Oud 26-05-2006, 12:52
Verwijderd
En?
hoe staan jullie er voor?
en hoe bereiden jullie je voor, of doen jullie er niets aan?
nog tips voor onder het examen?

ik sta een 6,3 dus moet nog een 4,7 halen, tss.
ik probeer dit weekend wat teksten te oefenen om er even 'in te komen'.

zz.

TIPS ZIJN WELKOM JA.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2006, 13:07
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Ik sta een 7.9, dus maak me nergens druk over. Heb die dag ook nog tekenen, daar moet ik al hard genoeg voor leren. Maak zondagavond gewoon nog even een tekst om erin te komen, en dat is dan wel weer genoeg.
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 13:45
Nyawa
Ik sta een 7.6 en met de oefenexamens haalde ik steeds rond de acht, dus ik ga niets meer doen. Heel misschien oefen ik nog een keer een paar gatenteksten uit de examenbundel omdat bij de oefenexamens 80% van mijn fouten daarin zaten, maar voor de rest richt ik me gewoon op filosofie en wiskunde.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 13:47
Dzjun
Dzjun is offline
Ik sta ook een 6.3 maar dat komt gewoon die die stomme SE's op onze school.. Ik ben namelijk best goed in tekstverklaren maar niet in alles wat van nederlands naar engels gaat (wel andersom dus). Ik maak me niet zoveel zorgen. Heb al 3 examens gemaakt en had daar een 7.1, een 7.6 en een 8.2 voor ! Gewoon teksten oefenen verder kun je niet veel doen...
Succes!
__________________
Beetje vreemd, maar wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 13:48
Bloody_Kisses
Avatar van Bloody_Kisses
Bloody_Kisses is offline
Ik sta een 6,9. Niet verschrikkelijk hoog, ik hoop een 6,1 te halen.
Dat is haalbaar, maar tekstverklaren is niet één van mijn sterkste kanten, ik schrijf liever.

Ik ben van plan om 1 heel examen te oefenen. Verder heb ik op school al een examen met een docent geoefend. Lijkt me voldoende. Ik besteed mijn tijd liever aan wiskunde en natuurkunde.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 13:59
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Ik sta een 6,8 en nu ik voor het examen van 2005-II een 8,1 haalde hoop ik maandag stiekem toch wel een 8,2 te halen. Maar ik ga er nu niets meer aan doen, heb nog genoeg andere vakken waarvoor ik moet leren...
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 14:22
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Sta een 7 geloof ik. Komt wel goed. Ik ga iig niet oefenen. De motivatie die ik nog heb ga ik in wis- en natuurkunde stoppen.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 14:25
Cheenna
Avatar van Cheenna
Cheenna is offline
Wat staat iedereen gemiddeld hoog Ik sta maar een 5,5 engels is ook absoluut niet mijn sterkste vak. En het tekstverklaren gaat me ook nooit goed af . Hoop dat ik een 5,5 haal!
__________________
Everybody makes mistakes!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 14:34
Encrypted
Encrypted is offline
Over Engels maak ik mij totaal geen zorgen, ik sta nu een 7,8 en leer nooit iets. Ik kan het gewoon goed door het veel gebruiken van Engels op het internet en het veel kijken van Engelse films zonder of met Engelse ondertiteling. Dat kan ik iedereen aanraden.
__________________
Liever een leeuw voor een dag, dan een gazelle voor honderd jaar.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 15:10
FLechdrop
Avatar van FLechdrop
FLechdrop is offline
Als ik een beetje mijn best doe en een 9,9 of hoger haal sta ik een tien op mijn eindlijst.
__________________
met een 4 als A
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 15:14
Sasbeest
Avatar van Sasbeest
Sasbeest is offline
Citaat:
FLechdrop schreef op 26-05-2006 @ 15:10 :
Als ik een beetje mijn best doe en een 9,9 of hoger haal sta ik een tien op mijn eindlijst.
__________________
Liefde was als de regen, ze veranderde in ijs of verdween
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 15:14
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Cheenna schreef op 26-05-2006 @ 14:25 :
Wat staat iedereen gemiddeld hoog Ik sta maar een 5,5 engels is ook absoluut niet mijn sterkste vak. En het tekstverklaren gaat me ook nooit goed af . Hoop dat ik een 5,5 haal!
succes!
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 15:36
MC Bobie
Avatar van MC Bobie
MC Bobie is offline
Sta een 6.7
In luisteren, schrijven en spreken ben ik wel redelijk, vandaar die 6.7
Lezen kan ik echt niet, voor oefenexamen had ik een 4.9 Dat is dan wel genoeg voor een voldoende maar het is toch niet wat ik wil halen. Nog even een paar tekstjes doen dan maar, wanneer is Engels trouwens, maandag of woensdag?
__________________
Lekkerding, lekkerding, lekkerding, STOEPHOER!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 15:38
Verwijderd
Ik sta nu een 8.3 (en engels was eerder echt niet fantastisch), maar ik hoop minstens een 6.7 te halen voor een 8, alhoewel ik heb liever een 8.7 voor een 9 . Maar mijn tip is: leer die woorden achter in de examenbundel, die komen vaak voor en het scheelt opzoekwerk. Verder lees per alinea als je het niets snapt en vat het dan even snel in je hoofd na een alinea samen. Lees altijd eerst de vraag voor je begint een lange tekst helemaal te lezen terwijl je alleen iets kleins uit moet halen. Aan de hand van de vraag ga je op een bepaalde manier lezen (als je een klein detail moet hebben (bv. hoelaat bepaalde winkels open zijn) scan dan de tekst, als je diepere info nodig hebt lees hem dan intensiever).

Succes!

Laatst gewijzigd op 26-05-2006 om 20:14.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 15:44
__
Avatar van __
__ is offline
nou ik hoop/ga er toch wel vanuit dat engels mn enige 8 wordt op mn eindlijst dus dan moet ik een ehh 7.2 halen. dat moet lukken, maar het zou natuurlijk nog mooier zijn als ik een 9.2 kan halen hehe nee dat zal wel niet haalbaar zijn. maar ach, laat me lekker dromen, dit is waarschijnlijk het vak waar ik het hoogste punt voor ga halen, dusja. ik ga er iig verder niks meer voor doen ofzo, komt zo ook wel goed. ik ga maar eens beginnen met latijn..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 15:45
reminiscent
reminiscent is offline
Citaat:
MC Bobie schreef op 26-05-2006 @ 15:36 :
Sta een 6.7
In luisteren, schrijven en spreken ben ik wel redelijk, vandaar die 6.7
Lezen kan ik echt niet, voor oefenexamen had ik een 4.9 Dat is dan wel genoeg voor een voldoende maar het is toch niet wat ik wil halen. Nog even een paar tekstjes doen dan maar, wanneer is Engels trouwens, maandag of woensdag?
maandag
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 15:47
Verwijderd
Ik sta een 8,9 en ga dus minimaal voor de 8,1 wat ook wel moet lukken. Oefenen doe ik niet denk ik.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 16:21
Ming-Xia
Avatar van Ming-Xia
Ming-Xia is offline
Ik sta een 8,8 en haal bij die oefenteksten steeds rond de 8,5.. dus ik maak me nergens druk om.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 26-05-2006, 16:32
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
wow jullie staan er wel lekker voor. Ik sta een 6,4 en moet dus een 4,6 halen. Het punt dat ik haal: dat ligt puur aan mijn dag. Ik heb punten gehaald voor teksten van zwaar onvoldoende tot de 10 dus ik zie het wel.

Ik ga gewoon ff wat energiedrankjes drinken va tevoren en dan ga ik helemaal loos op het examen.
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 17:14
Moustache
Avatar van Moustache
Moustache is offline
Ik sta een 8,9 en ik maak me geen enkele zorgen over dit examen.
__________________
Guitarred and feathered
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 17:17
Arual
Avatar van Arual
Arual is offline
Ik sta een 8.2 en ik hoop op een 8.8 voor een 9...Maar ach, waarschijnlijk wordt het een 8, want daar hoef ik maar een 6.8 voor te halen.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 17:18
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Ik sta een 7.1 en weet wel (bijna) zeker dat ik engels ga redden, ik ga er ook niks voor doen.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 17:44
Verwijderd
Citaat:
lise_smiles schreef op 26-05-2006 @ 15:38 :
Ik sta nu een 8.3 (en engels was eerder echt niet fantastisch), maar ik hoop minstens een 6.7 te halen voor een 7, alhoewel ik heb liever een 8.7 voor een 9 . Maar mijn tip is: leer die woorden achter in de examenbundel, die komen vaak voor en het scheelt opzoekwerk. Verder lees per alinea als je het niets snapt en vat het dan even snel in je hoofd na een alinea samen. Lees altijd eerst de vraag voor je begint een lange tekst helemaal te lezen terwijl je alleen iets kleins uit moet halen. Aan de hand van de vraag ga je op een bepaalde manier lezen (als je een klein detail moet hebben (bv. hoelaat bepaalde winkels open zijn) scan dan de tekst, als je diepere info nodig hebt lees hem dan intensiever).

Succes!
goede tips, dankejwel (K)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 17:49
Inga
Avatar van Inga
Inga is offline
sta een 8,3 dus dat komt wel goed lijkt mij .. K haal voor die teksten altijd tussen de 6,5 en 7 dus dit is het enige vak waar ik me echt nul komma nul zorgen om maak
__________________
DJ, play this girl a love song
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 20:00
Marticek
Marticek is offline
Phoe, wat een hoge punten allemaal! Ik sta maar een 6.7, en ik heb spanning voor dit examen . Maar bijna de hele klas gaat met een 5 of zo het examen in, gewoon omdat we onduidelijke uitleg kregen voor elke SE, en dat is dus niet fijn voor nu . Ik maak me kortom wel zorgen .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2006, 22:26
Lindekh
Lindekh is offline
Ik ga ook maar met een 5,8 het examen in. Ik ga dit weekend nog even voorbereiden maar we hebben ook al behoorlijk wat in de klas gedaan. Ben wel beetje zenuwachtig maar de vorige talen-examens vielen me echt heel erg mee, dus wie weet
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 22:31
Verwijderd
Sta een 8.3, ik hoop een 8.7 te halen voor een 9.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 22:46
Verwijderd
Ik sta een 8,5 en ik wil graag een 8,5.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 22:57
Verwijderd
7.1 en wil een 5.9
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 23:06
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Kun je je op het maken van een examen uit voorgaande jaren na eigenlijk wel voorbereiden?

Ik sta een 6.nogwat, de oorzaak is pure luiheid en teksten haal ik altijd goede punten voor dus maak me nergens zorgen over.
Over WA1,2 des te meer.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 23:41
Muspel
Muspel is offline
Ik ga niet voorbereiden want ik sta een 8 nu en ik heb meer aandacht voor andere vakken over nu

En ik wil eigenlijk een 7 halen. Of hoger.

Maar ik zie wel hoe het loopt.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 10:25
Verwijderd
Citaat:
paultjuhhhh schreef op 26-05-2006 @ 23:06 :
Kun je je op het maken van een examen uit voorgaande jaren na eigenlijk wel voorbereiden?

Ik sta een 6.nogwat, de oorzaak is pure luiheid en teksten haal ik altijd goede punten voor dus maak me nergens zorgen over.
Over WA1,2 des te meer.
Ja naast heeel veel oefenen kan je natuurlijk veel voorkomende woorden leren. En eigenlijk is dat niet een kwestie van het weekend van te voren, maar door veel te oefenen en steeds woorden op te zoeken die je niet kent ,vergroot je wel je woordenschat enzo.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 10:34
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
Citaat:
Anneka schreef op 27-05-2006 @ 10:25 :
Ja naast heeel veel oefenen kan je natuurlijk veel voorkomende woorden leren. En eigenlijk is dat niet een kwestie van het weekend van te voren, maar door veel te oefenen en steeds woorden op te zoeken die je niet kent ,vergroot je wel je woordenschat enzo.
Ik heb wel een lijst met latijnse uitdrukkingen gekregen .
Die zal ik eens gaan zoeken.
p.s. doe eens msn ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 10:52
Vitamintje
Vitamintje is offline
Ik sta een 7,8 en heb voor 2 geoefende examens een 7,8 en een 8,3 gehaald. Ik hoop dat ik een 7,2 of hoger haal dan sta ik een 8 en ben ik dik tevreden. Ik richt mijn aandacht op wiskunde en doe niks meer aan Engels, behalve dat ik zo'n 6 weken geleden het lezen van Nederlandse boeken heb geruild voor het lezen van Engelse boeken.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 11:09
jord-ii
jord-ii is offline
ik ga voor de 9,6, dan sta ik een 10
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 11:37
woytek
woytek is offline
Engels alleen leren als je er geen aanleg voor hebt, is denk ik het makkelijkste eindexamenvak voor veel mensen.. ga er dus ook niks aan doen..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2006, 19:40
Verwijderd
Ik ga er ook helemaal niks aan doen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 20:55
Marticek
Marticek is offline
Hm, ik moet zeggen dat ik Engels echt pittig vind als ik naar de eindexamens van de laatste jaren kijk . Ik weet niet wie van jullie Duits hebben gehad, maar dat vind ik toch beter te doen dan Engels. Bovendien valt mij op dat ik echt veel woorden gewoon niet ken die in de teksten voorkomen en dus ben ik bang dat ik veel tijd kwijt zal zijn met in het woordenboek zoeken . Maar ja, ook hier weer geldt dat ik gewoon mijn best moet doen denk ik. Ik hoop op een 4.3 .
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 21:36
Fides
Fides is offline
Hoe de fuck staan jullie allemaal 9s voor Engels? Krijgen jullie bij de fluencytest standaard een 10 ofzo:\
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 10:08
Reem
Avatar van Reem
Reem is offline
Citaat:
Fides schreef op 27-05-2006 @ 21:36 :
Hoe de fuck staan jullie allemaal 9s voor Engels? Krijgen jullie bij de fluencytest standaard een 10 ofzo:\
Bij de wat?
Bij mij geldt dat trouwens toch niet.
Ik heb het idee dat ik, doordat ik Frans al gehad heb, ook Engels beter maak, omdat het toch hetzelfde soort vraagstellingen zijn... dus dat ik als het ware 'dubbel' geoefend heb.
__________________
et je ne compte pas mes jours.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 10:14
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
FLechdrop schreef op 26-05-2006 @ 15:10 :
Als ik een beetje mijn best doe en een 9,9 of hoger haal sta ik een tien op mijn eindlijst.
Als ik een 9.7 haal sta ik ook een 10
Vorig jaar heb ik op mijn HAVO centraal examen een 10 gehaald, toen had ik dus ook een 10 op mij eindlijst. Hoop dat dit jaar te evenaren, al is het alleen voor de lol
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 10:20
Vash112
Vash112 is offline
Sta een 8,5. Maakt niet echt uit wat ik haal, als ik maar voldoende kom te staan.
__________________
you
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 10:40
jord-ii
jord-ii is offline
Citaat:
Niet Slaan schreef op 28-05-2006 @ 10:14 :
Als ik een 9.7 haal sta ik ook een 10
Vorig jaar heb ik op mijn HAVO centraal examen een 10 gehaald, toen had ik dus ook een 10 op mij eindlijst. Hoop dat dit jaar te evenaren, al is het alleen voor de lol
Als je vorig jaar HAVO5 gedaan heb, kan je volgens mij niet nu al VWO6 doen?
Ps. wat is een fluencytest?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 10:48
reminiscent
reminiscent is offline
Citaat:
jord-ii schreef op 28-05-2006 @ 10:40 :
Als je vorig jaar HAVO5 gedaan heb, kan je volgens mij niet nu al VWO6 doen?
Ps. wat is een fluencytest?
Jawel, volwassenonderwijs, vwo 5 & 6 in één jaar.
Fluencytest, mondeling?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 11:04
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
jord-ii schreef op 28-05-2006 @ 10:40 :
Als je vorig jaar HAVO5 gedaan heb, kan je volgens mij niet nu al VWO6 doen?
Ps. wat is een fluencytest?
Mijn school heeft me aangeboden om VWO in 1 jaar te doen. En het kan inderdaad ook bij het volwassenonderwijs.

Fluency is hoe vloeiend je een taal spreekt. Dat zit dus als onderdeel van je mondeling in het programma.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 12:19
Lies
Avatar van Lies
Lies is offline
die fluency test is in onze klas juist erg laag uitgevallen,
wat ik eigenlijk niet eerlijk vond. ze hadden iedereen die goed sprak een 6,5 gegeven. maar boven een 8 is het volgens mij niet geworden...
__________________
achja.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 12:30
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
Lies schreef op 28-05-2006 @ 12:19 :
die fluency test is in onze klas juist erg laag uitgevallen,
wat ik eigenlijk niet eerlijk vond. ze hadden iedereen die goed sprak een 6,5 gegeven. maar boven een 8 is het volgens mij niet geworden...
dan spraken ze blijkbaar toch niet goed genoeg

Ik sta een 5,5 voor engels en ik zie wel wat voor cijfer ik haal, als ik maar slaag. dan vind ik het niet boeiend of dat met een 8 of met een 4 is
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 14:20
Verwijderd
ik ben echt benieuwd hoe ik morgen Engels ga maken, hoop eigenlijk dat ik wel een 7.9 haal voor een 8. Maar ik wil iig mn 7 houden.
Best raar in de 5e ging ik over met een 5 voor Engels. Nu haal ik op de luistertoets na, 2 keer een dikke 8 voor spreken en schrijven en 2 keer een 7 voor schrijven. Lezen nog nooit gehad, dus hoop echt dat het goed gaat.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 14:40
Fides
Fides is offline
Fluency is spreekvaardigheid. Niet dus niet je mondeling over de boeken. Want die mocht in het Nederlands en telt voor literatuur.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2006, 14:47
mjk
Avatar van mjk
mjk is offline
ik sta 6.1, had m'n brief en mondeling (waar je grammaticaal perfect engels moest spreken...) ergens in de 5. Luistertoets stuk hoger, dus ook teksten kijk ik niet tegen op, moet lukken. Deze nog voldoende en dan eik wel geslaagd.
__________________
Through the sorrow, all through our splendour, don't take offence at my innuendo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Vertaler Engels - welke studierichting???
VincentFernande
12 27-03-2012 20:56
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Master opleidingen volgend jaar in Engels
Verwijderd
65 06-04-2004 17:56
Verhalen & Gedichten Engels (jeweetwel, met vleugeltjes)
tacidvs
16 04-11-2002 10:39
Verhalen & Gedichten Engel met geduld (deel 1 & 2) en "Engel van me"
star9
3 03-02-2002 20:47
Verhalen & Gedichten Engel met geduld..
star9
7 17-01-2002 22:08
ARTistiek de engel brak in de hemel binnen
murwari
11 12-07-2001 23:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.