Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2008, 17:58
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
400
__________________
All Hail to the Ale!
Advertentie
Oud 20-07-2008, 19:28
Verwijderd
Citaat:
ik deed 4vwo ben blijven zitten in 4havo

maar ik d8 dat je havo versneld kon doen, dus als ik 4 havo doe dan juist toch de laatste 2 jaren in 1 jaar doen, dat is toch zo bij de vavo
ja, maar als je ben blijven zitten op havo 4? hoe kan je dan havo 5 doen en dat in 1 jaar?
Oud 21-07-2008, 17:16
mavuba
mavuba is offline
Citaat:
ja, maar als je ben blijven zitten op havo 4? hoe kan je dan havo 5 doen en dat in 1 jaar?
nu weet ik het ff niet meer hoor
ik ben blijven zitten op 4vwo en kies voor volgend jaar 4havo. ik d8 juist dat op een vavo geldt: laatste 2 jaar havo en vwo in één jaar. want het heet toch niet voor niets versneld

celine zegt dat ik havo in één jaar kan doorlopen omdat ik de 4e klas al heb gedaan en nu zeg jij van niet.
Oud 21-07-2008, 17:43
Verwijderd
Citaat:
nu weet ik het ff niet meer hoor
ik ben blijven zitten op 4vwo en kies voor volgend jaar 4havo. ik d8 juist dat op een vavo geldt: laatste 2 jaar havo en vwo in één jaar. want het heet toch niet voor niets versneld

celine zegt dat ik havo in één jaar kan doorlopen omdat ik de 4e klas al heb gedaan en nu zeg jij van niet.
ligt er aan of zo dat pikken of niet. dat weet ik niet, ik denk toch dan 2 jaar, maar wie niet waagt, wint niet
Oud 21-07-2008, 19:34
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
nee, ik heb 4 vwo doorlopen EN daar ben ik dus blijven zitten.

je moet toch eerst formulieren met je decaan versturen naar de vavo?

ps. al me vragen zijn bijna gesteld dus dat voelt best lekker

Daar ben ik weer

Het hangt een beetje van de school af of je wordt geaccepteerd, maar omdat jij 4VWO hebt gedaan, ook al ben je blijven zitten, heb je zoiezo meer kans dan dat je 4 HAVO hebt gedaan. Ik was toegelaten voor sprint HAVO op twee verschillende scholen toen ik 4 VWO afgesloten had. (Heb me later weer teruggetrokken )
Dit jaar ben ik echter toegelaten tot Sprint VWO nadat ik toch nog 5 VWO heb gedaan. Heb dus best veel ervaring met intakes.

Op welke vakken ben je blijven zitten en waarom doe je niet 4 VWO overnieuw ? Waarom ben je precies blijven zitten? Als je wilt, noem eens al je eindcijfers van dit jaar, (ook al is het onvoldoende) Kan ik zien wat voor soort leerling je qua cijfers was, en hoe ze daar op de VAVO naar kijken.

De VAVO heeft alleen maar je eindcijfers nodig. Beter gezegt je eindrapport van dit jaar. Maar om te laten zien dat je het kunt, zou je ook je cijfers van 'betere' tijden kunnen opsturen, tussenrapportages.

Ik heb geen decaan nodig gehad. Ik kopieerde cijferlijsten, schreef me in, ging naar een intake, werd toegelaten, en had toen nog even een handtekening nodig van mn oude school ivm met rutteregeling.
Oud 21-07-2008, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Ik heb geen decaan nodig gehad. Ik kopieerde cijferlijsten, schreef me in, ging naar een intake, werd toegelaten, en had toen nog even een handtekening nodig van mn oude school ivm met rutteregeling.
correctie; toestemming. Toch vind ik dat rutteregeling afgeschaft moet worden en gewoon weer naar de tijd van dispensatie-aanvragen.
Oud 22-07-2008, 11:49
mavuba
mavuba is offline
Citaat:
Daar ben ik weer

Het hangt een beetje van de school af of je wordt geaccepteerd, maar omdat jij 4VWO hebt gedaan, ook al ben je blijven zitten, heb je zoiezo meer kans dan dat je 4 HAVO hebt gedaan. Ik was toegelaten voor sprint HAVO op twee verschillende scholen toen ik 4 VWO afgesloten had. (Heb me later weer teruggetrokken )
Dit jaar ben ik echter toegelaten tot Sprint VWO nadat ik toch nog 5 VWO heb gedaan. Heb dus best veel ervaring met intakes.

Op welke vakken ben je blijven zitten en waarom doe je niet 4 VWO overnieuw ? Waarom ben je precies blijven zitten? Als je wilt, noem eens al je eindcijfers van dit jaar, (ook al is het onvoldoende) Kan ik zien wat voor soort leerling je qua cijfers was, en hoe ze daar op de VAVO naar kijken.

De VAVO heeft alleen maar je eindcijfers nodig. Beter gezegt je eindrapport van dit jaar. Maar om te laten zien dat je het kunt, zou je ook je cijfers van 'betere' tijden kunnen opsturen, tussenrapportages.

Ik heb geen decaan nodig gehad. Ik kopieerde cijferlijsten, schreef me in, ging naar een intake, werd toegelaten, en had toen nog even een handtekening nodig van mn oude school ivm met rutteregeling.
hartstikke bedankt voor je reactie!!!

ik doe 4vwo opnieuw ALS de kans bestaat dat ik door luzac op het vwo wordt geaccepteerd ONDANKS dat ik op me huidige school een domme keus heb gemaakt door 4havo te kiezen, maarja toen wist ik nog niks over de vavo of luzac.
in iedergeval weet ik zeker dat ik 4vwo niet op me huidige school wil doen. anders wil ik gewoon 4,5 havo het liefst in 1 jaar

me eindrapport:
klassieke culturele vorming 8
En 7
Ma 7
Ne 6
Fa 6
Wb 6
La 6
Bi 6
In 6
Lv v
Lo v
Na 5
Sk 4

wel genoeg compensatiepunten maar ben blijven zitten op 1 tiende punt (sk)
en me vorige rapporten waren slechter dan deze omdat ik gewoon slecht begonnen ben met het nieuwe schooljaar
Oud 22-07-2008, 16:18
Verwijderd
geen bespreek geval of op voorwaarde van 3 maanden, wel sad dat je school je dat flikt.
Oud 22-07-2008, 20:33
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Jeetje .. Das triest van je school

Als ik je cijfers zo zie, denk ik dat je wel kans maakt op VAVO HAVO 1 jaar met rutte-regeling!
Oud 23-07-2008, 12:36
mavuba
mavuba is offline
Citaat:
wel sad dat je school je dat flikt.
hadden de meeste scholen me dan wel bevorderd naar de 5e met dit cijferlijst? ff grappig om te weten: als ik me bijv inschrijf op een nieuwe school, laten ze me dan alsnog naar de 5e gaan?

Laatst gewijzigd op 23-07-2008 om 12:46.
Oud 23-07-2008, 12:45
mavuba
mavuba is offline
Citaat:
Jeetje .. Das triest van je school

Als ik je cijfers zo zie, denk ik dat je wel kans maakt op VAVO HAVO 1 jaar met rutte-regeling!
ik ga 2 weken voor de scholen beginnen contact op te nemen met de vavo school. maar ik denk niet dat ik wordt toegelaten omdat ik te laat ben.

in het luzac kun je ook gewoon 4vwo doen en de laatste 2 jaren versneld. ik heb hun een mailtje gestuurd en ze zeiden ik 4vwo kan doen als ik overgangsbewijs heb van 3vwo naar 4. denk je dat ze mij daar accepteren op 4vwo. ik heb ooit een overgangsbewijs gehad van 3vwo naar 4 vwo, maar ben op 4 gym dus blijven zitten en heb gekozen voor 4havo.
Oud 30-07-2008, 00:22
nourguy01
nourguy01 is offline
Hoi heb deze site gevonden via google en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

In 2007 heb ik mijn havo diploma gehaald met profiel n&g en economie 1
Daarna heb ik een paar bijbaantjes genomen en paar familieleden bezocht in het buitenland.
Ik wil graag geneeskunde gaan studeren daarom wil ik 5&6 vwo in 1 jaar doen.
Wat ik graag wil weten is het volgende:

1) Kan ik frans 1 & duits 1 vervangen met een andere taal (Bijvoorbeeld arabisch/turks)
2) Ben ik al te laat of is er nog tijd?
3)zijn er instellingen die je meerdere herkansingen aanbieden?
4) wat is het verschil tussen loi en roc

alvast bedankt.
Oud 30-07-2008, 16:20
Verwijderd
1) Kan ik frans 1 & duits 1 vervangen met een andere taal (Bijvoorbeeld arabisch/turks) http://www.ib-groep.nl/Images/Algeme..._tcm7-8028.pdf , maar de regels zijn veranderd, maar denk dat het alsnog hetzelfde geld.
2) Ben ik al te laat of is er nog tijd? Ligt er aan welke roc je pakt.
3)zijn er instellingen die je meerdere herkansingen aanbieden? welke kansen? herkansingen? dat verschilt.
4) wat is het verschil tussen loi en roc. Loi is duurder dan Roc en beter, want je krijgt betere les. Loi is meer zelfstandig studeren
Oud 05-08-2008, 13:02
Felies
Felies is offline
Hooi, ik heb een vraagje.

Ik ben dit jaar gezakt voor mn VWO doordat ik 2 profielvakken onvoldoende heb gehaald (natuurkunde en wiskunde).

Nu ga ik alleen deze 2 vakken op de VAVO doen dit jaar zodat ik alsnog mn VWO diploma kan halen...maar weet iemand misschien hoeveel uur les je in de week krijgt per vak?

Ik vind het allemaal erg slecht geregeld. Ik weet geneens wanneer ik moet beginnen en als ik bel, zeggen ze dat ze op vakantie zijn. Maargoed
Oud 06-08-2008, 22:19
xnowel
xnowel is offline
Hallo, heel kort vraagje!
Wie weet hoe en wanneer we de roosters krijgen?
Tenminste, hoe werkt dat bij jullie?
Oud 08-08-2008, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Hallo, heel kort vraagje!
Wie weet hoe en wanneer we de roosters krijgen?
Tenminste, hoe werkt dat bij jullie?
vraag het de school, zou ik zeggen.
Oud 11-08-2008, 17:45
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Hooi, ik heb een vraagje.

maar weet iemand misschien hoeveel uur les je in de week krijgt per vak?

Ik vind het allemaal erg slecht geregeld. Ik weet geneens wanneer ik moet beginnen en als ik bel, zeggen ze dat ze op vakantie zijn. Maargoed

Naar welke school ga je ? Dit verschilt nl heel erg!
Ik heb zelf per vak maar 65 min les per week, en eventueel per week één flesuur per vak.

Ik weet zelf ook nog niet wanneer ik moet beginnen, morgen maar eventjes bellen. Boeken heb ik al wel ontvangen, alles is al gekaft
Oud 11-08-2008, 17:46
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Hallo, heel kort vraagje!
Wie weet hoe en wanneer we de roosters krijgen?
Tenminste, hoe werkt dat bij jullie?
Meestal krijg je dit op de introductie dag!
Oud 14-08-2008, 14:56
mavuba
mavuba is offline
als je zelf betaalt hoeveel kost een jaar vavo havo dan? op de site staat 275 euro per lesuur per jaar dus hoeveel is dat ongeveer als ik voor een heel pakket NT-bio ga doen?

http://www.horizoncollege.nl/vavo.ph...aanmelden#ZELF
Oud 14-08-2008, 18:03
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
als je zelf betaalt hoeveel kost een jaar vavo havo dan? op de site staat 275 euro per lesuur per jaar dus hoeveel is dat ongeveer als ik voor een heel pakket NT-bio ga doen?

http://www.horizoncollege.nl/vavo.ph...aanmelden#ZELF
Volgens mij hebben we deze vraag al gehad.
't kost ong 5000 euro.
Maar je kunt je daar al niet meer voor aanmelden. (Moest voor 4 juli!)

HOe zit het met je voortgezet onderwijs school. Ben je daar al wezen vragen voor een Rutte-regeling ?
Oud 15-08-2008, 15:43
mavuba
mavuba is offline
nee alles was totaal mislukt, ze wilden het niet. daarom ga ik het maar ZELF betalen pffffff, ik ben 18 en niemand kan me dus wat verbieden.
maar waarom kost het 5000 euro, het was toch veel minder

dit heb je gezegd in je oude topic

Lesgeld is niet 5000 maar € 975! (En dit moet je alleen betalen als je 18 jaar of ouder bent) Uiteraard komt bij dit bedrag dan nog cursusgeld en geld wat je kwijt bent aan boeken. (boeken is ruim € 500)

Daarnaast, als je 18 bent kun je dan weer een 18 + tegemoetkoming aanvragen, zo'n 100 euro in de maand als je thuis woont.

Laatst gewijzigd op 15-08-2008 om 15:51.
Oud 15-08-2008, 17:18
mavuba
mavuba is offline
kan je trouwens ook latijn en grieks op de vavo doen?

gelieve ook me vorige vraag te beantwoorde
Oud 15-08-2008, 21:07
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Jij hebt geen diploma, , je hebt geen school die gaat betalen. En geen gemeente.

Je moet lesgeld betalen; 975 euro
Je moet curusgeld betalen (dat is de prijs per vak)
Je moet schoolfonds betalen

Samen wordt dit één bedrag dat niet hoger wordt dan 5000 euro.

Daarbij komt nog de boekenprijs. ; (als school boekenfonds heeft ong 500/600 euro) anders meer

Je krijgt een tegemoetkoming 18+ Dat is ong 100 euro in de maand als je thuiswoond.
Oud 20-08-2008, 16:30
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Hoe ziet het er nu uit Mavuba?
Heb je al plannen gemaakt ?
Oud 21-08-2008, 20:12
Verwijderd
Zoek naar een vavo instelling die wel goedkoper is. Ga desnoods shoppen! dat is een tip van mij
Oud 22-08-2008, 18:05
Bizzé
Bizzé is offline
Oke, ik begin m flink te stressen..

Heb me ingeschreven voor vwo versneld op het koning willem 1 college in den Bosch.. Hiervoor heb ik Havo en een half jaar HBO gedaan..

Maar nu blijkt dat fa1 en du1 in mijn vakkenpakket zit, terwijl ik alleen in havo 4 nog duits had en dat met een 5 afgesloten heb, frans had ik niet..

Ik heb het profiel NT + filosofie (op havo bio), weet iemand wat ik moet verwachten en of het uberhaupt te doen is? Ik zal dinsdag even met de mentor praten ..
Oud 22-08-2008, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Oke, ik begin m flink te stressen..

Heb me ingeschreven voor vwo versneld op het koning willem 1 college in den Bosch.. Hiervoor heb ik Havo en een half jaar HBO gedaan..

Maar nu blijkt dat fa1 en du1 in mijn vakkenpakket zit, terwijl ik alleen in havo 4 nog duits had en dat met een 5 afgesloten heb, frans had ik niet..
vrijstelling aanvragen voor frans
Oud 23-08-2008, 11:00
Bizzé
Bizzé is offline
Citaat:
vrijstelling aanvragen voor frans
Kan dat dan gewoon? Is dat niet nodig voor mijn diploma dan?
Oud 23-08-2008, 13:46
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Officeel mag je geen vrijstelling krijgen voor Frans 1. Je moet er dus vanuit gaan dat je dat gewoon moet volgen. Voor een VWO diploma 2e fase waarin wij nu zitten moet je nl Duits 1 en Frans 1 af hebben gerond.

Vermoedelijk krijg je voor beide vakken leestoetsen en moet je een spreekbeurt/mondeling houden.
Oud 24-08-2008, 13:28
scholiertje91
scholiertje91 is offline
Hej,
k ben hier nieuw, maar k heb ffies een vraagje
ik ben 17 (in april 18)
maar wordt je op t vavo pas toegelaten als je 18 bent? (of maken ze wel eens uitzonderingen?)
k heb door omstandigheden het 2e halfjaar van vwo 5 niet meegemaakt
en doordat er weer een vernieuwde 2e fase komt, kan ik eigenlijk beter voor iets anders kijken, vandaar. k wil nu havo gaan doen...
misschien staat het hier al ergens hoor, maar t zijn zoveel pagina's om te lezen
Oud 24-08-2008, 17:01
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Hoi !

Je mag naar de VAVO vanaf 16- jarige leeftijd.
Via een voortgezet onderwijs school kun je met een rutte-regeling worden toegelaten op de VAVO.

De meeste intake gesprekken zijn al geweest, ik begin bijv morgen al met mijn lessen. Misschien dat je nog een school kunt vinden .. Uit welke omgeving/Provincie/Regio kom je?
Zou je dit jaar nog willen starten met de VAVO HAVO?
Oud 24-08-2008, 17:13
scholiertje91
scholiertje91 is offline
ja k weet het nog niet helemaal zeker,
k ga liever naar een 'gewone school',
maar omdat na mijn jaar de nieuwe 2e fase is gestart is dat best lastig allemaal.
(k moet het nog even goed doorpraten met iemand)

bedankt voor je berichtje,
tja als de lessen nu allemaal al starten, stroom ik liever niet nog later in
k ben er nogal laat mee, k weet het, maar eerder was dit allemaal nog niet zo aan de orde.
naja, dan kan ik deze optie in ieder geval doorstrepen
Oud 24-08-2008, 17:38
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Ben je nu helemaal gestopt met school? Uitgeschreven enz?

De VAVO scholen in het noorden van het land beginnen nl maandag, in het rest van het land 1 sept dacht ik.
Oud 24-08-2008, 17:48
xnowel
xnowel is offline
Hebben jullie je roosters al?
Zijn ze chill, of zijn ze bagger?
Oud 24-08-2008, 19:12
Bizzé
Bizzé is offline
Wanneer is het gesubsideerd en wanneer niet, gezien ik €5000 euro lesgeld niet kan ophoesten? Heb hiervoor havo gedaan (edit; kom niet direct van de havo, dus ik ben niet doorgestuurd van mn oude school als het ware)

Ik ben 18 en woon in de regio, dat staat bij de toelatingseisen bij een gesubsideerd project (www.kw1c.nl)..

En ik ga dinsdag even vragen naar het frans en duits gedoe gezien dat nog wel een probleem kan worden..

bij voorbaat dank

Laatst gewijzigd op 24-08-2008 om 20:02.
Oud 25-08-2008, 09:02
Dave123
Dave123 is offline
Ik heb mij al een aantal weken geleden aangemeld+ mijn gegevens opgestuurd, maar toen ik probeerde te bellen (VAVO Zeist) bleek het dus dat ze tot 25 aug op vakantie waren (tot vandaag dus). Ik lees hier dat de meeste intake gesprekken al plaats hebben gevonden terwijl ik nog helemaal geen bericht van hun heb gekregen. Kan dit kloppen of ?



Alvast bedankt,

Dave
Oud 25-08-2008, 13:03
Bizzé
Bizzé is offline
Opnieuw bellen voor een intake gesprek, ik moest ook zelf nog bellen voor een gesprek (terwijl ze er niets van hebben gezegd)..
Oud 25-08-2008, 14:06
scholiertje91
scholiertje91 is offline
k ben nog niet uitgeschreven
als je in hendrik ido ambacht woont,
op welke vavo kan je dan terecht
(weet iemand dat?)

en weet iemand of er dan al lesgegeven word in de vernieuwde 2e fase? want op sommige scholen kan je nog 1 jaar de oude 2e fase volgen....(maar ja....stel nu dat je dan blijft zitten?)
Oud 25-08-2008, 17:34
scholiertje91
scholiertje91 is offline
oke, k heb t een en ander op gezocht....
op het da vinci vavo in dordrecht wordt de vernieuwde tweede fase van havo 4 dit jaar gestart (2008-2009)

k zit er nu aan te denken om dat te gaan doen....t is wel een beetje zonde van die anderhalf jaar (k zat in 5 vwo) maar goed.....

als ik er nog bij kan dan he....

liefs
Oud 28-08-2008, 00:29
Yoeri
Yoeri is offline
Mensen, hoi, ik zit een beetje in de knoei over iets, namenlijk het volgende;

Ik ben in het schooljaar 2005/2006 geslaagd voor het vmbo-TL.
Ik had eigenlijk het hele vierde jaar niet echt bijzonder veel geleerd, en dat liet zich ook zien in de eindpunten van dat jaar.

NL: 6 (SE: 5,2 // CSE: 7,4)
Engels: 7 (SE: 6,5 // CSE: 7,9)
Maatschappijleer: 7 (nvt)
Gym: Voldoende (nvt)
Kunstvakken 1: Voldoende (nvt)
AK: 7 (SE: 6,6 // CSE: 7,3)
Wiskunde (mijn zwakste kant): 6 (SE: 4,4 // CSE6,9)
Biologie: 6 (SE: 6,1 // CSE: 6,0)
Economie: 6 (SE: 6,3 // CSE 5,9)

Ik ben toen MBO gaan doen, maar dat beviel niet en daar ben ik naar 1 jaar mee gestopt, toen heb ik anderhalf jaar allerhande baantjes gehad, en nu ga ik weer terug naar school.
Ik ga het vavo( havo-4 // havo-5) doen, 2 jaar, profiel Economie en Maatschappij.

Op het intake gesprek waren ze niet echt blij met mijn cijfers, en als het aan hun lag was ik niet toegelaten is mij verteld (ze hebben mij toegelaten omdat ze al mijn formulieren kwijt waren geraakt en het dus te laat voor mij was om nog ergens anders aan te melden).
Ik zou het vooral moeilijk gaan krijgen met Economie en Wiskunde A1.
Ik ben zelf ook eigenlijk als de dood dat ik ga zakken, ik ben geen slechte leerling, maar ik ben gewoon ongeloofelijk slecht in wiskunde, en het is al weer 2 jaar geleden dat ik voor het laatst echt heb geleerd.

Weten jullie misschien tips of zo dat ik in ieder geval wat zekerder kan beginnen?
Ik wil het echt heel graag, en wil me er 110% voor inzetten.
Oud 28-08-2008, 06:42
Bizzé
Bizzé is offline
Voor wiskunde is het niet bijzonder veel leren, belangrijk is dat je je huiswerk maakt en wat je dan niet snapt kan je alsnog oefenen..

Verder mag je natuurlijk 2 5jes hebben op je eindlijst, hoewel het natuurlijk mooier is van niet..

Ik denk dat als je je huiswerk goed verzorgt en op tijd gaat leren je een goede kans maakt..
Oud 31-08-2008, 13:58
Thanatios
Thanatios is offline
Ik heb morgen een in-take gesprek voor de Vavo Examentraject HAVO aan het ROC Rijmond.

Het is alleen wel beetje dom, want ik heb 4 Havo namelijk niet gehaald. Maar ik zou ook niet 2 jaar Vavo kunnen doen, omdat ik maar een uitbesteding formulier heb voor 1 jaar. En verder kom ik uit een best wel arm gezin.

Dus ik vroeg me af, of ik uberhaut wel kans heb om aangenomen te worden?

Mijn cijferlijst ziet er als volgt uit (best wel... slecht namelijk):

Overgangscijfers:

Ned 6 (5,5)
Eng 6 (5,7)
Ges 6 (6,0)
Aak 6 (5,5)
WisA 4 (4,3)
Bio 6 (5,5)
Eco 5 (5,4)

Naar mijn idee is dit echt onmogelijk.
Oud 31-08-2008, 14:04
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Je hebt geen uitbestedingsformulier? Dan moet je toch wel zelf voor de kosten opdraaien? Met die cijfers, kun je denk ik nog nét het C&M profiel doen. Maar ik weet niet of Economie nog in het C&M profiel zit, want daar heb je een onvoldoende voor.
__________________
Haters gonn' hate
Oud 31-08-2008, 15:06
Thanatios
Thanatios is offline
Ik heb juist wel een uitbesteding formulier. Dus ik kan 1 jaar die school "gratis" doen. Maar dus echt geen 2 jaar.

Misschien dat ik de vakken kan doen van 5 Havo + 1 vak van 4 EN 5 Havo. (Zeg maar Wiskunde). Ik weet niet of dat mogelijk is. Want je mag 1 onvoldoende hebben in je profiel. (Dat was iig zo op mijn vorige school).
Oud 04-09-2008, 13:40
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Hoe is het gesprek afgelopen Thanatios ?
Oud 07-09-2008, 11:55
Eddie18
Eddie18 is offline
Hallo,

Ik ben 18 jaar en heb afgelopen schooljaar HAVO N&T (keuzevak M&O) gedaan en geslaagd. Nu ben ik niet aangenomen op een hogeschool, mede doordat ik geen economie in mijn pakket had en ook voor de deficiëntietoetsen niet ben geslaagd. Nu wil ik op een of andere manier alsnog Economie doen zodat ik volgend jaar zonder problemen wordt aangenomen. Nu las ik al wat links en rechts over volwassenenonderwijs, staatsexamen aanvragen e.d. maar veel kan ik niet vinden. Kan iemand mij helpen, ik woon zelf in Den Haag maar kan ook daar geen VAVO-school vinden...
Oud 07-09-2008, 12:59
mavuba
mavuba is offline
ik wil ff me laatste belangrijke vraag weten: als je overgaat van 4vwo naar 5vwo, zijn er dan scholen behalve particulierescholen zoals luzac, waar je 5 en 6 vwo in EEN jaar kan doen? je bent dus over naar 5vwo maar je moet NOG beginnen aan 5vwo.
Oud 07-09-2008, 20:23
Milan18
Milan18 is offline
Hoi mensen, ik ben nieuw hier op dit forum en heb een paar vraagjes:
Ik ben bevorderd naar havo 5 maar zou liever naar het vavo willen dit schooljaar omdat de middelbare school me niet meer bevalt op m'n 18e.
Is dit nog mogelijk na 1 week?
How about muziek en ckv2 bij c&m..? ik heb duits, ak en wiskunde a als extra vak. Zonder ckv2 kom ik dan een vak tekort volgens mij..
Belangrijkste punt voor mij: geld.. ik woon in Utrecht, waar zou je (en vooral wat) vergoed kunnen krijgen? Want mijn ouders zullen er niet zo blij mee zijn als ik om 5000 euro kom vragen
En.. nog n bijvraagje.. is het nog een beetje gezellig op de vavo? Iets van een groepsgevoel zoals op de middelbare school of is het best wel saai..?
Oud 08-09-2008, 07:57
Mindtricks
Mindtricks is offline
Ga eens praten met een decaan. Als je een beetje positief opstelt wordt je vaak heel goed geholpen!
__________________
www.phatshirts.nl
Oud 10-09-2008, 03:54
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
En.. nog n bijvraagje.. is het nog een beetje gezellig op de vavo? Iets van een groepsgevoel zoals op de middelbare school of is het best wel saai..?

Het is best wel gezellig hoor, maar er hangt niet zo groepsgevoel als op de middelbare school.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 19:54
Algemene schoolzaken overstap naar havo
Tjanssen
4 22-06-2009 12:11
Algemene schoolzaken Vavo
Hell-Inc
2 21-03-2007 12:12
Algemene schoolzaken VAVO avondopleiding
niqui
36 22-09-2006 14:36
Algemene schoolzaken VWO 5 en VWO 6 in 1 jaar doen!!!
Allenms
10 13-09-2006 12:49
Algemene schoolzaken Top havo doen???
meisje10505
1 30-06-2006 19:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.