Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-03-2003, 08:31
Schaduwvacht
Schaduwvacht is offline
Hoe zat het ook al weer met die regeltjes die op die wegen gelden wat de snelheid betreft ????
__________________
Why drink and drive, when you can smoke and fly...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-03-2003, 08:33
Verwijderd
Dat varieert. Er zijn nog steeds stukken waar je lekker kunt blazen, maar vaak genoeg staan er nu ook borden met 130
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 08:44
Thomas
Thomas is offline
Ik weet het niet precies, helaas.

Volgens mij mag je niet overal zo hard rijden als je wil.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 08:56
Verwijderd
je mag iig harder dan in nederland
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 09:02
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Je bent trouwens niet verzekerd als je enorm hard rijd, ook al is het er wel toegestaan
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 10:17
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Als er geen snelheidsborden staan is de maximumsnelheid onbeperkt. Er geldt dan een adviessnelheid van 130 km/h. Kom je in wat drukkere gebieden rond de steden, dan gelden er meestal wel maximum snelheiden, van 100/110/120/130 km/h. Dit staat altijd heel duidelijk aangegeven.

Ik geloof dat als je de A12 neemt en bij Arnhem de grens over gaat, er daar nog een stuk is waar geen maximumsnelheid geldt (dat was vorig jaar tenminste nog zo).
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:18
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Wawl schreef op 13-03-2003 @ 09:44:
Ik weet het niet precies, helaas.

Volgens mij mag je niet overal zo hard rijden als je wil.
Dat is ook wat ik altijd heb gehoord. Aan de andere kant, je ziet inderdaad vaak maximumsnelheid-borden.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:08
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 13-03-2003 @ 12:18:
Dat is ook wat ik altijd heb gehoord. Aan de andere kant, je ziet inderdaad vaak maximumsnelheid-borden.
heb je hetgeen wat je gequote hebt wel goed gelezen?

Verder klopt het wat boeing zei.

Maare @beuk: waarom zou je niet verzekerd zijn. Volgens mij moet een auto altijd verzekerd zijn, dus juist ook als ze hard rijden...
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:11
Verwijderd
Als er geen borden staan so hard als je wilt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 14:45
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
dreen schreef op 13-03-2003 @ 15:08:
heb je hetgeen wat je gequote hebt wel goed gelezen?

Verder klopt het wat boeing zei.

Maare @beuk: waarom zou je niet verzekerd zijn. Volgens mij moet een auto altijd verzekerd zijn, dus juist ook als ze hard rijden...
Er staat ongetwijfeld in de overeenkomst dat de verzekeringsmaatschappij niet betaald bij schade als gevolg van het rijden met abnormaal hoge snelheden (lees: hoger dan advies snelheid).
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 15:01
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Je mag volgens mij op veel plekken zelfs 140 of 160 rijden
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:21
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
130.

Bij de grens staat een bord met maximumsnelheden, zoals je die bij elke grens vind.

Bebouwde kom: 50.
Buiten de bebouwde kom: 100.
Autosnelweg: 130.


Ik heb zelfs eens een foto gemaakt van zo'n bord.

Als iemand me niet gelooft wil ik die wel even scannen morgen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 13-03-2003 @ 20:21:
Ik heb zelfs eens een foto gemaakt van zo'n bord.

Als iemand me niet gelooft wil ik die wel even scannen morgen.
Waarom zou iemand dat niet geloven?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 20:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
henri schreef op 13-03-2003 @ 20:28:
Waarom zou iemand dat niet geloven?
Omdat iedereen iets anders beweert?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 22:42
Verwijderd
ja, maar het is toch ook zo dat je op sommige plaatsen zo hard als je wilt mag?
Weet ik eigenlijk wel zeker.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 23:34
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 13-03-2003 @ 20:21:
130.

Bij de grens staat een bord met maximumsnelheden, zoals je die bij elke grens vind.

Bebouwde kom: 50.
Buiten de bebouwde kom: 100.
Autosnelweg: 130.


Ik heb zelfs eens een foto gemaakt van zo'n bord.

Als iemand me niet gelooft wil ik die wel even scannen morgen.
Dat bord bij de grens is een blauw vierkant bord met 130 erin, dat wil dus zeggen dat het om een adviessnelheid gaat. Als er een maximumsnelheid geld dat was het een rond bord met rode rand geweest (jaja, ik ken mijn theorie nog ).
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 00:33
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 14-03-2003 @ 00:34:
Dat bord bij de grens is een blauw vierkant bord met 130 erin, dat wil dus zeggen dat het om een adviessnelheid gaat. Als er een maximumsnelheid geld dat was het een rond bord met rode rand geweest (jaja, ik ken mijn theorie nog ).
Inderdaad.

Citaat:
Ik geloof dat als je de A12 neemt en bij Arnhem de grens over gaat, er daar nog een stuk is waar geen maximumsnelheid geldt (dat was vorig jaar tenminste nog zo)
Klopt ook


Als er geen bord staat dan moet je maar zo hard rijden als je zelf wilt. Als er wel een bord staat dan moet je je daar aan houden(logisch ), maar staan er eigenlijk ook flitspalen ofzo in Duitsland??

Die wegen zijn echt zo kaal gewoon
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 01:04
[eitje]Methuselah
Avatar van [eitje]Methuselah
[eitje]Methuselah is offline
Citaat:
beuk schreef op 13-03-2003 @ 10:02:
Je bent trouwens niet verzekerd als je enorm hard rijd, ook al is het er wel toegestaan
Inderdaad, Duitse verzekeringsmaatschappijen hebben in hun contracten volgens mij clausules ingebouwd dat men boven 'n bepaalde snelheid niet meer aansprakelijk gesteld kan worden als maatschapij...


En terecht trouwens, anders zou dat aanmoedigen tot nog meer overdreven snelheden
__________________
eitjes zijn lekker!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-03-2003, 10:39
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-03-2003 @ 01:33:
Maar staan er eigenlijk ook flitspalen ofzo in Duitsland??
Ja, die flitspalen staan er: http://www.radarfalle.de/
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 10:42
Verwijderd
iig is duitsland minder volgepropt met flitspalen dan nederland, dus kun je dr best goed doorrijen
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 10:46
Cyberblisss
Avatar van Cyberblisss
Cyberblisss is offline
vin het alleen wel vaag dat je in een woonwijk maar 20 mag. Ik fiets nog harder.
__________________
{How fucking wonderfull to see the big ball of fire.. MELT TO THE OCEAN} Lovez *steefje* ~En rode rozen~ Wubo Nanninga Rulez!!!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 11:15
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
FlorisvdB schreef op 14-03-2003 @ 11:42:
iig is duitsland minder volgepropt met flitspalen dan nederland, dus kun je dr best goed doorrijen
Het nut van een flitspaal is niet om ervoor te zorgen dat jij minder kan doorrijden, maar om te zorgen dat het verkeer veiliger is... Flitspalen staan er dus niet om je te pesten (overigens stroomt het verkeer ook beter door als we allemaal dezelfde snelheid aanhouden, dus in zekere zin bevorderen ze ook nog eens de doorstroming)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Wij zijn geflitst in Duitsland. Maar dat was op een provinciale weg (heet dat zo?) de rekening hebben we overigens nooit gekregen
__________________
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 14:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
dreen schreef op 14-03-2003 @ 15:07:
Wij zijn geflitst in Duitsland. Maar dat was op een provinciale weg (heet dat zo?) de rekening hebben we overigens nooit gekregen
Duurt meestal een jaartje
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 15:59
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 14-03-2003 @ 15:23:
Duurt meestal een jaartje
Goh het was in de herfst vakantie van 2001, zou de bekeuring nog komen
__________________
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2003, 21:42
Verwijderd
alsk in duitsland kom, heb ik standaard kar achter auto (= 100/120)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 22:02
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Riannuhh schreef op 14-03-2003 @ 22:42:
alsk in duitsland kom, heb ik standaard kar achter auto (= 100/120)
Dan rijd je dus 20-40 km/h te hard. En de Duitsers vinden het erg leuk om buitenlanders er tussenuit te pikken... Hebben wij ook gehad in Duitsland. We reden met een heel klein karretje, moeder reed, zo'n 100-110 km/h. Werden we aangehouden door de politie, en hopla een boete... Terwijl vrachtwagens ons inhaalden, en je met 80 km/h op de Duitse wegen eigen een gevaar op de weg bent. Dus let op als ik jou was!

Trouwens, jij bent 14 en hebt al een rijbewijs?
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 23:18
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Cyberblisss schreef op 14-03-2003 @ 11:46:
vin het alleen wel vaag dat je in een woonwijk maar 20 mag. Ik fiets nog harder.
Het heeft misschien iets te maken met de veiligheid van o.a. spelende kinderen?Ik vind 20 in een woonwijk hard genoeg, tenzij op een doorgaande weg, dan moet 50 wel kunnen.

Over Duitsland: als er geen bord met een maximumsnelheid staat, dan mag je zo hard als je wilt (sommige Nederlanders gaan speciaal daarvoor naar Duitsland). Staat er wel zo'n bord, dan moet je je aan de snelheid houden die het bord aangeeft. Logisch hè?

Tot zover mijn reply die niets toevoegt omdat de inhoud al door 86 anderen is gezegd.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 23:36
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
naar tsjechie met de auto is voornamelijk plank gas in DU
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 23:42
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Hier vlak over de grens bij Groningen (Nieuweschans) is het vooral 130 :/
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 00:48
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
dreen schreef op 14-03-2003 @ 16:59:
Goh het was in de herfst vakantie van 2001, zou de bekeuring nog komen

Dan ben je dus niet geflitst maar een andere auto, of een 'flitsfout'
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 00:51
8675309
Avatar van 8675309
8675309 is offline
Citaat:
vleermuissie schreef op 13-03-2003 @ 09:56:
je mag iig harder dan in nederland
__________________
Joepie de Poepie~
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 09:59
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 15-03-2003 @ 01:48:
Dan ben je dus niet geflitst maar een andere auto, of een 'flitsfout'
neej hoor, was een klein stil landweggetje in zuid-duitsland. ze waren gewoon te lui om ons adres op te zoeken
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 11:50
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
dreen schreef op 15-03-2003 @ 10:59:
neej hoor, was een klein stil landweggetje in zuid-duitsland. ze waren gewoon te lui om ons adres op te zoeken
of ze konden m niet vinden
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 12:29
Verwijderd
knap, ik heb daar gereden stond er op zon bord BOVEN de weg 170 , dus wie had het hier over 130?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 13:14
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Dat is echt een interressante vraag, vaak staat er 130 maar, soms mag je zwaar blazen.
En niemand maar echt niemand houd zich daaraan, geloof mij maar, wij gaan ALTIJD met de auto naar Turkije en mijn vader rijd altijd minstens 130 in Duitsland (en als ie bij de pomp aankomt heeft ie daar natuurlijk spijt van ) en iedereen haalt ons met gemak in, ik denk dat die borden daar voor spek en bonen staan!

Want wij zijn nooit geflitst, gepakt, of wat dan ook, terwijl mijn vader vaak ver boven het snelheidslimiet blaast, maarre dat heeft met het politie-beleid daar te maken, de politie in Duitsland besteed zijn tijd aan echt aan boeven enz. en niet aan mensen die 10 km/u te hard rijden of rechts inhalen, zoals onze Politie hier doet!

En de Duitsers zijn gewend aan hogere snelheden. En ze hebben vaak zeer snelle auto's dus BMW's Audi's Mercedes enz. enz.
En omdat ze vaak snelle auto's hebben, heeft de politie daar een offensief tegen in Duitsland: Zeer snelle politiewagens, BMW M3's M5's, Porsches, Audi S of RS klassen.

Duitsland is ook een autovriendelijk land, daar heb je geen BPM enzo die je naait, mensen die net 18 zijn en hun rijbewijs hebben rijden gelijk al in relatief nieuwe auto's in tegenstelling tot hier.
Dat heeft er ook mee te maken, Nederland is een autovijandland!

En oh jah, de flitspalen werken bijna altijd met lussen staal in de grond, dat wil zeggen dat je niks aan je Stinger hebt in Duitsland, want die dingen kan je niet detecteren. Maar de ouwerwetse radargun wel natuurlijk, die kan je wel detecteren, maar de politie in Duitsland staat altijd op plekken waar je wel langzaam moet gaan, waar bijv. aan de weg gewerkt word, daar staan wel Politie of bij gevaarlijke kruispunten, en niet zoals bij ons in Nederland bij rechte 3baanswegen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-03-2003, 13:28
black rabbit
black rabbit is offline
hoe hard zijn jullie dan gegaan op die autobahn? of waar dan ook eigenlijk?

ikke 130 me moeder in de auto, snachts om uur of 2 .. hele auto begon raar te trillen.. kut mazda whaaha
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 13:37
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
black rabbit schreef op 15-03-2003 @ 14:28:
hoe hard zijn jullie dan gegaan op die autobahn? of waar dan ook eigenlijk?

ikke 130 me moeder in de auto, snachts om uur of 2 .. hele auto begon raar te trillen.. kut mazda whaaha
Ik weet niet, ergens bij de buurt van Frankfurt ofzo? In Duitsland max. 150, 160. Wij hebben een bestelwagen , maar dan met een achterbank. Max. ooit gereden 180km/u in Turkije (beetje bergafwaarts), in de buurt van Istanbul.

Maar de reden dat onze auto bij enorm hoge snelheden niet trilt is dat het keiharde veren heeft, daar heeft het zeker mee te maken, personenauto's zijn afgestemd op comfort, maar bestelwagens niet , dus vandaar. Maar het heeft wel last van zijwind, en als we boven de 140 gaan, word het windgeruis echt zwaar veel.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 17:08
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 15-03-2003 @ 14:14:
Want wij zijn nooit geflitst, gepakt, of wat dan ook, terwijl mijn vader vaak ver boven het snelheidslimiet blaast, maarre dat heeft met het politie-beleid daar te maken, de politie in Duitsland besteed zijn tijd aan echt aan boeven enz. en niet aan mensen die 10 km/u te hard rijden of rechts inhalen, zoals onze Politie hier doet!

En de Duitsers zijn gewend aan hogere snelheden. En ze hebben vaak zeer snelle auto's dus BMW's Audi's Mercedes enz. enz.
En omdat ze vaak snelle auto's hebben, heeft de politie daar een offensief tegen in Duitsland: Zeer snelle politiewagens, BMW M3's M5's, Porsches, Audi S of RS klassen.

Duitsland is ook een autovriendelijk land, daar heb je geen BPM enzo die je naait, mensen die net 18 zijn en hun rijbewijs hebben rijden gelijk al in relatief nieuwe auto's in tegenstelling tot hier.
Dat heeft er ook mee te maken, Nederland is een autovijandland!
Je vergeet dat Duitsland heel anders opgebouwd is. Nederland is klein en heeft in verhouding veel meer "storende factoren" onderweg. Bijv al veel minder afslagen enzo. Dus het heel terecht dat je in Nederland zachter moet. Het kán hier gewoon niet harder of anders.
Misschien moet je voortaan ff nadenken voordat je de Nederlandse politie veroordeelt.

Ohw ja, Duitse auto's zijn dacht ik ook goedkoper, dus heeft men daar sneller een duurdere auto. En in Duitsland heb je denk ik ook meer aan een dure, goeie auto, omdat je ook zo hard mag op de snelweg.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 17:19
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
dreen schreef op 15-03-2003 @ 18:08:
Je vergeet dat Duitsland heel anders opgebouwd is. Nederland is klein en heeft in verhouding veel meer "storende factoren" onderweg. Bijv al veel minder afslagen enzo. Dus het heel terecht dat je in Nederland zachter moet. Het kán hier gewoon niet harder of anders.
Misschien moet je voortaan ff nadenken voordat je de Nederlandse politie veroordeelt.

Ohw ja, Duitse auto's zijn dacht ik ook goedkoper, dus heeft men daar sneller een duurdere auto. En in Duitsland heb je denk ik ook meer aan een dure, goeie auto, omdat je ook zo hard mag op de snelweg.
Bijna iedereen klaagt over de Nederlandse snelweg en verkeerspolitie, in Duitsland klaagt bijna niemand erover, dat moet gewoon wat zeggen, en het is ook duidelijk dat de Nederlandse politie veel weinig-kilomtersperuur-over-de-limiet mensen pakt, ze moeten meer aan echte criminelen aan zitten, zoals dieven, verkrachters enz. enz. en het is aangetoond dat in Nederland maar 3% van de ongelukken veroorzaakt word door een te hoge snelheid! Maar eerlijk ze overdrijven toch wel een beetje
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:07
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 15-03-2003 @ 18:19:
Bijna iedereen klaagt over de Nederlandse snelweg en verkeerspolitie, in Duitsland klaagt bijna niemand erover, dat moet gewoon wat zeggen,
wat ik zeg, ze hebben daar minder rede om te controleren.
Citaat:
en het is ook duidelijk dat de Nederlandse politie veel weinig-kilomtersperuur-over-de-limiet mensen pakt,
Dat ben ik met je eens, maar ze zullen dat niet voor niks doen - niet dat ik het goedkeur - maar ze moeten toch ergens beginnen
Citaat:
ze moeten meer aan echte criminelen aan zitten, zoals dieven, verkrachters enz. enz.
Tja, misschien kunnen ze hun tijd anders indelen. Maar ik denk toch dat ze zelf dat zij dat ook wel kunnen bedenken. en dat zei weten hoe ze het beste hun tijd kunnen verdelen
Citaat:
en het is aangetoond dat in Nederland maar 3% van de ongelukken veroorzaakt word door een te hoge snelheid!
bron?
Citaat:
Maar eerlijk ze overdrijven toch wel een beetje
bedoelde je dat sarcatisch? en wat bedoel je precies.
__________________
Met citaat reageren
Oud 15-03-2003, 18:12
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
dreen schreef op 15-03-2003 @ 19:07:
wat ik zeg, ze hebben daar minder rede om te controleren.
Dat ben ik met je eens, maar ze zullen dat niet voor niks doen - niet dat ik het goedkeur - maar ze moeten toch ergens beginnen
Tja, misschien kunnen ze hun tijd anders indelen. Maar ik denk toch dat ze zelf dat zij dat ook wel kunnen bedenken. en dat zei weten hoe ze het beste hun tijd kunnen verdelen
bron?
bedoelde je dat sarcatisch? en wat bedoel je precies.
Wat ik bedoel is ze overdrijven echt veels te veel, ze verstoppen achter bosjes, achter muren enz. enz. alleen om een paar miljoen euro aan boetes in te casseren.

En waarom hebben ze daar minder reden om te controleren? Nederland heeft vrijwel altijd rechte wegen. Altijd word er gecontroleerd waar mensen WEL hard gaan rijden en het WEL verantwoord is bijv. lege 3baansweg 2 uur 'snachts.

Enne de bron van die 3%= HIER!

En de bewijs ervan:
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:10
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 15-03-2003 @ 14:14:
En oh jah, de flitspalen werken bijna altijd met lussen staal in de grond, dat wil zeggen dat je niks aan je Stinger hebt in Duitsland, want die dingen kan je niet detecteren. Maar de ouwerwetse radargun wel natuurlijk, die kan je wel detecteren, maar de politie in Duitsland staat altijd op plekken waar je wel langzaam moet gaan, waar bijv. aan de weg gewerkt word, daar staan wel Politie of bij gevaarlijke kruispunten, en niet zoals bij ons in Nederland bij rechte 3baanswegen
Flitspalen werken NOOIT met lussen in de grond. Met een lus is het heel moeilijk om een exacte snelheid te bepalen, dus ze kunnen je dan nooit een nauwkeurige boete geven.

En als je mijn verhaal hierboven hebt gelezen, kun je zien dat de politie in Duitsland wel degelijk op kleine snelheidsovertreders let (en dan vooral als ze buitenlands zijn). Trouwens, zou het ook niet een beetje vreemd zijn als in Nederland alleen maar mensen een boete kregen die meer dan 10 km/h te hard reden? Want in feite verhoog je dan gewoon de maximumsnelheid. Je weet toch gewoon hoe hard je mag? Ga dan gewoon niet harder rijden! En als laatste, het hebben van een maximum snelheid draagt ook mee aan een beter milieu. Zoals je zelf al zei zuipt je auto benzine bij zulke hoge snelheden.

Dit hele verhaal wil niet zeggen dat ik nooit te hard rijd, want ja, dat doe ik ook wel es op de snelweg. Maar als ik daarvoor bekeurd word ga ik niet klagen over het Nederlandse stelsel, dan is het gewoon mijn eigen fout!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:25
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 16-03-2003 @ 12:10:
Flitspalen werken NOOIT met lussen in de grond. Met een lus is het heel moeilijk om een exacte snelheid te bepalen, dus ze kunnen je dan nooit een nauwkeurige boete geven.

En als je mijn verhaal hierboven hebt gelezen, kun je zien dat de politie in Duitsland wel degelijk op kleine snelheidsovertreders let (en dan vooral als ze buitenlands zijn). Trouwens, zou het ook niet een beetje vreemd zijn als in Nederland alleen maar mensen een boete kregen die meer dan 10 km/h te hard reden? Want in feite verhoog je dan gewoon de maximumsnelheid. Je weet toch gewoon hoe hard je mag? Ga dan gewoon niet harder rijden! En als laatste, het hebben van een maximum snelheid draagt ook mee aan een beter milieu. Zoals je zelf al zei zuipt je auto benzine bij zulke hoge snelheden.

Dit hele verhaal wil niet zeggen dat ik nooit te hard rijd, want ja, dat doe ik ook wel es op de snelweg. Maar als ik daarvoor bekeurd word ga ik niet klagen over het Nederlandse stelsel, dan is het gewoon mijn eigen fout!
Ok, ik ga niets zeggen over die snelheids overtredingen maar wel over die lussen, als je iets over natuurkunde weet kan gemakkelijk, want je kan juist met lussen heel makkelijk je snelheid te berekenen, want als je de afstand tussen twee lussen weet, en hoelang iemand erover doet om die twee lussen te overbruggen, weet je de snelheid ,dat leer je bij natuurkunde in de 2de klas! En als je dat niet gelooft ga naar deze site: Technisch schema voor lussenpalen bij Flitsservice.nl , Dus ze worden wel degelijk gebruikt! En ze worden vaak gebruikt ook nog! Als je die site ook niet geloofd, vraag het maar aan iemand die natuurkunde kent. Of vraag maar aan iemand van de politie ofzo?

Let wel de lussensysteem word zeer VAAK in Duitsland gebruikt, hier word het minder gebruikt, en bij een lussenpaal is een Radardetector dan wel erg stil.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:26
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef op 16-03-2003 @ 12:10:
Flitspalen werken NOOIT met lussen in de grond. Met een lus is het heel moeilijk om een exacte snelheid te bepalen, dus ze kunnen je dan nooit een nauwkeurige boete geven.

En als je mijn verhaal hierboven hebt gelezen, kun je zien dat de politie in Duitsland wel degelijk op kleine snelheidsovertreders let (en dan vooral als ze buitenlands zijn). Trouwens, zou het ook niet een beetje vreemd zijn als in Nederland alleen maar mensen een boete kregen die meer dan 10 km/h te hard reden? Want in feite verhoog je dan gewoon de maximumsnelheid. Je weet toch gewoon hoe hard je mag? Ga dan gewoon niet harder rijden! En als laatste, het hebben van een maximum snelheid draagt ook mee aan een beter milieu. Zoals je zelf al zei zuipt je auto benzine bij zulke hoge snelheden.

Dit hele verhaal wil niet zeggen dat ik nooit te hard rijd, want ja, dat doe ik ook wel es op de snelweg. Maar als ik daarvoor bekeurd word ga ik niet klagen over het Nederlandse stelsel, dan is het gewoon mijn eigen fout!

Ik geef je gelijk, maar ik wil dan wel eens weten hoe die flitspalen volgens jou dan WEL werken?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:29
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 16-03-2003 @ 12:26:
Ik geef je gelijk, maar ik wil dan wel eens weten hoe die flitspalen volgens jou dan WEL werken?
Weer iemand die natuurkunde moet leren , echt het is kinderspel: geef die man GEEN gelijk, ik heb boven nog een reply, lees hem, ga naar de link in de reply en dan zal je het snappen, en als je automobilist bent zal je de site heel erg waarderen!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:34
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 16-03-2003 @ 12:29:
Weer iemand die natuurkunde moet leren , echt het is kinderspel: geef die man GEEN gelijk, ik heb boven nog een reply, lees hem, ga naar de link in de reply en dan zal je het snappen, en als je automobilist bent zal je de site heel erg waarderen!
Ja, ik dacht ook dat ze met lussen werkten, daarom vraag ik dus aan hem hoe het dan volgens hem wel werkt??

Lijkt me dat ik geen automobilist ben

Weer iemand die moet leren lezen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 11:36
AK-47
Avatar van AK-47
AK-47 is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 16-03-2003 @ 12:34:
Ja, ik dacht ook dat ze met lussen werkten, daarom vraag ik dus aan hem hoe het dan volgens hem wel werkt??

Lijkt me dat ik geen automobilist ben

Weer iemand die moet leren lezen
Oh sorry, volgende keer beter lezen , trouwens ze werken vaak ook met radiostralen: zo pikken radardetectors die controles op, of soms met laserguns, die zijn bijna altijd op te pikken maar dan ben je te laat.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 13:29
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
AK-47 schreef op 16-03-2003 @ 12:36:
Oh sorry, volgende keer beter lezen , trouwens ze werken vaak ook met radiostralen: zo pikken radardetectors die controles op, of soms met laserguns, die zijn bijna altijd op te pikken maar dan ben je te laat.

ok
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 18:31
tictactoe
tictactoe is offline
op de Autobahn is een adviessnelheid, namenlijk 140 km, maar je mag ook schneller, het is eigen risico, je wordt niet aangehouden als je te hard rijdt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer De grootste wegpiraat van vandaag - deel 7
Hawahaai
409 09-02-2015 09:43
Verkeer & Vervoer Zou je vandaag zijn geslaagd?
kalinho
500 19-10-2008 12:55
Verkeer & Vervoer Tips om boetes in het verkeer tegen te gaan
Q
50 18-05-2006 20:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap racen in een enzo
sjakodrako
51 13-03-2005 18:39
ARTistiek [mp3/idm-dinges] Dust Bug - Type_01
Ce-El-Wan
6 06-06-2004 23:23
De Kantine Jouw hoogtepunt en/of dieptepunt van deze dag...
Knutselsmurfie
72 13-10-2002 22:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.