Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2002, 22:06
Joepie
Joepie is offline
Je houdt het niet voor mogelijk maar de Stichting Forum
http://www.forum.nl

heeft in een Manifest voorgesteld dat Turks en Marokkaans verplicht wordt op de scholen. Naast b.v. Engels, Frans en Duits.....

Nu dacht ik altijd dat we hier in Nederland leven en dus normaliter Nederlands spreken en daarnaast een taal leren die wereldwijd gebruikt kan worden.

Vraag dan ook : Moet de multiculturele kolder zo ver gaan dat WIJ de taal van al die z.g. immigranten moeten leren of zou het beter andersom moeten zijn ?
Persoonlijk ben ik meer voor het laatste.

Jullie mening ?
Advertentie
Oud 24-09-2002, 22:09
Verwijderd
So what? Er zijn ook gekken die voorstellen mensen met een Nederlands paspoort uit te zetten. Niet iedereen die iets blaat heeft ook meteen een goed punt.
Oud 24-09-2002, 22:12
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
kan het nergens vinden op de site...
verplicht leren van taal lijkt me ook overbodig, een lesprogramma dat meer vertelt over verschillende culturen op de middelbare school lijkt me echter wel nuttig
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 24-09-2002, 22:22
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
nare man schreef:
So what? Er zijn ook gekken die voorstellen mensen met een Nederlands paspoort uit te zetten. Niet iedereen die iets blaat heeft ook meteen een goed punt.
Er is nooit voorgesteld om Nederlanders te deporteren zoals jij suggereert.

Wél is voorgesteld, om mensen, die ooit een Nederlands paspoort hebben gekregen (niet-Nederlanders dus) en die zich in deze maatschappij te buiten gaan aan niet-acceptabele gedrag, de deur te wijzen.

Volkomen terecht vind ik.

Overigens maakt het hebben van een Nederlands paspoort nog niet iedereen Nederlander. Een paspoort is een stukje papier en niet meer dan dat.
Oud 24-09-2002, 22:30
Joepie
Joepie is offline
Citaat:
Joostje schreef:
kan het nergens vinden op de site...
verplicht leren van taal lijkt me ook overbodig, een lesprogramma dat meer vertelt over verschillende culturen op de middelbare school lijkt me echter wel nuttig
Op de site vindt je het nog niet, maar morgen zal het wel in verschillende dagbladen staan.
Net zoals op mijn website, maar daarvan mag ik je de URL niet geven ......

Een lesprogramma over de verschillende culturen bestaat al jaren. Bepaalde vakken zijn immers doordrenkt van hoofdstukken over een z.g. "multiculturele samenleving" en de bijbehorende "voordelen" van het broodje shoarma ...

So what ?
Oud 24-09-2002, 22:40
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Vraag dan ook : Moet de multiculturele kolder zo ver gaan dat WIJ de taal van al die z.g. immigranten moeten leren of zou het beter andersom moeten zijn ?
Persoonlijk ben ik meer voor het laatste.
Het lijkt me dat er niemand met gezond verstand is die Marokkaans of Turks of welke niet-Europese taal dan ook verplicht wil stellen op Nederlandse scholen...
Oud 24-09-2002, 22:58
utopian me
utopian me is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Wél is voorgesteld, om mensen, die ooit een Nederlands paspoort hebben gekregen (niet-Nederlanders dus) en die zich in deze maatschappij te buiten gaan aan niet-acceptabele gedrag, de deur te wijzen.
jij hebt ook ooit een nederlands paspoort gekregen, die was er nog niet toen jij geboren werd, geeft dat mensen het recht die net zo goed dat paspoort zomaar kregen als jij jou het land uit te zetten? veel van die volgens jou 'niet-nederlanders' hebben net als jij dat paspoort al vanaf de geboorte en zijn dus net zo goed nederlanders als jij, of ze hebben heel wat meer moeite moeten doen om een nederlands paspoort te krijgen dan jij en geven ons dus helemaal niet meer recht hen het land uit te zetten.
overigens vind ik het natuurlijk onzin dat die talen verplicht zou worden op scholen hier.
__________________
Dus daar liep ik als in een sprookje, toen ik een man met konijn tegenkwam. Het konijn liep weg. 'Ach, dat doet ie wel vaker' zei de man.
Oud 25-09-2002, 06:49
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
zullen wij samen demonstreren tegen het verplciith worden van die talen op scholen Joepie?
Oud 25-09-2002, 08:24
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Waar staat dat dan ergens op die site?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Oud 25-09-2002, 19:53
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Wat hebben we aan de vakken Turks en Marokkaans. Ik zie het nut er niet van in. En ik heb echt geen zin om al die talen van die immigranten te leren. Het is toch logisch als je hier in Nederland komt wonen dat je Nederlands leert. (lijkt mij van wel)
__________________
Du bist ein N00b!
Oud 25-09-2002, 20:24
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Joepie schreef:
Op de site vindt je het nog niet, maar morgen zal het wel in verschillende dagbladen staan.
Net zoals op mijn website, maar daarvan mag ik je de URL niet geven ......

Een lesprogramma over de verschillende culturen bestaat al jaren. Bepaalde vakken zijn immers doordrenkt van hoofdstukken over een z.g. "multiculturele samenleving" en de bijbehorende "voordelen" van het broodje shoarma ...

So what ?
ik ben nergens van zulke vakken tegengekomen eerlijk gezegd. trouwens gaat het me helemaal niet erom om voordelen aan te wijzen, maar om te onderwijzen wat verschillende culturen en godsdiensten zelf inhouden. of dat dan positief of negatief beoordeeld word, ligt aan de scholier zelf.

ik verwacht nog trouwens wel bewijs van je stelling dat forum dit wil.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 25-09-2002, 20:25
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Joepie schreef:

Overigens maakt het hebben van een Nederlands paspoort nog niet iedereen Nederlander. Een paspoort is een stukje papier en niet meer dan dat.
wat maakt je dan wel nederlander?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 26-09-2002, 09:43
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
ik leer die troep echt niet
__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Oud 26-09-2002, 11:15
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Als keuzevak zou het ingevoerd kunnen worden.
Maar dan wil ik ook Maleis kunnen leren op school.

Als verplicht vak vind ik het niks.

En Joepie, niemand kan het vinden, maar jij blijkbaar wel, kan je ons geen citaat en specifieke link geven?
Oud 26-09-2002, 11:44
Buzzzfuzzz.vs
Avatar van Buzzzfuzzz.vs
Buzzzfuzzz.vs is offline
Dat voorstel is serieus ingediend al is het onwaarschijnlijk dus dat het wordt doorgevoerd want de regering is juist aan het bezuinigen op les in die talen op school
__________________
Kijk ook eens op mijn site www.panzertracks.vze.com
Oud 26-09-2002, 13:31
waaromniet?
waaromniet? is offline
Voorlopig niet serieus spraken van, en ook geen bron. Lijkt me duidelijk dus.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Een kijk op de westerse wereld
Toerkoe
372 25-10-2012 23:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Terreur teistert scholier
koelieboelie
191 27-06-2005 01:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verplicht Turks op Utrechtse school
Martian
231 07-12-2003 17:27
Algemene schoolzaken Ik vind islamitische scholen goed!
*~SuPaHgIrL~*
44 10-10-2003 20:27
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Partijprogramma Fortuyn
Unexplained
192 06-05-2002 21:47


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.