Oud 28-07-2016, 08:50
Jeutee
Jeutee is offline
Hallo mensen,

Als student van de opleiding Commerciële Economie ben ik momenteel aan het afstuderen. Voor mijn afstudeerscriptie voer ik een marktonderzoek uit. Er zijn al veel onderzoeken uitgevoerd, echter zijn de jongeren vrijwel nooit een doelgroep daarbij. Anno 2016 leven zij (of beter gezegd wij, want ik behoor er zelf ook nog toe) in een wereld waarin we bijna 24/7 'connected' zijn en binnen mum van tijd weten wat er gebeurt waar dan ook ter wereld. Kortom is het een erg transparante wereld geworden, waarbij we continue informatie binnen krijgen.
Daarnaast is het begrip 'Duurzaamheid' een ware trend. Iedereen lijkt het te doen en te zijn, alleen wat wordt er nu echt gedaan en hoe belangrijk wordt het eigenlijk gevonden door degenen die in de toekomst het effect ervan zullen meemaken: de jongeren?

Het onderzoek gaat over de manier waarop jongeren in deze wereld hun informatie verkrijgen en hoe de wereldwijde digitale verbondenheid hun visie op de toekomst, en het belang van duurzaamheid daarin, beïnvloed. Om dit in kaart te kunnen brengen heb ik jullie hulp nodig!

Ik zou het erg op prijs stellen als jullie de vragenlijst uit onderstaande link zouden willen invullen. Onder de deelnemers verloot ik 10 smoothiemakers (t.w.v. 29,99), dus ook voor jullie valt er wat te halen.

http://www.survio.com/survey/d/O3K9V3D7Q3F8H8A9Q

Alvast bedankt!

Groetjess,
Mathieu

P.S.: de doelgroep is 14 t/m 24 jaar

Laatst gewijzigd op 09-08-2016 om 11:50.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2016, 11:50
Jeutee
Jeutee is offline
Degenen die de vragenlijst al hebben ingevuld: bedankt!

Voor degenen die het nog niet hebben gedaan: doe het nog ff alsjeblieft het kost max 5 minuten!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 13:23
Simmim
Avatar van Simmim
Simmim is offline
Ik ga het zo even invullen! Succes met het onderzoek!
__________________
Check me out on YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCm9xsOkA_WQU57AME6ccdmg
Met citaat reageren
Oud 09-08-2016, 16:27
Jeutee
Jeutee is offline
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2016, 12:28
Boompje31
Avatar van Boompje31
Boompje31 is offline
super leuke vragenlijst! Heb hem net ingevuld. Succes met het onderzoek!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2016, 14:14
Verwijderd
Dit kan je als CE-student moeilijk onderzoeken denk ik, de studenten CE die ik meegemaakt heb konden eigenlijk vooral niets anders dan weinig. Volgens mij moet je dit onderzoeken volgens de strikt wetenschappelijke methode en geen enquête houden, je kan niet afgaan op wat mensen vinden, tenzij je geld wil verdienen, maar het gaat je niets vertellen over of er daadwerkelijk veranderingen zijn.

En dat onderzoek is een aanzet mee gemaakt. Daaruit blijkt dat " twenty/four-seven connected" (wat een kotsterm) zijn en de manier waarop we informatie opslaan mogelijkerwijs aan het veranderen is. http://www.huffingtonpost.com/entry/...b0368a1a613e96
Met citaat reageren
Oud 11-08-2016, 14:42
Jeutee
Jeutee is offline
Citaat:
super leuke vragenlijst! Heb hem net ingevuld. Succes met het onderzoek!
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 11-08-2016, 15:00
Jeutee
Jeutee is offline
Citaat:
Dit kan je als CE-student moeilijk onderzoeken denk ik, de studenten CE die ik meegemaakt heb konden eigenlijk vooral niets anders dan weinig.
Mensen zijn verschillend, en ook CE-studenten zijn mensen

Citaat:
Volgens mij moet je dit onderzoeken volgens de strikt wetenschappelijke methode en geen enquête houden, je kan niet afgaan op wat mensen vinden, tenzij je geld wil verdienen, maar het gaat je niets vertellen over of er daadwerkelijk veranderingen zijn.

En dat onderzoek is een aanzet mee gemaakt. Daaruit blijkt dat " twenty/four-seven connected" (wat een kotsterm) zijn en de manier waarop we informatie opslaan mogelijkerwijs aan het veranderen is.
Het uiteindelijk doel van het onderzoek is inderdaad om erachter te komen hoe het bedrijf waarvoor ik afstudeer kan inspelen op de ontwikkelingen op de markt.

Ik geloof ook zeker dat we op een andere manier omgaan met informatie tegenwoordig. We krijgen zoveel meer binnen en daardoor filteren we het op een totaal andere manier. Microsoft heeft bijvoorbeeld onderzoek gedaan naar de aandachtsspanne en die bleek sinds 2000 afgenomen te zijn van 12 naar 8 seconden, wat nog korter is dan een goudvis met 9 seconden.. Echter bleek ook dat we tegenwoordig veel beter zijn in multitasking, en daarmee het informatie opnemen vanuit verschillende 'zenders' tegelijk.

Ik spar graag over ideeën, dus kom maar op! Verschillende invalshoeken maken het eindresultaat alleen maar beter
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:49.