Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2010, 20:19
Verwijderd
Nu het koud begint te worden merk ik dat het op mijn kamer ook koud is.
Geen dubbel glas, een koud dak, koudval, vloer duidelijk niet geisoleerd enz.
Probeer ik de verwarming aan te zetten (onder de ramen dus die zouden de koudval tegen kunnen gaan) doet ie het niet.
Ik ben op dit moment een ijsklontje.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2010, 20:37
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
woon je op kamers?
slaat de ketel wel aan? zoja, heb je de verwarming wel opengedraaid? zo ja, misschien zit er lucht in..
En anders bel je morgen de huisbaas en pak je even een kruik ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 08:50
Verwijderd
Toen ik in mijn appartement ging moest de moederkachel op de hoogste stand en dan was het nog maar 15 graden, intussen staat hij op een lage stand en dan is het al 20 graden, dus hier ga ik

Ga even op zoek naar de CV-ketel of de moederkachel en kijk of de waakvlam wel brandt. Zo niet, dan is er vaak een vonkknop waarmee je die weer aan kan zetten. Als je stadsverwarming hebt, bel dan de gemeente.
Als de waakvlam wel brandt, kan het aan de radiatoren liggen. Hebben andere kamers in huis hetzelfde probleem? Dan moet de verwarming waarschijnlijk ontlucht en/of bijgevuld worden. Onluchten kun je goed zelf doen, ergens moet aan de radiator een buisje omhoog steken met een schroefknop erop, schroef die los en wacht tot er water omhoog komt, doe de knop er dan weer snel op. Bijvullen van de radiator moet onder druk gebeuren, dat kun je op zich wel zelf doen maar het is wel lastig, ik zou het aan de huisbaas/woningbouwvereniging vragen, dat hoort gewoon bij het onderhoud van het huis.
Als jouw radiator de enige in huis is die niet warm is, stroomt het water er misschien niet goed door. Dat kan komen doordat de opendraai-knop niet ver genoeg open gaat doordat hij bv. versleten is, dan kan het helpen als de knop waarmee je de verwarming opendraait vervangen wordt, kun je ook aan de huisbaas vragen.

Om de vloer een beetje te isoleren kun je een kleed erop leggen. Hang voor het raam dikke gordijnen en leg ze in de herfst en winter op de vensterbank, zodat ze wel het raam isoleren maar niet de radiator. Achter de radiator kun je dingen steken met een isolerend laagje aan de achterkant en een reflecterend laagje aan de voorkant, ik weet niet hoe ze heten, te koop bij bouwmarkten. Die zorgen ervoor dat de warmte de kamer in reflecteert in plaats van door de muur naar buiten te trekken. Als je dat te duur vindt kun je ook aluminiumfolie op de muur achter de radiator plakken.
Als het raam tocht, kan een laagje verf helpen. Als dat ook niet helpt, zijn je kozijnen aan vervanging toe en dat is op zich de verantwoordelijkheid van de huisbaas of woningbouwvereniging.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 20:27
Ivo
Ivo is offline
CV bijvullen hoort tot de taken die een huurder zelf moet doen, het hoort bij het zogenaamde klein onderhoud. Tenzij er 1 CV-installatie is voor heel het gebouw, want dan kun je het niet eens zelf.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 15:32
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Als je wil weten of je verwarming moet worden bijgevuld of ontlucht, is een heel handig feitje de meter op je ketel. Dat metertje kan beter niet onder de 1 bar zitten, dan is de ketel niet in staat het huis goed te verwarmen namelijk. Volgens mij (correct me if i'm wrong) moet de CV worden bijgevuld als dat het geval is.
Voor huizen met een verdieping is 1 bar voldoende in principe. Ik heb nu 1,2 bar en mijn huis wordt snel goed warm en alle radiatoren werken. Voor meerdere verdiepingen is meer bar vereist.

Als er sprake is van slechte isolatie, is een huis vaak ook vochtig. Een (erg) vochtig huis kan ook het warm worden van kamers behoorlijk belemmeren.
Ik woonde in een studentenhuis dat hetzelfde was qua isolatie zoals jij het beschrijft. Dat zijn vaak koude huizen. Heel, heel goed luchten!! Misschien niet helemaal naar je zin (of van anderen), maar een huis wordt sneller warm met schone, droge en frisse lucht. Iedere dag even alles tegen elkaar openzetten. Ook zorgen voor ventilatie tijdens wassen, douchen en koken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Als je wil weten of je verwarming moet worden bijgevuld of ontlucht, is een heel handig feitje de meter op je ketel. Dat metertje kan beter niet onder de 1 bar zitten, dan is de ketel niet in staat het huis goed te verwarmen namelijk. Volgens mij (correct me if i'm wrong) moet de CV worden bijgevuld als dat het geval is.
Voor huizen met een verdieping is 1 bar voldoende in principe. Ik heb nu 1,2 bar en mijn huis wordt snel goed warm en alle radiatoren werken. Voor meerdere verdiepingen is meer bar vereist.
De druk van een CV moet inderdaad tussen de 1,5 en 2 bar zijn. Bij 1 bar moet je eigenlijk al bijvullen. Het aantal verdiepingen is verder in een normaal woonhuis niet relevant.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2010, 01:06
RachidO
RachidO is offline
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 17:00
LeenLeen
LeenLeen is offline
Op mijn studentenkamer had ik precies hetzelfde, het was er ontzettend koud in de winter. Er was niet eens verwarming (zolderkamer), dus moest ik met een electrische verwarming alles verwarmen, wat totaal niet werkte. Toen ik bij mijn huisbaas aangaf dat het echt niet langer zo ging, ging hij het dak isoleren met isolatieplaten. Hij had er maar een middag werk aan en het scheelt echt enorm in warmte.

Laatst gewijzigd op 07-12-2010 om 18:36. Reden: reclame verwijderd
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 09:55
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Zo veel mogelijk de gordijnen dichthouden en zo'n lichtsnoer kopen. Staat gezellig en straalt opvallend veel warmte uit
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 14:18
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het is geen ideale oplossing, maar ik kwam erachter dat waxinelichtjes in grotere aantallen veel warmte afgeven. En wat kosten die nou? Nadeel: je kunt ze niet aan laten terwijl je van huis gaat.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-12-2010, 17:43
Ivo
Ivo is offline
Grote hoeveelheden kaarsen en/of waxinelichtjes schijnt niet heel erg gezond te zijn. Iets met restproducten na verbranding die in de lucht komen. Maar warmte geeft het inderdaad wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De Ronde Kamer [Vervolgverhaal]
Eztherz
0 21-03-2006 16:01
Lifestyle Lievelings kleur
*oma*
72 28-05-2005 18:43
Lichaam & Gezondheid 's Avonds heel moeilijk in slaap komen.
knights
36 15-02-2004 14:38
Seksualiteit Hoe verliep jouw laatste vrijpartij?
Negrotiator
145 02-01-2004 16:16
ARTistiek Verhaal, kweet nog geen titel
dribble
2 15-07-2002 13:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.