Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2008, 11:33
babbelientje
babbelientje is offline
Ik zal deze maand deelnemen aan een zgn. Colloquium Doctum, een toelatingstest aan de VU.
(Ik heb een havo-diploma, maar word 21. Via deze toets hoop ik binnen te komen bij de universiteit.)

Ik heb eindexamen gedaan in Frans 1,2. Dit is echter alweer enkele jaren geleden, ik vrees dat vooral mijn
woordenschat behoorlijk eh... weggevallen is Ik ben wel goed in verklarend lezen ed (Ik moet trouwens een toets
maken voor Nederlands, Engels en Duits-Frans óf geschiedenis. Geschiedenis kies ik niet, omdat ik dan nog een
heeeeel boekwerk in mijn koppie moet stampen.)
Omdat ik altijd een bloedhekel aan Duits heb gehad, dit volgde ik 2 jaar met belabberde resultaten (Onder meer
doordat de leraar mij ABSOLUUT niet aanstond en ik mij niet in wilde zetten ´voor hem´) en liet ik zsm vallen.

Nu vraag ik mij echter af, zal ik voor Frans of Duits kiezen?
Ik heb net zo´n quickscan gemaakt voor Duits op examenbundel.nl (De toetsen zijn op vwo-eindexamenniveau)
en moet zeggen dat dit mij niet tegenviel. Ik begreep er meer van dan verwacht, ondanks het feit dat ik er amper les in gehad heb.
Ik had één foutje; als uitslag stond er dan ook: 83 procent juist beantwoord;
OK. Je hebt meer dan de helft van de vragen goed beantwoord. Dit betekent dat je de basiskennis redelijk beheerst. Je kunt starten met het trainen van examenopgaven in de Examenbundel. Wel kan het handig zijn om de theorie bij de hand te houden voor het opzoeken en bestuderen van kleine details. Deze is te vinden in je methode.

Wat schatten jullie/ de mensen die net eindexamen gedaan hebben in? Zal Duits ´makkelijker´ zijn omdat het toch wel erg verwant is aan het
Nederlands en zolang je een beetje logisch kunt tekstverklaren het welzal loslopen.... Óf moet ik voor het Frans gaan, in de hoop dat ik er
een moer van begrijp. Wetende dat ik op mijn eindexamen wel een erg goed resultaat gehaald heb, maar dit is inmiddels 4 jaar ( wauw!) geleden.

Any advice? Merci und auf wiederschnitzel!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2008, 00:17
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Ik denk dat je vooral een taal moet kiezen die jou het meest ligt.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2008, 17:07
Nyawa
Heb je al eens gewoon een examen Frans en Duits van een site als www.havovwo.nl geplukt, gemaakt en de cijfers vergeleken? Het voordeel van de talen is namelijk dat je het zelf heel goed kunt nakijken, omdat de antwoorden zo vast staan. Gezien het feit dat je eindexamen in Frans 1,2 hebt gedaan ligt dat misschien meer voor de hand, maar als je Frans inderdaad zo weggezakt is dat je Duits eigenlijk op dit moment beter is, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2008, 10:59
babbelientje
babbelientje is offline
Ik heb voor Duits gekozen, ga mij nu storten op de examenbundels en er het beste van hop- nee, maken! Duimen jullie mee?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Frans of Duits?
ILiveLaughLovex
8 06-04-2013 16:21
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Stereotypen betreffende keuze Frans of Duits
Starbucks-
7 09-10-2012 21:00
Studeren Frans of Duits???
Verwijderd
14 22-12-2010 16:09
Algemene schoolzaken keuze frans of duits?
Verwijderd
38 30-11-2009 12:23
Studeren Profielkeuze: C&M of N&G?
Emma2812
9 08-11-2008 11:54
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Frans of Duits
Verwijderd
4 02-03-2002 10:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:04.