006 @ 00:15 :
ligt natuurlijk wel aan de invulling he ...
Ja oke, maar dat leek me na alle pleidooien wel logisch

@Anneka, succes
Oud 14-01-2006, 09:24
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Nou ben ik in een week tijd weer een kilo afgevallen! Vorige week ook, gaat lekker zo! Enn ik zit nu ruim onder het gewicht wat ik vorige keer heb bereikt. In totaal ben ik nu 8 kilo kwijt sinds vorig voorjaar. Nu voor de zomer de andere 8 nog!
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 14-01-2006, 11:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 14-01-2006 @ 10:24 :
Nou ben ik in een week tijd weer een kilo afgevallen! Vorige week ook, gaat lekker zo! Enn ik zit nu ruim onder het gewicht wat ik vorige keer heb bereikt. In totaal ben ik nu 8 kilo kwijt sinds vorig voorjaar. Nu voor de zomer de andere 8 nog!
Goed zo ... blijf volhouden gezond te eten ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 14-01-2006, 11:43
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe doen jullie dat in het weekend als je laat opstaat (zo rond elf/twaalf uur) met eten? Ik wil als ik uit bed kom altijd gelijk wat eten omdat ik dan honger heb maar als ik dan eet dan heb ik geen honger meer met de lunch. Hoe lossen jullie dat op, of zijn jullie niet van die langslapers?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-01-2006, 11:45
miekmuis
Avatar van miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-01-2006 @ 12:42 :
Goed zo ... blijf volhouden gezond te eten ...
Jaa het gaat prima eigenlijk En straks ga ik stage lopen en dan heb ik niet eens meer de mogelijkheid om overdag tussendoortjes te nemen en woon ik ook nog op mezelf zodat er gewoon niks slechts om me heen is, dus moet lukken
__________________
I think I have a problem, I think I think too much
Oud 14-01-2006, 11:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
miekmuis schreef op 14-01-2006 @ 12:45 :
Jaa het gaat prima eigenlijk En straks ga ik stage lopen en dan heb ik niet eens meer de mogelijkheid om overdag tussendoortjes te nemen en woon ik ook nog op mezelf zodat er gewoon niks slechts om me heen is, dus moet lukken
Toen ik op mezelf ging wonen ben ik ook behoorlijk afgevallen terwijl ik toch gezond at enzo alleen veel minder vet enzo dan mijn moeder altijd deed.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-01-2006, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-01-2006 @ 12:53 :
Toen ik op mezelf ging wonen ben ik ook behoorlijk afgevallen terwijl ik toch gezond at enzo alleen veel minder vet enzo dan mijn moeder altijd deed.
Toen ik op mezelf ging wonen kwam ik juist aan, omdat er eindelijk eten was wat ik lekker vond... (Geen aardappelen, met groente ed...maar pasta, rijst, ovenschotels, enz.) Ik ben niet ongezonder gaan eten, maar wel anders en doordat ik dat andere eten wel lustte at ik vanzelf meer (daarvoor at ik over het algemeen heel weinig avondeten).
Oud 14-01-2006, 12:05
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 14-01-2006 @ 12:56 :
Toen ik op mezelf ging wonen kwam ik juist aan, omdat er eindelijk eten was wat ik lekker vond... (Geen aardappelen, met groente ed...maar pasta, rijst, ovenschotels, enz.) Ik ben niet ongezonder gaan eten, maar wel anders en doordat ik dat andere eten wel lustte at ik vanzelf meer (daarvoor at ik over het algemeen heel weinig avondeten).
Dat zei mijn moeder dus ook tegen mij. Dat ze ook was aangekomen omdat ze toen eindelijk kon eten wat ze lekker vond. Dat deed ik ook wel hoor maar ik ben niet echt meer gaan eten ofzo maar wel anders, minder vet en dat scheelt volgens mij echt wel een hoop.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-01-2006, 12:21
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-01-2006 @ 12:43 :
Hoe doen jullie dat in het weekend als je laat opstaat (zo rond elf/twaalf uur) met eten? Ik wil als ik uit bed kom altijd gelijk wat eten omdat ik dan honger heb maar als ik dan eet dan heb ik geen honger meer met de lunch. Hoe lossen jullie dat op, of zijn jullie niet van die langslapers?
Gewoon ontbijten, maar niet enorm veel, en dan rond 3 uur 'lunchen'. Dan heb ik om 7 uur wel weer trek in avondeten
Dan eet je wel minder op een dag (4 boterhammen plus avondeten ofzo), maar goed. En ja ik ben wel een langslaper als het even kan
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 14-01-2006, 12:45
samiej
Avatar van samiej
samiej is offline
Weet iemand misschien goeie oefeningen die je thuis kan doen om ook af te vallen??
Oud 14-01-2006, 14:40
Verwijderd
Sinds een paar dagen ben ik fruit met kwark als tussendoortje gaan eten. Zo sla ik twee vliegen in één klap.
1. ik eet fruit
2. ik neem een gezond tussendoortje

maarrr, ik vroeg me af of het wel zo gezond is. Volgens het voedingscentrum mag ja namelijk 2-3 melkproducten op een dag. Nou eet ik 'sochtends cereals met (halfvolle) melk en 'savonds een toetje (yoghurt of vla) en nu dus ook 2x op een dag kwark met fruit. Per keer is dat 125ml magere kwark. Is dit echt te veel, of is het nog gezond? Kan ik hiermee nog afvallen?
Oud 14-01-2006, 14:46
Verwijderd
125 ml kwark is maar een halve portie, dus in totaal kom je dan op 3 porties zuivel, niets mis mee daarbij is magere kwark ook wel handig als tussendoortje als je wil afvallen, want je zit er lang vol van
Oud 14-01-2006, 18:39
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-01-2006 @ 12:43 :
Hoe doen jullie dat in het weekend als je laat opstaat (zo rond elf/twaalf uur) met eten? Ik wil als ik uit bed kom altijd gelijk wat eten omdat ik dan honger heb maar als ik dan eet dan heb ik geen honger meer met de lunch. Hoe lossen jullie dat op, of zijn jullie niet van die langslapers?
Ik slaap altijd heel lang, tot een uur of 12 minimaal, maar ik kan tegenwoordig heel goed uitgebreid 'ontbijten' Sowieso ben ik natuurlijk gewend om in minder tijd toch hetzelfde te eten dus ik heb er geen problemen mee.

(Ik heb alleen wel dat áls ik een keer vroeg opsta, ik veel meer eet dan 'normaal' )
Oud 14-01-2006, 19:00
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 13-01-2006 @ 16:39 :
Heb je eigenlijk hulp voor je eetstoornis?

Ik zie trouwens af en toe wat lijstjes voorbij komen op het 'wat heb je vandaag allemaal gegeten' topic, en zoals het er daar uitziet ben je goed bezig, knap! Mag ook wel eens gezegd worden
Thanx Lief dat je t zegt
Ik heb ook hulp voor mn eetstoornis, alleen heb ik het idee dat het niet veel nut heeft...
Vanochtend zat ik op de 50 kg en raakt helemaal in paniek, heb mezelf aantal keer geslagen, vreselijk lopen huilen enz...En vandaag dus weer gaan minderen met eten..
Ja ik weet dat het slecht is, maar 50 is gewoon het gewicht waar ik niet overheen durf... Voel me gewoon alweer zo dik enz...ik voel bijna geen botten meer en voel weer vetjes...en dat durf ik gewoon niet
Oud 14-01-2006, 19:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-01-2006 @ 19:39 :
Ik slaap altijd heel lang, tot een uur of 12 minimaal, maar ik kan tegenwoordig heel goed uitgebreid 'ontbijten' Sowieso ben ik natuurlijk gewend om in minder tijd toch hetzelfde te eten dus ik heb er geen problemen mee.

(Ik heb alleen wel dat áls ik een keer vroeg opsta, ik veel meer eet dan 'normaal' )
Dus dan lunch en ontbijt je toch allebei op een dag, niet een soort brunch ofzo? Dat doet mijn vriend altijd maar ik moet gelijk eten als ik uit bed kom, dan kan ik niet nog een uurtje wachten ofzo.

Dat laatste heb ik ook, als ik om half zes opsta heb ik dan al gelijk honger en dan duurt het lang hoor tot 's avonds elf uur
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 14-01-2006, 19:55
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
NA hoe lang word je lichaam eigelijk gewend aan kleine porties ?
Ik heb de laatste 4 dagen bijna niet kunnen eten door mijn piercing, maar nu ik er geen last van heb lijkt het wel of ik gewoon geen honger heb ook niet. Ben nog van gisterenochtend wakker en het enige dat ik vandaag al gegetne heb is wat rijst met spaghettisaus , een manderijn en een flesje fruitsap Ik wil wel eten (weet ook dat ik moet) maar ik heb geen honger
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 14-01-2006, 20:08
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-01-2006 @ 20:14 :
Dat laatste heb ik ook, als ik om half zes opsta heb ik dan al gelijk honger en dan duurt het lang hoor tot 's avonds elf uur
Dat heb ik ook, maar dat is ook logisch lijkt me...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 14-01-2006, 20:32
Verwijderd
hoeveel gram is zon witte harde broodje
Oud 15-01-2006, 00:10
DutchTerror
Avatar van DutchTerror
DutchTerror is offline
Hallo allemaal! Ik ben ook sinds 2 weken aan de lijn... ik was altijd al aardig sportief maar Snackte etc veeeel te veel ...

Ik ben 1.79 en was 82 kilo ... niet extreem ofzo maar vond het te zwaar en de strijd begonnen voor een mooier lichaam! ik ben in 2 weken al 3.5 kilo afgevallen dit door elke dag te fitnessen hardlopen... of te tennisen en geen tussendoortjes meer. En veel water drinken....


iemand nog tips? ik wil btw naar de 74 kilo
__________________
toch?!
Oud 15-01-2006, 09:21
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
Citaat:
DutchTerror schreef op 15-01-2006 @ 01:10 :
iemand nog tips? ik wil btw naar de 74 kilo

Is 3,5 kg in 2 weken niet erg veel; het lijkt allesinds zo in mijn ogen. Ik denk dat het beter is dat je minder snel afvalt, omdat je je eindgewicht dan makkelijker kan behouden en je lichaam zich geleidelijk aan kan aanpassen. Misschien wel dat het voor een deel vocht is dat je bent afgevallen, want ik zie dat je veel water drinkt, waardoor je lichaam dus minder vocht zal vasthouden.

Wat/hoe eet je dan als je wil afvallen? Ook tussendoortjes schrappen is niet nodig volgens mij, je kan ze ook vervangen door gezonde tussendoortjes, zoals fruit of kwark oid...
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Oud 15-01-2006, 16:15
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 14-01-2006 @ 20:00 :
Thanx Lief dat je t zegt
Ik heb ook hulp voor mn eetstoornis, alleen heb ik het idee dat het niet veel nut heeft...
Vanochtend zat ik op de 50 kg en raakt helemaal in paniek, heb mezelf aantal keer geslagen, vreselijk lopen huilen enz...En vandaag dus weer gaan minderen met eten..
Ja ik weet dat het slecht is, maar 50 is gewoon het gewicht waar ik niet overheen durf... Voel me gewoon alweer zo dik enz...ik voel bijna geen botten meer en voel weer vetjes...en dat durf ik gewoon niet
Kan me voorstellen dat dat heel moeilijk is, als je dan ineens weer een soort grens over bent. Toch proberen om vol te houden, en proberen om er over te praten met je hulpverlening... Sterkte ({)

Citaat:
Daantje_0705 schreef op 14-01-2006 @ 20:14 :
Dus dan lunch en ontbijt je toch allebei op een dag, niet een soort brunch ofzo? Dat doet mijn vriend altijd maar ik moet gelijk eten als ik uit bed kom, dan kan ik niet nog een uurtje wachten ofzo.
Nou, echt ontbijt en lunch eet ik dus al heel lang niet meer in die zin. Meestal eet ik in 3 keer mijn brood producten (Dus bv. een bord brinta met een appel om 12.00 uur, 2 roggebroodjes om 13.30, 2 roggebroodjes om 15.00 uur) en daarnaast nog de nodige tussendoortjes (kwark en nog een keer fruit sowieso elke dag rond 16.30, soms wat crackers nog extra). Sinds ruim een maand heb ik echter ook fysio en ergotherapie midden op de dag, dus dan ontbijt ik met brinta + een appel + 2 roggebroodjes, omdat ik dan tussen 13.00 en 16.00 niet kan eten, en geen zin heb om om 16.30 nog zoveel te eten dat ik geen zin meer heb in avondeten.

Oftewel, het verschilt nogal geloof ik
Oud 16-01-2006, 15:51
starfishie
starfishie is offline
Ik ben sinds vandag weer begonnen aan weight watchers, want in totaal 16 kilo eraf hebben op mn toppunt en er weer 5 bij laten komen vind ik zonde. en ik wil 8 kilo kwijt voordat ik op vakantie ga, dus weer een frisse start!
Oud 16-01-2006, 16:04
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Het gezond eten begint een beetje te lukke Ik ben sinds ik begonne ben met bodystyling een goede kilo en half afgevallen maar in cm zie je het wel al =)
Ben vandaag gemeten : op elke arm 1 cm, op elke kuit en bil ook , op miijn buik 2 cm en op mijn maag 1
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 16-01-2006, 20:14
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Wat is sporten heerlijk

Neem wel wat extra's te eten op zo'n dag
-6 kilo woeii
Oud 17-01-2006, 14:54
Verwijderd
Het gaat wel lekker, ben nu dik een week bezig.. eindelijk een draai gevonden qua tussendoortjes wegdoen enzo.. ben alleen zo druk met school dat ik geen tijd heb om te sporten terwijl ik echt wil.
Oud 17-01-2006, 17:28
Nijn*
Avatar van Nijn*
Nijn* is offline
Ik ga nou over een week of anderhalve week samen met een vriendin naar de fitness school, maar ik vroeg me wat dingen af. Ik wil weer een goede conditie opbouwen maar ook nog een beetje afvallen, wat voor dingen kan ik daar dan het beste doen? Ik ben pas 15 weet niet of dat uitmaakt? Of denken jullie dat ze me daar het beste kunnen adviseren?
__________________
*--Sometimes the only way to stay sane is to go a little crazy..- My life turned around, but I still believe in my dreams..--*
Oud 17-01-2006, 17:31
Verwijderd
Voor zowel conditie als afvallen kun je het beste duursporten doen (dus spinnen, loopband-lopen, crosstrainer, dat soort dingen, die je lang volhoudt), maar ik geloof dat je voor je conditie dat met een andere intensiteit moet doen dan om optimaal af te vallen. Ik weet het niet precies maar dat weten de mensen in de sportschool wel, dus ik raad je zeker aan om aan hen advies te vragen
Oud 17-01-2006, 17:31
Verwijderd
Citaat:
Nijn* schreef op 17-01-2006 @ 18:28 :
Ik ga nou over een week of anderhalve week samen met een vriendin naar de fitness school, maar ik vroeg me wat dingen af. Ik wil weer een goede conditie opbouwen maar ook nog een beetje afvallen, wat voor dingen kan ik daar dan het beste doen? Ik ben pas 15 weet niet of dat uitmaakt? Of denken jullie dat ze me daar het beste kunnen adviseren?
Ik zou idd advies vragen op de fitnessschool aan iemand die daar werkt. Ik denk dat hij/zij dat het beste kan beoordelen (die persoon kan eventueel ook kijken wat je conditie nu is, enz. en je op basis daarvan adviseren).
Oud 17-01-2006, 17:50
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
hoihoi,

ik ga wéér een poging doen om af te vallen.
nu raadde iemand me aan een lijstje bij te houden wat je eet op een dag. daar ben ik vandaag mee begonnen. Het lijkt zo veel!!!
Hoeveel calorieen zijn normaal om te eten? Hoeveel moet je eten om af te vallen? Ik zou graag ten minste 0,5 kg per week afvallen (ongeveer).
Mensen die er verstand van hebben?
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 17-01-2006, 17:52
Verwijderd
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 17-01-2006 @ 18:50 :
Hoeveel calorieen zijn normaal om te eten? Hoeveel moet je eten om af te vallen? Ik zou graag ten minste 0,5 kg per week afvallen (ongeveer).
Ongeveer 2000 kcal is normaal. Om af te vallen moet je minder eten dan je nodig hebt, hoeveel je precies nodig hebt verschilt per persoon. 0,5 kg per week afvallen is aardig wat, meer dan dat wordt afgeraden ivm het jojo-effect. Kcal zijn niet het enige waar het om draait bij gezond eten en afvallen.

Kijk eens op de site van het voedingscentrum wat je ongeveer op een dag moet eten. Ik vraag me af of je daar al aan zit met wat je op een dag eet. Misschien kun je je lijstje posten, dan kunnen mensen daar ook naar kijken en je eventueel tips geven?

Laatst gewijzigd op 17-01-2006 om 17:54.
Oud 17-01-2006, 17:58
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 17-01-2006 @ 18:52 :
Ongeveer 2000 kcal is normaal. Om af te vallen moet je minder eten dan je nodig hebt, hoeveel je precies nodig hebt verschilt per persoon. 0,5 kg per week afvallen is aardig wat, meer dan dat wordt afgeraden ivm het jojo-effect. Kcal zijn niet het enige waar het om draait bij gezond eten en afvallen.

Kijk eens op de site van het voedingscentrum wat je ongeveer op een dag moet eten. Ik vraag me af of je daar al aan zit met wat je op een dag eet. Misschien kun je je lijstje posten, dan kunnen mensen daar ook naar kijken en je eventueel tips geven?
naja, die heb ik dan alleen van vandaag:

ontbijt (06.15 uur)
2 sneeen bruinbrood met kaas en tomaat
1 glas jus d'orange

middageten (11.45 uur)
1 bruine triangel (zonder beleg)
1 appel
1 snee witbrood met kaas
- 0.25 liter water

avondeten (17.30 uur)
- spinazie
- 2 1/2 aardappel
- stuk worst (halve)
- vruchtenyoghurt
- 1 glas water

tussendoor had ik nog 0.20 liter appelsap en af en toe water (gewoon tussendoor als ik dorst had)
__________________
Dit is een coole sig.

Laatst gewijzigd op 17-01-2006 om 18:01.
Oud 17-01-2006, 17:59
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
@ leonoor, volgens die site mag ik niet meer dan 0,5kg afvallen bij mijn gewicht. (ik weeg tegen de 65 kg)
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 17-01-2006, 18:10
Verwijderd
Ik vind het eerder (te) weinig dan veel wat je gegeten heb. Je zou de minder gezonde dingen kunnen vervangen voor gezondere (wit brood voor bruin brood, kaas voor 20+/35+ kaas, geen worst, maar mager vlees, vis of kip).

Als je 65kg weegt, dan lijkt me dat ook een heel gezond gewicht. Je hoeft iig geen kilo's af te vallen.

Ik zou gewoon blijven eten wat je nu eet (zeker niet minder iig). Eventueel kun je er bij gaan sporten (al zou je op de dagen dat je sport wel meer moeten eten), daar kun je ook van afvallen. Verder zou ik me afvragen of je idd wel af moet vallen (niet gevoelsmatig, maar 'technisch' gezien).
Oud 17-01-2006, 18:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 17-01-2006 @ 18:59 :
@ leonoor, volgens die site mag ik niet meer dan 0,5kg afvallen bij mijn gewicht. (ik weeg tegen de 65 kg)
Hoezo mag dat niet volgens die site? Aan alleen een gewicht hebben we trouwens weinig, een lengte is ook handig.

Je hebt trouwens vandaag te weinig gegeten, maar wat dat betreft zegt Leonoor al genoeg
Oud 17-01-2006, 22:09
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 17-01-2006 @ 19:33 :
Hoezo mag dat niet volgens die site? Aan alleen een gewicht hebben we trouwens weinig, een lengte is ook handig.

Je hebt trouwens vandaag te weinig gegeten, maar wat dat betreft zegt Leonoor al genoeg
ik ben 1.70 meter bij bijna 65 kg. Ik heb geen overgewicht maar zou, om me prettiger te voelen er liever wat kilo's afhebben. Zeg 5 kg ong. Volgens die site is méér dan 0.5 kg per week afvallen teveel ivm jojo-effect.

Dat schema is idd wat ik vandaag heb gegeten, maar hiervoor at ik méér tussendoor. Ik heb vandaag bewust geen ongezonde tussendoortjes genomen en ga het morgen weer proberen/.
__________________
Dit is een coole sig.
Oud 17-01-2006, 22:20
Mara
Mara is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 17-01-2006 @ 23:09 :
ik ben 1.70 meter bij bijna 65 kg. Ik heb geen overgewicht maar zou, om me prettiger te voelen er liever wat kilo's afhebben. Zeg 5 kg ong. Volgens die site is méér dan 0.5 kg per week afvallen teveel ivm jojo-effect.

Dat schema is idd wat ik vandaag heb gegeten, maar hiervoor at ik méér tussendoor. Ik heb vandaag bewust geen ongezonde tussendoortjes genomen en ga het morgen weer proberen/.
Achzo. Tip, let op wat je probleem is. Is het een randje vet? Dan kan je beter gewoon genoeg eten en extra sporten. Dat is vaak voldoende voor dat laatste beetje. Alleen mensen die echt aardig wat (5+ kg) af willen vallen is dieeten 'noodzakelijk'

Dat je je ongezonde tussendoortjes wilt beperken is goed, maar zorg dat je dan wel voldoende goede voeding binnenkrijgt, want dat mis je nu!
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #11
Verwijderd
405 14-03-2006 14:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.