Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-10-2012, 13:57
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Omdat ik graag eens wil vergelijken: wat verbruikt jouw auto? Geef ook even door welke auto het is en welke brandstof 'ie gebruikt..

Ts begint: Ik heb een volvo V70 op benzine en die rijdt 1:10.6
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2012, 14:29
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
M'n Mazda 121 verbruikt op basis van 2 jaar divers gebruik gemiddeld 1:15,1.
M'n Saab 96 verbruikt gemiddeld zo'n 1:11 geloof ik.
En m'n Fiat 126 verbruikte afgelopen vakantie gemiddeld zo'n 1:16,5, verder hebben ik dat niet echt bijgehouden.

Allemaal op benzine
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 14:33
Verwijderd
Ik maak er een sport van bij te houden hoeveel de auto verbruikt en waar dat aan ligt. Ik rijd in een oude fiësta, die niet-zuinig 1 op 15 rijdt, zit ik er alleen in voor langere afstanden dan loopt dat op tot 1 op 20.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 15:11
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Clio op benzine, afhankelijk van de weersomstandigheden rijdt die 1 op 13,hoog tot 1 op 15,laag.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 16:01
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik heb geen auto (meer), maar de motor doet het aardig:
Suzuki gsxr 750. Bij rustig rijden 1:26 en bij een rijstijl die er wat beter bij past 1:18
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 16:59
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Ik maak er een sport van bij te houden hoeveel de auto verbruikt en waar dat aan ligt. Ik rijd in een oude fiësta, die niet-zuinig 1 op 15 rijdt, zit ik er alleen in voor langere afstanden dan loopt dat op tot 1 op 20.
Ik maak er soms wel een sport van om zuinig aan te doen, maar ik weet niet hoe je bij wilt houden waar het verbruik allemaal aan ligt Tenzij je heel rigoureus meteorologische en technische data erin gaat verwerken
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 20:06
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik zit met een ford ka benzine op ongeveer 1:14 a 1:15. En ik gebruik hem voor 95% als forens-auto en dat is dan voor 95% op de snelweg.

Ik vind het niet echt zuinig en heb ter compensatie een carpool-groep opgericht. Daar kan geen auto tegenop rijden, het aantal tankbeurten per 3 weken halveerde. Wel jammer dat het carpoolpunt ook nog redelijk ver van huis ligt, maar ach, met een dergelijke besparing mag ik niet klagen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 20:25
Verwijderd
De Mitsubishi Colt 1.3 ELI E2 waar Pluis en ik in rijden doet op de snelweg zo'n 1:14 - 1:15, op N-wegen zo'n 1:17 als je netjes 80km/u (op gps) aanhoudt en in de bebouwde kom ga ik het niet eens uitrekenen. Dat is volgens mij echt 1:1 zo ongeveer :')
Gemiddeld over 55.000km doet het ding zo'n 1:16,5. Overigens doen we geen van beiden nou echt moeite om zuinig te rijden en het gemiddelde verbruik is ook zo ongeveer wat in het boekje staat. Ik denk dus dat als je je best doet, het best zuiniger kan.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 20:42
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
beide auto's lopen denk ik nagenoeg gelijk
mazda mx5 en subaru legacy, beide op benzine, beide ongeveer 1:10

niet heel zuinig dus

en TS... een volvo? ...is je man van zijn geloof gevallen?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 21:35
Verwijderd
Hoho, een Volvo V70! Daar valt 1:10,6 me nog wel mee eigenlijk. Voor zo'n grote bak had ik eigenlijk stiekem 1:8 ofzo verwacht
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 22:27
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De Saab 9000 waar we vorig jaar mee reden deed compleet afgeladen ook iets van 1:11,5 zonder er echt moeite voor te hoeven doen - al zal dat mede komen door de LPT die erop zat
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2012, 23:15
feniks
feniks is offline
BMW 316 touring. 1:12,5 als ik normaal rij, 1:16 als ik de 125 als max neem.
Moet zeggen dat ik dat niet heel verkeerd vind.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 00:07
NadeHAVO
Avatar van NadeHAVO
NadeHAVO is offline
Ik heb geen auto
Met citaat reageren
Oud 13-10-2012, 00:35
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Opel Corsa 1.6, rijdt ongeveer 1:13,8
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 10:07
Verwijderd
Suzuki Alto uit 2010.
Volgens de fabrikant 1 op 22.7, volgens autoweek 1 op 17.5.
Hoogste wat ik gehaald heb was 1 op 20.8, meestal zit ik rond de 1 op 19.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 10:54
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@Sarah: maar die getallen van de fabrikant haal je alleen onder optimale omstandigheden, namelijk bij de test.
De diesel van mijn vriend zou 3,9 op 100 halen volgens de specs, maar hij rijdt 4,8 op 100 en dat is in vergelijking met anderen die in dezelfde auto rijden al aardig zuinig.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 14:09
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Idd, lekker warm lab met geen windweerstand en een optimaal gesimuleerde rit
Met de 121 reed ik trouwens tot 1:18 in de bergen met 30+ en dakje open, maar slechts 1:15 op de Autobahn in lagere temperaturen/regen en constant 100. Weer heeft al zóveel invloed op je auto
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2012, 20:01
.Daan
.Daan is offline
Peugeot 206 XS 1.4 rijdt ongeveer 1 op 17
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 16-10-2012, 14:34
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
beide auto's lopen denk ik nagenoeg gelijk
mazda mx5 en subaru legacy, beide op benzine, beide ongeveer 1:10

niet heel zuinig dus

en TS... een volvo? ...is je man van zijn geloof gevallen?
Juh

Citaat:
Hoho, een Volvo V70! Daar valt 1:10,6 me nog wel mee eigenlijk. Voor zo'n grote bak had ik eigenlijk stiekem 1:8 ofzo verwacht
Ik ook. Nu rijd ik wel best tuttig, maar wel alleen kleine stukjes.
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 14:45
Verwijderd
Citaat:
Ik maak er soms wel een sport van om zuinig aan te doen, maar ik weet niet hoe je bij wilt houden waar het verbruik allemaal aan ligt Tenzij je heel rigoureus meteorologische en technische data erin gaat verwerken
Mwa, ik zie het terug of ik er alleen in rijd, en op wat voor wegen ik heb gereden
Met citaat reageren
Oud 17-10-2012, 15:25
Ivo
Ivo is offline
De Mini van mij doet tussen de 1:14 en 1:18, sterk afhankelijk van het soort wegen en de snelheid die ik aan houd.

In de stad en met 130km/u (GPS-snelheid) op de snelweg ligt het verbruik rond de 1 op 14. Met 100-110 km/u zo rond de 1 op 16 en op provinciale wegen is 1 op 18 goed haalbaar.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 17:09
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Mijn Peugeot 206 sw GTI doet 1:13? misschien wel 1:14 als ik rij(kleine afstanden, grote afstanden rijd ik eigenlijk niet). Lief rijdt 1:10 soms 1:11, want, zoals hij zelf zegt, zijn poot is nogal zwaar.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 19:51
feniks
feniks is offline
Of jouw lief heeft meer geld te besteden aan accijnzen. Dat kan ook
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 19:55
Verwijderd
Hij ontvangt gewoon graag post
Met citaat reageren
Oud 18-10-2012, 20:01
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Als er GTI op staat verwacht ik ook niet de meest economische cijfers eigenlijk Al heb je nou ook weer niet zulke spectaculaire prestaties aan boord in zo'n 206.

Ik ben een beetje teleurgesteld in hoe in verhouding mijn 121 het eraf brengt, die vormgeving verpest z'n verbruik toch wel een beetje
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2012, 12:36
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Of jouw lief heeft meer geld te besteden aan accijnzen. Dat kan ook
Het heeft daar niet zoveel mee te maken, hij rijdt liever vlot door dan dat hij rekening houdt met het verbruik.

Citaat:
Hij ontvangt gewoon graag post
Sinds we deze auto hebben, heeft er nog geen bekeuring op de mat gelegen. Het ligt hem vooral aan het optrekken/wegrijden en standaard 6km/u te hard rijden. Ik rijd gewoon subtieler; op tijd doorschakelen, rustig wegrijden, veel cruise control, etc. Als een oud omaatje, dus.

En voor een GTI valt me dit nog alles mee. Het zal nooit echt een zuinige auto worden, en daar kan ik prima mee leven.
__________________
Ik weet niet beter.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2012, 17:20
Verwijderd
Citaat:
@Sarah: maar die getallen van de fabrikant haal je alleen onder optimale omstandigheden, namelijk bij de test.
De diesel van mijn vriend zou 3,9 op 100 halen volgens de specs, maar hij rijdt 4,8 op 100 en dat is in vergelijking met anderen die in dezelfde auto rijden al aardig zuinig.
Ja, weet ik! Ik ben al blij als ik boven de 1:20 zit
Met citaat reageren
Oud 21-10-2012, 21:42
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Citaat:
Peugeot 206 XS 1.4 rijdt ongeveer 1 op 17
Dan zal de mijne daar ook wel ergens rond zitten. Ik ga er eens op letten, ben wel benieuwd.
__________________
Piekeren is de verkeerde kant op fantaseren.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 10:37
Verwijderd
Mondeo MK2 uit 2000 met een 2 liter handbak rijd ik ongeveer 1:13 Gemend
Als ik alleen maar snelweg rijd met een gemiddelde snelheid van 110 dan haal ik de 1:15

Mondeo MK4 uit 2008 met een 2.3 liter automaat ongeveer 1:9 gemend en de goede kilometers op de snelweg kan het dichtbij de 1:12 komen
Helaas is deze auto erg fijn om gas in te geven
Met citaat reageren
Oud 07-11-2012, 11:51
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Ow heb laatst even snelweg kilometers gevreten (op de cruise control) met de subaru, daarvan gaat het verbruik ineens helemaal de goede kant op Dat scheelt echt ENORM
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 07:41
Atelier Madame
Avatar van Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Wat is nou echt een zuinige (lees 1 op 19 ofzo) auto? Groot deel over de snelweg maar ook stadsstukjes?
__________________
Zo moet het eigenlijk altijd zijn, het leven. Een feestelijk en hartstochtelijk spel gespeeld met oude en nieuwe vrienden
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 08:36
Verwijderd
Een niet al te grote diesel
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 13:11
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Net even getankt met een oud fordje Ka, dagteller gebruikt en kwam op 1:15,3.
Maarrrr.. er zitten zogal kleine bandjes op; de kilometerteller geeft altijd zo'n 10% hoger aan dan dat ik werkelijk rijd, dan mag ik aannemen dat de dagteller dat ook zo registreert.
In dat geval zou ik 15,3/1,1= 1:13,9 rijden.. dat klinkt al wat minder..
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 13:45
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Volgens mij wordt hier in modernere auto's wel rekening mee gehouden en werkt de snelheidsmeter middels een weerstand in de meter, dus de teller heeft er dan geen last van (je teller kan wel af gaan wijken als je een andere bandenmaat eronder legt) En anders zou dit probleem voor alle auto's gelden dus de onderlinge mate van zuinigheid blijft dan

Citaat:
Wat is nou echt een zuinige (lees 1 op 19 ofzo) auto? Groot deel over de snelweg maar ook stadsstukjes?
Hangt ook voor een groot deel van de bestuurder af, maar idd kleine diesels en tot enige hoogte hybrides (en helemaal correct gebruikte plug-in hybrides) kunnen dat wel eenvoudig halen. Select groepje (oudere) A- en B-segmenters ook, zeker als je je er best voor doet. Sarah hierboven ergens haalt het met haar Alto
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 15:10
feniks
feniks is offline
Ik ben vandaag op 1/18 uitgekomen. Op constante snelheid van 110 km/u.
Is wel een wat raar beeld: een BMW die soms "noodgedwongen" achter een vrachtwagen moet hangen, omdat inhalen even geen optie is, maar ik rij er wel meer kilometers door

In de stad blijf het een zuipschuit, want kom niet boven de 1/10 uit. En dat is als ik erg goed let op wat ik doe.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 15:26
Verwijderd
Citaat:
Sarah hierboven ergens haalt het met haar Alto
Wel met als kanttekening dat ik lange stukken 100 rijd
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-11-2012, 15:40
Verwijderd
Overigens kan een dikke diesel ook wel 1:20 of beter rijden, maar dan moet je heel erg weinig stadsverkeer doen. De Laguna van m'n pa deed 1:25 of beter op de snelweg op de cruisecontrol, maar 1:10 in de stad
Met citaat reageren
Oud 09-11-2012, 15:47
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Wel met als kanttekening dat ik lange stukken 100 rijd
Maar die kanttekening geldt voor alle wagens wel Het gaat erom dat het kan!
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2012, 17:25
Verwijderd
Mja, iedere auto heeft een eigen sweetspot qua verbruik, maar meestal ligt dat toch wel zo rond de 80 - 100km/u. Als je dat gewoon aanhoudt zonder veel af te hoeven remmen dan kun je heel fijne verbruikscijfers scoren. Het probleem is alleen dat ik liever 120 of 130km/u rijdt dan 80 - 100km/u op de snelweg
Met citaat reageren
Oud 12-11-2012, 08:41
feniks
feniks is offline
Iemand die 80 rijdt, en niet harder, is ook gewoon een wegpiraat. Zelfs al is dat legaal, in een auto komen dat soort traagheden alsnog onverwacht, en krijg je nutteloze opstoppingen...
Met citaat reageren
Oud 12-11-2012, 09:42
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb inmiddels de winterbanden weer onder m'n auto en merk dat dat echt wel scheelt in het verbruik. Reed ik de afgelopen tijd ongeveer 1 op 15,5, was het afgelopen week 1 op 14,8.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2012, 13:51
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Iemand die 80 rijdt, en niet harder, is ook gewoon een wegpiraat. Zelfs al is dat legaal, in een auto komen dat soort traagheden alsnog onverwacht, en krijg je nutteloze opstoppingen...
Wij reden van de zomer constant 85-90 op de Autobahn Of 60-70 bij sterke heuvels...
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2012, 18:24
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Wij reden van de zomer constant 85-90 op de Autobahn Of 60-70 bij sterke heuvels...
Niet omvergewaaid van de Mercedessen die met 250 voorbij kwamen?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2012, 20:37
Verwijderd
Zoveel Duitsers rijden anders niet 160+km/u
Met citaat reageren
Oud 13-11-2012, 20:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Zoveel Duitsers rijden anders niet 160+km/u
Komt omdat je, ondanks geen max. snelheid, toch gepakt kan worden voor gevaarzetting (art. 5 in Nederland) als je het te gek maakt.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 01:23
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
Niet omvergewaaid van de Mercedessen die met 250 voorbij kwamen?
Nee, we werden keurig afgeschermd door de inhalende vrachtwagens

Al ben ik daar één keer mee in de clinch gekomen toen ik op de vluchtstrook weer op gang moest komen, nadat we voor een ander team gestopt waren. Tegen de tijd dat ik zo'n 80/90 reed waren er inmiddels 4 vrachtwagens op de rechterstrook direct naast ons. Tussen twee ervan zat in principe genoeg ruimte, maar die vent vond het absoluut noodzakelijk om dat gat dicht te rijden en toen was ik genoodzaakt hem er tussen te proppen of afremmen en nóg een keer op gang komen. Ik had eigenlijk wel iets meer inzicht van iemand verwacht die dagelijks met ook zo'n traag ding op pad was Hoe dan ook, leuk vond hij het niet en hij ging ons wat later inhalen en sneed mij op een meter of zo af
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 07:36
feniks
feniks is offline
Het is voor een vrachtwagen op zich helemaal geen probleem om wat dichter op de voorganger te zitten. Remmen is namelijk een redelijk kostbare zaak. Dus als een heel rijtje vrachtwagens in een lekker tempo zit, dan hoeven ze er niet zoveel tussenruimte te hebben. Ze weten namelijk allemaal van elkaar dat nodeloos remmen tijd kost en brandstof. ( Dit is dus niet noodzakelijkerwijs de meest veilige manier).
Kom jij er met krap 80-90 tussen, ben jij degene die het rijtje breekt, en dat is voor hem onprettig. Want hij kan er niet van uit gaan dat jij als een vrachtwagenchauffeur denkt. Temeer daar hij in de gaten heeft dat het jouw vreselijk veel moeite kost om uberhaupt de 80 aan te tikken. Dus jij propt jezelf ertussen, en dat kost hem vooral geld. Vanwege het remmen en weer optrekken.
Of dit verkeersinzichtelijk goed is, weet ik niet, maar evengoed had jij met jouw trage vervoermiddel ook het rijtje vrachtwagens helemaal af kunnen wachten. (Achter zo'n rijtje is het namelijk vaak veel rustiger...)

Wat overigens niet wegneemt dat vrachtwagenchauffeurs vaak lamzakken zijn. Zeker als ze uit oost europa komen, waar ze hun papieren vrij letterlijk vaak gewoon kunnen kopen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 10:34
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat is verkeerstechnisch echt de grootste flauwekul natuurlijk, doorstroming en veiligheid het raam uitdoen want zou je wat centen kunnen kosten

Je gaat niet iemand afsluiten van de rijstrook en verder in de problemen brengen, als ik op een vluchtstrook rijd waar ik zo min mogelijk mag zijn en niet voor mij lol op zit, door een voldoende gat dicht te rijden omdat het je een paar centen kan schelen. Er was namelijk een normale tussenruimte, waar ik al op aanstuurde dat ik daar gebruik van moest gaan maken. Hij hoefde niet eens af te remmen, hij hoefde alleen niet op te trekken. In plaats daarvan besloot hij mij actief te weren want dat werkte marginaal in zijn voordeel. Met zo'n manier van puur eigenbelang rondrijden is dan écht de verkeerde insteek om mee op de weg te zitten. Het kost mij ook tijd/geld/slijtage als ik wat bijzonders moet verrichten om een vrachtwagen ruimte te geven, maar dat is onderdeel van een dynamisch en bovendien sociaal verkeersbeeld. Vrachtwagens dienen daar net zoveel rekening mee te houden, en de meeste andere weggebruikers proberen ze ook al zo min mogelijk daarbij te storen.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 11:59
feniks
feniks is offline
Doorstroming? JIJ wil toch ergens tussen? Dan moet JIJ zorgen dat je daar de juiste plaats voor vindt. En het slimste is het om dat achter het rijtje vrachtwagens te doen. En niet tussen vrachtwagens in. Zeker als je al moeite hebt met een snelheid van 80 te halen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2012, 12:10
Verwijderd
Het slimste is om elkaar gewoon te laten leven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Auto kopen: nieuw of tweedehands
Verwijderd
110 29-08-2010 16:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Op wie ga je stemmen? #2
Mark Almighty
500 27-10-2006 20:26
VWO Filosofie
Upior
79 06-06-2005 09:35
Software & Hardware Micro$oft
Yaris
72 26-07-2003 17:10
Levensbeschouwing & Filosofie Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie.
Isa
28 13-06-2003 20:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.