Oud 19-06-2005, 13:53
spemmey
spemmey is offline
Mijn vriend heeft geen toekomstbeeld. Dwz, hij leeft bij de dag. Het is niet zo dat hij een toekomst met mij niet ziet zitten (anders was hij echt niet bij me ook), maar in het algemeen heeft hij geen doelen, zo zegt hij zelf. Behalve dan dat hij gelukkig wil zijn.

Wij zijn inmiddels 5 jaar samen en ik moet volgend jaar afstuderen. Door stages e.d. en het feit dat je wel moet gaan nadenken over wat je wilt gaan doen ben ik daar veel meer mee bezig. Dan bedoel ik niet alleen het toekomstbeeld met hem, maar vooral ook wat voor baan ik wil, waar wil ik gaan wonen, dat ik veel wil reizen etc.

Verder heeft voor mij altijd vastgestaan dat ik later graag zou willen trouwen en kinderen wil.

Nu blijkt dus dat mijn vriend eigenlijk niks voor zich ziet wat dat betreft. Nu hoef je natuurlijk niet je hele leven uit te stippelen, of perse echt te doen wat je altijd dacht, maar je hebt toch wel IETS in beeld over je toekomst? En dan nog niet eens onze toekomst samen, maar ook individueel ziet hij niks voor zich.
Je moet toch doelen hebben in je leven? Ik vind dit echt zo vreemd...en ook heel irritant. Om maar eens wat te noemen weet hij niet of hij kinderen wil. Nu wil ik echt niet van hem horen dat hij zes kinderen van me wil, en welke namen ze moeten hebben, maar ik ben gewoon heel bang dat over een tijd blijkt dat ons hele toekomstbeeld niet bij elkaar past....om bijvoorbeeld maar weer verder te gaan op die kinderen, wat als over 10 jaar blijkt dat hij ze niet wil? Hoe kun je dan verder samen?

Is er iemand die er net zo over denkt als mijn vriend? Die dus totaal blanco is? En denken jullie dat dit problemen zal geven in je relatie?
__________________
Wilt u er een tasje omheen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2005, 13:54
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
nee ik niet, ik denk ook veel over wat ik later ga doen enz..
Ik snap je probleem wel...praten? Is dat misschien een oplossing?
Weet hij dat jij er zo over denkt?
__________________
Tumtiedum hups.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 14:20
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
mijn vriend leeft ook van dag tot dag..maar geeft nu wel duidelijk aan dat hij niet weet of hij samen wilt wonen of kinderen, hij denkt er wel over na maar wil nu geen besluiten nemen..het kan niet zo zijn dat je vriend er ook niet over na denkt...anders zou hij het niet kunnen zeggen of die misc geen kinder wil etc...
ze zijn gewoon bang om het vast te zetten...
ik weet hoe frustrerend het is...we zijn nu dik 1,5 jaar samen en ik ben over 2 jaar als het goed is afgesturdeerd en ik wil dan voor hem speciaal helemaal in zoetermeer gaan wonen, woon nu in nijmegen, omdat hij daar zijn baan heeft en een vast contract en eindelijk iets voor elkaar heeft...maar hij weet niet of die samen wilt wonen..ja hij wil wel maar of die het kan weet hij niet...ga zo maar door...je toekomst blijft dan maar onzeker das echt zoon kutgevoel..je wilt namelijk wat vastigheid..en vooral na 5 jaar lijkt me helemaal...hebben jullie het er niet over gehad toen jullie net verkering hadden (jaartje ofzo? of speelt dit al die jaren al, maar begint het nu te dagen nu je bijna klaar ben met school en nu een weg moet gaan kiezen?) hoe oud ben je eigenlijk?
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 14:30
Verwijderd
Mja, ik vind het wel vaag. Ik snap dat je je niet wilt vastleggen, en dat je geen duidelijke plannen hebt, maar hij zal er toch allicht eens over nagedacht hebben?
Ik ben wel zo'n type dat alles plant, of ik het nu uit kan voeren of niet. Ga later in zo'n kasteeltje in Berg en Dal wonen, bijvoorbeeld Dat toekomstplannen/dromen gaat bij mij eigenlijk automatisch. Wat ik plan staat net zo min vast, maar ik doe het wel.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 14:36
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Morgan schreef op 19-06-2005 @ 14:30 :
Mja, ik vind het wel vaag. Ik snap dat je je niet wilt vastleggen, en dat je geen duidelijke plannen hebt, maar hij zal er toch allicht eens over nagedacht hebben?
Ik ben wel zo'n type dat alles plant, of ik het nu uit kan voeren of niet. Ga later in zo'n kasteeltje in Berg en Dal wonen, bijvoorbeeld Dat toekomstplannen/dromen gaat bij mij eigenlijk automatisch. Wat ik plan staat net zo min vast, maar ik doe het wel.
offtopic: berg en dal bij nijmegen ja?!

ontopic: ja dat is het probleem nou, ik plan ook graag alles en denk ook over alles na, zelfs kinder namen enzo maar mijn vriend vind het maar niks (net als haar vriend denk ik) en dat maakt het allemaal zo onzeker....je houdt wel van diegene en als je a zo lang verkering hebt, wil je het daarvoor niet uitmaken...ik laat het maar zo lopen zoals het nu loopt en geniet van nu, maat toch..elk normaal mens denkt toch wel over de toekomst na en zet toch ook bepaalde dingen vast? zoals willen samenwonen, kinderen etc...?
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:17
miro
Avatar van miro
miro is offline
Het lijkt mij dat als je al 5 jaar een relatie hebt, dat t helemaal niet zo gek is om na te denken over de toekomst. Ik zou het daar dan ook zeker over willen hebben als ik wist dat we niet op dezelfde lijn zaten.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:18
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
'Ik leef van dag tot dag, zonder vrees en zonder doel.'
-Bløf

Helemaal blanco, inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:23
Verwijderd
Ik kan me wel een beetje voorstellen dat iemand geen beeld voor de toekomst heeft, maar op een bepaald moment moet je beslissingen gaan nemen; wat ga je doen? waar ga je wonen? met wíe ga je wonen?

Kan hij geen keuzes maken? Als je hem bijvoorbeeld vraagt;'Zullen we gaan samenwonen?' maakt het hem dan niets uit, of weet hij gewoon niet wat hij wil?

Ik heb een klein beetje een toekomstbeeld, maar ben er niet heel erg mee bezig. Ik zie wel wat er gebeurt. Ik plan wel dingen vooruit, maar dat staat voor mij los van mijn 'toekomstbeeld'.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:35
J'Landa
Avatar van J'Landa
J'Landa is offline
Ik leef ook van dag tot dag..
Ik heb nooit zin in de toekomst daar ligt het ook aan.
Ik ben gwn niet dol op leven, is dat bij je vriend ook?
Echte tips heb ik niet voor je ofzoo
Srry
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:50
Verwijderd
Citaat:
evanescene schreef op 19-06-2005 @ 14:36 :
offtopic: berg en dal bij nijmegen ja?!

ontopic: ja dat is het probleem nou, ik plan ook graag alles en denk ook over alles na, zelfs kinder namen enzo maar mijn vriend vind het maar niks (net als haar vriend denk ik) en dat maakt het allemaal zo onzeker....je houdt wel van diegene en als je a zo lang verkering hebt, wil je het daarvoor niet uitmaken...ik laat het maar zo lopen zoals het nu loopt en geniet van nu, maat toch..elk normaal mens denkt toch wel over de toekomst na en zet toch ook bepaalde dingen vast? zoals willen samenwonen, kinderen etc...?
Offtopic: Weet je hoe mooi
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:55
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
Citaat:
Morgan schreef op 19-06-2005 @ 15:50 :
Offtopic: Weet je hoe mooi

offtopic: ja zekers ik woon in nijmegen, rand van berg en dal...mijn oom en tante wonen daar in een gigantische keet met zwembad helemaal top hihi
goed toekomstbeeld

ps. ik zou maar wel vast gaan sparen als ik jou was
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
evanescene schreef op 19-06-2005 @ 15:55 :
offtopic: ja zekers ik woon in nijmegen, rand van berg en dal...mijn oom en tante wonen daar in een gigantische keet met zwembad helemaal top hihi
goed toekomstbeeld

ps. ik zou maar wel vast gaan sparen als ik jou was
Offtopic: Nou, stuur je oom en tante er maar vast uit. Hebben ze toevallig ook een hoop weiland erbij?
Oh, ik word vanzelf rijk met eh, iets.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2005, 16:05
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
offtopic...geen weiland, maar mega grote tuin....ow ze hebben trouwens ook een kleine sauna en zelfs een wc en douche buiten ahah bij t zwembad
maar kijk uitl...want ik loer al op het huis dat is mijn droomhuis en mijn toekomstbeeld
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 21:16
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Ik vind het helemaal niet raar om een ieder geval iets van een toekomstbeeld te hebben. Sowieso een toekomstbeeld voor jezelf, wat je later wilt ed.

Ik ben normaal niet zo van de verre toekomstplannen, hou het ook liever dag voor dag. Dit komt ook omdat ik in een vorige relatie een beetje te hard van stapel ben gelopen qua ons toekomstbeeld samen, en dat een beetje anders afliep dan verwacht.
Mijn huidige vriend waar ik nog geen jaar mee samen ben heeft het regelmatig over 'later', waardoor ik soms ook weer eens stiekem wegdroom naar 'later'
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 21:33
Verwijderd
Ik denk er precies zo over als jouw vriend. Dit geeft geen enkel probleem in mijn relatie met mijn vriendin dus ik vrees dat het aan jou ligt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-06-2005 @ 21:33 :
Ik denk er precies zo over als jouw vriend. Dit geeft geen enkel probleem in mijn relatie met mijn vriendin dus ik vrees dat het aan jou ligt.
Of aan jou. Of aan jouw vriendin. Of aan het feit dat jullie nog geen 5 jaar bij elkaar zijn.

Hoewel ik ook niet aan plannen doe, maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 00:06
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
ik ben net zoals je vriend
Het interesseerd me allemaal barre weinig...
Het enige wat vast staat is dat ik zo snel mogelijk een redelijk betaalde baan wil hebben waardoor ik op mezelf kan, van daaruit zie ik wel weer verder
Denk dat ik dan nog wel wat ga studeren, maar wat weet ik nog niet.. en daarbij interesseerd het me nu ook geen bal.
Wel weet ik dat ik wel kinderen wil, wanneer boeid me niet zo... denk ik ook niet echt over na.
Ik leef ook liever bij de dag en dan op de weg van het leven kijken wat er zoal voorbij komt
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 00:35
Astraea
Avatar van Astraea
Astraea is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 20-06-2005 @ 21:50 :
Of aan jou. Of aan jouw vriendin. Of aan het feit dat jullie nog geen 5 jaar bij elkaar zijn.

Hoewel ik ook niet aan plannen doe, maar dat terzijde.
Ik denk persoonlijk dat het aan niemand ligt, aangezien iedereen andere ideeën/plannen heeft voor de toekomst, sommigen zelfs geen enkele. Het probleem is dat de topicstarter niet schijnt te kunnen leven met de manier waarop haar vriend het leven ziet. En natuurlijk gaat dat botsen, maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat 'het aan iemand ligt'. Het is vervelend als je erachter komt dat je op een heel belangrijk punt zoveel van elkaar verschilt. En nu is er een keuze: praten en proberen tot een oplossing te komen, of allebei je eigen weg gaan.
__________________
Goddess of Innocence and Purity.. ~*~ Who ever Saves one Life, Saves the World Entire..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-06-2005, 08:52
Verwijderd
Citaat:
Astraea schreef op 21-06-2005 @ 00:35 :
Ik denk persoonlijk dat het aan niemand ligt, aangezien iedereen andere ideeën/plannen heeft voor de toekomst, sommigen zelfs geen enkele. Het probleem is dat de topicstarter niet schijnt te kunnen leven met de manier waarop haar vriend het leven ziet. En natuurlijk gaat dat botsen, maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat 'het aan iemand ligt'.
Ja, da's dus wat ik suggereerde.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 09:38
noewkie
noewkie is offline
hmmm gelukkig heb ik dat probleem niet.

mijn vriend denkt net zo hard mee over onze toekomst.
ook over zijn eigen toekomst bijvoorbeeld. hij wil verder leren en een goede baan enz.

ik wil bijvoorbeeld veel kinderen en daarvoor thuis zijn.

dat vind hij allemaal best zolang hij maar gewoon mag werken.

maar goed ik denk dat je tegen hem moet zeggen dat je problemen hebt met zijn tekort aan fantasie over de toekomst. mischiend at dat helpt.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 09:43
Verwijderd
Citaat:
Astraea schreef op 21-06-2005 @ 00:35 :
Ik denk persoonlijk dat het aan niemand ligt, aangezien iedereen andere ideeën/plannen heeft voor de toekomst, sommigen zelfs geen enkele. Het probleem is dat de topicstarter niet schijnt te kunnen leven met de manier waarop haar vriend het leven ziet. En natuurlijk gaat dat botsen, maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat 'het aan iemand ligt'. Het is vervelend als je erachter komt dat je op een heel belangrijk punt zoveel van elkaar verschilt. En nu is er een keuze: praten en proberen tot een oplossing te komen, of allebei je eigen weg gaan.
Sluit ik me bij aan.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 13:49
Verwijderd
Citaat:
evanescene schreef op 19-06-2005 @ 16:05 :
offtopic...geen weiland, maar mega grote tuin....ow ze hebben trouwens ook een kleine sauna en zelfs een wc en douche buiten ahah bij t zwembad
maar kijk uitl...want ik loer al op het huis dat is mijn droomhuis en mijn toekomstbeeld
Offtopic: Laat dan maar, ik moet wel weiland. Ik kom wel naast je wonen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2005, 15:59
Loezzel
Avatar van Loezzel
Loezzel is offline
Citaat:
MTpower schreef op 21-06-2005 @ 00:06 :
ik ben net zoals je vriend
Het interesseerd me allemaal barre weinig...
Het enige wat vast staat is dat ik zo snel mogelijk een redelijk betaalde baan wil hebben waardoor ik op mezelf kan, van daaruit zie ik wel weer verder
Denk dat ik dan nog wel wat ga studeren, maar wat weet ik nog niet.. en daarbij interesseerd het me nu ook geen bal.
Wel weet ik dat ik wel kinderen wil, wanneer boeid me niet zo... denk ik ook niet echt over na.
Ik leef ook liever bij de dag en dan op de weg van het leven kijken wat er zoal voorbij komt
Jij hebt dus wel een toekomstbeeld: je weet dat je op jezelf wil gaan wonen (zo snel mogelijk), je weet dat je kinderen wil... Wanneer... ja, ik denk dat er weinig mensen zijn die dat helemaal vastleggen.
Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik in de schoenen stond van de TS. Je hebt al 5 jaar een relatie! Dan zou ik toch ook wel van mijn vriend verwachten dat hij een beetje een idee heeft hoe zijn toekomst er met mij uitziet: samenwonen of niet? Kinderen of niet?
__________________
I'll be your fantasy friend forever
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Hoe maak je BEWUST de juiste studiekeuze?
Cas Kramers
1 08-03-2012 08:08
Liefde & Relatie Hoe voel je je op relationeel gebied? #113
Verwijderd
500 14-11-2010 23:46
Levensbeschouwing & Filosofie Alwetend en almachtig kan niet samen
anarchypower
62 10-08-2007 13:44
Algemene schoolzaken Toekomstbeeld
Otjez
4 10-09-2006 14:44
Levensbeschouwing & Filosofie De ideale toekomstige samenleving?
Isa
41 14-11-2002 20:41
Psychologie toekomstbeeld
muckymouse
7 18-01-2002 18:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.