Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-04-2008, 14:40
Tinkie
Tinkie is offline
Hooooi allemaal, ik heb iedere week wel een discussie met mijn moeder over geld, dus hebben jullie advies voor mij wat ik het beste kan doen?

Ik ben 17jaar,verdien 70 per week.. daarvan sta ik de helft af aan mijn ouders om te sparen .. dus ik hou nog 35 over.

Van die 35euro moet ik betalen :

benzine voor mijn scooter(€7)

een pontkaart (€6,50)

Spaarkas op mijn werk (€10)

Dus daar hou ik nog €11,50 van over.

Ook moet ik daar mijn maandelijkse telefoonrekening van betalen..dat is verschillend € .. (gemiddeld 30euro)

En dan komen er de kosten van als ik op school een x iets wil kopen, en het weekend nog bij.

Als ik op stap wil ben ik zowizo al 15euro kwijt aan een taxi, en dan wat ik tijdens het uitgaan nog opmaak..
Verder heb ik ook geld nodig voor mascara en haarlak etc.. die meidendingen.

Mijn moeder vind dat ik het dus wel moet redden met 35euro,maar ik kom juist geld te kort! dus lijkt mij het beter om 20euro af te staan om te sparen..wat vinden jullie?
En hoe zou jij dat oplossen??

Groetjes,
tinkie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-04-2008, 14:57
Tuta
Tuta is offline
Ik vind het een beetje raar dat jou ouders je verplichten om een bepaald bedrag af te staan om te sparen.

Als je 17 bent ben je toch oud en verstandig genoeg om zelf geld opzij te zetten voor belangrijke dingen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 14:58
Tuta
Tuta is offline
Verder kan je misschien een paar dingetjes laten:

Lagere telefoonrekening
fietsen
Spaarkas werk?????
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 15:03
Tinkie
Tinkie is offline
Als ik mijn ouders helemaal nix zou geven , heb ik later helemaaal nix gespaard.. dat wil ik ook weer niet,
en spaarkas is ook verplicht, dat is sparen via ons cafe .. maar dat krijg ik uiteindelijk wel weer terug ..maar is dus ook verplicht anders boete
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 15:13
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Op jouw leeftijd moet je toch ook een beetje zelf verantwoordelijkheid leren dragen voor je geld? Laat het geld dat je nu bij je ouders gespaard hebt met rust en probeer verder zelf rond te komen van je inkomen. Dus: niet meer sparen bij je ouders en zelf keuzes leren maken. Als je dan merkt dat je steeds op 0 of minder eindigt, móét je wel maatregelen nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Verder kan je misschien een paar dingetjes laten:

Lagere telefoonrekening
fietsen
Spaarkas werk?????
inderdaad, en een tientje per week is dan ook wel erg veel Zeker als je er maar 70 verdiend.
Zoek er nog een baantje bij, spaar zelf ipv het aan je ouders af te staan (bij de bank krijg je rente, en ach, die paar euro is altijd mooi meegenomen)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 16:11
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Hmm, als je op je 17de niet kan sparen zonder hulp van je ouders, zou ik toch eens kritisch naar jezelf kijken. Die zelfbeheersing zou je intussen toch wel ontwikkeld moeten hebben.

Los dat probleem nou maar eerst op, dan komt je haarlak (die je helemaal niet 'nodig' hebt, het is alleen erg handig) later wel...
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 17:10
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
Als je toch bij je moeder wilt blijven sparen, kan je dan niet afpreken 25 ipv 35 euro te sparen, omdat je ook al 10 euro op je werk spaart?
__________________
*It's our responsibility to be the change we want to see in this world*
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 17:32
Verwijderd
Als je uitgaat kan je ook fietsen/een keer bij iemand blijven slapen, misschien kan je bij je werk aankaarten dat €10,- afgeven wel erg veel is als je €70,- verdient, je scooter wegdoen, veeeeel minder btg kopen (ik red het ook met €10,- in de maand)
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 20:37
Fosca
Avatar van Fosca
Fosca is offline
Citaat:
en spaarkas is ook verplicht, dat is sparen via ons cafe .. maar dat krijg ik uiteindelijk wel weer terug ..maar is dus ook verplicht anders boete
Hoezo verplicht en anders een boete? Ze hebben toch helemaal het recht niet boetes uit te delen? En wat is het nut van de spaarkas überhaupt eigenlijk?

Verder: gebruik vaker de huistelefoon, - €30 in de maand vind ik echt veel - of laat je bellen. Neem de fiets. Een pondkaart van bijna €30 in de maand vind ik ook wel veel! Is dat niet typisch zoiets wat je ouders nog voor je betalen?

Is er trouwens een plan met het geld dat je nu opzij zet? Moet je er later een huis van betalen of je studie?
__________________
Liefde is een simpel geschenk, dat je moeilijk aanvaard
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 21:03
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Ik heb persoonlijk nog nooit een scooter gehad of een taxi genomen dus blijkbaar zijn die kostenposten niet super belangrijk om een beetje een leuk leven te hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Ik heb persoonlijk nog nooit een scooter gehad of een taxi genomen dus blijkbaar zijn die kostenposten niet super belangrijk om een beetje een leuk leven te hebben.
Dat geldt ook voor mij. Tenzij je mijlenver van de bewoonde wereld woont? Als je gewoon lui/initiatiefloos bent is het je eigen schuld
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 21:23
Verwijderd
Als je een pontkaart nodig hebt woon je denk ik wel mijlenver van de bewoonde wereld.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 21:26
Verwijderd
ik weet niet wat dat is?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 21:30
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
ik weet niet wat dat is?
Waarschijnlijk een abonnement om (zeker weten) met de boot (pont) over te kunnen steken.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2008, 23:33
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
meer werken, meer fietsen, minder bellen, minder sparen en minder zeiken
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 03:35
Verwijderd
Citaat:
Hoezo verplicht en anders een boete? Ze hebben toch helemaal het recht niet boetes uit te delen? En wat is het nut van de spaarkas überhaupt eigenlijk?
Jazeker wel, mits dit schriftelijk is overeengekomen met de werknemer.

Ik zie verder het nut van het sparen via je werk overigens ook niet in, hoor. Wat is het voordeel hiervan? Voor de werkgever zou het toch ook iets moeten opleveren zou je zeggen, waarom zou hij anders helemaal de moeite nemen om in de arbeidsovereenkomst op te nemen dat hij boetes op mag leggen als je niet spaart? Ik zie het alleen niet zo, maar Tinkie heeft er natuurlijk ook niet erg uitgebreid over verteld. Ik ben wel erg nieuwsgierig, moet ik zeggen.

Laatst gewijzigd op 17-04-2008 om 03:51.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 10:17
Tuta
Tuta is offline
Volgensmij is een spaarkast gewoon zo'n kastje tegen de wand waar mensen die vaak in datzelfde cafe komen geld in stoppen, zodat ze als ze een keer niet meer zat zijn verbaasd kunnen zijn over de inhoud!

Leuk als er brand uitbreekt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-04-2008, 13:19
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik zou inderdaad kijken naar je telefoonrekening, misschien kan je overstappen op prepaid of een sim-only abbonement? Sowieso ander vervoer regelen voor na het uitgaan, ga met zijn allen fietsen?
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 13:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Scooterbrandstof (en scooters) zijn enorm duur. Een taxi nemen is iets waarvan mijn mond, ondanks dat mijn budget meermalen het jouwe is, open zakt. Ook dertig euro per maand aan prepaid er doorheen jagen is best een prestatie. Ik heb een vrij oud systeem, en betaal daardoor ook vooroorlogse tarieven, maar ik kan met € 20 meer dan een maand toe.

Met dergelijke voor jouw budget exorbitante uitgaven, vind je het gek dat je geld tekort komt?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 13:48
Tuta
Tuta is offline
Citaat:
Ik zou inderdaad kijken naar je telefoonrekening, misschien kan je overstappen op prepaid of een sim-only abbonement? Sowieso ander vervoer regelen voor na het uitgaan, ga met zijn allen fietsen?

Op die leefdtijd ging ik nooit met de taxi, en al mijn vrienden ook niet, ik vind het ook niet echt normaal voor een 17 jarige!
Met citaat reageren
Oud 17-04-2008, 13:59
Verwijderd
Nou ik ging wel eens met de taxi als ik terug naar huis moest en anders alleen moest fietsen, aangezien ik langs een vrij verlaten stuk moest fietsen. maar meestal fietste ik of met anderen, of ik sliep bij iemand.
maar me lijkt dat je dan maar minder vaak uit moet gaan of een alternatief voor de taxi moet bedenken?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 09:20
Nyawa
Ik begrijp dat je nogal ver weg van alles woont gezien je pontkaart, dus ik neem aan dat de afstand naar school en de uitgaansgelegenheden te ver is om te fietsen. Maar bij het uitgaan zou je misschien idd wel bij iemand kunnen blijven slapen. Heb je geen oudere vrienden met een rijbewijs of een oudere broer/zus die je op wil pikken na het uitgaan? Of misschien is het een optie om, in plaats van naar een discotheek of café te gaan, bij vrienden thuis te gaan zitten. Dat kost waarschijnlijk minder en wellicht wonen die ook nog eens dichterbij, waardoor je gewoon op de fiets naar huis kunt.

Voor die €30,- kun je (Vodafone Sim Only-abonnement) minstens 450 minuten oftewel 7˝ uur bellen; het lijkt me dat dat, als je je telefoon alleen privé gebruikt en ook nog eens thuis gewoon de huistelefoon kunt gebruiken, wel wat minder kan. Minder bellen en sms-en dus en als je thuis bent mensen mailen/skypen in plaats van bellen. Als je thuis woont vind ik een mobiele telefoon eigenlijk überhaupt niet eens heel erg nodig, afgezien van het bij je dragen voor noodgevallen, maar daar kun je natuurlijk van mening over verschillen.

Eventueel zou je meer kunnen gaan werken of een beter betaalde baan kunnen gaan zoeken, maar dan moet die natuurlijk wel te vinden zijn.

Dat van die spaarkas vind ik een beetje vreemd. 1/7 van je loon afdragen is wel erg veel. Hoe staat dat precies in je arbeidscontract, van die boetes?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 09:27
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Je hebt prepaid of heb je abbo voor je telefoon daar ben ik nog niet helemaal uit.

Neem een abbo van 15 euro per maand dat is net zo duur bijna als wat je prepaid belt misschien kan het zelfsn og goedkoper Je belt zoals ik nu uitreken dus 120 minuten voor 30 euro. Je kan ook een abbo nemen voor 15 euro en dan kan je 150 minuten bellen :-s hmmmm intressant....
Sim only kan zelfs nog veel goedkoper. Dus denk daar eens goed over na.
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 11:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
4 x 35 = 140 euro. Ik vind dat best een hoog bedrag om te sparen. Ik spaarde destijds 50 / 75 / 100 euro, afhankelijk van mijn inkomen.
Aan de andere kant is 140 euro ook weer ruim genoeg om het mee te doen in de maand.


Ik zou doen wat de rest ook al zegt: minder met de scooter en meer met de fiets. Als je uitgaat, ga fietsen. Ik fietste destijds ook gerust 40 minuten om bij een uitgaangsgelegenheid te komen. Fiets met een groepje terug en als dat niet kan, blijf ergens slapen. Bel minder, 30 euro is wel veel en waarschijnlijk bel je met mensen die je 's middags nog gezien hebt op school. Dus bewaar wat je te vertellen hebt voor de volgende dag of vertel het op msn. Een pontkaart en een spaarkas weet ik dus niet echt. Als die pontkaart voor school is, kun je misschien wel overleggen met je ouders of zij dat willen betalen.
Het is wel erg lekker als je straks uit huis gaat en je hebt een groot bedrag aan spaargeld.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.

Laatst gewijzigd op 18-04-2008 om 12:09.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2008, 11:32
***ailá***
Avatar van ***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Scooterbrandstof (en scooters) zijn enorm duur. Een taxi nemen is iets waarvan mijn mond, ondanks dat mijn budget meermalen het jouwe is, open zakt. Ook dertig euro per maand aan prepaid er doorheen jagen is best een prestatie. Ik heb een vrij oud systeem, en betaal daardoor ook vooroorlogse tarieven, maar ik kan met € 20 meer dan een maand toe.

Met dergelijke voor jouw budget exorbitante uitgaven, vind je het gek dat je geld tekort komt?
Misschien moet ze de taxi nemen van haar ouders? (hoewel ik dan zou eisen dat zij het betalen ) Overigens spaar je wel erg veel. Ik verdien heel wat meer dan jij en spaar niet zoveel. Ik zou daarop gwn minderen en minder bellen. Stuur anders smsjes ofzo of laat mensen jou bellen Of maak gebruik van msn, nog beter
__________________
http://weerwolfspel.123forum.nl
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 11:34
Verwijderd
Er vanuitgaand dat je je scooter en de pontkaart niet voor niets hebt, zou ik inderdaad minder bellen en/of een goedkopere aanbieder zoeken. En inderdaad proberen of je bij iemand kunt blijven slapen als je op stap gaat, dan kun je er overdag heen en ook overdag weer terug en kost het je geen 15 euro aan een taxi (maar natuurlijk wel weer meer benzingegeld).

Je zou ook eens met je ouders kunnen overleggen of je inderdaad wel per se iedere week €35,- moet sparen of dat het ook iets minder kan, zodat je wat meer geld te besteden hebt. Laat zien welke kosten je hebt, zoals je hier ook doet, en probeer samen tot een beter passende afspraak te komen. Je hebt best kans dat je moeder een vertekend beeld heeft van de kosten die jij hebt ed.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 14:21
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
omg 35 euro is echt te weinig

dat geef ik alleen al uit als ik 1x uitga, en ik ga minimaal 2x pw
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 14:25
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
omg 35 euro is echt te weinig

dat geef ik alleen al uit als ik 1x uitga, en ik ga minimaal 2x pw
Ik zou het ook niet redden met 35 eu in de week nu niet en toen ik 17 was ook niet....
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 14:30
Tinkie
Tinkie is offline
het is niet zo dat dat van mijn baas moet en verplicht is, het is gewoon een kas die in het cafe hangt waar ik aan mee doe en dus iedere week geld in moet doen .. dus dat staat verder niet in mijn arbeidscontract ofzo.. iedere keer als ik niet betaal krijg je een euro boete , dus ik betaal liever dan boete krijgen..dat betaalde geld krijg ik uiteindelijk toch weer terug..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 14:31
Tinkie
Tinkie is offline
Citaat:
Ik zou het ook niet redden met 35 eu in de week nu niet en toen ik 17 was ook niet....


nee inderdaad, dat is mijn probleem , mijn verplichte uitgaven zijn er , mijn probleem is meer hoe ik aan mijn ouders moet uitleggen dat 35euro echt te weinig is om rond te komen..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 14:33
Tinkie
Tinkie is offline
Citaat:
Volgensmij is een spaarkast gewoon zo'n kastje tegen de wand waar mensen die vaak in datzelfde cafe komen geld in stoppen, zodat ze als ze een keer niet meer zat zijn verbaasd kunnen zijn over de inhoud!

Leuk als er brand uitbreekt
onzin, dat kasje word iedere week geleegd hoor, dus als er brand is ,is het niet zo dat iedereen al zijn gespaarde geld kwijt is..
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 14:37
Verwijderd
Citaat:
nee inderdaad, dat is mijn probleem , mijn verplichte uitgaven zijn er , mijn probleem is meer hoe ik aan mijn ouders moet uitleggen dat 35euro echt te weinig is om rond te komen..
oh in dat geval; ga met de rond de tafel zitten en vertel duideljk en eerlijk wat je ervan vindt. Bedenk van te voren hoeveel je dan wel nodig hebt en denk ook even goed na of je 'eis' wel realistisch is. (in verhouden tot wat je bijvoorbeeld uitgeeft aan btg)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 14:54
tonio
tonio is offline
Citaat:
onzin, dat kasje word iedere week geleegd hoor, dus als er brand is ,is het niet zo dat iedereen al zijn gespaarde geld kwijt is..
Ik snap het nut er niet van.
Je stopt aan het begin van de week €10 erin en aan het eind van de week krijg je het weer terug? Dat is in ieder geval wat ik er uit op maak, maar ik kan me vergissen.

Overigens is €30 aan btg een beetje veel. Neem zoals eerder gezegd een sim-only abbonement voor plusminus €15 en je hebt een zee aan belminuten.

Als je de pontkaart gebruikt om van huis naar school te komen, vind ik persoonlijk dat je ouders dat moeten betalen (of minimaal bijdragen).

Laat je moeder anders eens een lijstje opstellen van de kosten die jij maakt. Misschien heeft ze geen idee waar jouw geld aan opgaat en vindt ze daarom €35 meer dan genoeg.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 15:25
Tuta
Tuta is offline
Citaat:
nee inderdaad, dat is mijn probleem , mijn verplichte uitgaven zijn er , mijn probleem is meer hoe ik aan mijn ouders moet uitleggen dat 35euro echt te weinig is om rond te komen..
Ik neem aan dat jou ouders wel je kleren betalen?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 16:30
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
omg 35 euro is echt te weinig

dat geef ik alleen al uit als ik 1x uitga, en ik ga minimaal 2x pw
Dan doe je wel iets fout

Bovendien geef je dat alleen uit als je hebt, neem ik aan. TS heeft het niet (niet beschikbaar iig, vanwege haar ouders) dus dan zul je toch moeten matigen.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-04-2008, 17:51
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
beetje raar dat je van je ouders de helft van je salaris MOET sparen, lijkt me dat het jouw verantwoordelijkheid is om te bepalen wat je met je geld doet
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 17:57
Mara
Mara is offline
Ik snap nog steeds 't nut niet van die spaarkas?

En je baas kan je helemaal geen boete geven die hij zelf verzint?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2008, 18:11
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
je moet toch kunnen stoppen met sparen op je werk idd?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 09:12
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Of je gaat meer werken?
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 14:12
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik snap niet waarom je dan 2x spaart. Bij je ouders én in die spaarkas.
Ik zou een van de 2 opzeggen. Vind het sowieso raar dat je ouders je 'verplichten' te sparen terwijl je daar zelf al mee bezig bent in die spaarkas, maargoed
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet waarom je dan 2x spaart. Bij je ouders én in die spaarkas.
Ik zou een van de 2 opzeggen. Vind het sowieso raar dat je ouders je 'verplichten' te sparen terwijl je daar zelf al mee bezig bent in die spaarkas, maargoed
Inderdaad, verlaag dat bedrag dat je bij je ouders spaart dan met €10,-, dat krijg je best uitgelegd als je je uitgaven laat zien. En dan neem je ook nog een goedkoper abonnement voor je telefoon.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 20:05
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Dan doe je wel iets fout

Bovendien geef je dat alleen uit als je hebt, neem ik aan. TS heeft het niet (niet beschikbaar iig, vanwege haar ouders) dus dan zul je toch moeten matigen.
Als je het hebt dan geef je het sneller uit Ik geef dat ook zo uit als ik wil. Niks met fout doen te maken meer met me leefpatroon, maar goed daar verdien ik dan ook weer het geld naar
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 19-04-2008, 21:34
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Als je het hebt dan geef je het sneller uit Ik geef dat ook zo uit als ik wil. Niks met fout doen te maken meer met me leefpatroon, maar goed daar verdien ik dan ook weer het geld naar
Of je zet het opzij voor als je een keer wat minder hebt of een grote uitgave moet doen

Zo voorkom je schulden
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 12:03
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Of je zet het opzij voor als je een keer wat minder hebt of een grote uitgave moet doen

Zo voorkom je schulden
Je hoeft niet bang te zijn over mijn spaarrekening hoor die word ook genoeg gespekt
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 14:19
SuperSanne
Avatar van SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Je hoeft niet bang te zijn over mijn spaarrekening hoor die word ook genoeg gespekt
Maar dat vergeten de meeste mensen nog wel eens te doen als ze opeens een hoger salaris of een bonus krijgen
__________________
"It is my opinion that the Borg are as close to pure evil as any race we've ever encountered." – Captain Amasov of the U.S.S. Endeavor
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 20:08
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Als je het hebt dan geef je het sneller uit Ik geef dat ook zo uit als ik wil. Niks met fout doen te maken meer met me leefpatroon, maar goed daar verdien ik dan ook weer het geld naar
Oké, de term 'fout' is misschien overdreven. Maar naar mijn idee ga je dan toch naar een te dure club óf drink je dusdanig veel dat ik het alsnog als fout zou willen betitelen
In ieder geval lijkt het me voor de TS handig als ze dure clubs vermijdt en als ze niet dusdanig veel drinkt dat ze op zo'n groot bedrag uitkomt voor 1 avondje.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2008, 22:27
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Oké, de term 'fout' is misschien overdreven. Maar naar mijn idee ga je dan toch naar een te dure club óf drink je dusdanig veel dat ik het alsnog als fout zou willen betitelen
In ieder geval lijkt het me voor de TS handig als ze dure clubs vermijdt en als ze niet dusdanig veel drinkt dat ze op zo'n groot bedrag uitkomt voor 1 avondje.
Tinkie zegt niet dat ze 35 uitgeeft als ze uitgaat he, remy476 zegt dat dat voor hem voor alleen uitgaan al te weinig zou zijn
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 08:48
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
Oké, de term 'fout' is misschien overdreven. Maar naar mijn idee ga je dan toch naar een te dure club óf drink je dusdanig veel dat ik het alsnog als fout zou willen betitelen
In ieder geval lijkt het me voor de TS handig als ze dure clubs vermijdt en als ze niet dusdanig veel drinkt dat ze op zo'n groot bedrag uitkomt voor 1 avondje.
Ja als je weinig geld te besteden hebt is dat natuurlijk logisch en zou ik dat ook doen. Mijn stamkroeg is niet dusdanig duur, maar het centrum van Amsterdam daarentegen wel.
Of ik (te) veel drink laat ik in het midden, ben nogal stevig gebouwd en om iets van alcohol te voelen heb ik dus al wel een paar biertjes meer nodig . Ik ken wel me grens en kan altijd zonder hulp naar huis toe. Maar tijdens het stappen e.d. wil ik wel het nodig innemen. Waarom? Omdat het gezellig is! Moet ik dan bier hebben omdat het gezellig maakt? Nee zonder drank kan ik me ook vermaken. Waarom drink ik dan weer zoveel? Omdat ik het lekker vind om een biertje te drinken met vrienden, met warm weer etc etc etc, en ja omdat ik het me kan veroorloven natuurlijk, als dat niet kon zou ik minder uitgaan en minder drinken.......

Ik drink overigens niet als ik moet rijden (principe kwestie!). Een vriend van me doet dat wel, dat vind ik wel zo stom en onverantwoord.

Citaat:
Maar dat vergeten de meeste mensen nog wel eens te doen als ze opeens een hoger salaris of een bonus krijgen
Dat is iets anders inderdaad :-) Ik krijg mijn geld niet op en dat is maar goed ook omdat ik graag als ik bij me ouders weg ga een eigen huisje/flatje/appartementje or what ever wil "kopen".
__________________
Filmweken!!Hamsterweken!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 18:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Tinkie zegt niet dat ze 35 uitgeeft als ze uitgaat he, remy476 zegt dat dat voor hem voor alleen uitgaan al te weinig zou zijn
Oh dat is waar ja.

Citaat:
Ja als je weinig geld te besteden hebt is dat natuurlijk logisch en zou ik dat ook doen. Mijn stamkroeg is niet dusdanig duur, maar het centrum van Amsterdam daarentegen wel.
Of ik (te) veel drink laat ik in het midden, ben nogal stevig gebouwd en om iets van alcohol te voelen heb ik dus al wel een paar biertjes meer nodig . Ik ken wel me grens en kan altijd zonder hulp naar huis toe. Maar tijdens het stappen e.d. wil ik wel het nodig innemen. Waarom? Omdat het gezellig is! Moet ik dan bier hebben omdat het gezellig maakt? Nee zonder drank kan ik me ook vermaken. Waarom drink ik dan weer zoveel? Omdat ik het lekker vind om een biertje te drinken met vrienden, met warm weer etc etc etc, en ja omdat ik het me kan veroorloven natuurlijk, als dat niet kon zou ik minder uitgaan en minder drinken.......

Ik drink overigens niet als ik moet rijden (principe kwestie!). Een vriend van me doet dat wel, dat vind ik wel zo stom en onverantwoord.
Euh ja, dank voor deze zeeeeer uitgebreide uitleg
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht Niet met geld kunnen omgaan
Lane
34 11-05-2005 13:24
Liefde & Relatie Probleem met schoonmoeder
LA BLADIRA
21 06-01-2005 18:37
Software & Hardware [Software] Word: Documentnaam ongeldig
Verwijderd
5 29-04-2004 09:51
Software & Hardware probleem met word
Verwijderd
1 28-04-2004 18:07
Liefde & Relatie Geld
Gerard SnEl
30 29-04-2003 12:23
Software & Hardware Een probleem met Win32-toepassing
Demon of Fire
0 16-01-2002 18:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.