Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-01-2012, 12:48
solem
solem is offline
Hallo Allemaal,
Het wordt nogal een heel verhaal kan ik je vertellen dus hou je vast en mensen die helpen echt top.
Ik heb een groot probleem op school namelijk en zou graag advies van jullie willen.
Het gaat over stage en hoe het verloopt daarin....het is een quote van een mail die ik eerder verstuurd heb dus het kan her en der beetje vaag staan maar dit is wel de beste omschrijving.

""Voorgaande situaties:

WenS:
Ik heb ondertussen 2 – 2,5 jaar geleden stichting WenS gedaan (stage).
Dit ging op zich allemaal goed tot het einde. Er was afgesproken met mij (en PERSOON die toentertijd in dezelfde situatie als mij zat) dat er tijd zou komen voor de opdrachten kerntaak 1 2 en 3. Omdat ik bij Ziggo uiteindelijk terecht kwam was hier nogal veel gedoe over. Bij Ziggo heb ik op de TV afdeling als stage gekregen. Dit had natuurlijk niets met ICT en dergelijke te maken maar op langer termijn zou ik op de internet ondersteuning komen. Uiteindelijk kwam het internet ondersteuning niet en werd er afgesproken met ons dat we in de zomervakantie de opdrachten mochten maken. Ongeveer week voordat de vakantie begon en we wilde beginnen aan de opdrachten kregen we telefoon van school waar we waren. Stomverbaasd zeiden we op stage en bleek dat we terug hadden moeten zijn op school. Eenmaal op school bleek het contract met school en wens afgelopen te zijn maar met WenS en Ziggo niet. In een gesprek met mevrouw PERSOON wat hierop volgde stonden we stom verbaasd dat we kregen te horen dat we juist NIET in de zomervakantie door mochten gaan met de opdrachten. Zelfs toen dit door de telefoon werd bevestigd door de mensen wie dat gezegd is (en zwart op wit stond) mocht en kon het niet. Ik was hier ontzettend boos over. Op dat moment werd ons ook geadviseerd niet meer door te gaan met WenS maar omdat er een contract lag tussen Wens en Ziggo moesten we van WenS wel door gaan. Hier is meneer Friederichs uiteindelijk ook bij betrokken en die zei ook dat we niet hoeven door te gaan en het ons eigen keus was om eventueel door te gaan. Hierop had ik besloten te stoppen aangezien het voor mij geen nut heeft door te gaan als ik toch niet aan mijn opdrachten mocht werken. Paar dagen later had WenS en Randstad een afspraak met ons gemaakt en werden we min of meer gedwongen door te gaan. Dit werd gemeld en kwam een afspraak met mevrouw PERSOON en PERSOON. Hierop vertelde meneer PERSOON dat hij een fout gemaakt had door te zeggen dat we niet hoeven door te gaan. Omdat er dus uiteindelijk een contact lag moesten we doorgaan maar mogen we niet aan de opdrachten werkten omdat niemand op school aanwezig is. Ik kan je vertellen, dit zorgde voor mij een behoorlijke domper dat ik er totaal geen zin meer school had. Veel nagedacht en heb toen besloten om iedereen tevreden te houden dan maar door te gaan. De afspraak was dan dat ik na dit bij WenS mijn opdrachten alsnog kon maken maar dan op school.

Eenmaal in het vorige schooljaar merkte ik dat de wil weg was door dit gedoe.
Omdat ik wat vragen had over hoe het nu verder ging ben ik naar mevrouw PERSOON gegaan om dingen te overleggen. Als eerste wat ze zei is dat ik hier niet mijn opdrachten kon en mocht maken. Hierop werd ik behoorlijk boos (ALWEER) omdat er weer iets gezegd wordt wat niet kan. Meneer PERSOON was toen der tijd mijn tutor die dit gezegd heeft en is ook een gesprek tussen meneer PERSOON en PERSOON gekomen. Na aantal dagen kwam eindelijk het antwoord dat het wel mag maar toen was bij mij de wil helemaal tot het 0 punt gekomen. Ik bleef hangen en hangen en met heel veel moeite heb ik uiteindelijk kerntaak 1 alsnog af kunnen maken aan het einde van dat jaar. Dit gaf mij toen de juiste energie om na de zomervakantie te starten met kerntaak 2 EN 3. Meneer Puttmann zei ook dat dit kon en was er helemaal klaar voor (beide kerntaken tegelijk starten). WenS was hier ook nog mee eens dus zat er niets in de weg om door te gaan.



Wat nu speelt:
Eenmaal in dit jaar terug gekomen op school bleek er veel veranderd te zijn. Ik bleek een andere tutor te hebben… mevrouw PERSOON ! Hier was ik ergens al niet geheel blij mee gezien onze vorige contacten. Daarnaast vertelde ze me doodleuk dat WenS niet meer samenwerkt met ID-college (ZONDER IETS TE MELDEN HIEROVER) en dat ik voor 1 oktober een stageplek moest hebben omdat ik anders een negatief studieadvies krijg.
Na flink gezoek, sollicitatierondes etc. is het mij gelukt om een stage bedrijf te vinden. Bij navraag bij mevrouw PERSOON hoelang ik hiervoor moest uittrekken om die 2 opdrachten te doen zei ze 3 maanden. Thuis hebben ze mij uiteindelijk overtuigd toch door te gaan met school en zeker nu mevrouw PERSOON in beeld is omdat het in je voordeel kan werken (je hebt meteen contact). Met veel moeite dus ingestemd en ben ik van start gegaan met stage lopen.

Daar op stage kwam ik gauw tot de conclusie dat het niet een normaal stage zou worden. Er was heel veel te leren wat ik op school niet eerder gedaan heb wat uiteindelijk mijn opdracht ook zal worden. Het nam enorm voor tijd in beslag zover dat het in december pas echt begon te lopen hoe het moest. Nu bleek dat we een terug-kom-dag hadden op 14 november 2011. Ik heb deze mail nooit ontvangen of gezien en was die dag dus gewoon op stage. Ik zag in de lijst dat mijn mailadres wel goed was maar zag ook dat gmail toen veranderd was dus wellicht dat het daarmee te maken had???
Maar goed ik was er niet en ook mails die ik stuurde komen niet aan bij mevrouw Garib. Nu ik terug kijk in mijn verzonden items zie ik die ook niet ertussen staan. Ergens ging hier dus iets fout wat natuurlijk altijd kan gebeuren. Dit heeft bij mij geleid dat ik besloten heb gewoon de opdrachten uit te werken want er was geen tijd meer en op deze manier kon ik toch alles afronden. Dus heb ik de documentatie voor kerntaak 2 gemaakt. Ook heb ik het projectidee voor kerntaak 3 gemaakt maar deze moet nog verder uitgewerkt worden maar wilde toch eerst 100% zeker zijn dat het goed zit. Dus heb besloten afgelopen donderdag naar school te gaan en dit voor te leggen. Mijn bedoeling was in dit geval dat mevrouw PERSOON globaal even ging kijken of het klopte qua opdrachten en dat ik vanaf maandag weer op school ben en dat ik vanuit daar het overige ging doen (verbeteringen) en dat later een afspraak gemaakt werd om alles te bespreken op stage en de dingen af te tekenen die afgetekend moesten worden. Hiermee zou ik dan helemaal klaar zijn en was het voor mij ook de beste oplossing wat ik kon doen. Maar het liep dus anders…… Eenmaal donderdag op school kwam mevrouw PERSOON tegen en legde mijn projectidee voor. Voordat ze maar 1 letter heeft gelezen hierover zei ze meteen al dat het niet door ging. Ik mocht het niet uitgevoerd hebben en later de documentatie maken en moest per fase het opleveren en het pas uitvoeren als het op dat moment moest. Natuurlijk heb ik uitgelegd hoe de situatie was en dat het contact er niet was door het probleem met de mailen. Maar hoe dan ook ik mocht en zal het niet doen op deze manier. Buiten dat wist ze niet eens dat vrijdag mijn laatste stage dag was (en dat is mijn tutor?). Ik was totaal gestrest over deze situatie en heb toen overal maar op toegegeven want ik wilde weg, ik moest even rustig worden en tot mezelf voor ik domme dingen zou zeggen. Ben toen naar huis gegaan en thuis nog eens nagedacht. Ik was zover om de handdoek in de ring te gooien want na dit alles heb ik geen vertrouwen in een goede afloop. Daarop heb ik het DUO ook gebeld wat eventuele consequenties waren. Vrijdag (laatste dag stage) dit verteld ook aan mijn stagebegeleider. Die vond het ook absurd waarom het niet ging want ook hij stond achter hoe ik het op dit moment heb aangepakt.

Als ik nu terug kijk over hoe mijn stage periode is verlopen had ik nooit maar dan ook nooit 3 maanden stage kunnen lopen zoals mevrouw PERSOON beweerde. Je moet natuurlijk altijd wennen aan het bedrijf waar je bent voordat je kan starten. PERSOON vertelde donderdag dat ik ook niet 2 opdrachten naast elkaar kon draaien (wat bij PERSOON dus wel kon???) en dat ik per fase minstens 5 werkdagen uit voor moest trekken. Dit zou uiteindelijk 11 weken zijn, dus dit had nooit maar dan nooit genoeg tijd kunnen wezen volgens mij. Ook ben ik van mening dat mevrouw PERSOON mij eerder had moeten bereiken door bijvoorbeeld telefoon te pakken waarom ik niks heb laten horen (terug-kom-dag). Volgens mij hoort dit als tutor zijnde om te weten waar je student uithangt. Natuurlijk zijn er van mijn kant ook fouten gemaakt want ik had ook veel eerder aan de bel moeten trekken waarom ik niks hoorde vanuit school. Al met al een behoorlijke lastige situatie en je begrijpt denk ik na het lezen van alles dat ik echt geen zin meer heb om nog een keer 3 maanden stage te gaan lopen zeker nu de opdrachten letterlijk voor het oprapen liggen en het papiertje eigenlijk voor mijn gevoel binnen handbereik is. ""

Nu komt er nog bij dat ik vandaag een gesprek heb gehad en dat ze (voor mij gevoel) mij eruit wil werken.
Dit omdat ze nu weer gevonden heeft dat ik buiten mijn stageuren ga lopen wat staat voor mijn opleiding.
Nu begrijp je dat ik furieus ben hierover en dat ik gewoon niet meer weet hoe te handelen.
Heeft iemand tips?

Laatst gewijzigd op 18-01-2012 om 12:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Verliefd op een meisje... Hoe nu verder?
01sam.yt
2 26-07-2015 11:07
Liefde & Relatie Hoe nu verder ... ??
Melosa
2 10-04-2014 16:58
Liefde & Relatie Hoe nu verder..
LaTengo
13 02-12-2006 23:25
Eten & Drinken Lus geen fruit? Hoe nu verder?
BleuEyes
31 01-11-2005 00:28
Psychologie hoe nu verder/ beginnen
Verwijderd
5 15-04-2004 20:53
Liefde & Relatie Hoe kan ik nu verder gaan
dino84
10 18-03-2003 13:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.