Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2009, 23:14
Verwijderd
Eergisteren stond ik te praten met een aantal meisjes van 10 jaar en die luisterden altijd naar de top 40 en konden de meeste liedjes mee zingen zeiden ze.
Vandaag luisterde ik naar de radio en hoorde ik het liedje 'she wants it'. De songtekst heb ik hieronder gezet.

Spoiler


Denk jij dat dit soort teksten, de videoclips op mtv en de algemene gedachte over seks op tv en in series invloed heeft op jongeren/kinderen? Zo ja, wat voor invloed?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2009, 23:26
Verwijderd
Je topictitel is niet bepaald neutraal hè. Of je moet in je post een stelling nemen...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 23:28
Verwijderd
ohw! Nou ik denk niet dat het seksmoraal van de jeugd verloedert. Ik denk dat kinderen nu voorzichtiger zijn dan in de hippietijd en zo niet dan heeft dat te maken met een stijgende lijn van heftigheid. Alle voorgaande generaties vonden de volgende generaties overdreven en heftig op het gebied van seks en muziek. Ik denk dat het allemaal mee valt en verder kan het me weinig schelen.

Alleen de tekst van het liedje vond ik wel 'heftig'. Niet dat het een extreem heftig liedje is, maar juist het feit dat het 'normaal' is, vind ik wel vergaand.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 23:30
Le Soleil.
Avatar van Le Soleil.
Le Soleil. is offline
hollereer
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 23:31
Verwijderd
Oh ik dacht dat iedereen het wel ongeveer met mij eens zou zijn,

ik vind namelijk dat de jeugd in het algemeen steeds verder achteruit gaat. Steeds slechter omgaat met bijvoorbeeld seks maar ook drugs en opleiding enzovoorts, ik vind het een steeds verwendere generatie en ik vraag me af wanneer dat echt uitkomt en het een groot nadeel is voor de maatschappij (zijn er te weinig fatsoenlijk opgeleide mensen over 30 jaar?). Ik vind verwende kinderen stom met alles alleen maar gericht op oppervlakkig gewaardeerd worden en vrijwel geen morele gevoelens.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 23:34
Verwijderd
Ik denk dat de kinderen die binnen nu en 20 jaar geboren worden, veel strenger worden opgevoed dan de kinderen van nu.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2009, 23:36
Verwijderd
Ik denk het niet.

Dat zijn de kinderen van mensen die nu tussen de 5 en 25 zijn, deze generatie is juist steeds verder gegaan en niet in staat kinderen degelijk op te voeden.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 00:32
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik denk dat de jeugd steeds wijzer wordt, door media als tv, internet en algemene openheid. Vroeger was seks een taboe, was er weinig kennis over seks, soa's en zwangerschappen waardoor er vaker ellende mee was. Aan de andere kant, de jeugd experimenteert steeds meer waardoor er ook weer meer ongelukjes gebeuren.

Ik denk in ieder geval dat tmf, mtv etc. verdomd weinig bijdragen aan het geheel, hoogstens binnen een bepaalde (lager opgeleide) groep, die daar toch iets meer door beinvloed wordt. Hoe dan ook, mensen whinen teveel over 'de jeugd van tegenwoordig'.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 09:41
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Ik denk dat de jeugd tegenwoordig meer vrijheid en keuzemogelijkheden heeft dan ooit. Jongeren zijn niet altijd in staat gevolgen van acties in te zien en dan kun je extreme dingen krijgen ja. Ik denk echter dat die extremen ook echt uitersten zijn, en niet vaak voorkomen (we horen er alleen wel elke keer over omdat het nou eenmaal interessanter is dan 'normale' jongeren). Er zijn net zo goed jongeren die graag leren, verstandige keuzes maken, etc. Dus ik denk eerlijk gezegd dat het met die losgeslagen jeugd wel losloopt; zoals elke generatie zitten er rotte appels tussen maar ik zie eerlijk gezegd niet in waarom dat nu meer zou zijn dan vroeger.

Dit alles betekent natuurlijk niet dat je debiel gedrag dan maar moet stimuleren; maar als een kind een totaal verkeerd idee heeft van moraal zou ik eerder de schuld leggen bij ouders en onderwijs, dan bij tmf. Mensen die wel een gezond beeld van seks hebben kunnen daar namelijk ook gewoon naar kijken zonder te geloven dat vrouwen allemaal hoeren zijn.
Ik vind het dan nog wel een dilemma of je zulk soort programma's moet verbieden/inperken; je pakt daar toch niet de oorzaak mee aan en in deze tijd waarin je nu eenmaal constant informatie over je heen krijgt, kun je toch niet vermijden dat je rare of immorele dingen ziet. Dus dan ben ik eerder voor meer media-educatie.

Dus, er zullen best getikte types rondlopen die een moreel besef hebben waar je bang van wordt. Maar die heb je in elke generatie. En als toch zou blijken dat moderne jongeren een relatief extreem slecht ontwikkelde moraal hebben, dan zou ik in de eerste plaats eens naar de opvoeding kijken, ipv naar de programmering van tmf.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 09:44
Verwijderd
Je vindt neit dat er tegenwoordig meer losgeslagen jeugd is?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Je vindt neit dat er tegenwoordig meer losgeslagen jeugd is?
Ik denk het niet, maar als je daar van overtuigd bent zie ik daar graag wat cijfers over.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 09:54
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Je vindt neit dat er tegenwoordig meer losgeslagen jeugd is?
Ja, ik heb niet het idee dat het erger is dan vroeger. Het is wel anders natuurlijk, de betekenis van losgeslagen verandert. Maar ik heb persoonlijk geen ervaring met losgslagen jeugd en natuurijk al helemaal niet met die van vroeger.
Bovendien denk ik dat wij nogal beïnvloed worden door het nieuws, elk incident wordt breed uitgemeten, onderzocht en geanalyseerd, dat wekt al gauw de indruk dat de jeugd van tegenwoordig een zooitje reddeloos verloren junks is en dat vroeger iedereen normaal en moreel was. Dat geloof ik niet.

Ik zeg ook niet dat er geen extremen zijn of dat probleemgevallen niet erg zijn, ik denk alleen dat ze nogal overbelicht worden. En dat tmf er hoogstens een symptoom van is, geen oorzaak.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Ik denk het niet, maar als je daar van overtuigd bent zie ik daar graag wat cijfers over.
Hoe kan ik hier nou cijfers over hebben? Het gaat om een optelsom van toegenomen criminaliteit, eerdere seksuele uitspattingen, misbruik van verslavende middelen, algemene houding tov de maatschappij, het effect wat het daadwerkelijk heeft over 20 jaar, de opvoeding die deze kinderen hun kinderen weer zullen geven, enzovoorts.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 10:01
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Komt die criminaliteit door jongeren? Is vroege seksuele activiteit slecht? Zijn verslavende middelen iets van deze tijd? Hoe meet je in godsnaam de houding tov de maatschappij, en doen volwassenen dat beter?
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Komt die criminaliteit door jongeren? Is vroege seksuele activiteit slecht? Zijn verslavende middelen iets van deze tijd? Hoe meet je in godsnaam de houding tov de maatschappij, en doen volwassenen dat beter?
Criminaliteit gepleegd door jongeren. Wel wanneer het tot situaties leidt waarin mensen seks hebben die er absoluut niet aan toe zijn. Verslavende middelen zijn van alle tijden maar worden nu ook net als seks meer gebruikt zonder na te denken. Ik zeg juist dat die niet te meten valt. En ik denk inderdaad dat er een instellingshift plaatsvindt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 10:07
Verwijderd
Citaat:
Hoe kan ik hier nou cijfers over hebben? Het gaat om een optelsom van toegenomen criminaliteit, eerdere seksuele uitspattingen, misbruik van verslavende middelen, algemene houding tov de maatschappij, het effect wat het daadwerkelijk heeft over 20 jaar, de opvoeding die deze kinderen hun kinderen weer zullen geven, enzovoorts.
En als je geen cijfers hebt over al deze zaken, waar baseer je je mening dan op?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 10:09
Verwijderd
Citaat:
En als je geen cijfers hebt over al deze zaken, waar baseer je je mening dan op?
Jij baseert je mening alleen op cijfers?

En, wanneer kunnen we de map met cijfers over pip inzien?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 10:13
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Citaat:
Criminaliteit gepleegd door jongeren. Wel wanneer het tot situaties leidt waarin mensen seks hebben die er absoluut niet aan toe zijn. Verslavende middelen zijn van alle tijden maar worden nu ook net als seks meer gebruikt zonder na te denken. Ik zeg juist dat die niet te meten valt. En ik denk inderdaad dat er een instellingshift plaatsvindt.
Oke, meer criminaliteit is iets concreets. Maar dat lijkt me toch echt een kleine groep die gewoon veel in het nieuws is, niet een algemene trend onder jongeren. Over seks werd vroeger ook heel anders gedacht, waarschijnlijk is het merendeel van onze generatie ook totaal verdorven in de ogen van die van onze oma's. Verdovende middelen zijn nu inderdaad makkelijker verkrijgbaar en worden openlijk gebruikt. Maar nogmaals: is serieus misbruik daarvan echt gemeengoed?

Ik denk dat de dingen die jij noemt voorkomen een een zeer kleine groep. Ernstig natuurlijk, moet wat aan gedaan worden, maar ik denk dat het erg overdreven is om hen als representatief te zien voor een hele generatie.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2009, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Oke, meer criminaliteit is iets concreets. Maar dat lijkt me toch echt een kleine groep die gewoon veel in het nieuws is, niet een algemene trend onder jongeren. Over seks werd vroeger ook heel anders gedacht, waarschijnlijk is het merendeel van onze generatie ook totaal verdorevn in de ogen van die van onze oma's. Verdovende middelen zijn nu inderdaad makkelijker verkrijgbaar en worden openlijk gebruikt. Maar nogmaals: is serieus misbruik daarvan echt gemeengoed?

Ik denk dat de dingen die jij noemt voorkomen een een zeer kleine groep. Ernstig natuurlijk, moet wat aan gedaan worden, maar ik denk dat het erg overdreven is om hen als representatief te zien voor een hele generatie.
Ik kan weinig met je bovenste alinea.

Wat ik juist zelf merk, is dat het eerst een kleine groep was, waar op neergekeken werd door de brave bevolking, maar dat het langzaam aan het veranderen is in dat het normaal wordt dat kinderen van 8 van die teksten zoals kunst ze postte vna buiten kennen. Dat kinderen steeds slechter worden opgevoed en ook de braafste kinderen steeds verwender worden. Ze zijn het lang niet allemaal hoor, maar als ik nu vergelijk (oke kleinschalig onderzoek!) wat de jeugd die tien jaar jonger is dan ik wel allemaal niet mag, en heeft, en doet, hoe brutaal ze zijn, enzovoorts, is dat in tíen jaar tijd echt al enorm veranderd (verslechterd in mijn ogen).

Ik snap dat het langzaam gebeurt en dat er heus niet één schuldige aangewezen kan worden, maar ik zie het wel gebeuren. Ik werk al 6 jaar vrijwillig met kinderen en zelfs in die periode zijn kinderen al veranderd.

Maar goed, het is mijn mening en voor een berg dingen zijn er uberhaupt geen cijfers of bewijzen te vinden, we merken het vanzelf wel of het een probleem is/wordt. Je uitspraak verbaasde me, ik dacht niet dat iemand zou vinden dat het allemaal wel ongeveer gelijk was. Verder heb ik weinig zin in discussie, zeker met Kazet. Ik kwam hier alleen vertellen wat ik wist en dacht.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Jij baseert je mening alleen op cijfers?

En, wanneer kunnen we de map met cijfers over pip inzien?
Niet over alle dingen, maar wel als het aankomt op dingen waarvan ik weet dat alleen perceptie en anekdotisch bewijs erg misleidend kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 10:29
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Mijn eerste alinea was om aan te geven dat 'slechte dingen' inderdaad voorkomen, maar dat dat niet meteen iets zegt over de hele generatie. Ik denk dat de verandering hem vooral zit in de zichtbaarheid van die dingen.

We hoeven elkaar ook niet om de oren te slaan met cijfers en argumenten hoor
Maar uit onze posts blijkt al dat we niet hetzelfde ervaren, en dat is opzich toch al een grappige constatering? Als het overduidelijk was wat er speelt in deze tijd had Kunst het topic niet hoeven openen.
__________________
Dear enemy, may your head fall off at an akward moment.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 10:56
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Er is denk ik wel een gedeelte jeugd wat "losgeslagen" is. Er zijn echter ook een hele hoop ouders die niet kunnen opvoeden en waarbij de kinderen alles mogen. Zijn ook net de ouders die onder elkaar staan te klagen dat het toch niet normaal is dat de jeugd maar doet wat ze willen en blablabla.
Ik hoor alleen steeds vaker dat die dingen zo'n 30 jaar geleden (tijd van m'n ouders zegmaar) ook gebeurde maar dan is het antwoord: niet in onze kringen of toen hoorde we er niks van. Denk wel dat het nu allemaal meer is geworden (op elk gebied wellicht) maar toen gebeurde het ook. We komen alleensteeds dichter op elkaar te wonen en de honger naar nieuws groeit en dus horen we het meer. En er kan opener over gepraat worden.

En wat betreft die teksten en het seksmoraal. Ik heb thuis nog wel een redelijke opvoeding gehad en was dusdanig slecht in engels dat ik op m'n 10e geen idee had van wat ik mee zong dusja Verder heb ik nu mijn eigen mening gecreeerd en die wordt gewoon gerespecteerd. Denk ik ook wel een gevalletje van soort zoekt soort... Ben echter nogsteeds regelmatig een beetje verbaast als ik hoor hoe mensen over seks praten. Hoe normaal het gevonden wordt dat je op je 20e perongeluk zwanger bent en dat er in de brugklas wordt opgeschept over hoeveel meisjes er gedaan zijn. En ligt misschien gedeeltelijk aan de media maar ik denk dat er toch begonnen moet worden bij de ouders.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 11:24
Verwijderd
Hier valt het allemaal erg mee hoor. ;x
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 12:21
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
De ironie is wel mooi, mensen van 20 en jonger die praten over de jeugd van tegenwoordig.

Also, was er vroegah, ver voor onze tijd, niet een periode dat de jeugd zich finaal afzette tegen de ouderen, dat men veel verslavende middelen gebruikte, niet werkte etc? Was dat niet zeg maar de periode van onze ouders' jeugd, enzo?

Er wordt nu veel meer naar gekeken, er wordt veel meer aandacht aan besteedt door de media, etc. Tuurlijk, alles verandert, maar of dat persé negatief is?

Het punt dat kinderen steeds verwender worden is ook een mooie. 50 jaar geleden was er algemene schaarste, iets wat steeds minder is geworden sindsdien. Er is veel, de technologie heeft zich énorm ontwikkeld en 'iedereen' heeft meer geld dan ooit. Dan is het logisch dat die kinderen ook meer krijgen dan vroeger (dubbel omdat veel ouders iets hebben van 'ik wil mijn kinderen niet zo'n armoedige jeugd geven als ik zelf had') en de kinderen daardoor verwender zijn.

Aan de andere kant zie ik ook steeds meer jongeren van 15 jaar or so werken voor hun geld, iets wat ik toen ik die leeftijd had weigerde, dus heel misschien is er toch nog hoop voor de toekomst.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 14:25
Verwijderd


Vanaf 2:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2009, 14:39
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Lisaaah ik ben het wel met je eens. Het lijkt vaak alsof er alleen nog randdebielen op de aarde zijn, en een paar normalen. Seks op je 10e is toch niet normaal. Die docu op de tv een tijd terug, ik moest toch wel ff slikken hoor. Neuken in een berging is niet normaal, en voor al de eerst keer niet. Die jongen wist helemaal niet wat nueken was, want het woord maagd kwam niet voor in de vocabulaire.

Deze neuken er maar op los, krijgen een kind (want neuken ochja) hebben geen baan of studie want daar zijn ze te dom voor (in mijn ogen) waardoor ze crimineel gedrag gaan vertonen.

Dit ''verschijnsel'' is zowel bij de allochtonen als bij de autochtonen het geval.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 14:40
Verwijderd
Seks op je tiende is ook helemaal niet normaal, ook niet onder de "jeugd van tegenwoordig".
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 14:52
Verwijderd
Citaat:
De ironie is wel mooi, mensen van 20 en jonger die praten over de jeugd van tegenwoordig.

Also, was er vroegah, ver voor onze tijd, niet een periode dat de jeugd zich finaal afzette tegen de ouderen, dat men veel verslavende middelen gebruikte, niet werkte etc? Was dat niet zeg maar de periode van onze ouders' jeugd, enzo?

Er wordt nu veel meer naar gekeken, er wordt veel meer aandacht aan besteedt door de media, etc. Tuurlijk, alles verandert, maar of dat persé negatief is?

Het punt dat kinderen steeds verwender worden is ook een mooie. 50 jaar geleden was er algemene schaarste, iets wat steeds minder is geworden sindsdien. Er is veel, de technologie heeft zich énorm ontwikkeld en 'iedereen' heeft meer geld dan ooit. Dan is het logisch dat die kinderen ook meer krijgen dan vroeger (dubbel omdat veel ouders iets hebben van 'ik wil mijn kinderen niet zo'n armoedige jeugd geven als ik zelf had') en de kinderen daardoor verwender zijn.
je hebt helemaal gelijk, maar tóch heb ik het idee dat mensen van nu een jaar of 16 dingen doen die ik als 16-jarige echt niet in mijn hoofd gehaald zou hebben. 17-jarigen die pillen slikken. meisjes van 13 die jongens pijpen in steegjes. jochies van 11 (of miekjes van 14) die roken en/of blowen. soms gewoon thuis bij hun ouders. etc bla enzovoorts
dat mogen dan wel allemaal incidenten zijn, maar wel incidenten die ik 10 jaar geleden nergens hoorde of zag. en dat vind ik nogal typisch.

wat ik wel echt een significant verschil vind tussen de mensen die nu zeg 16 zijn en de mensen die 10 jaar geleden 16 zijn is hun verantwoordelijkheidsgevoel. voorbeeld 1: aangezien iedereen een mobieltje heeft kan niemand meer goede afspraken maken en zich aan die tijd houden ("ik bel wel als ik er bijna ben"). voorbeeld 2: het te pas en onpas ziek melden van aanstellers op mijn werk of gewoon niet op komen dagen. niemand denkt na over de gevolgen daarvan, lijkt het. *zucht*
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 14:57
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
je hebt helemaal gelijk, maar tóch heb ik het idee dat mensen van nu een jaar of 16 dingen doen die ik als 16-jarige echt niet in mijn hoofd gehaald zou hebben. 17-jarigen die pillen slikken. meisjes van 13 die jongens pijpen in steegjes. jochies van 11 (of miekjes van 14) die roken en/of blowen . soms gewoon thuis bij hun ouders. etc bla enzovoorts
dat mogen dan wel allemaal incidenten zijn, maar wel incidenten die ik 10 jaar geleden nergens hoorde of zag. en dat vind ik nogal typisch.

wat ik wel echt een significant verschil vind tussen de mensen die nu zeg 16 zijn en de mensen die 10 jaar geleden 16 zijn is hun verantwoordelijkheidsgevoel. voorbeeld 1: aangezien iedereen een mobieltje heeft kan niemand meer goede afspraken maken en zich aan die tijd houden ("ik bel wel als ik er bijna ben"). voorbeeld 2: het te pas en onpas ziek melden van aanstellers op mijn werk of gewoon niet op komen dagen. niemand denkt na over de gevolgen daarvan, lijkt het. *zucht*
qft
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 15:00
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
je hebt helemaal gelijk, maar tóch heb ik het idee dat mensen van nu een jaar of 16 dingen doen die ik als 16-jarige echt niet in mijn hoofd gehaald zou hebben. 17-jarigen die pillen slikken. meisjes van 13 die jongens pijpen in steegjes. jochies van 11 (of miekjes van 14) die roken en/of blowen. soms gewoon thuis bij hun ouders. etc bla enzovoorts
dat mogen dan wel allemaal incidenten zijn, maar wel incidenten die ik 10 jaar geleden nergens hoorde of zag. en dat vind ik nogal typisch.
Ik wel. Mijn broer (nu 33) rookt al vanaf zn 12e. Ik heb voor het eerst gerookt toen ik 11 was (maar daarna nooit meer), met een aantal kinderen van dezelfde leeftijd.
Ik weet niet hoe oud jij precies bent, maar als ik gok dat je ongeveer even oud als ik ben, nee natuurlijk hoorde je daar tien jaar geleden niet zoveel over, toen was je 12 en was je daar waarschijnlijk helemaal niet in geïnteresseerd. Je zegt dat kinderen dingen doen die jij je nooit in je hoofd zou hebben gehaald, maar dat deden de 16-jarigen van toen ook! Alleen jij dus niet.

Ik vind het allemaal maar onzin, dat gedoe over de verloederde jeugd. Dat wordt bij elke generatie gedacht en met elke generatie is het tot nu toe nog 'goed' gekomen.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 15:01
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Citaat:
Ik wel. Mijn broer (nu 33) rookt al vanaf zn 12e. Ik heb voor het eerst gerookt toen ik 11 was (maar daarna nooit meer), met een aantal kinderen van dezelfde leeftijd.
Ik weet niet hoe oud jij precies bent, maar als ik gok dat je ongeveer even oud als ik ben, nee natuurlijk hoorde je daar tien jaar geleden niet zoveel over, toen was je 12 en was je daar waarschijnlijk helemaal niet in geïnteresseerd. Je zegt dat kinderen dingen doen die jij je nooit in je hoofd zou hebben gehaald, maar dat deden de 16-jarigen van toen ook! Alleen jij dus niet.

Ik vind het allemaal maar onzin, dat gedoe over de verloederde jeugd. Dat wordt bij elke generatie gedacht en met elke generatie is het tot nu toe nog 'goed' gekomen.
roken of blowen?
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 15:10
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
roken of blowen?
Ik weet het alleen zeker van het roken maar ik vermoed dat het blowen bij mijn broer ook rond die leeftijd begon.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 15:10
Verwijderd
Citaat:
Ik weet niet hoe oud jij precies bent, maar als ik gok dat je ongeveer even oud als ik ben, nee natuurlijk hoorde je daar tien jaar geleden niet zoveel over, toen was je 12 en was je daar waarschijnlijk helemaal niet in geïnteresseerd. Je zegt dat kinderen dingen doen die jij je nooit in je hoofd zou hebben gehaald, maar dat deden de 16-jarigen van toen ook! Alleen jij dus niet.
10 jaar geleden was ik 15 en toen was ik idd nog niet echt geinteresseerd in drinken, roken, neuken en weet ik veel wat. dat betekent echter niet dat ik in een wereld leefde waar iedereen mijn mening deelde.
ik ken een hoop stoners en genoeg semi-junks, een behoorlijk aantal alcoholliefhebbers en 90% van mijn vriendenkring bestaat uit rokers, maar 10 jaar geleden was dat dus echt wel anders, al zijn het grotendeels dezelfde mensen. ergo: ik heb het idee dat alle leeftijdsgrenzen een beetje aan het verschuiven zijn (12-jarigen in strings?!) en dat, zoals ik al eerder noemde, de huidige pubergeneratie gewoon schijt heeft aan anderen, wat zich uit in een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel.
zoals ik ook al zei en nog even wil benadrukken: dit is mijn mening, mijn ervaringen. honderd mensen kunnen wel posten dat ze al rookten op hun 7e, maar dat zegt nog niet dat ik dat zo heb ervaren op die leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 15:16
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
precies. Al was ik op mijn 15e wel geïnteresseerd in drinken, maar nog niet in die mate
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 15:33
Verwijderd
Toen ik 14 was dronk ik (te) veel, ik blowde en zou ik zeker geneukt hebben als ik de kans gekregen zou hebben. En ik ben dan nog een lichtend voorbeeld voor de mensheid en een sublieme intellectueel.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 15:33
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
Dan was je anders dan ik!
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2009, 16:03
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
je hebt helemaal gelijk, maar tóch heb ik het idee dat mensen van nu een jaar of 16 dingen doen die ik als 16-jarige echt niet in mijn hoofd gehaald zou hebben. 17-jarigen die pillen slikken. meisjes van 13 die jongens pijpen in steegjes. jochies van 11 (of miekjes van 14) die roken en/of blowen. soms gewoon thuis bij hun ouders. etc bla enzovoorts
dat mogen dan wel allemaal incidenten zijn, maar wel incidenten die ik 10 jaar geleden nergens hoorde of zag. en dat vind ik nogal typisch.

wat ik wel echt een significant verschil vind tussen de mensen die nu zeg 16 zijn en de mensen die 10 jaar geleden 16 zijn is hun verantwoordelijkheidsgevoel. voorbeeld 1: aangezien iedereen een mobieltje heeft kan niemand meer goede afspraken maken en zich aan die tijd houden ("ik bel wel als ik er bijna ben"). voorbeeld 2: het te pas en onpas ziek melden van aanstellers op mijn werk of gewoon niet op komen dagen. niemand denkt na over de gevolgen daarvan, lijkt het. *zucht*
Jij niet nee. Maar jij bent sowieso niet een dergelijk type dat aan dingen meedoet om cool te zijn en dat soort onzin. 10 jaar geleden gebeurde ook genoeg onzin, maar zoals ik al eerder zei, je hoort er veel meer over. De media en politiek () houden zich er ineens mee bezig en door het internet hoor je sowieso veel meer vreemde verhalen. Vroeger las je waarschijnlijk geen of weinig kranten, terwijl je dat nu misschien dagelijks doet. Dat soort dingen hebben zeker ook invloed op wat je ziet, hoort en denkt over mensen.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 17:38
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Oh ik dacht dat iedereen het wel ongeveer met mij eens zou zijn,

ik vind namelijk dat de jeugd in het algemeen steeds verder achteruit gaat. Steeds slechter omgaat met bijvoorbeeld seks maar ook drugs en opleiding enzovoorts, ik vind het een steeds verwendere generatie en ik vraag me af wanneer dat echt uitkomt en het een groot nadeel is voor de maatschappij (zijn er te weinig fatsoenlijk opgeleide mensen over 30 jaar?). Ik vind verwende kinderen stom met alles alleen maar gericht op oppervlakkig gewaardeerd worden en vrijwel geen morele gevoelens.
QFT, eigenlijk. Voor sommige mensen dan.
Eigenlijk moeten dat soort mensen het leger in. Maar dan bestaat het leger uit imbecielen. Hmm.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 17:38
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ons land redden. Je moet specifieker cherry, deze mensen moeten bij de verkenners van het leger.
__________________
niet alleen =)

Laatst gewijzigd op 01-02-2009 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 17:39
Verwijderd
Citaat:
QFT, eigenlijk. Voor sommige mensen dan.
Eigenlijk moeten dat soort mensen het leger in. Maar dan bestaat het leger uit imbecielen. Hmm.
Dán bestaat het leger uit imbecielen?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 20:01
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
QFT, eigenlijk. Voor sommige mensen dan.
Eigenlijk moeten dat soort mensen het leger in. Maar dan bestaat het leger uit imbecielen. Hmm.
Je weet dat jij de leeftijd hebt die bedoeld wordt, he?
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 20:25
Verwijderd
Als ik terug denk aan toen ik 12 was - dus zo'n 10 jaar geleden - dan waren er toen ook wel kinderen van mijn leeftijd aan het roken, alleen ging ik daar helemaal niet mee om. Op de middelbare school in de brugklas waren er ook meisjes al echt bezig met seks, blowen en zuipen, die waren dan dus een jaar of 13/14. Ik ging niet met die meisjes om, ik - en genoeg andere leeftijdsgenoten - waren daar echt helemaaal niet mee bezig.
Op m'n 15de werd ik iets minder braaf en ging ik wat blowen, roken en drinken, maar nooit echt als een losgelagen imbiciel ofzo; gewoon, gezellig met wat vrienden. Wederom kende ik toen ook wel mensen van mijn leeftijd die harddrugs gebruikte en iedere week met een ander in bed lagen.
Dus voor mijn gevoel is 'de jeugd van tegenwoordig' nu niet heel anders dan 10 jaar geleden. En van de verhalen die ik van mijn ouders hoor zijn ze ook niet eens zo gek veel anders dan toen mijn ouders 'jeugd' waren. Mijn vader rookte al stiekem toen hij 9 was, dat zal toen ook wel jong zijn geweest, maar 't is niet zo dat we nu ineens kleuters van 4 of 5 hebben die roken. Dus mja, ik weet 't niet; voor mijn gevoel is het verschil niet zo groot.

Volgens mij gaat het met opvoeden ook altijd een beetje op en neer; mijn ouders hadden hele strenge ouders, zelf zijn ze hele vrije ouders geweest en ik denk dat mijn zus en ik weer wat strengere ouders zullen zijn (niet zo streng als mijn opa en oma waren, maar ook zeker niet zo vrij als mijn ouders waren). Ik denk ook echt dat veel losbandige jongeren van nu over een paar jaar in zien dat ze iets gemist hebben en dat bij hun kinderen recht willen zetten door ze dus bv. te pushen wél een opleiding te doen en níet met de eerste de beste naar bed te gaan.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 20:30
Verwijderd
Rotte appels zul je altijd blijven hebben, die waren er in 'jullie tijd', en die zijn er nu. Wellicht wat meer, maar dat is ook logisch gezien alle ontwikkelingen. Verder vind ik dat je heel erg generaliseert als je 'de jeugd van tegenwoordig' beoordeelt op hun gedrag. En DP's opmerking richting CS is natuurlijk ook nogal zwakzinnig, omdat niet elke jongere behoort tot de groep jongeren die het imago van de jongeren verpesten.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 20:33
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Rotte appels zul je altijd blijven hebben, die waren er in 'jullie tijd', en die zijn er nu. Wellicht wat meer, maar dat is ook logisch gezien alle ontwikkelingen. Verder vind ik dat je heel erg generaliseert als je 'de jeugd van tegenwoordig' beoordeelt op hun gedrag. En DP's opmerking richting CS is natuurlijk ook nogal zwakzinnig, omdat niet elke jongere behoort tot de groep jongeren die het imago van de jongeren verpesten.
Ik wilde alleen de ironie aantonen van iemand van die leeftijdsgroep die qft't wat er over haar leeftijdsgroep gezegd wordt, niet meer en niet minder. Als jij dat zwakzinnig vindt, prima.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Ik wilde alleen de ironie aantonen van iemand van die leeftijdsgroep die qft't wat er over haar leeftijdsgroep gezegd wordt, niet meer en niet minder. Als jij dat zwakzinnig vindt, prima.
En waarom is dat zo speciaal dan? Oordeel jij zelf nooit over leeftijdsgenoten?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 20:37
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
En waarom is dat zo speciaal dan? Oordeel jij zelf nooit over leeftijdsgenoten?
Ik zou niet zo snel mijn hele leeftijdsgroep afkraken, nee.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 20:38
Verwijderd
Dat doet zij ook niet.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 20:42
Dark Phoenix
Avatar van Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Oh ik dacht dat iedereen het wel ongeveer met mij eens zou zijn,

ik vind namelijk dat de jeugd in het algemeen steeds verder achteruit gaat. Steeds slechter omgaat met bijvoorbeeld seks maar ook drugs en opleiding enzovoorts, ik vind het een steeds verwendere generatie en ik vraag me af wanneer dat echt uitkomt en het een groot nadeel is voor de maatschappij (zijn er te weinig fatsoenlijk opgeleide mensen over 30 jaar?). Ik vind verwende kinderen stom met alles alleen maar gericht op oppervlakkig gewaardeerd worden en vrijwel geen morele gevoelens.
Citaat:
QFT, eigenlijk.
Mwah, ik vind van wel, hoor, Bas.

Maar goed, einde discussie, ieder z'n mening.
__________________
[quote=sann;30693804]Ik ben een a-merk sletje.[/quote]
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 20:46
Verwijderd
Nu haal je precies het stuk weg waarin ze zegt dat het niet voor haar hele leeftijdsgroep geldt.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2009, 22:36
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Je weet dat jij de leeftijd hebt die bedoeld wordt, he?
Dat weet ik ja. Daarom weet ik des te beter hoe mijn leeftijdsgenoten over dit soort dingen denken ook al voel ik mijzelf totaal niet aangesproken wat betreft verloedering van het seksmoraal.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.