Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2005, 19:34
angelsoul
angelsoul is offline
Ik wil gewoon met iemand erover praten.
Het is namelijk zo dat ik me soms echt zo elelndig voel.
Het komt door veel verschillende dingen.

Ik doe nou 4 vwo en ik ben ieder jaar net op het randje overgegaan. Altijd moest ik heel hard voor vechten om over te gaan, maar soms heb ik gewoon zo;n zin om het er gewoon bij te laten en niks meer te doen. Het si gewoon zo erg als je je heelmaal kapot hebt geleerd en je daarna een 6 terug krijgt.terwijl de rest niks doet en veel hoger punt haalt.Dan krijg ik ook nog te horen dat ik niet hard genoeg werk,en daar word ik nu langzamerhand zo moedeloos van.Terwijl ik vwo toch graag wil afmaken.

Daarnaast wil ik soms zo graag naar mijn ouders toe gaan en gewoon in hun armen in huilen uitbarsten, maar van de andere kant weet ik dt ikdat niet kan maken. Mijn ouders doen namelijk heel veel voor me, ze geven elk laatste cent aan mij en mij zus uit. Ook al hebben ze eigenlijk geen geld. Dan voel ik me egwoon zo schuldig, als ik weer eens wat wil hebben, maar dat mijn oudershet me egwoon niet kunnen bieden.Hoe graag ze het ook willen.daardoor wil ik mijn ouders ook niet nog eens aan hun kop gaan zeuren over dingen die ik wil hebben, of oevr mijn problemen, want ikw eet dat zij het ook heel moeilijk hebben.

OP school heb ik ook veel vrienden en vriendinnen en een vaste vriend, maar ik wil ook niet met hun over mijn problemen gana prate, ik ehb soms het gevoel dat ik het allemaal voorme moet houden, omdat ik em eigenlijk druk maak over nix en dat mijn vrienden een heel ander geschiedenis hebebn dan ik en me toch nooit echt zuleln snappen.

Ik zou zo veel meer willen vertellen, misschien snappen jullie dan beter wat ik allemaal duidelijk wil maken, maar dat wil ik jullie niet aan doen.Toch bedankt voor het lezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2005, 19:37
Freestyler*
Freestyler* is offline
maar
misschien is vwo dan gewoon te zwaar voor je
heb je het echt nodig voor wat je later wilt gaan doen?

en je ouders vinden het juist vast fijn als je met hen spreekt over wat je bezig houdt en als ze je daar mee kunnen steunen
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 19:44
Verwijderd
Volgens mij is je stukje wel duidelijk. Ik snap alleen niet zo goed dat je het niet kunt maken om troost ed te zoeken bij je ouders...? De reden die je geeft is voornamelijk een materiele, maar ouders hebben behalve dat ook op emotioneel gebied wat te geven/bieden. Als jij troost ed wilt van je ouders, vraag ze dat dan gewoon. Ik denk dat ze het je graag willen geven. Ouders zijn niet blind, meestal hebben ze het best door als één van hun kinderen zich niet lekker voelt ed. En waarom wil je niet met je vriend(inn)en en je vriend over je problemen praten? Daar zijn echte vriend(inn)en toch ook voor? En een vriend zeker. Of ze je zullen snappen weet je niet tot je het hebt geprobeerd. En een andere geschiedenis hebben maakt soms helemaal niets uit. Wat schiet je er mee op als je altijd alles voor je moet houden en mooi weer moet spelen?
Met citaat reageren
Oud 06-04-2005, 22:42
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 06-04-2005 @ 20:44 :
Volgens mij is je stukje wel duidelijk. Ik snap alleen niet zo goed dat je het niet kunt maken om troost ed te zoeken bij je ouders...? De reden die je geeft is voornamelijk een materiele, maar ouders hebben behalve dat ook op emotioneel gebied wat te geven/bieden. Als jij troost ed wilt van je ouders, vraag ze dat dan gewoon. Ik denk dat ze het je graag willen geven. Ouders zijn niet blind, meestal hebben ze het best door als één van hun kinderen zich niet lekker voelt ed. En waarom wil je niet met je vriend(inn)en en je vriend over je problemen praten? Daar zijn echte vriend(inn)en toch ook voor? En een vriend zeker. Of ze je zullen snappen weet je niet tot je het hebt geprobeerd. En een andere geschiedenis hebben maakt soms helemaal niets uit. Wat schiet je er mee op als je altijd alles voor je moet houden en mooi weer moet spelen?
helemaal mee eens
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 11:15
Chronocide
Chronocide is offline
Als je keihard je best doet en toch lukt het niet, zullen je ouders heus niet boos op je worden ofzo, je moet gewoon doorgaan zolang je nog kan.

Blijf gewoon denken aan de vakantie, dan kom je er wel door!
__________________
(onderschrift)
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 11:58
leucomelas
Avatar van leucomelas
leucomelas is offline
ik denk dat je ouders juist blij zouden zijn als jij hen vertelt over jouw problemen. misschien kunnen zij jou helpen en vind je wat steun bij hen.
vwo is misschien te moeilijk voor je, al zit je nu al wel in 4vwo... maar het kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat je veel aan je hoofd hebt... dan lukt leren ook niet zo best heb ik wel gemerkt
vrienden en vriendinnen zijn er om je te helpen, praat eens met hen over je problemen. zo weten zij wat er aan de hand is, kunnen ze je steun bieden en ben jij ook een keer je verhaal kwijt, misschien lucht dat wel op.
__________________
ChIcHiNg!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 06:44
MeantShape
Avatar van MeantShape
MeantShape is offline
juist zo iemand als jij zou de VWO op je sloffen moeten kunnen halen. Ik raad je aan om je meer te concentreren op de dingen die je leert op school. Richt je aandacht op de leerstof en stel je er voor open.

Je moet als het ware "je angst voor de dingen die je moet leren" opzij zetten.

Troost zoeken bij je ouders: ja! Juist omdat ze niet zoveel geld hebben kunnen ook zij met het gevoel zitten dat ze je niet genoeg kunnen geven. Laat duidelijk merken hoe blij je bent met die "kleine" dingen die ze je geven maar KOESTER de liefde die je van hen krijgt.

Als jij je realiseert wat je eigenlijk allemaal krijgt en kunt geven zul je zien dat je eigenlijk gewoon heel erg goed bezig bent. Sta eens even stil bij de gedachte hoeveel geluk je eigenlijk hebt.

En dan als laatste: huilen in de armen van je moeder/vader is O.K. maar geef ze niet alleen je verdriet. Ook zij hebben jouw liefde verdiend. Wees verantwoordelijk, want dat ben je voor je eigen leven en geluk (en verdriet).

Als je nog vragen hebt stuur je maar een PM of zo.
__________________
Elke seconde van de dag kunnen wij onze houding kiezen... MeantShape: jouw identiteit in de vorm zoals die bedoeld is...

Laatst gewijzigd op 12-04-2005 om 06:48.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2005, 14:06
Verwijderd
Citaat:
angelsoul schreef op 06-04-2005 @ 20:34 :


Ik doe nou 4 vwo en ik ben ieder jaar net op het randje overgegaan. Altijd moest ik heel hard voor vechten om over te gaan, maar soms heb ik gewoon zo;n zin om het er gewoon bij te laten en niks meer te doen. Het si gewoon zo erg als je je heelmaal kapot hebt geleerd en je daarna een 6 terug krijgt.terwijl de rest niks doet en veel hoger punt haalt.Dan krijg ik ook nog te horen dat ik niet hard genoeg werk,en daar word ik nu langzamerhand zo moedeloos van.Terwijl ik vwo toch graag wil afmaken.
Waarom wil je VWO graag afmaken? Heb je al enig idee wat je na je school wilt gaan doen? Als je geen universiteit wilt doen, kun je overwegen een stapje lager te doen.

Je zit nu in VWO4. De laatste twee jaar van VWO zijn pas echt pittig en je gaat nu al op het randje over. Waarom kwel je jezelf zo?

Je kunt nu aan het eind van het jaar een overstap maken naar HAVO 4. Je verlies daarmee maar 1 jaar en dat is helemaal niet erg. Wel krijg je in HAVO4 enige herhaling, maar dan lukt het je waarschijnlijk wel om goede cijfers te halen zonder ervoor te vechten. Het is een ander verhaal als jij in VWO5 bijv. blijft zitten. Je kunt dan eigenlijk geen terugstap naar HAVO meer doen en dus ben je verplicht nog 2 jaar VWO te doen...

Er is niets frusterender dan hard leren en dan alleen maar 6jes halen. ..
Ik had precies hetzelfde in VWO4 en ik heb de overstap naar HAVO gemaakt. Ik ben nu blij met mijn HAVO-diploma die ik zonder verdere frustraties heb gehaald.

Als je die keuze maakt, zul je van je leraren wel veel weerstand ondervinden, omdat de meesten zullen vinden dat je het hoogste moet doen wat haalbaar is. Maar vooral als je HBO wilt doen, vraag ik me af waarom je dan per se VWO wilt doen.

Kijk, de keuze is aan jou, en ik wil jou zeker niet aan een lager niveau helpen. Maar ik vraag ik me alleen af waarom je per se VWO wilt doen. Een klein stapje terug kan zo'n opluchting zijn! Juist als je die keuze neemt nu het nog gaat, niet als je alleen maar onvoldoende haalt, want geloof me, daar word je niet gelukkig van. (ik heb gemiddeld een 1 op economie gestaan...gewoon omdat ik gedemotiveerd was om te leren, omdat ik toch alleen maar lage cijfers haalde, hoe hard ik ook leerde).

Als je toch per se VWO wilt doen, GA er dan ook voor. Denk niet: ik heb geen zin om er wat voor te doen. Juist als je moeite er mee hebt om het niveau bij te benen, ga er dan voor. Praat met mensen over wat je leert en besteed meer tijd aan je school i.p.v. bijvoorbeeld Internet.

Ik denk dat je het in je hebt om VWO te doen, maar als je het niet ziet zitten om er voor te vechten, zou ik een stapje terugdoen. Heb je ook nog tijd voor andere dingen zoals aan je zelf werken.

Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het is alsof ik niet leef!
Dreamer1234
21 15-11-2016 08:32
Psychologie Het Grote Lucht-je-Hart-topic # 153
darkfairy
499 24-02-2010 15:17
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Psychologie Lucht je hart topic #9.
Quiana
500 07-08-2004 12:56
Muziek Misfits
Anti-Flag
119 02-07-2003 11:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:18.