Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2009, 12:00
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Google heeft geloof ik gisteren de eerste invites voor google wave verzonden! Superkoel natuurlijk, google wave is een geniaal concept. Als je google wave nog niet kent:



Praat hier over je bevindingen met google wave.

Zelf heb ik nog geen google wave dus als iemand invites heeft houd ik mij ten ZEERSTE aanbevolen
(wave heeft net als destijds met gmail een systeem dat je je alleen aan kunt melden als je een invite krijgt. Als je je aangemeld hebt krijg je zelf ook weer een paar invites om te versturen)
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2009, 15:21
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Je vraagt hier invites aan voor google wave.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 17:00
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Citaat:
Je vraagt hier invites aan voor google wave.
Zo'n formulier had ik toen met Gmail ook ingevuld bij de lancering, en een paar dagen later had ik via-via al een invite. Nooit meer wat van dat ingevulde formulier gehoord...

(Maar toch had ik dit formulier gisteren al ingevuld, je weet maar nooit. )
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 18:24
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Ik heb mij nog nooit echt verdiept in google wave, maar als ik dit filmpje zo bekijk zie ik een combinatie van een forum, google talk en google docs. Hoewel ik google docs nogal traag (maar wel goed) vind werken, kijk ik naar uit naar de snelheid en de realtime vertaler van google wave.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 21:34
Verwijderd
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Vooral wat mijn school er mee gaat doen, daar ze veel met google mail/docs werken. Want daar is dit echt ideaal voor.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2009, 23:31
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Ik ben jaloers op de brugpiepers van volgend jaar, want ik zie nu al ideale megelijkheden met Wave voor op de middelbare school (op het gebied van 'studieontwijkend gedrag')
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 19:21
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Ik ben er ook wel benieuwd naar. Vooral wat mijn school er mee gaat doen, daar ze veel met google mail/docs werken. Want daar is dit echt ideaal voor.
op welke school zit jij! my goodness, op mijn school hadden ze tot voor kort nog steeds office 2003, hebben ze de meest irritante e-mail ding ter wereld, alleen internet explorer en dan waarsch. ook nog een oude versie.

Wat ik jammer vind is dat het nog zo lang zal gaan duren voor de mensen om mij heen google wave gaan gebruiken. Iedereen zit nu nog steeds te kloten met hotmail. Ik ga gewoon proberen ervoor te zorgen dat wanneer ik in een groepje een opdracht moet maken iedereen uit mijn groepje een wave aanmaakt om zo te werken. Totdat uiteindelijk mijn hele klas wave heeft. Oooh, nee, ik ga gewoon als leraar zorgen dat al die kindjes in mijn klas met wave moeten werken ja! Goed idee barabas. Als ze nou opschieten met het helemaal open stellen van google wave, want in het volgende semester moet ik de kindjes een internetopdracht laten doen.

Wat ook relaxt zou zijn is wanneer google wave bijvoorbeeld het portfolio systeem zou kunnen vervangen. Ik weet niet of andere hogescholen/universiteiten ook zo'n stukje site hebben waar je al je opdrachten voor het portfolio op moet zetten, maar zo'n site is altijd drama. Traag, en onoverzichtelijk en je moet die dingen dan steeds downloaden en weer uploaden en blablah, google wave zou dan wel ideaal zijn.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 19:22
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Je vraagt hier invites aan voor google wave.
had ik al gedaan, maar er zijn miljoenen mensen die dat doen. (voor de lancering waren er al miljoen aanmeldingen)
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 19:55
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Google Wave ziet er inderdaad wel geweldig uit, maar ik vrees dat het nog wel weken gaat duren voor er min of meer vrij gemakkelijk aan invites gekomen kan worden.

Maar als je nu al op een vrij goede manier wilt samenwerken met anderen zou ik Dropbox aanraden; of je kan nauturlijk ook gewoon alleen werken op je bestanden met Dropbox.

En als je wat extra storage wilt: https://www.getdropbox.com/referrals/NTQ1MjAwNTk
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 02-10-2009, 20:05
Verwijderd
Citaat:
op welke school zit jij! my goodness, op mijn school hadden ze tot voor kort nog steeds office 2003, hebben ze de meest irritante e-mail ding ter wereld, alleen internet explorer en dan waarsch. ook nog een oude versie.

Wat ik jammer vind is dat het nog zo lang zal gaan duren voor de mensen om mij heen google wave gaan gebruiken. Iedereen zit nu nog steeds te kloten met hotmail. Ik ga gewoon proberen ervoor te zorgen dat wanneer ik in een groepje een opdracht moet maken iedereen uit mijn groepje een wave aanmaakt om zo te werken. Totdat uiteindelijk mijn hele klas wave heeft. Oooh, nee, ik ga gewoon als leraar zorgen dat al die kindjes in mijn klas met wave moeten werken ja! Goed idee barabas. Als ze nou opschieten met het helemaal open stellen van google wave, want in het volgende semester moet ik de kindjes een internetopdracht laten doen.

Wat ook relaxt zou zijn is wanneer google wave bijvoorbeeld het portfolio systeem zou kunnen vervangen. Ik weet niet of andere hogescholen/universiteiten ook zo'n stukje site hebben waar je al je opdrachten voor het portfolio op moet zetten, maar zo'n site is altijd drama. Traag, en onoverzichtelijk en je moet die dingen dan steeds downloaden en weer uploaden en blablah, google wave zou dan wel ideaal zijn.
Ja, ik heb ook veel slechts gezien op het gebied van ict op middelbare scholen, maar bij ons gaat het goed. eldecollege is het btw.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2009, 04:12
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Iemand heeft mij een uitnodiging gestuurd, maar ik wacht er nu al 30+ uur op...
Ze zijn de boel (toename van het aantal users) dus mooi aan het controleren bij Google
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 11:24
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Citaat:
Maar als je nu al op een vrij goede manier wilt samenwerken met anderen zou ik Dropbox aanraden; of je kan nauturlijk ook gewoon alleen werken op je bestanden met Dropbox.
Of je gebruikt de online storage (locatie om bestanden te bewaren) dat je bij google krijgt.
Maar bij dropbox en google zit belangrijk nadeel aan vast: je laat je bestanden door iemand anders bewaren.

Wat handig zou zijn als je een ftp-server, waar je je bestanden bewaard, installeert en deze aan google wave of aan docs kan koppelen.
__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2009, 12:47
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Of je gebruikt de online storage (locatie om bestanden te bewaren) dat je bij google krijgt.
Maar bij dropbox en google zit belangrijk nadeel aan vast: je laat je bestanden door iemand anders bewaren.

Wat handig zou zijn als je een ftp-server, waar je je bestanden bewaard, installeert en deze aan google wave of aan docs kan koppelen.
Bedoel je met de online storage hetgene je van Google Docs kan gebruiken, nu, dat is wel handig, maar niet als het gaat om veel bestanden of niet-Office-bestanden. Maar goed, dat is hier eigenlijk offtopic.

Je bestanden door iemand anders laten bewaren noem ik eigenlijk geen nadeel, of toch bij Dropbox niet: je hebt steeds zelf een kopie staan op je eigen computers en op die van je medewerkers; het online-gedeelte dient enkel voor synchronisatie, versiebeheer (en dus ook backup). Voor top-secret bestanden niet geweldig, maar voor wat jan met de pet nodig heeft; is het meer van veilig genoeg. Bij Google eigenlijk gelijkaardig als je Google Gears gebruikt (maar Google heeft meer controle, omdat je toch steeds via de site moet werken). Het nadeel dat je volgens mij bedoelt, is of je die derde partij wel kan vertrouwen; maar dat is iets dat je geheel zelf moet uitmaken.

Het is natuurlijk leuk (en heel wat werk) alles zelf te doen, maar laat ons eerlijk zijn: de meeste mensen bezitten de kennis niet om een fileserver en alles wat erbij komt kijken (ik denk maar aan backups, redundantie, bereikbaarheid, installatie van de hardware en software (o.a. besturingssysteem, file server, beveiligingssoftware en certificaten daarvoor, versiecontrole, backup-schema's, ...), enz.) op te zetten en van die kant-en-klare oplossingen zijn wel door iedereen bruikbaar en goedkoper voor thuisgebruik. Je krijgt dezelfde basisservice als wat je zelf kan ineensteken, op veel kortere tijd en met lagere instapkosten/kortere leercurve. De meeste services werken met HTTPS of andere geëncrypteerde protocols, als je zelf naïef een FTP-servertje opzet (zonder iets van SSL dus), passeren al je gegevens (en wachtwoord!) zonder enige vorm van encryptie over het internet.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 17:57
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Het krijgen van een invite:

"Recent invitees do not get to invite others. We will grow from sign-ups and the invite queue. Active users might get invite wave later "

Ik heb nu Google Wave, maar omdat ik niemand kan uitnodigen heb ik ook niemand om mee te waven. pauperzooi.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Ik ben jaloers op de brugpiepers van volgend jaar, want ik zie nu al ideale megelijkheden met Wave voor op de middelbare school (op het gebied van 'studieontwijkend gedrag')
Haha zo fijn om al je vertrouwelijke documenten, wachtwoorden en meer over gaat dragen aan een bedrijf wat er om bekend staat het niet zo nauwkeurig met privacy te nemen, en dat in je fucking bedrijfsomgeving
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 22:53
Bender
Avatar van Bender
Bender is offline
Citaat:
Haha zo fijn om al je vertrouwelijke documenten, wachtwoorden en meer over gaat dragen aan een bedrijf wat er om bekend staat het niet zo nauwkeurig met privacy te nemen, en dat in je fucking bedrijfsomgeving
De gemiddelde hoster is echt niet meer veilig, in veel gevallen zelfs zeker niet veiliger.
__________________
Status upgrade: 29-10-2010, 01-11-2010, 05-03-2011. Place your beds!
Bite my shiny metal ass
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 06:20
Verwijderd
Citaat:
De gemiddelde hoster is echt niet meer veilig, in veel gevallen zelfs zeker niet veiliger.
Gemiddelde hoster, klopt.

Maar je koopt voor 4000,- je eigen SBS en via point-en-click kan zelfs een baby de boel instellen. Inclusief email. Maar een middelbare school hoort het sowieso in-house te doen. Wij kunnen nu namelijk ook garanderen dat interne email aankomt. Dat kan dan niet meer.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 08:35
Bender
Avatar van Bender
Bender is offline
Citaat:
Gemiddelde hoster, klopt.

Maar je koopt voor 4000,- je eigen SBS en via point-en-click kan zelfs een baby de boel instellen. Inclusief email. Maar een middelbare school hoort het sowieso in-house te doen. Wij kunnen nu namelijk ook garanderen dat interne email aankomt. Dat kan dan niet meer.
Maar dan moet je maar wel een systeembeheerder hebennen om de boel te beheren, je gaat die niet ananemenen voor 1 server.
__________________
Status upgrade: 29-10-2010, 01-11-2010, 05-03-2011. Place your beds!
Bite my shiny metal ass
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-10-2009, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Maar dan moet je maar wel een systeembeheerder hebennen om de boel te beheren, je gaat die niet ananemenen voor 1 server.
Op een middelbare school is er vanaf 500+ leerlingen ruimte voor een fulltime systeembeheerder. Daaronder kan een TOA het doen of een informaticadocent bijvoorbeeld.

Maar dan nog hoor je het in eigen handen te houden. Het gaat om vertrouwelijke documenten. Er zijn trouwens ook wel scholen die het uitbesteden aan KPN of Schutte of zo'n edubedrijf. Dat zijn ook wel tenten die te vertrouwen zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 23:31
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
maat wat moet google met je engels boekverslag?
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 06:24
Verwijderd
Citaat:
maat wat moet google met je engels boekverslag?
Dus jij ontvangt verder geen mail? Toetsresultaten? Geen enkele leerling zit in de medezeggenschapsraad waar vertrouwelijke stukken naar gemaild wordt?
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 00:43
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
wat moet google met mijn toetsresultaten? Ze kunnen hoogstens wat statistiekjes maken van prestaties van leerlingen ofzo, maar dat is takkeveel werk als ze ieders mail moeten doorzoeken en dan alles over moeten typen. Meneer google heeft echt niks aan informatie over mij. Als ik nou een seriemoordenaar was misschien wel, maar er zitten weinig seriemoordenaars op de gemiddelde middelbare school.
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 07:32
Verwijderd
Citaat:
wat moet google met mijn toetsresultaten? Ze kunnen hoogstens wat statistiekjes maken van prestaties van leerlingen ofzo, maar dat is takkeveel werk als ze ieders mail moeten doorzoeken en dan alles over moeten typen. Meneer google heeft echt niks aan informatie over mij. Als ik nou een seriemoordenaar was misschien wel, maar er zitten weinig seriemoordenaars op de gemiddelde middelbare school.
Denk je serieus waar dat dat niet te automatiseren valt?

Als je bij google werkt in een functie waarbij je na moet denken krijg je op maandag een email. Die ziet er ongeveer zo uit;

Beste Hernuel Fan,

Vorige week zei je dat je bezig wilde met <a> en <b>. Bij <b> wilde je er voor zorgen dat <b1> in orde was, <b2> controlen bij een collega en een begin maken met <b5>.

Over <a1> wilde je overleggen met collega <x>.

Hoe ver ben je hier mee en wat zijn je doelstellingen voor deze week?

Groetjes,

Het volledig geautomatiseerde googledoelensysteem*

*Bij gebrek aan de officiële term.

Het systeem analyseert de mailtjes, verwerkt deze en rapporteert dat na automatische verwerking aan je management. En ja hier kan ik een bron bij produceren mocht dat gewenst zijn.

Het gaat mij er gewoon om dat Google niets te maken heeft met die informatie. En denk je dat het echt alleen om studieresultaten gaat? Het gaat om álle informatie.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 14:14
Hernuel Fan
Avatar van Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
Denk je serieus waar dat dat niet te automatiseren valt?
oh ja, das wel een beetje dom ja.

Citaat:
Als je bij google werkt in een functie waarbij je na moet denken krijg je op maandag een email. Die ziet er ongeveer zo uit;

Beste Hernuel Fan,

Vorige week zei je dat je bezig wilde met <a> en <b>. Bij <b> wilde je er voor zorgen dat <b1> in orde was, <b2> controlen bij een collega en een begin maken met <b5>.

Over <a1> wilde je overleggen met collega <x>.

Hoe ver ben je hier mee en wat zijn je doelstellingen voor deze week?

Groetjes,

Het volledig geautomatiseerde googledoelensysteem*

*Bij gebrek aan de officiële term.

Het systeem analyseert de mailtjes, verwerkt deze en rapporteert dat na automatische verwerking aan je management. En ja hier kan ik een bron bij produceren mocht dat gewenst zijn.

Het gaat mij er gewoon om dat Google niets te maken heeft met die informatie. En denk je dat het echt alleen om studieresultaten gaat? Het gaat om álle informatie.
Wat een idioot futuristisch systeem! Nja niet dus, maar my goodness, het klinkt wel heel koel.

Maar wat móeten ze met die info? Kijk, dat ik er bang voor zou zijn zou ik nog kunnen begrijpen want ik zit in een christelijk wereldje waar mensen het wel eens hebben over de anti-christ enzo, maar wat moet een bedrijf nou met die gegevens?
__________________
Tomatensoep! Daar houdt moeder zo van. Floddertje deed de soep in de pan. 't Is een beetje klonterig, zei ze. Ik neem even de mixer.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 16:24
Verwijderd
Wat ze er mee moeten? Nou hun publieke excuus is gericht adverteren en zo winst maken. De slogan van Google is "Don't be evil" en nou ben ik allesbehalve een conspiracy nutcase maar ik vertrouw Google echt helemaal nergens mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-10-2009, 16:49
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Deadlock, hoewel ik niet helemaal oneens ben: één partij die alle of veel van je informatie bezit, is een potentieel gevaar. Denk maar een jaar of 10 terug dat Microsoft graag hetzelfde had gedaan (o.a. MSN/.Net Passport) en promt stond de IT-wereld op de achterste poten. In ieder geval zeg je niet wat ze ermee aan moeten vangen, wat wel de vraag was.

Nu ben ik zelf wel fervent gebruiker van Google-diensten (Android phone, GMail, Google Calender, Google Docs enzovoorts). Maar het verschil voor mij tegenover MS is, dat Google in hun diensten meer aansluiten bij wat ik zelf verwacht van wat ze doen.

Zolang de partij die je gegevens heeft, vasthoudt aan de regels omtrent privacy, is het allemaal geen probleem. Natuurlijk, is zo zeer maar de vraag of dat zo is. En daarmee wil ik niet de vinger wijzen naar Google of Microsoft (die je blijkbaar wel vertrouwt, vermits je een blog op live.com hebt), maar gewoon naar het gebrek in transparantie, globale uniformiteit en controle op het hele gebeuren.

Het systeem met die mails dat je beschrijft, is iets dat me wel handig lijkt; en iets waar ik ook zelf al over gedacht heb om iets gelijkaardigs te maken voor mezelf dan: mijn dagtaken analyseren, daaruit afleiden wanneer ik de beste trein naar huis kan nemen en direct opzoeken of die vertraging hebben (en zo ja, of ik niet beter een andere trein neem). Heel erg gemakzuchtig allemaal, maar in een automatisch en globaler systeem natuurlijk ook weer iets dat voor velen te veel op 1984 zou lijken (terwijl mijn idee, dat niet als doel heeft: het is gewoon een handigheidje voor mezelf). En voor mij valt alles van Google ook daaronder: handigheidjes die mijn leven makkelijker maken.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)

Laatst gewijzigd op 14-10-2009 om 16:54.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 17:20
freyk
Avatar van freyk
freyk is offline
Op youtube staan nog een aantal interessante filmpjes over deze kwestie.


__________________
"Typefouten zijn gratis" | "Daar is vast wel een knopje voor" | "Ik weet, want ik zoek" | Powered by Firefox, Chromium, Mac OS X, OpenSuse, and Google.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 23:16
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Mensen die een invite willen: ik heb er nog enkele over. De volgende 5 2 mensen die PM'en, krijgen een invite; al moet je je bij Google Wave nog niet te veel voorstellen, het is echt nog zwaar beta en invites sturen duurt wel even spijtiggenoeg.
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)

Laatst gewijzigd op 03-11-2009 om 22:44. Reden: aantal invites aangepast
Met citaat reageren
Oud 01-11-2009, 11:13
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
wtf, kreeg jij meteen een invite-wave bij je eerste aanmelding? Jij bent toch ook van een latere generatie gebruikers?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 10:13
ILUsion
Avatar van ILUsion
ILUsion is offline
Blijkbaar wel:

Citaat:
Invite others to Google Wave

Google Wave is more fun when you have others to wave with, so please nominate people you would like to add. Keep in mind that this is a preview so it could be a bit rocky at times.

Invitations will not be sent immediately. We have a lot of stamps to lick.

Happy waving!
__________________
vaknar staden långsamt och jag är full igen (Kent - Columbus)
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 16:54
b00mbap
Avatar van b00mbap
b00mbap is offline
Citaat:
Ja, ik heb ook veel slechts gezien op het gebied van ict op middelbare scholen, maar bij ons gaat het goed. eldecollege is het btw.
Dude zit jij in Schijndel op school? Of zit je op een ander Elde-college?
__________________
The Dustbin Cried The Day The Dustman Died.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2009, 19:22
Verwijderd
In schijndel. Zit/zat je daar ook?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 18:18
b00mbap
Avatar van b00mbap
b00mbap is offline
Citaat:
In schijndel. Zit/zat je daar ook?
Nee zelf niet op gezeten, maar ik woon in Sint-Michielsgestel en heb neefjes die op het Elde college zitten.
__________________
The Dustbin Cried The Day The Dustman Died.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:33.