Oud 19-09-2005, 16:29
Orpa
Orpa is offline
Wat vinden jullie de alles domste beesten die je je voor kunt stellen? Qua intelect bedoel ik...

Ik duiven... k heb een keer met 2 vrienden van me bij een supermarkt perpernoten zitten eten... Dus ik gooi zo'n ding naar een duif... De duif opent de aanval erop, komt tot de conclusie dat het niet gaat omdat de perpernoot te groot is, laat m vallen en wandeld weg... 2 secenden later draait dat beest zich bij wijze van verassings aanval om, stuift op de pepernoot af, komt tot de conclusie dat het niet lukt omdat de pepernoot te groot is, laat me vallen en wandeld weg... Enz enz enz...

We hebben ons ziek gelachen om die beesten... Helemaal omdat iedere keer als je een nieuwe pepernoot gooide, hij de aanval opende op de nieuwe pepernoot, besloot dat t niet ging, en terug ging naar de vorige... Je zou toch verwachten dat ze na 5 pepernoten doorhebben dat dat nieuwe bruine, bolle dingetje wat daar ligt wel verdacht veel lijkt op die 4 andere bruine, bolle dingetjes die ze óók niet op kunnen eten....

Duif en negerzoen is trouwens ook een leuke combinatie...
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-09-2005, 16:41
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Kippen, een beetje om dezelde reden die jij geeft bij duiven
Duiven vind ik overigens niet dom, als ze ze droppen ergens in Frankrijk weten ze 9 van de 10 keer de weg weer terug te vinden
Met citaat reageren
Oud 19-09-2005, 16:50
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Mensen , k vind geen andere dieren dom.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 09:40
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ach, ieder dier heeft zn eigen domme streken, maar ik vind geen enkel dier echt dom.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 13:05
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Wat jij beschrijft is niet echt dom, maar gewoon iets mafs dat zo'n dier doet. Mijn katten doen de hele tijd 'dom' volgens jouw berichtje.
Mensen doen dan ook 'dom'. Iedereen doet per dag wel wat stomme dingen en vergist zich. Dat is niet per se dom.
Gewoon een vergissing, een foutje. Dat kan je grappig vinden, maar het is niet écht dom.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 22:10
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Orpa schreef op 19-09-2005 @ 17:29 :

Duif en negerzoen is trouwens ook een leuke combinatie...

__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 22:12
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Mijn broertje.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 20-09-2005, 22:29
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Nou heb ik hier een volledige dag over nagedacht maar ik weer het nog steeds niet. Ik kan niet zo een dom dier noemen, ze hebben allemaal hun eigen specialiteiten en talenten.
In principe de enige dieren die echt dom zijn, zijn wij mensen. De mens is het enige diersoort dat zichzelf de vernieling in helpt en neemt daarbij de halve of hele aarde mee, ondanks zijn vermogen tot nadenken. En dat vind ik dom. Dus ja, als ik een dom dier zou moeten noemen zou dat toch wel de mens zijn.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 06:59
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 20-09-2005 @ 23:29 :
Nou heb ik hier een volledige dag over nagedacht maar ik weer het nog steeds niet. Ik kan niet zo een dom dier noemen, ze hebben allemaal hun eigen specialiteiten en talenten.
In principe de enige dieren die echt dom zijn, zijn wij mensen. De mens is het enige diersoort dat zichzelf de vernieling in helpt en neemt daarbij de halve of hele aarde mee, ondanks zijn vermogen tot nadenken. En dat vind ik dom. Dus ja, als ik een dom dier zou moeten noemen zou dat toch wel de mens zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 08:06
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
Mensen. Enige dieren die altijd dik worden. Heb je ooit een in het wild dus niet opgevoed door de mens dik gezien? Nee omdat zij gewoon eten wat voldoende is.

Wij mensen moeten altijd meer eten dat ons lichaam aankunnen.
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2005, 15:49
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
het is wel zo dat bepaalde soorten vissen alsmaar door zouden eten als het kon, totdat ze ontploften. Het ligt dus meestal aan het aantal voer dat er is, en of er geen vijanden zijn.
Mensen in het wild zouden denk ik ook wel ietsje dunner zijn, omdat ze dan veel meer moeten bewegen en meer moeite moeten doen voor hun eten. Nu is het enige wat je moet doen de kast open maken (ok, of naar de supermarkt lopen als daar niets is ) en even een boterham smeren...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 11:16
0wnzor
0wnzor is offline
schapen zijn echt oerdomme beesten...
__________________
Turbojugend
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 11:53
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
yavanna schreef op 21-09-2005 @ 16:49 :
[B]het is wel zo dat bepaalde soorten vissen alsmaar door zouden eten als het kon, totdat ze ontploften. Het ligt dus meestal aan het aantal voer dat er is, en of er geen vijanden zijn.
Dat is in gevangenschap. Bekend stereotype gedrag. Zie je ook bij olifanten die te veel eten, omdat ze te veel krijgen. Nu hebben ze zelfs een loopapparaat voor olifanten, zodat ze kunnen afvallen.
Het komt ook doordat dieren in gevangenschap niet veel bewegen.
50km tegenover een paar honderd meter met hetzelfde aantal voer zegt genoeg. Zelfde bij vissen.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 11:54
TechXP
TechXP is offline
mensen zijn het domst. Ze maken hun leefomgeving kapot, vernietigen alles wat om hun heen leeft, etc.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 12:32
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-09-2005 @ 12:54 :
mensen zijn het domst. Ze maken hun leefomgeving kapot, vernietigen alles wat om hun heen leeft, etc.
mee eens
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 17:01
yavanna
Avatar van yavanna
yavanna is offline
Citaat:
TechXP schreef op 22-09-2005 @ 12:53 :
Dat is in gevangenschap. Bekend stereotype gedrag. Zie je ook bij olifanten die te veel eten, omdat ze te veel krijgen. Nu hebben ze zelfs een loopapparaat voor olifanten, zodat ze kunnen afvallen.
Het komt ook doordat dieren in gevangenschap niet veel bewegen.
50km tegenover een paar honderd meter met hetzelfde aantal voer zegt genoeg. Zelfde bij vissen.
ja, maar dat bedoel ik ook. In gevangenschap gebeurt dat, alleen misschien, als de omstandigheden in de natuur ook zo waren zouden ze toch ook zo gaan eten?
maar misschien komt het ook wel gewoon omdat het ze zomaar voor de neus wordt geschoven, dan moeten ze het blijkbaar wel opeten.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2005, 19:14
Verwijderd
Citaat:
yavanna schreef op 22-09-2005 @ 18:01 :
ja, maar dat bedoel ik ook. In gevangenschap gebeurt dat, alleen misschien, als de omstandigheden in de natuur ook zo waren zouden ze toch ook zo gaan eten?
maar misschien komt het ook wel gewoon omdat het ze zomaar voor de neus wordt geschoven, dan moeten ze het blijkbaar wel opeten.
de meeste dieren (mensen ook) zijn er op ingesteld dat ze min of meer alles eten wat ze te pakken krijgen en kunnen verteren. In de natuur is het alleen een beetje moeilijk om eten te pakken te krijgen. Mensen die 'van de natuur' leven worden ook niet dik.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2005, 00:07
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
yavanna schreef op 22-09-2005 @ 18:01 :
ja, maar dat bedoel ik ook. In gevangenschap gebeurt dat, alleen misschien, als de omstandigheden in de natuur ook zo waren zouden ze toch ook zo gaan eten?

In de natuur eten ze en bewegen ze veel. Er is niet echt een constant eet gedrag te zien bij vissen. Die eten ook wanneer ze dat nodig achten.

Echter in gevangenschap krijgen de dieren geen beweging waardoor ze al afwijkend gedrag gaan vertonen. Daarnaast hebben ze niet/nooit de juiste omgeving, waardoor ze door 'verveling' meer gaan eten dan nodig. Vissen in de natuur hebben ook meer taken dan alleen eten. Ze hebben sociaal gedrag en zorg voor eieren en nakomelingen.
Het is ook niet per definitie zo dat de vissen in kommen maar constant blijven eten. Zal per soort vis ook wel kunnen verschillen hoe gevoelig ze er voor zijn en ook in de soort bak. In een ronde kom heb je dat gedrag denk veel sneller ook.

Citaat:
maar misschien komt het ook wel gewoon omdat het ze zomaar voor de neus wordt geschoven, dan moeten ze het blijkbaar wel opeten.
Afwijkend gedrag komt door vele factoren. Stress, verkeerde leefomgeving, verveling etc. Eten is inderdaad belangrijk bij dieren, maar het is niet zo dat dieren maar eters zijn.
Je kan het afwijkende gedrag van dieren goed vergelijken met afwijkingen bij mensen. Zie de constante eten maar als een eetstoornis (zo 1 waar men door blijft eten). Ik geloof ook dat boulimia, anorexia e.d. ook uitingen zijn van verkeerde omgevingsfactoren. En daarom eigenlijk ook onder stereotype gedrag horen te staan. Weleens een aap constant zien kotsen, kots opeten, kotsen etc? Dan moet je dit bekijken:
http://www.bornfree.org.uk/zoocheck/...es/gorilla.mpg
Dat komt dus door gevangenschap.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-09-2005, 00:09
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Sarah schreef op 22-09-2005 @ 20:14 :
de meeste dieren (mensen ook) zijn er op ingesteld dat ze min of meer alles eten wat ze te pakken krijgen en kunnen verteren. In de natuur is het alleen een beetje moeilijk om eten te pakken te krijgen. Mensen die 'van de natuur' leven worden ook niet dik.
Ook dieren eten niet alles wat ze voor zich krijgen hoor. Sommige zijn idd wel erg ingesteld op veel eten. Maar sommige eten diverse keren per dag. Andere verzamelen voedsel voor periode van honger etc.
Er zijn verschillende soorten dieren te vinden.
__________________
www.petatv.com/tvpopup/videodirectuk.asp?video=cot_uk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17.