Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2004, 18:19
Amidala
Avatar van Amidala
Amidala is offline
Behalve de georganiseerde werkvakanties (van bijv. Joho) kun je ook zelf een vakantiebaantje in het buitenland vinden.
Maar hoe is dit een beetje makkelijk te realiseren??

Wie heeft tips om een leuke vakantiebaan in het buitenland te vinden???
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2004, 21:00
Apomes
Avatar van Apomes
Apomes is offline
ik ga mss een maand naar engeland voor vakantie werk, maar dat is omdat mijn zus haar Ex-vriend een engelsman was en zijn ouders hebben een winkel...Daardoor , lijkt me echt tof
__________________
Today I'm handing out lollipops and ass-whoopins and right now, I'm all out of lollipops!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 11:35
CoolJessy
CoolJessy is offline
Hoihoi, het ligt er natuurlijk wel aan waar je heen wilt en wat voor werk je wilt doen. Zelf werk ik op een camping in Belgie (en daar ga ik dit jaar weer heen) ik heb daar gewoon gesolliciteerd, maar ik kwam wel al vaak op die camping.

Je kan bijvoorbeeld eerst opzoek gaan naar een plaats waar je wilt werken, dan wat voor soort werk en als je daar info over hebt en iets wilt gewoon solliciteren!

Bij mij op de camping is het wel handig dat we een maaltijd per dag " krijgen" en 's nachts daar in (smerige ) tenten kunnen slapen, dat soort dingen moet je natuurlijk ook wel even rekening mee houden.

Succes!
__________________
Tja...ik kan er ook niks aan doen!
Met citaat reageren
Oud 15-01-2004, 22:08
Verwijderd
Dat ligt er aan waar je heen gaat? Binnen de Europese Unie mag je OVERAL werken zonder enige vorm van visum!?
Ik zelf ben 8 maanden naar Australië geweest, en hier had ik wel een werkvisum voor nodig die rond de fl 200,- koste. Ligt er dus helemaal aan wat, waar en hoe?!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 10:05
Amidala
Avatar van Amidala
Amidala is offline
Citaat:
Goes15 schreef op 15-01-2004 @ 23:08:
Dat ligt er aan waar je heen gaat? Binnen de Europese Unie mag je OVERAL werken zonder enige vorm van visum!?
Ik zelf ben 8 maanden naar Australië geweest, en hier had ik wel een werkvisum voor nodig die rond de fl 200,- koste. Ligt er dus helemaal aan wat, waar en hoe?!
M'n vraag was niet of ik in het buitenland mag werken, maar hoe ik daar een leuk baantje kan vinden.

Niemand goeie tips???
Met citaat reageren
Oud 16-01-2004, 10:30
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Amidala schreef op 16-01-2004 @ 11:05:
Niemand goeie tips???
Bij organisaties als Canvas, VacanSoleil, Eurocamp en dergelijke zoeken ze ook altijd wel 'couriers'. Je moet dan tenten en caravans schoonmaken en nieuwe gasten verwelkomen en vragen beantwoorden, dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2004, 23:06
Verwijderd
Citaat:
Amidala schreef op 16-01-2004 @ 11:05:
M'n vraag was niet of ik in het buitenland mag werken, maar hoe ik daar een leuk baantje kan vinden.

Niemand goeie tips???
Damn wat moet je hier mee zeg??? Je bent ook zoooooooooo onmundig vaag mevr... trouwens?! Ik ken jou nog van vroegâh

Welk land wil je? Ik weet bijv. dan in de UK een blad is dat heet de TNT gids (in australië ook). Daar staan heel vaak leuke baantjes in. Wat je ook kan doen is bij een internationaal uitzendbureau in laten schrijven zoals een ManPower die zitten over de hele wereld. Probeer dat eens? Baantjes vind je meestal ter plekke...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 10:16
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik ga binnenkort verhuizen naar Spanje en dan moet ik ook een baantje zoeken, dat is dan geen vakantiebaantje, maar een baantje om wat geld te verdienen. Je kunt aan een baantje komen door zelf te solliciteren in dat land (als je bijvoorbeeld op vakantie bent daar) Het is ook mogelijk om het te zoeken als je nog in Nederland bent, maar daar heb ik geen verstand van...
Met citaat reageren
Oud 19-01-2004, 16:18
Kuzco
Avatar van Kuzco
Kuzco is offline
Gerichte open sollicitaties sturen met goede motivatie.
Eigen initatief kunnen werkgevers vaak erg waarderen, namelijk. Mogelijkheden genoeg, alleen je moet er ff zelf achteraan.
__________________
"I'm not listening!"
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 14:12
Amidala
Avatar van Amidala
Amidala is offline
Kheb nu gesolliciteerd voor een stuk of 3 campingmedewerkersbaantjes (vacansoleil, keycamp, etc), maar het valt me verder heel erg tegen om dingen te vinden. Ik had verwacht dat er een veel groter aanbod zou zijn, en dat het op internet sowieso duidelijker aangeboden zou zijn.

Open sollicitaties zijn inderdaad ook een goed idee, misschien dat ook nog maar gaan doen
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 12:43
Ninnoc
Ninnoc is offline
wat ik me dus afvraag is of je nou ook echt wat verdient, als je via zo'n organisatie gaat verdien je volgens mij nix en mag je blij zijn als je quite draait. Wie heeft er tips voor mij die ook in t buitenland wil gaan werken, maar er financieel niet echt op wil achteruit gaan tov werk in NL.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 23-01-2004, 20:56
Yolcu
Yolcu is offline
Kijk eens op www.recrajob.nl ..
__________________
Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 19:34
Verwijderd
Citaat:
Amidala schreef op 21-01-2004 @ 15:12:
Kheb nu gesolliciteerd voor een stuk of 3 campingmedewerkersbaantjes (vacansoleil, keycamp, etc), maar het valt me verder heel erg tegen om dingen te vinden. Ik had verwacht dat er een veel groter aanbod zou zijn, en dat het op internet sowieso duidelijker aangeboden zou zijn.

Open sollicitaties zijn inderdaad ook een goed idee, misschien dat ook nog maar gaan doen
Ik zit er ook over te denken bij vacansoleil te solliciteren. Hoe ver ben jij inmiddels?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 19:46
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
*FoX* schreef op 09-03-2004 @ 20:34:
Ik zit er ook over te denken bij vacansoleil te solliciteren. Hoe ver ben jij inmiddels?
ik vermoed niet dat Amidala dit nog leest, daarom zal ik ff antwooden. Ze heeft wel gesolliciteerd bij Vacansoleil maar is niet aangenomen, vnl omdat ze geen ervaring had en omdat ze, zoals vacansoleil zei niet de persoon was naar wie ze op zoek waren
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2004, 23:05
Verwijderd
Citaat:
martijn1985 schreef op 09-03-2004 @ 20:46:
ik vermoed niet dat Amidala dit nog leest, daarom zal ik ff antwooden. Ze heeft wel gesolliciteerd bij Vacansoleil maar is niet aangenomen, vnl omdat ze geen ervaring had en omdat ze, zoals vacansoleil zei niet de persoon was naar wie ze op zoek waren
hmm, ok. dat is wel jammer voor haar dan, ik zat al te denken om een pm te sturen.. Ik moet nog even kijken of ik het wil doen, maar toch bedankt!
Met citaat reageren
Oud 10-03-2004, 21:39
Amidala
Avatar van Amidala
Amidala is offline
Citaat:
*FoX* schreef op 10-03-2004 @ 00:05:
hmm, ok. dat is wel jammer voor haar dan, ik zat al te denken om een pm te sturen.. Ik moet nog even kijken of ik het wil doen, maar toch bedankt!
dat er mensen geinteresseerd zijn in mijn beslommeringen...

Maar inderdaad, ik ben tot de sollicitatieronde bij vacansoleil gekomen (het echte gesprek). Maar dat is dus niet iets geworden. Hoogstwaarschijnlijk speelt vooral mijn gebrek aan talenkennis daarin een grote rol.

Ondertussen heb ik bij meer dingen gesolliciteerd, en ben nu aangenomen bij Happytent. () Happytent is heel goed met Vacansoleil te vergelijken, maar het is gewoon iets kleiner. Dus komende vakantie ga ik 7 weken op een camping in Frankrijk staan .

Succes met je sollicitatie!
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 15:13
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Ik werk in de zomer als buitensportinstructeur op een camping in Zuid-Frankrijk. Maar bij zoiets kom je niet terecht zonder opleiding of ervaring.
__________________
Als, als, als, wat een kutwoord. ALS ik een kutje had zat ik ook wel op paardrijden, maar ik heb verdomme geen kutje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht vakantiewerk
Lieeen.
0 09-12-2010 16:16
Studeren Stage buitenland
Vincentvdb
3 28-04-2010 20:52
Werk, Geld & Recht vakantiewerk buitenland(16 jaar)?
pieter16
3 01-03-2010 16:25
Werk, Geld & Recht Vakantiewerk in het buitenland
Verwijderd
15 17-09-2003 14:09
Werk, Geld & Recht Vakantiewerk in het buitenland
Verwijderd
2 17-09-2003 10:10
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen vakantiewerk in de buitenland
mucize
1 11-04-2003 13:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.