Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2016, 05:37
Verwijderd
Citaat:
Vooral de attracties Monsieur Cannibale, die een grote donker getinte kannibaal te midden van meerdere kookpotten toont, en het Carnaval Festival liggen onder vuur. De laatst genoemde attractie, die 275 poppen telt, heeft slechts vijf donkere figuren: allen Afrikaanse bosjesmannen.
http://www.nu.nl/lifestyle/4288023/e...ttracties.html

Moet ik nu lachen of huilen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2016, 06:00
Verwijderd
Is dit nu ineens nieuws? Is toch al jaren common wisdom? Vooral over carnaval festival dan
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 06:03
Verwijderd
Dat mensen het racistisch vinden of omdat er mensen over klagen?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 06:28
Verwijderd
Nou ja, dat het op zijn minst een enigszins verouderd stereotype beeld van de wereld weergeeft waarin alle donkere mensen botten door hun neus hebben en alle Aziaten circusartiesten zijn etc. Hoe erg je je dat aantrekt is een tweede, maar een update van die attractie zou geen kwaad kunnen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 06:40
Verwijderd
Ik vind het zelf maar een enorm overdreven reactie. Persoonlijk heb ik nooit op de kleur van de poppen gelet.
En bij monsieur vind ik het een karikatuur.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 07:21
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het zelf maar een enorm overdreven reactie. Persoonlijk heb ik nooit op de kleur van de poppen gelet.
En bij monsieur vind ik het een karikatuur.
Nooit op de kleuren van de poppen gelet? De hele attractie gaat om het 'leren kennen' van alle culturen en volken over de wereld..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 07:29
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Nooit op de kleuren van de poppen gelet? De hele attractie gaat om het 'leren kennen' van alle culturen en volken over de wereld..
Die hele attractie draait om stereotypes
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 07:31
Verwijderd
Citaat:
Die hele attractie draait om stereotypes
Klopt, maar dat betekent nog niet dat het niet enigszins geactualiseerd kan/moet worden. Kuifje was vroeger ook heel racistisch, daar zijn ze op een gegeven moment ook wel bewust van afgeweken en van de eerste strips zijn nooit tekenfilms gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 07:36
Verwijderd
Niet dat ik er wakker om zou liggen als het níet veranderd zou worden, maar dat het een enigszins racistische attractie is, wordt al minstens een jaar of 10 geroepen dus lijkt mij niet echt nieuwswaardig..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 08:00
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Het is wel een beetje vreemd dat veel Nederlanders vinden dat ze geen leuke dag in de Efteling kunnen hebben zonder die stereotypen.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 08:10
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Die attractie is ook al bijna 30 jaar oud. Vind het jammer dat er altijd mensen op dit soort dingen lopen te zeiken. Zie het als een stukje geschiedenis. Hoe mensen vroeger aankeken tegen bepaalde zaken.

En daarbij, ik moet de eerste blanke (niet albino) bosjesneger met een botje door zijn neus nog tegenkomen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 08:17
aumgn
Avatar van aumgn
aumgn is offline
Citaat:
Die attractie is ook al bijna 30 jaar oud. Vind het jammer dat er altijd mensen op dit soort dingen lopen te zeiken. Zie het als een stukje geschiedenis. Hoe mensen vroeger aankeken tegen bepaalde zaken.
Getuige de Facebookreacties op dit nieuws kan je het niet echt afdoen als 'hoe mensen vroeger tegen dingen aankeken'. Daarnaast hoeft een pretpark wat mij betreft geen museumfunctie te vervullen, zeker niet als een deel van de gasten er niet blij van wordt.
__________________
There was a shopping mall, now it's all covered with flowers.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 08:28
Verwijderd
Citaat:

En daarbij, ik moet de eerste blanke (niet albino) bosjesneger met een botje door zijn neus nog tegenkomen.
Zeg je dit nou echt?

En die plek voor geschiedenis moet er ook zeker zijn, maar de vraag is of dat in een pretpark voor kinderen moet zijn..
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 09:00
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Getuige de Facebookreacties op dit nieuws kan je het niet echt afdoen als 'hoe mensen vroeger tegen dingen aankeken'. Daarnaast hoeft een pretpark wat mij betreft geen museumfunctie te vervullen, zeker niet als een deel van de gasten er niet blij van wordt.
Dan gaan die mensen lekker naar een ander pretpark toe of slaan ze die attractie lekker over. Als we met alle tere zieltjes op de aardkloot rekening moeten gaan houden dan kunnen we elk pretpark wel sluiten, elke film, boek en CD wel verbieden.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 09:20
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Ik dacht dat aumgn bedoelde dat veel mensen nog steeds net als vroeger aankijken tegen/neerkijken op mensen met een andere achtergrond. Aangezien Facebook (dat hij noemde) in reactie op dit nieuws vol staat met reacties als "negers zijn nu eenmaal lelijk", "echte Nederlanders hebben meer rechten dan allochtonen", etc. En juist niet met reacties van mensen die op hun ziel getrapt zijn door het bestaan van deze attractie ;p
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 09:25
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Getuige de Facebookreacties op dit nieuws kan je het niet echt afdoen als 'hoe mensen vroeger tegen dingen aankeken'. Daarnaast hoeft een pretpark wat mij betreft geen museumfunctie te vervullen, zeker niet als een deel van de gasten er niet blij van wordt.
Dan slaan ze de efteling over gaan ze naar disney ow wacht its a small word afterall... Woeps heksen oeps pickups zijn zuidelijke trash owjeej
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 09:31
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Dan gaan die mensen lekker naar een ander pretpark toe of slaan ze die attractie lekker over. Als we met alle tere zieltjes op de aardkloot rekening moeten gaan houden dan kunnen we elk pretpark wel sluiten, elke film, boek en CD wel verbieden.
Musea ook..
Wereld is ziek en in oorlog laten we klagen op een karikatuur das pas belangrijk mentaliteit is het nu...

Maar als dit aangrpast word wat is volgende? Fata morgana, laven trollen heksen, voc, hugo das een crimineel, barom want mijn bouw is ongezond, pardoes wat dat was de dorps gek (nar aka dorps mongool vroeger)
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 09:33
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Getuige de Facebookreacties op dit nieuws kan je het niet echt afdoen als 'hoe mensen vroeger tegen dingen aankeken'. Daarnaast hoeft een pretpark wat mij betreft geen museumfunctie te vervullen, zeker niet als een deel van de gasten er niet blij van wordt.
Efteling = nostalgie = museum
Ga net als de thrilride zoekers gewoon naar walibi ofzo...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-07-2016, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat aumgn bedoelde dat veel mensen nog steeds net als vroeger aankijken tegen/neerkijken op mensen met een andere achtergrond. Aangezien Facebook (dat hij noemde) in reactie op dit nieuws vol staat met reacties als "negers zijn nu eenmaal lelijk", "echte Nederlanders hebben meer rechten dan allochtonen", etc. En juist niet met reacties van mensen die op hun ziel getrapt zijn door het bestaan van deze attractie ;p
Ja zo las ik het ook en daar ben ik het volledig mee eens.

En het gaat niet om 'alle tere zieltjes', het gaat om een bevolkingsgroep die in Nederland heel veel gediscrimineerd wordt. Niet door de wetten, maar wel door de mensen. Ik geloof niet dat de Efteling bewust racistisch wil zijn, maar een update van de attracties zou een goed signaal zijn dat de tijden veranderd zijn. En het is niet alsof de attracties er minder leuk van zouden worden ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 09:48
Verwijderd
Citaat:
Dan gaan die mensen lekker naar een ander pretpark toe of slaan ze die attractie lekker over. Als we met alle tere zieltjes op de aardkloot rekening moeten gaan houden dan kunnen we elk pretpark wel sluiten, elke film, boek en CD wel verbieden.
Heeft niks met tere zieltjes te maken, maar met overblijfselen van het white supremacy tijdperk die zo onderhand wel mogen verdwijnen als we ooit naar een samenleving met gelijke behandeling toe willen.
Dat wil helemaal niet zeggen dat iemand er ooit kwaad mee in de zin heeft gehad, dus Nederlanders moeten zich niet zo snel op hun tenen getrapt voelen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 09:51
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Musea ook..
Er is natuurlijk wel een verschil. In die attractie in de Efteling ontbreekt elke vorm van educatie en nuance (die veel mensen helaas nodig hebben). Ga maar eens naar een museum voor volkenkunde ter vergelijking
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 09:53
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Kunnen we de attractie niet laten uitbreiden naar een extra deel met moderne taferelen? Volgens mij ga je met slechts updaten ook je doel voorbij, Aziatische landen zouden meer nadruk op technologie en industrie krijgen, westerse landen meer uniformiteit, in Afrika de rijke steden tegenover de sloppenwijken. Ik weet niet of dat iets is waar we wel naar willen kijken.

Als Nederlander identificeer ik me op dit moment waarschijnlijk net zo weinig met een klompen dragend melkmeisje als een getint iemand zich met een bosjesman identificeert.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Kunnen we de attractie niet laten uitbreiden naar een extra deel met moderne taferelen? Volgens mij ga je met slechts updaten ook je doel voorbij, Aziatische landen zouden meer nadruk op technologie en industrie krijgen, westerse landen meer uniformiteit, in Afrika de rijke steden tegenover de sloppenwijken. Ik weet niet of dat iets is waar we wel naar willen kijken.

Als Nederlander identificeer ik me op dit moment waarschijnlijk net zo weinig met een klompen dragend melkmeisje als een getint iemand zich met een bosjesman identificeert.
Het punt is niet waar jij jezelf mee vergelijkt, maar waar de samenleving jou mee vergelijkt. Ik denk dat wat dat betreft junglegeluiden in voetbalstadions wel genoeg zeggen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 11:42
Abby.
Abby. is offline
Ach, die attractie konden ze ook aanpassen met Loekie de Leeuw in ieder onderdeel, een beetje updaten naar iets minder racistische uitingen moet toch ook niet zo moeilijk zijn. En hoe leuk ik de attractie ook vind (jeugdsentiment), het is toch al heel lang duidelijk dat het eigenlijk niet meer kan.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 12:01
Verwijderd
Citaat:
Het punt is niet waar jij jezelf mee vergelijkt, maar waar de samenleving jou mee vergelijkt. Ik denk dat wat dat betreft junglegeluiden in voetbalstadions wel genoeg zeggen.
Hoe vaak bezoek jij voetbalstadions? Ik heel vaak, ongeveer 30 keer per jaar. De laatste keer dat ik me kan herinneren dat er oerwoudgeluiden klonken bij een wedstrijd waar ik in het stadion aanwezig was, is ergens vlak na de millenniumwisseling geweest en die paar man die dat toen deden werden door de rest van het publiek terecht gewezen. Ergens eind jaren negentig heeft het Nederlandse voetbalpubliek dit soort racisme afgeleerd. Het is echt not done.

Vorig jaar klonken er oerwoudgeluiden bij een wedstrijd van ADO Den Haag tegen Ajax en de ophef die dat veroorzaakte, geeft al aan dat het zeker niet gebruikelijk is bij voetbal. Dit is de enige Nederlandse wedstrijd dit decennium die ik me voor de geest kan halen waar er duidelijk racisme aanwezig was. En dit heb ik alleen meegekregen via internet, want de wedstrijd zelf niet in het stadion of op tv bekeken.

Ik sta er altijd van te kijken welk beeld mensen die niet naar het voetbal gaan, hebben van een voetbalstadion. Er gebeurt qua geweld en qua racisme echt geen biet in de Nederlandse stadions. Het is bizar dat men dat beeld maar blijft oproepen. Het vooroordeel dat jij over voetbalpubliek hebt is gelijk aan mensen die denken dat negers een botje door hun neus hebben. Gedateerd en onjuist.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2016, 12:06
Ikbeninorde.
Avatar van Ikbeninorde.
Ikbeninorde. is offline
Schijtirritant, zo was de achternaam van Paul Witteman ook racistisch..

Ga ergens anders lopen klagen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 12:20
df
Avatar van df
df is offline
Ik vind het onzin dat mensen zich zo geraakt voelen door een uitvergrote stereotypering in een pretpark, maar het staat voor hun symbool voor het alledaags racisme in Nederland (denk ik tenminste?).

En helaas bewijzen veel reacties van roomsblanke landgenoten hun gelijk dus verander die attractie maar.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 12:30
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ik denk dat wat dat betreft junglegeluiden in voetbalstadions wel genoeg zeggen.
Nee niet echt, kan je dit misschien uitleggen
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Nooit op de kleuren van de poppen gelet? De hele attractie gaat om het 'leren kennen' van alle culturen en volken over de wereld..
Joh. Maar of ze nou wit, zwart of paars zijn is me nooit opgevallen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 21:27
Verwijderd
Oh die, junglegeluiden was maar een voorbeeld. Ik dacht, ik doe eens wat anders dan de uitzwaaipagina ofzo.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 21:38
Verwijderd
Maar je voorbeeld is niet op de waarheid gebaseerd en een typisch vooroordeel en daarmee je argument niet zo sterk. Sterker nog, het ontkracht je volledige argument. Althans, dat denk ik. Het is me namelijk niet 100% duidelijk wat je standpunt is.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 23:14
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Ik heb aardig wat voetbalfans in m'n familie en ik zie van hun toch zeer veel racistische opmerkingen op fb langskomen. Dat ze geen oerwoudgeluiden maken wil nog niet zeggen dat ze zo ontzettend tolerant zijn.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 23:28
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Btw, ik las ook wat comments die zeiden dat het altijd dingen voor kinderen zijn die door die belachelijke politieke correctheid worden verziekt. 'Negerzoenen mogen niet meer, jodenkoeken ook niet, zwarte piet willen ze ook weg en nu ook de efteling! Blabla arme kinderen!'
Srsly, die kinderen geven geen fuck, want ze weten niet beter. Ze gaan toch ook niet janken dat Bram van der Vlugt geen Sinterklaas meer is, want die kennen ze toch niet. Het gaat gewoon om domme mensen die niet snappen dat dingen veranderen.
'Vroeger was zus en vroeger was zo'...Ja bitch, en vroeger hadden vrouwen geen stemrecht en werd je waarschijnlijk op de brandstapel gepleurd met je lelijke heksenmuil, of je ging gewoon standaard voor je 30ste dood, omdat alles goor was en er geen medicijnen waren, dus ja, laten we lekker 'vroeger' verheerlijken.

Weet je wat er wel mooi was aan 'vroeger'? Er was geen internet waarop elke randdebiel zomaar ongevraagd z'n mening gaf. Heurlijk was die tijd.
__________________
Who's this jabroni?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 23:30
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Btw, ik las ook wat comments die zeiden dat het altijd dingen voor kinderen zijn die door die belachelijke politieke correctheid worden verziekt. 'Negerzoenen mogen niet meer, jodenkoeken ook niet, zwarte piet willen ze ook weg en nu ook de efteling! Blabla arme kinderen!'
Srsly, die kinderen geven geen fuck, want ze weten niet beter. Ze gaan toch ook niet janken dat Bram van der Vlugt geen Sinterklaas meer is, want die kennen ze toch niet. Het gaat gewoon om domme mensen die niet snappen dat dingen veranderen.
'Vroeger was zus en vroeger was zo'...Ja bitch, en vroeger hadden vrouwen geen stemrecht en werd je waarschijnlijk op de brandstapel gepleurd met je lelijke heksenmuil, of je ging gewoon standaard voor je 30ste dood, omdat alles goor was en er geen medicijnen waren, dus ja, laten we lekker 'vroeger' verheerlijken.

Weet je wat er wel mooi was aan 'vroeger'? Er was geen internet waarop elke randdebiel zomaar ongevraagd z'n mening gaf. Heurlijk was die tijd.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 23:42
df
Avatar van df
df is offline
Citaat:
Ik heb aardig wat voetbalfans in m'n familie en ik zie van hun toch zeer veel racistische opmerkingen op fb langskomen. Dat ze geen oerwoudgeluiden maken wil nog niet zeggen dat ze zo ontzettend tolerant zijn.
Je zegt hier hooguit wat over je familie, en helemaal niks over voetbalfans.
__________________
Het kapitalisme is een geweldige vondst en heeft slechts dat ene nadeel dat je geld moet hebben om eraan deel te kunnen nemen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2016, 23:49
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
"vroeger was alles beter en de menselijke stupiditeit kent geen grenzen"
- vage Romein na drie flesse wijn in 231 v.C., tijdens de hoogtijdagen van de Romeinse Republiek. Opgevolgd door "hey, mijn slaaf is stuk, ik wil een nieuwe en verdomme weer geen Afrikanen vs wilde Dieren in het Colosseum"

Overigens vond ik net deze scriptie

SCHELDWOORDEN IN DE GRIEKS-ROMEINSE WERELD
Een historisch onderzoek naar scheldwoorden binnen het werk van Aristophanes, Martialis en anderen.

Citaat:
Als in het begin van Achaeërs een Perzische afgevaardigde Athene bezoekt, dan beschrijft deze de Atheners als ‘bezitters van wijd openstaande kontgaten’ als ze denken goud te zullen ontvangen van hen, de barbaren
Citaat:
Je bezit alles wat je geschikt maakt als volksmenner, een weerzinwekkende stem, een lage afkomst, een markt- moraal – je hebt alles aan boord om politicus te worden
mooi spul
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-07-2016, 00:00
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Hoi Ertur
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 03:33
Verwijderd
je haar invlechten als meisje is racistisch!!!!1111111111111111111
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 03:55
Pr0xy
Avatar van Pr0xy
Pr0xy is offline
Citaat:
Ach, die attractie konden ze ook aanpassen met Loekie de Leeuw in ieder onderdeel, een beetje updaten naar iets minder racistische uitingen moet toch ook niet zo moeilijk zijn. En hoe leuk ik de attractie ook vind (jeugdsentiment), het is toch al heel lang duidelijk dat het eigenlijk niet meer kan.
Het Loekie-deel heb ik nooit begrepen, ik weet dat ze die kutpop ergens kwijtmoesten, maar om de rest nou aan te passen... Nee, Loekie moet gewoon in een otterpark ofzo, dat is dan nog relevanter ook
__________________
|Ratatatatatata boink pfffff|Ben jij de albatrosvos?|Wajonger sinds 2013|Trans Pride|Kringloopvrijwilliger
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Hoi Ertur
Natuurlijk ben ik Ertur, is niet de bedoeling daar geheimzinnig over te doen. Ik zal het de volgende keer bij mijn eerste post vermelden of zo
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 08:33
Verwijderd
Citaat:
Ik heb aardig wat voetbalfans in m'n familie en ik zie van hun toch zeer veel racistische opmerkingen op fb langskomen. Dat ze geen oerwoudgeluiden maken wil nog niet zeggen dat ze zo ontzettend tolerant zijn.
Het argument was niet dat iedere voetbalfan tolerant is. Dat jouw familieleden racistisch en voetbalfan zijn, zegt ook niets over andere voetbalfans.

Er werd gesteld dat racisme in voetbalstadions gemeengoed is (ik vertaal de opmerking over oerwoudgeluiden hiernaartoe) maar dat is het niet. Dat was mijn opmerking. Het is een vooroordeel dat in voetbalstadions racistisch gedrag normaal is.

Dat wil niet zeggen dat voetbalfans niet racistisch kunnen zijn. Ik ken veel voetbalfans en een hoop daarvan zie ik nooit iets racistisch zeggen of doen. Er zijn er genoeg allochtoon en/of hebben een kleurtje overigens, niet dat dat wat zegt. Maar ik heb ook facebookvrienden die van voetbal houden en die de uitzwaaidag van Sylvana Simons liken. Ik vind dit zelf een van de schokkendste dingen van het hele vluchtelingen- of zwartepietendebat (en dergelijken), ik sta soms te kijken van mensen die in het openbaar (het voetbalstadion, op werk, in de kroeg, noem maar op) heel genuanceerd lijken maar op Facebook opeens uitspraken doen die er op neerkomen dat mijn moeder het land maar uit moet want ze is een gelukszoeker. Dat is niet wat ze zeggen of echt bedoelen, maar wel het gevolg van consequent doorvoeren van hun beweringen.

Nu was mijn argument nu net dat ik in een voetbalstadion niets merk van die gedachtenkronkels. Dat is, voor mij, typisch iets van sociale media. Dat iemand die nooit voetbalwedstrijden bezoekt alle voetbalfans even wegzet als racisten, stuitte me tegen de borst.

Zo duidelijk?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 08:41
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Btw, ik las ook wat comments die zeiden dat het altijd dingen voor kinderen zijn die door die belachelijke politieke correctheid worden verziekt. 'Negerzoenen mogen niet meer, jodenkoeken ook niet, zwarte piet willen ze ook weg en nu ook de efteling! Blabla arme kinderen!'
Srsly, die kinderen geven geen fuck, want ze weten niet beter. Ze gaan toch ook niet janken dat Bram van der Vlugt geen Sinterklaas meer is, want die kennen ze toch niet. Het gaat gewoon om domme mensen die niet snappen dat dingen veranderen.
'Vroeger was zus en vroeger was zo'...Ja bitch, en vroeger hadden vrouwen geen stemrecht en werd je waarschijnlijk op de brandstapel gepleurd met je lelijke heksenmuil, of je ging gewoon standaard voor je 30ste dood, omdat alles goor was en er geen medicijnen waren, dus ja, laten we lekker 'vroeger' verheerlijken.

Weet je wat er wel mooi was aan 'vroeger'? Er was geen internet waarop elke randdebiel zomaar ongevraagd z'n mening gaf. Heurlijk was die tijd.
Amen.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 09:38
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ik vind het wel gek dat mensen zo steigeren bij het idee van aanpassen.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 10:27
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het wel gek dat mensen zo steigeren bij het idee van aanpassen.
Ik heb dit twee kanten op. Ik vind het heel gek dat mensen zich blijkbaar aangevallen voelen door een karikaturale pop in de Efteling, en ik vind het ook heel gek dat mensen zich aangevallen voelen over het eventueel aanpassen van een karikaturale pop in de Efteling. Hoe kan zoiets als dit tot zoveel ophef leiden? Van beide kampen uit? Mensen die hier serieus, linksom of rechtsom, een issue mee hebben, hebben volgens mij een probleem met inschatten van wat belangrijk is.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Het argument was niet dat iedere voetbalfan tolerant is. Dat jouw familieleden racistisch en voetbalfan zijn, zegt ook niets over andere voetbalfans.

Er werd gesteld dat racisme in voetbalstadions gemeengoed is (ik vertaal de opmerking over oerwoudgeluiden hiernaartoe) maar dat is het niet. Dat was mijn opmerking. Het is een vooroordeel dat in voetbalstadions racistisch gedrag normaal is.

Dat was volgens mij niet het punt, het punt was dat donkere mensen in Nederland nog vaak genoeg tegen racistische uitingen aanlopen die gelinkt kunnen worden aan dit soort ouderwetse denkbeelden waarbij alle donkere mensen bosjesmensen of apen zijn. Een voorbeeld daarvan zijn de oerwoudgeluiden in voetbalstadions, of daarbuiten, of waar dan ook.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 11:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Hoe kijk je dan aan tegen Hollanders die al kaasdragend afgebeeld worden met klompen aan in klederdracht, Engelsen met een Union Jack en een bolhoed + wandelstok, Fransen met een stokbrood onder hun arm en een glas rode wijn in hun hand, Belgen met friet, Duitsers die bratwurst eten en een pul bier hun hun hand hebben en ga zo maar door?

Is wat mij betreft dezelfde stereotypering als bovenstaand en daar hoor je deze actiegroep niet over.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Dat was volgens mij niet het punt, het punt was dat donkere mensen in Nederland nog vaak genoeg tegen racistische uitingen aanlopen die gelinkt kunnen worden aan dit soort ouderwetse denkbeelden waarbij alle donkere mensen bosjesmensen of apen zijn. Een voorbeeld daarvan zijn de oerwoudgeluiden in voetbalstadions, of daarbuiten, of waar dan ook.
Mijn punt is dat er geen oerwoudgeluiden in voetbalstadions zijn. Maar jij doet nu in je zin net weer alsof die er wel zijn - "de oerwoudgeluiden in de voetbalstadions".
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Mijn punt is dat er geen oerwoudgeluiden in voetbalstadions zijn. Maar jij doet nu in je zin net weer alsof die er wel zijn - "de oerwoudgeluiden in de voetbalstadions".
Hoe weet je dat nou weer, ben jij in alle voetbalstadions en in alle vakken tegelijkertijd? Het komt vast nog wel eens voor, waarschijnlijk lang niet zo vaak als het beeld er van is en allicht ook niet vaker dan op andere plekken, dat is de beeldvorming.

Maar mijn eerste hit op google levert al zo nog een voorbeeld van een paar maanden terug op: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=271682

Ik heb toevallig 2 jaar een donkere roeier gecoacht, dat is vrij zeldzaam in het roeien. Hij is er zelf vrij laconiek over maar de grapjes en vreemde opmerkingen die hij af en toe te horen krijgt of die ze achter zijn rug om maken..
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 11:20
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Hoe kijk je dan aan tegen Hollanders die al kaasdragend afgebeeld worden met klompen aan in klederdracht, Engelsen met een Union Jack en een bolhoed + wandelstok, Fransen met een stokbrood onder hun arm en een glas rode wijn in hun hand, Belgen met friet, Duitsers die bratwurst eten en een pul bier hun hun hand hebben en ga zo maar door?

Is wat mij betreft dezelfde stereotypering als bovenstaand en daar hoor je deze actiegroep niet over.
Het staat iedereen vrij een actiegroep daarvoor op te richten. Kan het ze moeilijk kwalijk nemen. Of ben je dan ook bijv. tegen actiegroepen voor gelijke beloning van vrouwen, omdat die o.a. de ongelijke beloning van gehandicapten niet meenemen? Dan kan ik het begrijpen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2016, 11:29
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Het staat iedereen vrij een actiegroep daarvoor op te richten. Kan het ze moeilijk kwalijk nemen. Of ben je dan ook bijv. tegen actiegroepen voor gelijke beloning van vrouwen, omdat die o.a. de ongelijke beloning van gehandicapten niet meenemen? Dan kan ik het begrijpen
Ik vind vooral dat mensen moeten stoppen met huilen over dit soort dingen. Gelijke beloningen voor werk (man-vrouw, autochtoon-allochtoon etc) zijn prima en daar zijn we nog lang niet.
Dat getinte mensen zich gediscrimineerd voelen door een attractie van bijna 30 jaar oud die Afrikaanse mensen met botjes door hun neus afbeeldt staat daar wat mij betreft volledig los van.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.