Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2002, 13:14
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Als vervolg op het oude topic hierover: De zionisten Vuren nu op Arafat


De bedoeling is om hier met een schone lei te beginnen. Er worden dus geen off-topic posts gedaan en er wordt niet geflamed.

verder mogen jullie hier weer lekker een eind weg discussiëren over wie er nou schuld heeft enz

(wij wachten met spanning op de opvatting van Sebastian31 )
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2002, 13:20
PV
PV is offline
Ik heb de eerste topic vrijwel niet gelezen... maar ik denk dat er heel veel is wat voor de media (en dus voor 'ons') verborgen wordt gehouden door Israël. Verder vind ik het vreemd dat er geen heftigere reactie is gekomen van de EU op Bush/de V.S. "het is geweldig dat Israël zich heeft getrokken' terwijl er ondertussen weer een andere stad wordt bezet'. Dóe er eens wat aan i.p.v. dat geleuter..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 13:26
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
PV schreef:
maar ik denk dat er heel veel is wat voor de media (en dus voor 'ons') verborgen wordt gehouden door Israël.
alleen door Israël?

Citaat:
Verder vind ik het vreemd dat er geen heftigere reactie is gekomen van de EU op Bush/de V.S. "het is geweldig dat Israël zich heeft getrokken' terwijl er ondertussen weer een andere stad wordt bezet'. Dóe er eens wat aan i.p.v. dat geleuter..
aan de ene kant ben ik het hier wel mee eens, maar aan de andere kant heb ik zoiets van laat ze het ook maar lekker zelf uitzoeken dat ze elkaar maar allemaal afmaken (probleem is dan alleen dat ze ook onschuldige mensen afmaken ).
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 13:32
Verwijderd
Als de VS aich ernu eens niet mee ging bemoeien, kwam het allemaal veel sneller tot een einde.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 13:49
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Als de VS aich ernu eens niet mee ging bemoeien, kwam het allemaal veel sneller tot een einde.
Dat is maar de vraag, ik vraag me af of die landen blij zijn met zoveel bemoeienis van politie agentje amerika.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 14:22
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:


Dat is maar de vraag, ik vraag me af of die landen blij zijn met zoveel bemoeienis van politie agentje amerika.
ik zeg toch ook dat de VS zich er niet mee moet bemoeien.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 14:55
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
darkshooter schreef:

ik zeg toch ook dat de VS zich er niet mee moet bemoeien.
voutje , maareh wat gaat er dan sneller?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar

Laatst gewijzigd op 01-05-2002 om 15:20.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:16
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Als de VS aich ernu eens niet mee ging bemoeien, kwam het allemaal veel sneller tot een einde.
]

ik vind het wel heel makkelijk om de vs er de schuld van tegeven daar naast vind ik dat de vs juist voor veel vrede heeft gezorgd

daar naast is mijn eigen opvatting dat israel eigenlijk geen keus heeft en de steden wel in moet gaan en als jij zegt van dat ze een stad uit gaan dat ze dan weer in andere in trekken dat is dus gewoon een teken dat ze bijv. nu v/d mensen die uit die kerk zijn gehaald info hebben gekregen over meer plekken
daar nog eens boven op gaan ze meestal de stadjes zoals waar ze gister zijn in getrokken de zelfde dag weer uit zo zijn ze er ook gelijk weer weg gegaan toen ze die terroristen hadden op gepakt
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:20
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
see the other side schreef:

ik vind het wel heel makkelijk om de vs er de schuld van tegeven daar naast vind ik dat de vs juist voor veel vrede heeft gezorgd
want? Wat heeft de VS gedaan dat voor veel vrede heeft gezorgd?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:22
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
autodropje schreef:


alleen door Israël?



aan de ene kant ben ik het hier wel mee eens, maar aan de andere kant heb ik zoiets van laat ze het ook maar lekker zelf uitzoeken dat ze elkaar maar allemaal afmaken (probleem is dan alleen dat ze ook onschuldige mensen afmaken ).
de onschuldige burgers dat is helemaal nix man als je goed oplet zie je dat de teroristen er echt uit gepikt worden. en het barst er echt van hoor, tevens erken ik het wel dat ik tenminsten denk dat er vast wel een paar soldaten ddor het lind zijn gegaan maar ik denk dat ik dat ook zou doen als iemand in mijn fam. dood is of zijn been mist door een aanslag ofzo.
israels optreden is nix vergleken met de aanslagen v/d palestijnen die zijn echt er op gericht om mensen te vermoorden
israel probeert nu aanslagen teverkomen EN DAT IS ZE GELUKT OOK!!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:51
Verwijderd
Citaat:
see the other side schreef:
]

ik vind het wel heel makkelijk om de vs er de schuld van tegeven daar naast vind ik dat de vs juist voor veel vrede heeft gezorgd

geef de VS nergens de schuld van. Vind alleen dat ze zich er niet mee moeten bemoeien. Aangezien de VS toch Israel beschermt. De Israeliers zullen veel meer gedwongen zijn een vrede te teken, als ze erachter komen niet zo sterk te staan.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 15:57
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
see the other side schreef:


de onschuldige burgers dat is helemaal nix man als je goed oplet zie je dat de teroristen er echt uit gepikt worden. en het barst er echt van hoor, tevens erken ik het wel dat ik tenminsten denk dat er vast wel een paar soldaten ddor het lind zijn gegaan maar ik denk dat ik dat ook zou doen als iemand in mijn fam. dood is of zijn been mist door een aanslag ofzo.
israels optreden is nix vergleken met de aanslagen v/d palestijnen die zijn echt er op gericht om mensen te vermoorden
israel probeert nu aanslagen teverkomen EN DAT IS ZE GELUKT OOK!!
je schrijft een beetje onbegrijpelijk ofzo

en jij vind die onschuldige burgers misschien nix en niet belangrijk, ik wel. Zij hebben niet om aanslagen ed gevraagd.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 16:58
PV
PV is offline
Citaat:
autodropje schreef:
alleen door Israël?
Zal idd ook door Palestijnen gebeuren, maar door Israël erger denk ik.

Citaat:
autodropje schreef:
aan de ene kant ben ik het hier wel mee eens, maar aan de andere kant heb ik zoiets van laat ze het ook maar lekker zelf uitzoeken dat ze elkaar maar allemaal afmaken (probleem is dan alleen dat ze ook onschuldige mensen afmaken ).
Daarom, dat is dus ook geen goeie oplossing. Ik vind wel dat de V.S. of een andere grootmacht zich ermee moet bemoeien, zoals 't nu gaat kan je toch niet zomaar laten gebeuren Zelfde geldt natuurlijk ook voor onbekendere oorlogen e.d...

@see the other side: burgers zijn natuurlijk belangrijk! terroristen eruit gepakt... als je als burger niet eens fatsoenlijk boodschappen kan doen lijdt iedereen eronder.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 17:34
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
PV schreef:


Zal idd ook door Palestijnen gebeuren, maar door Israël erger denk ik.



Daarom, dat is dus ook geen goeie oplossing. Ik vind wel dat de V.S. of een andere grootmacht zich ermee moet bemoeien, zoals 't nu gaat kan je toch niet zomaar laten gebeuren Zelfde geldt natuurlijk ook voor onbekendere oorlogen e.d...

@see the other side: burgers zijn natuurlijk belangrijk! terroristen eruit gepakt... als je als burger niet eens fatsoenlijk boodschappen kan doen lijdt iedereen eronder.
dat is juist wat ik bedoel dat de mensen in west bank binnen zitten is pas 2 weken in israel gaan de mensen al sinds het begin v/d intivadi niet meer naar buiten want er worden zelfs aanslagen gepleegd in de supermarkten nog 3 weken geleden 1 die palestijnen hebben maar 2 weekjes gehad dat ze bang zijn om naar buiten tegaan in israel is het al langer dan een jaar zo is rael is nu net een spook land geen hond op straat
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 17:36
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
autodropje schreef:


je schrijft een beetje onbegrijpelijk ofzo

en jij vind die onschuldige burgers misschien nix en niet belangrijk, ik wel. Zij hebben niet om aanslagen ed gevraagd.
sorry ik bedoelde niet de burgers nix
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 17:47
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
irak laat een groep afgezanten van de VN niet binnen om te controleren op massavernietigingswapens -> bombardementen
israel laat een groep afgezanten van de VN binnen om te controleren op eventuele moordpartijen -> niks gebeurt.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 17:50
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
see the other side: palestina organiseert het geweld niet, arafat kan er weinig aan doen. Niet georganiseerd door een staat
israel organiseert het geweld wel. Israel doet aan terreur. Dat is een staat.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 18:54
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
Joostje schreef:
see the other side: palestina organiseert het geweld niet, arafat kan er weinig aan doen. Niet georganiseerd door een staat
israel organiseert het geweld wel. Israel doet aan terreur. Dat is een staat.
arafat is de aller grootste terrorist hij gebruikt al dat geld dat ie krijgt v/d europeseunie om wapens
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-05-2002, 19:28
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
see the other side schreef:

arafat is de aller grootste terrorist hij gebruikt al dat geld dat ie krijgt v/d europeseunie om wapens
aha... en waar vind je dat in de palestijnse begroting? dankjewel meneer de propagandavolger
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 19:57
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Joostje schreef:


aha... en waar vind je dat in de palestijnse begroting? dankjewel meneer de propagandavolger
nee, natuurlijk staat dat niet in de begroting, ik vertel mn ouders ook niet hoeveel ik aan drank uitgeef
Er zijn echter wel bewijzen voor, zoals dat schip vol met wapens een poosje geleden op de middellandse zee.....

edit: jammer van het slotje
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:24
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

nee, natuurlijk staat dat niet in de begroting, ik vertel mn ouders ook niet hoeveel ik aan drank uitgeef
Er zijn echter wel bewijzen voor, zoals dat schip vol met wapens een poosje geleden op de middellandse zee.....

edit: jammer van het slotje
en is dat van arafat die wapens? en gaat daar ?AL zn geld heen?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:29
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
Joostje schreef:


aha... en waar vind je dat in de palestijnse begroting? dankjewel meneer de propagandavolger
jongen het is algemeen bekend wat doet ieanders met dat geld een haven will die niet bouwen en wat zeg jij dan over die documenten
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:30
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
Joostje schreef:


en is dat van arafat die wapens? en gaat daar ?AL zn geld heen?
dat geld gaat naar zijn bank rekenig in zwitseland en naar de wapens
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef:


en is dat van arafat die wapens? en gaat daar ?AL zn geld heen?
ja die wapens zijn van arafat

'Arafat erkent verantwoordelijkheid wapensmokkel'


WASHINGTON (ANP) - De Palestijnse leider Arafat heeft tegenover de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Powell erkend deels de verantwoordelijk te dragen voor de kwestie rond de wapensmokkel met het schip Karine A. Dat zei Powell woensdag in Washington.

,,Arafat heeft me drie dagen geleden een brief gestuurd waarin hij verantwoordelijkheid erkent. Geen persoonlijke verantwoordelijkheid, maar verantwoordelijkheid als leider van de Palestijnse Autoriteit'', aldus Powell tegenover een commissie van het Huis van Afgevaardigden.

Israël onderschepte de Karine A eind vorig jaar in de Rode Zee. Aan boord bleken zich vijftig ton wapens te bevinden, die volgens de Israëliërs uit Iran afkomstig waren. Palestijnse functionarissen zouden bij de smokkel zijn betrokken.

Arafat heeft tot dusver elke betrokkenheid bij de wapensmokkel ontkend. De VS hebben de Palestijnse leider, die al maanden onder een soort huisarrest staat in Ramallah, gevraagd tekst en uitleg te verschaffen over de affaire. Volgens Powell moest Arafat gezien de ,,evidente bewijzen'' wel verantwoordelijkheid erkennen. Arafat zou bovendien hebben aangegeven alles in het werk te stellen om een dergelijke kwestie in de toekomst te voorkomen.

De affaire met het schip leidde ertoe dat Israël de banden met de Palestijnse Autoriteit opschortte.

bron:http://www.nieuws.nl/archief/anzeige...-anp.nitf&nav=
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 20:43
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
see the other side schreef:

dat geld gaat naar zijn bank rekenig in zwitseland en naar de wapens
blaat
vraag me toch een beetje af wie leraren, politie enz enz betaalt
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2002, 21:44
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Joostje schreef:


blaat
vraag me toch een beetje af wie leraren, politie enz enz betaalt
natuurlijk niet al het geld, maar dat wil niet zeggen dat er geen substantieel deel heen gaat....
Ook zal Irak de wapens niet al te duur maken voor de palestijnen, denk je niet?
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 22:26
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

natuurlijk niet al het geld, maar dat wil niet zeggen dat er geen substantieel deel heen gaat....
Ook zal Irak de wapens niet al te duur maken voor de palestijnen, denk je niet?
hm en waarom denk je dat er een SUBSTANTIEEL deel heen gaat?
op zich heb ik trouwens niks tegen het recht op een leger van de palestijnse staat; er is op zich nbiet zoveel mis met bewapening. in het artikel staat dat de wapens uit iran kwamen, niet uit irak.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 23:17
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Joostje schreef:


hm en waarom denk je dat er een SUBSTANTIEEL deel heen gaat?
op zich heb ik trouwens niks tegen het recht op een leger van de palestijnse staat; er is op zich nbiet zoveel mis met bewapening. in het artikel staat dat de wapens uit iran kwamen, niet uit irak.
Iran dan

Ik denk dat er een substantieel deel heen gaat, omdat zo'n schip vol nooit goedkoop kan zijn.
er is IMHO een hele hoop mis met bewapening, maar dat terzijde.... Het gaat niet om het bewapenen, het gaat erom dat het illegaal gebeurt met geld wat O.A. afkomstig uit de EU.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 01-05-2002, 23:42
PV
PV is offline
Citaat:
see the other side schreef:
dat is juist wat ik bedoel dat de mensen in west bank binnen zitten is pas 2 weken in israel gaan de mensen al sinds het begin v/d intivadi niet meer naar buiten want er worden zelfs aanslagen gepleegd in de supermarkten nog 3 weken geleden 1 die palestijnen hebben maar 2 weekjes gehad dat ze bang zijn om naar buiten tegaan in israel is het al langer dan een jaar zo is rael is nu net een spook land geen hond op straat
Maar 2 weekjes? Het speelt toch al wat langer dacht ik. En ja er zijn Palestijnse aanslagen, dat is ook slecht. Conclusie: Iedereen lijdt eronder, kappen met dat geweld. En wat Joostje ook al een beetje zei, Israël pakt het als staat veel massaler aan dan die enkele aanslagen van Palestijnen. Israël komt er nog mee weg ook op deze manier (geen controle van buitenaf).
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 16:08
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
Joostje schreef:


hm en waarom denk je dat er een SUBSTANTIEEL deel heen gaat?
op zich heb ik trouwens niks tegen het recht op een leger van de palestijnse staat; er is op zich nbiet zoveel mis met bewapening. in het artikel staat dat de wapens uit iran kwamen, niet uit irak.
de palestijnse atorieteit kreeg in 1994 wapens van israel om dat de burgers van israel vonden dat ze bewapend mochten zijn (politie etc.) alleen mochten ze geen raket lanceerders en antie tank wapens etc. hebben dus het rechtt op bewapeningf hebben ze alleen ze hebbeen de wetten een beetje overdreven iedereen ziety het zelf op tv
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 16:11
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
PV schreef:


Maar 2 weekjes? Het speelt toch al wat langer dacht ik. En ja er zijn Palestijnse aanslagen, dat is ook slecht. Conclusie: Iedereen lijdt eronder, kappen met dat geweld. En wat Joostje ook al een beetje zei, Israël pakt het als staat veel massaler aan dan die enkele aanslagen van Palestijnen. Israël komt er nog mee weg ook op deze manier (geen controle van buitenaf).
juist niet het harden optreden van israel is pas de afgelopen periode de palestijnen zijn ook ''goed'' geschrokkeen want er zijn nu geen aanslagen de palestijnen wisten namelijk altijd dat israel niet met de zelfde hand zou terug slaan, zo word er altijd gemeld waneer een gebouw word op geblanen en welk gebouw
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 16:15
see the other side
see the other side is offline
ik wou gewoon ff melden dat ik vanmorgen een artikel heb gelezen en nu ook snap waarom israel niet mee werkt aan het onderzoek dat de veiligheids raad wil doen
eht is namelijk zo ze willen geen militaire experts sturen en israel zegt dat als dei er niet bij zitten kan het nooit een objectief onderzoek worden want een ''gewoon mens'' weet niet het verschil tussen een militaire aktie en gewoon moord
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 20:19
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

Iran dan

Ik denk dat er een substantieel deel heen gaat, omdat zo'n schip vol nooit goedkoop kan zijn.


Prachtig argument. Onze populist pim had geen slechtere kunnen verzinnen

er is IMHO een hele hoop mis met bewapening, maar dat terzijde.... Het gaat niet om het bewapenen, het gaat erom dat het illegaal gebeurt met geld wat O.A. afkomstig uit de EU.
Moet Palestina zelf weten :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 20:21
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
see the other side schreef:


de palestijnse atorieteit kreeg in 1994 wapens van israel om dat de burgers van israel vonden dat ze bewapend mochten zijn (politie etc.) alleen mochten ze geen raket lanceerders en antie tank wapens etc. hebben dus het rechtt op bewapeningf hebben ze alleen ze hebbeen de wetten een beetje overdreven iedereen ziety het zelf op tv
Waarom mag israel bepalen wat voor wapens palestina heeft? Dit is echt zo oingelofelijk krom.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 20:22
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
see the other side schreef:


juist niet het harden optreden van israel is pas de afgelopen periode de palestijnen zijn ook ''goed'' geschrokkeen want er zijn nu geen aanslagen de palestijnen wisten namelijk altijd dat israel niet met de zelfde hand zou terug slaan, zo word er altijd gemeld waneer een gebouw word op geblanen en welk gebouw
net op het journaal kondigde iemand een volgende intifadah aan :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2002, 20:24
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
see the other side schreef:
ik wou gewoon ff melden dat ik vanmorgen een artikel heb gelezen en nu ook snap waarom israel niet mee werkt aan het onderzoek dat de veiligheids raad wil doen
eht is namelijk zo ze willen geen militaire experts sturen en israel zegt dat als dei er niet bij zitten kan het nooit een objectief onderzoek worden want een ''gewoon mens'' weet niet het verschil tussen een militaire aktie en gewoon moord
er zitten wel militaire experts in. Daarnaast lijken molesteringen van een moskee en mensen, en vooral kinderen, die onder gebouwen verpletterd zijn, auto;'s die zijn overreden enz enz toch duidelijk geen voorbeelden van militaire acties. Simple as that. En er zijn wel militaire experts mee.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-05-2002, 22:58
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
Joostje schreef:

Prachtig argument. Onze populist pim had geen slechtere kunnen verzinnen
nee, dat is gewoon logica.
Citaat:
Joostje schreef:

Moet Palestina zelf weten :/
ook al niet waar, dat geld is daar met een doel heengestuurd. Dat geld diende gebruikt te worden voor de opbouw van een infrastructuur, het bouwen van scholen etc etc: civiele doeleinden iig. Dat de Palestijnse autoriteit het geld vervolgens voor wapens gebruikt is gewoon illegaal.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 17:20
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
Joostje schreef:


Waarom mag israel bepalen wat voor wapens palestina heeft? Dit is echt zo oingelofelijk krom.
er is geen palestina en er is ook nooit een palestijns palestina geweest (t*ring he weet gewoon waar je over praat/typt want ik heb echt geen geduld voor arumenten die niet kloppen)
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 17:21
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
Joostje schreef:


net op het journaal kondigde iemand een volgende intifadah aan :/
jah gister toen israel arafat vrij heeft gelaten !
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 17:24
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Die paar aanslagen ,waar haal je het vandaan?!!
er zijn tientallen tot honderden aanslagen geweest .
Jullie hebben het over massaslachting in Jenin.dat zijn er zo'n 53 (waarvan een groot deel gewapende strijders)bij Israel zijn dat 472 doden en bijna5000 gewonden ,en dat is niet erg ?
Kom toch op man ,ga jij een poosje in Israel en de bezette gebieden wonen en dan wil ik horen hoe het er was of je lekker rustig elke zaterdagavond uit bent geweest!!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 17:24
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
Joostje schreef:


er zitten wel militaire experts in. Daarnaast lijken molesteringen van een moskee en mensen, en vooral kinderen, die onder gebouwen verpletterd zijn, auto;'s die zijn overreden enz enz toch duidelijk geen voorbeelden van militaire acties. Simple as that. En er zijn wel militaire experts mee.
er zijn net 2 nederlandse waarnemers terug uit de gebieden (dei wel toe gelatenwerden) en die hebben gezegd dat er geen massaslachting is geweet en geen oorlogs misdaden
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 19:00
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
see the other side schreef:


er zijn net 2 nederlandse waarnemers terug uit de gebieden (dei wel toe gelatenwerden) en die hebben gezegd dat er geen massaslachting is geweet en geen oorlogs misdaden
Verschillende mensenrechtenorganisaties ontkennen ook dat er een massaslachting is geweest, stond in de krant vanmorgen....

Als die het al ontkennen, kan het dus nooit zo heel erg geweest zijn....
Weer een mooi propagandasprookje de wereld uit.
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 19:37
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

nee, dat is gewoon logica.


Ja en als NL de Joint stike fighter bestelt gaat zeker ook de meerderheid van de inkomsten naar wapens :/

[/b]ook al niet waar, dat geld is daar met een doel heengestuurd. Dat geld diende gebruikt te worden voor de opbouw van een infrastructuur, het bouwen van scholen etc etc: civiele doeleinden iig. Dat de Palestijnse autoriteit het geld vervolgens voor wapens gebruikt is gewoon illegaal. [/B]
De palestijnse staat heeft ook nog andere bronnen van inkomsten :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 19:38
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
see the other side schreef:


er is geen palestina en er is ook nooit een palestijns palestina geweest (t*ring he weet gewoon waar je over praat/typt want ik heb echt geen geduld voor arumenten die niet kloppen)
woordenspel. de westbank en de gazastrook hebben enige autonomiteit. Deze gebieden duid ik even voor het gemak aan als palestina.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 19:45
see the other side
see the other side is offline
Citaat:
Joostje schreef:


woordenspel. de westbank en de gazastrook hebben enige autonomiteit. Deze gebieden duid ik even voor het gemak aan als palestina.
NIET DOEN want het is een foute niet realistische term
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 19:46
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
see the other side schreef:


jah gister toen israel arafat vrij heeft gelaten !
03-03-2002: Doden bij zelfmoordaanslag in Jeruzalem
03-03-2002: Israëliërs doodgeschoten bij grenspost
07-03-2002: Aanslag op Westoever na Israëlische aanvallen
09-03-2002: Veel gewonden bij aanslag in Netanya
09-03-2002: Twaalf doden bij bomaanslag in Jeruzalem
20-03-2002: Doden door aanslag op Israëlische bus
27-03-2002: Israël: doden en gewonden door aanslag
31-03-2002: Doden bij zelfmoordaanslag Haifa
01-04-2002: Doden en gewonden bij bomaanslag in Haifa
01-04-2002: Gewonden bij explosie in Jeruzalem
12-04-2002: Doden bij zelfmoordactie in Jeruzalem
28-04-2002: 'Veiligheidsdienst Israël voorkomt aanslag'

Het lijkt me niet echt dat de frequentie van palestijnse aanslagen is afgenomen tijdens het israelische offensief
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 19:47
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
Die paar aanslagen ,waar haal je het vandaan?!!
er zijn tientallen tot honderden aanslagen geweest .
Jullie hebben het over massaslachting in Jenin.dat zijn er zo'n 53 (waarvan een groot deel gewapende strijders)bij Israel zijn dat 472 doden en bijna5000 gewonden ,en dat is niet erg ?
Kom toch op man ,ga jij een poosje in Israel en de bezette gebieden wonen en dan wil ik horen hoe het er was of je lekker rustig elke zaterdagavond uit bent geweest!!
ik heb nooit gezegd dat daar te leven een pretje is ofzo
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 19:49
see the other side
see the other side is offline
Het lijkt me niet echt dat de frequentie van palestijnse aanslagen is afgenomen tijdens het israelische offensief [/B][/QUOTE]
het heeft duideliik afenomen geen grote aanslagen meer en ik heb het er over sinds ze er echt in zitten.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 19:49
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
see the other side schreef:


er zijn net 2 nederlandse waarnemers terug uit de gebieden (dei wel toe gelatenwerden) en die hebben gezegd dat er geen massaslachting is geweet en geen oorlogs misdaden
ze hebben geen bewijzen gevonden voor oorlogsmisdaden :/

"Jenin: geen bloedbad, wel wangedrag
Twee Nederlandse forensische experts hebben geen bewijs gevonden voor de stelling dat Israël in Jenin een bloedbad heeft aangericht. Wel heeft Israël op grote schaal de mensenrechten geschonden, zeggen dr. Cohen en drs. Meis na onderzoek in Palestijns gebied.

Cohen en Meis constateerden dat Israël vaak het aan- en afvoeren van gewonden en gesneuvelden en de aflevering van genees- en verbandmiddelen, voedsel en water verbood.

Cohen en Meis doen sinds afgelopen donderdag onderzoek in de Palestijnse gebieden naar mogelijke oorlogsmisdaden. Zij hebben onder andere de steden Jenin, Ramallah en Nablus bezocht. Ze doen dit in opdracht van de ontwikkelingsorganisatie Cordaid.

VN-onderzoek

De twee onderzoekers achten het van groot belang dat er een serieuze onderzoekscommissie komt. Zij keren mogelijk deze week al terug naar Nederland en lopen nog tegen veel onduidelijkheden aan.

Een VN-missie die onderzoek wil doen in het Palestijnse vluchtelingenkamp in Jenin, mag tot dusverre niet van Israël aan de slag. De Veiligheidsraad van de Verenigde Naties, die gisteren in spoedzitting bijeenkwam, heeft VN-secretaris-generaal Kofi Annan nog een dag de tijd gegeven om met Israël te onderhandelen. Volgens diplomaten is Annan ook gemachtigd om de missie te sturen zonder toestemming van het Israëlische kabinet.

De VN-commissie moet gaan onderzoeken wat er is gebeurd tijdens de bezetting van het Palestijnse vluchtelingenkamp bij Jenin door het Israëlische leger. Volgens de Palestijnen heeft Israël zich schuldig gemaakt aan massamoord en oorlogsmisdaden. Israël wil de commissie alleen toelaten als het zelf de getuigen aanwijst die de VN mag verhoren."
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 03-05-2002, 19:50
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
see the other side schreef:


NIET DOEN want het is een foute niet realistische term
nog meer woordenspel. je begrijpt toch ook wel wat ik bedoel met palestina. tjeses
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.