Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2005, 02:01
Verwijderd
Citaat:
Daangerous schreef op 07-05-2005 @ 00:55 :
dus als jij vind dat iemand een goede reden heeft om een ander minderwaardig te vinden is het gerechtvaardig? waar ligt dan de grens...
'Een goede reden' is natuurlijk subjectief, dus dat is op zich niet te beoordelen. Maar in mijn ogen mag je een neo-nazi best als minderwaardig beschouwen, net zoals een neo-nazi andere rassen als minderwaardig beschouwt.

Ieder zijn mening, wat dat betreft. Hoe stompzinnig die mening ook is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2005, 08:38
lovetear
Avatar van lovetear
lovetear is offline
Schlindlers list is een goeie film. En over spielberg kan je zeggen wat je wilt, maar hij heeft toch een paar klassiekers op zijn naam staan(schindlers list, saving private ryan, E.T., jaws)
__________________
Dat heb je soms...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 08:39
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Type schreef op 06-05-2005 @ 14:23 :
Ik weet niet, ik heb iets tegen Spielberg. Bij elke film die ik kijk van hem bekruipt mij het onrustige gevoel dat hij het eerst doet voor het geld, dan voor zijn eigen ego, en dan pas veeeeeel later om een mooie film neer te zetten.
Iedereen wil (weinig of veel) geld verdienen en zijn/haar ego strelen. Hij vast ook wel ja voor een deel; maar persoonlijk vind ik het bij hem niet erg omdat die meestal gewoon goede films neerzet.

't is niet zo dat hij, bv. net als microsoft, een monopoly heeft op filmgebied ofzo .. (voor zover ik weet)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 12:49
bagel
Avatar van bagel
bagel is offline
ik vind het een hele mooie film maar wat ik niet snap.. waarom heeft dat meisje een rood jasje aan en is de rest allemaal zwart wit? (afgezien van de ondertiteling)
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 13:15
Verwijderd
Citaat:
bagel schreef op 07-05-2005 @ 13:49 :
ik vind het een hele mooie film maar wat ik niet snap.. waarom heeft dat meisje een rood jasje aan en is de rest allemaal zwart wit? (afgezien van de ondertiteling)
Om de impact van de film te vergroten. Zwart-wit geeft gewoon een sfeer aan de film (een soort authenticiteit), en het meisje in de rode jas is gewoon herkenbaar gemaakt in de film, en daarmee een symbool voor de moord op onschuldige mensen (of: kinderen).
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 18:13
bagel
Avatar van bagel
bagel is offline
Citaat:
N00dles schreef op 07-05-2005 @ 14:15 :
Om de impact van de film te vergroten. Zwart-wit geeft gewoon een sfeer aan de film (een soort authenticiteit), en het meisje in de rode jas is gewoon herkenbaar gemaakt in de film, en daarmee een symbool voor de moord op onschuldige mensen (of: kinderen).
oke merci
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 22:18
Nebula
Nebula is offline
Om de meisje-in-rood-jasje kwestie op te lossen hier nog een citaat van Spielberg himself:

Citaat:
I didn't want to glamorize it. I didn't want to shoot in color. I thought simply color would beautify the holocaust. Color beautifies everything. And so my first choice, I didn’t do any camera tricks, except this one moment, where I wanted there to be color on the red winter coat of the little girl. That was how Thomas Keneally describes her, because Schindler made an observation when he was sitting on his horse watching the liquidation of the ghetto. He noticed that no one was selecting the most obvious color in a very monochromatic scheme. And my interpretation of that was that America and Russia and England all knew about the Holocaust when it was happening, and yet we did nothing about it. We didn’t assign any of our forces to stopping the march toward death, the inexorable march toward death. It was a large bloodstain, primary red color on everyone’s radar, but no one did anything about it. And that’s why I wanted to bring the color red in.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2005, 23:36
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Wat voor mij de film verpest is dat de Duitsers Engels praten.
Verdomd goede film, alleen door de taalkundige 'problemen' krijgt de film van mij een zesje. Een film als Soldaat van Oranje is zoveel beter alleen omdat de Duitser toevallig ook Duits praten.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 00:49
Olijf
Olijf is offline
Citaat:
Nebula schreef op 06-05-2005 @ 10:36 :
Heel begrijpelijk. Dat komt doordat Net 5 de film heeft verneukt door de teksten weg te laten die onder andere aangeven waar en wanneer bepaalde scenes zich afspelen.
Ik weet niet of hier later nog wat over is gezegd, maar ik ben te lui om door te zoeken...
Waarom doen ze dat dan? Puur omdat het anders te lang gaat duren of vonden ze het niet nodig? Ik heb er zelf uiteindelijk wel uit kunnen opmaken dat het in Krakau afspeelde, dus misschien dat ze daarom maar het een en ander hebben geknipt?


Vond trouwens de struggle die die Duitse Commandant had met dat Joodse dienstmeisje erg interessant en goed gespeeld!

Laatst gewijzigd op 08-05-2005 om 00:51.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 10:31
herz
herz is offline
Citaat:
King Ralph schreef op 06-05-2005 @ 12:35 :
Jij bent de grootste idioot die ik hier ooit heb zien posten.
Waarschijnlijk ben je gewoon een neo-nazi wat je nog minder maakt, dan een mier die ik per ongeluk heb doodgetrapt in de tuin vanmorgen.
Of je bent iemand met totaal geen gevoel voor humor, die denkt dat ie op deze manier "lollig" kan zijn.
Hoe dan ook een walgelijk persoonlijkheid.
dat vertelde de nazi's ook over de joden
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 10:49
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 06-05-2005 @ 16:41 :
Het wezenlijke verschil is dat hij een goede reden heeft om neo-nazi's minderwaardig te vinden (nl. vanwege hun ziekelijke denkbeelden), terwijl de nazi's geen fatsoenlijke reden hadden om de joden minderwaardig te vinden.
Dat is wel een heel gevaarlijk gebied waar je je nu op begeeft. Dus als ze maar net even een reden hadden meer dan degene die ze hadden (en die voor hun net zo goed een 'goede reden' was als deze voor King Ralph!!), dan was het gerechtvaardigd ze uit te moorden ?? (extreem doorgetrokken, maar goed, minder waard dan een mier onder je voet impliceert hetzelfde).
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 10:59
Verwijderd
Citaat:
MetalliCat schreef op 08-05-2005 @ 11:49 :
Dat is wel een heel gevaarlijk gebied waar je je nu op begeeft. Dus als ze maar net even een reden hadden meer dan degene die ze hadden (en die voor hun net zo goed een 'goede reden' was als deze voor King Ralph!!), dan was het gerechtvaardigd ze uit te moorden ?? (extreem doorgetrokken, maar goed, minder waard dan een mier onder je voet impliceert hetzelfde).
Inderdaad extreem doorgetrokken

'Gerechtvaardigd ze uit te moorden' heb ik niet gezegd, maar wel 'gerechtvaardigd om ze minderwaardig te vinden'.

Zie mijn reactie op Daangerous' post.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 11:41
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
herz schreef op 08-05-2005 @ 11:31 :
dat vertelde de nazi's ook over de joden
jood ben je, nazi word je
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 17:26
Nebula
Nebula is offline
Citaat:
Olijf schreef op 08-05-2005 @ 01:49 :
Waarom doen ze dat dan? Puur omdat het anders te lang gaat duren of vonden ze het niet nodig? Ik heb er zelf uiteindelijk wel uit kunnen opmaken dat het in Krakau afspeelde, dus misschien dat ze daarom maar het een en ander hebben geknipt?
Die teksten zijn oorspronkelijk in het Engels. Die hebben ze weggehaald, waarschijnlijk met de bedoeling om er een nederlandse vertaling op te plakken. Vervolgens zijn ze dit denk ik vergeten te doen ofzo. Er is niks uitgeknipt, die teksten zaten gewoon over het beeld zelf heen. Zo hoorden b.v. aan het eind van de film, waar de "Schindler-joden" met bijbehorende acteurs stenen op het graf van Schindler legden, hun namen in beeld te komen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 18:22
Verwijderd
Ik heb hem nu eindelijk gezien. Al jaren vond ik dat dat moest, maar om eerlijk te zijn was het anders dan ik had verwacht. Pas het laatste uur werd de titel me duidelijk en daarom vind ik het einde overdreven. Maar goed.. alle dramatiek opzij gezet, was het toch een interessante film.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2005, 18:47
Olijf
Olijf is offline
Citaat:
Nebula schreef op 09-05-2005 @ 18:26 :
Die teksten zijn oorspronkelijk in het Engels. Die hebben ze weggehaald, waarschijnlijk met de bedoeling om er een nederlandse vertaling op te plakken. Vervolgens zijn ze dit denk ik vergeten te doen ofzo. Er is niks uitgeknipt, die teksten zaten gewoon over het beeld zelf heen. Zo hoorden b.v. aan het eind van de film, waar de "Schindler-joden" met bijbehorende acteurs stenen op het graf van Schindler legden, hun namen in beeld te komen.
Ahja!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 22:20
Verwijderd
mooie film, best hard vond ik het dat geknal etc.
daarom spreekt ie me ook wel aan.
idd jammer van dat engels, maarja is niet anders.
en hoezo hadden ze dat meisje met die rode jas erin/
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 23:56
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 26-03-2006 @ 23:20 :
en hoezo hadden ze dat meisje met die rode jas erin/
Dat staat letterlijk uitgelegd op deze pagina.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 00:08
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Nebula schreef op 09-05-2005 @ 18:26 :
Die teksten zijn oorspronkelijk in het Engels. Die hebben ze weggehaald, waarschijnlijk met de bedoeling om er een nederlandse vertaling op te plakken. Vervolgens zijn ze dit denk ik vergeten te doen ofzo. Er is niks uitgeknipt, die teksten zaten gewoon over het beeld zelf heen. Zo hoorden b.v. aan het eind van de film, waar de "Schindler-joden" met bijbehorende acteurs stenen op het graf van Schindler legden, hun namen in beeld te komen.
mwah, kan ook een licentie probleem zijn. Misschien hebben ze alleen de licentie om een andere versie te gebruiken en die zelf ondertiteld oid..zou nog steeds niet echt logisch zijn maar goed
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 00:15
Verwijderd
Eh, dit is een topic van bijna een jaar oud.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 14:14
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 27-03-2006 @ 01:15 :
Eh, dit is een topic van bijna een jaar oud.
ach, ik wil ook wel een nieuwe maken.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 16:18
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 27-03-2006 @ 15:14 :
ach, ik wil ook wel een nieuwe maken.
Je kon dit ook gewoon in het :'welke film heb je voor het .... vond je ervan' topic schrijven, als hij toch niet op tv komt
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 18:21
Verwijderd
o oke,
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Waar moest jij vandaag nou weer om lachen?! #Duizend+2
Noedelhap
500 19-04-2012 17:46
Films, TV & Radio Der untergang...............
*** Sido ***
252 07-02-2005 13:55
Films, TV & Radio IMDB's top 250
King Ralph
81 15-01-2005 19:32
De Kantine Wat staat er onder je ctrl+veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee?
Briseïs
500 09-11-2004 16:49
Films, TV & Radio Schindler's List
Verwijderd
45 10-05-2002 06:24
Films, TV & Radio wanneer komt Schindler's List nou??
linda02
2 29-04-2002 12:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.