Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-09-2004, 20:42
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik ben nu al een zeker twee weken steeds misselijk. Ik vermoed dat het waarschijnlijk door spanningen van school komt. Het begint op zondag en eindigt op vrijdag. Ik heb namelijk schoolangst en de reden en oorzaak daarvan laat ik even achterwege, maar is er niet iets wat ik hiertegen kan doen?
Ik slik al medicijnen, maar kalmeringsmiddelen wil ik het liefst niet meer. Ik slikte eerst oxazepam, maar dat werkte niet meer.

Nu ben ik alleen dus constant misselijk van spanningen voor school. Is hier een degelijke oplossing voor (bepaalde pijnstiller of zo) of zou ik zwaardere kalmeringsmiddel aan moeten vragen om te kijken of dat werkt?

Ik word hier niet alleen ziek van, maar ook mijn lichaam wordt snel moe en daardoor wordt mijn geestelijke gesteldheid ook niet beter en raak ik weer in een diepere depressie. Daar heb ik dus geen zin meer in.

Afleiding en zo werkt ook al niet en ik word hier dus een beetje moeďg van.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 20:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen wij op reisweek gingen met school hadden ze in de bus wel pilletjes tegen misselijkheid maar ik weet niet of dat tegen misselijkheid in het algemeen was of tegen wagenziekte. Je zou eens bij de apotheek langs kunnen gaan om te vragen of ze wat tegen misselijkheid hebben. Paracetamol werkt bij mij nooit, dat kots ik alleen maaruit dan.

Bij mij werkt het wel om kauwgom te eten of mijn tanden te poetsen en ik vermoed dat dat komt omdat daar kalk inzit wat je maagzuur neutraliseert maar of dat ook tegen misselijkheid van de spanning helpt weet ik niet. Ik heb het zelf ook als ik heel erg gestresst ben maar daar kwam ik ook niet vanaf.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2004, 21:37
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik denk dat het wagenziekte pilletjes waren.
Ik heb mijn psychiater ook al om raad gevraagd. Het liefst ga ik niet meer aan de oxazepam, omdat ik op het laatst niet eens meer ontspannen raakte van 60 mg en dat is erg veel.
Toen heb ik gezegd: Als ik 6 van die dingen in moet nemen en het niet werkt, dan maar niet!
En toen is de dosis van mijn AD verhoogd, maar ik hoop niet dat die nu nog hoger gezet wordt.
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 08:44
Flit
Avatar van Flit
Flit is offline
Als ik gespannen ben gebruik ik wel eens homeopathische middelen. Bij mij werkt dat best goed. Er zijn nogal wat verschillende soorten, dus er is waarschijnlijk ook wel iets wat jou kan helpen. Kijk ff bij de drogist of zo, daar hebben ze vaak best veel homeopatische dingen. Groot voordeel van homeopatische dingen: Baat het niet dan schaadt het niet dus als het niet werkt, (wat ook best zou kunnen) heb je iig geen vervelende bijwerkingen en chemische troep in je lichaam
__________________
Maar dat ben ik maar...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 09:07
flutterby
Avatar van flutterby
flutterby is offline
Is het voor jou geen optie om van school te wisselen? of ligt daar het probleem niet?
Het beste is toch denk ik wel om de veroorzaker van de misselijkheid te verhelpen ipv dat je de misselijkheid minder maakt.
Je bent al onder behandeling van de psychiater, weet hij geen oplossing voor je? En als je het probleem zelf niet kan aanpakken, misschien weet hij dan goeie medicijnen voor je?

Iig succes
Met citaat reageren
Oud 27-09-2004, 14:28
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Citaat:
flutterby schreef op 27-09-2004 @ 10:07 :
Is het voor jou geen optie om van school te wisselen? of ligt daar het probleem niet?
Het beste is toch denk ik wel om de veroorzaker van de misselijkheid te verhelpen ipv dat je de misselijkheid minder maakt.
Je bent al onder behandeling van de psychiater, weet hij geen oplossing voor je? En als je het probleem zelf niet kan aanpakken, misschien weet hij dan goeie medicijnen voor je?

Iig succes
IK doe momenteel volwassenonderwijs en ik ben al talloze keren van school gewisseld. Ik ben vroeger nogal getreiterd door een leraar en heb daardoor mijn schoolangst ontwikkeld. Op het laatst durfde ik niet meer naar school. Ik kreeg vrijstelling van de leerplichtambtenaar en ben er bijna 3 jaar tussenuit geweest. In die tijd heb ik heel veel therapie gevolgd, maar nooit echt om die schoolangst. Daar deden alle therapeuten nogal nuchter over.
Ik was pas geleden pas weer in het stadium dat ik mijn school af wilde maken en ben daarom naar het volwassenonderwijs gegaan. Nu blijkt het dat die angst er nog steeds is.

Mijn psych heb ik gisteravond ook gemaild en vandaag heb ik angstig en depri op school gezeten. Ik hoop dus dat ze snel terug mailt.

Van school wisselen heeft dus geen effect. Het is die angst die het allemaa; belemmert
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Misselijkheid zit helemaal in me
Verwijderd
9 20-11-2014 01:15
Lichaam & Gezondheid Elke ochtend misselijk in de bus
marlientje5
9 13-10-2010 13:48
Lichaam & Gezondheid Ik word misselijk van eten?
luchtballon
5 10-10-2007 12:20
Lichaam & Gezondheid hoofdpijn, misselijk, duizelig.
Da Girl
15 31-01-2007 13:35
Seksualiteit Misselijk TIJDENS seks?
Verwijderd
5 14-09-2005 09:55
Lichaam & Gezondheid misselijk (+ hoofdpijn)
Verwijderd
10 24-11-2003 07:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:15.