Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2003, 13:30
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Over de Nederlandse competitie wordt vaak gezegd dat het een ''mickey-mouse'' competitie is. Qua geld dat er in onze competitie rondgaat in vergelijking met de Premier League, Bundesliga en Serie A is dat ook zo. Mijn voorstel: een Belgisch-Nederlandse competitie.

Opzet
De nr's 1 tm 9 van de Ned comp en de nr's 1 tm 9 van Belgische competitie vormen de nieuwe Eredivisie. De nr's 10 tm 18 van beide competities vormen de nieuwe Eerste Divisie. Zo gaat dit ook gebeuren met de huidige eerste divisies, die de 2e en 3e divisie gaan vormen (3e divisie: semi-pro)

Voordelen
-De kijkcijfers verdubbelen, gevolg: clubs in nieuwe Eredivisie vinden aansluiting bij de clubs van de Italiaanse, Engelse en Duitse competities.
-De kwaliteit verbeterd, Nederlandse en Belgische nr's 1tm 9 in één competitie. Komt op neer dat er een stuk of 5-6 echte topclubs zijn, de rest zit op dit moment in de middenmood van de competities, slecht zijn ze dus niet
-Nederlandse en Belgische clubs kunnen (nu vaker) weer meedoen op Europees topniveau..

Graag jullie reactie

Def
__________________
Verander vastbesloten van mening
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2003, 15:46
mobie
mobie is offline
Michel Verschueren en denk Harry Van Raaj spreken daar misschien al 10 jaar over en we zijn nog geen stap dichterbij gekomen. Het lijkt me uiteindelijk wel de enige oplossing. In België verdwijnen dit jaar weer door financiële problemen Mechelen en Lommel uit de eerste klasse. Charleroi is ook nog niet zeker. In Nederland begint de schuldenberg ook buitengewone proporties aan te nemen. Ik zou dit een goed initiatief vinden, maar voor veel kleinere clubs zou dit wel eens het einde van hun bestaan kunne beteken denk ik.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:52
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Lijkt me helemaal niks
Ik kijk liever naar Ajax - Vitesse dan naar Ajax - Club Brugge om maar eens wat te noemen
En ik denk dat de NL bestuurders er nooit mee akkoord zouden gaan dat het 9-9 wordt
Nederland staat namelijk aanzienlijk hoger op de Uefaranglijst, zal dan eerder iets van 12-6 worden.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:44
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
mobie schreef op 25-04-2003 @ 16:46:
Michel Verschueren en denk Harry Van Raaj spreken daar misschien al 10 jaar over en we zijn nog geen stap dichterbij gekomen. Het lijkt me uiteindelijk wel de enige oplossing. In België verdwijnen dit jaar weer door financiële problemen Mechelen en Lommel uit de eerste klasse. Charleroi is ook nog niet zeker. In Nederland begint de schuldenberg ook buitengewone proporties aan te nemen. Ik zou dit een goed initiatief vinden, maar voor veel kleinere clubs zou dit wel eens het einde van hun bestaan kunne beteken denk ik.
Was meer de Euroleague, ook Portugese en Duitse clubs zouden daar aan deelnemen.
__________________
Verander vastbesloten van mening
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:46
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
Mitros schreef op 25-04-2003 @ 16:52:
Lijkt me helemaal niks
Ik kijk liever naar Ajax - Vitesse dan naar Ajax - Club Brugge om maar eens wat te noemen
En ik denk dat de NL bestuurders er nooit mee akkoord zouden gaan dat het 9-9 wordt
Nederland staat namelijk aanzienlijk hoger op de Uefaranglijst, zal dan eerder iets van 12-6 worden.
Ajax-Vitesse??Dat zie je volgend jaar al niet meer hoor
__________________
Verander vastbesloten van mening
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:51
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Ik ben voor een Europese competitie met 20-25 divisies. Heerlijk, degradatie en promotie. Opklimmen, afzakken. Zalig!
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 19:52
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Defenderzzz schreef op 25-04-2003 @ 20:46:
Ajax-Vitesse??Dat zie je volgend jaar al niet meer hoor
Hoezo, stopt ajax er aan het eind van het seizoen mee dan?
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 20:00
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 25-04-2003 @ 20:52:
Hoezo, stopt ajax er aan het eind van het seizoen mee dan?
wahahaha..als t ff tegenzit voor jou stopt dat spul uit Arnhem ermee..
__________________
Verander vastbesloten van mening
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 20:02
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Defenderzzz schreef op 25-04-2003 @ 21:00:
wahahaha..als t ff tegenzit voor jou stopt dat spul uit Arnhem ermee..
goh, je meent het
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 20:27
Verwijderd
Het lijkt me wel leuk idd, je ziet dan ook in de gouden gids divisie (eerste divisie/tweede klasse/tweede divisie, hoe het ook gaat heten?) het degradatievoetbal.

Er zullen zeker problemen komen, zoals al eerder genoemd werd de verdeling van belgische/nederlandse clubs. Maar na 5 jaar is dit probleem al weer 'verholpen' door het promoveren/degraderen van de clubs. Financieel is dit vooral aantrekkelijker en we zullen dus ook weer vechten voor 3 cl plaatsen (neem ik dan aan).

Maar ik vraag me ook af of de UEFA dat wel zo'n leuk plan vindt.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 12:03
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
ik denk ook wel dat er teveel hindernissen zijn mij lijkt het wel leuk maar dan geen 9 nl clubs en 9 belgische clubs zoals van Bommel al zei boerenkoolvoetbal de stadions zijn daar leeg 5 duizend toeschouwers bij middenmoters ouderwetse stadions (bouwputten) nee alleen lokeren, club brugge, racing genk en anderlecht kunnen wat toevoegen
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 12:08
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Defenderzzz schreef op 25-04-2003 @ 20:46:
Ajax-Vitesse??Dat zie je volgend jaar al niet meer hoor
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 12:32
Bram
Bram is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 26-04-2003 @ 13:03:
ik denk ook wel dat er teveel hindernissen zijn mij lijkt het wel leuk maar dan geen 9 nl clubs en 9 belgische clubs zoals van Bommel al zei boerenkoolvoetbal de stadions zijn daar leeg 5 duizend toeschouwers bij middenmoters ouderwetse stadions (bouwputten) nee alleen lokeren, club brugge, racing genk en anderlecht kunnen wat toevoegen
dit commentaar bewijst dat je gewoon uit je bek kletst. Als er 1 ploeg niks extra zal kunnen bij voegen zal het wel Lokeren zijn. Bijna de laagste gemiddelde toeschouwers en dat terwijl ze 3e staan. En ben je Standard vergeten misschien?? Een stadion van om en bij de 30 000 man, bijna altijd veel volk, nog altijd een klinkende naam ondanks weinig sportief succes. Als je er niks van af weet zwijg je beter.
En waarom zei die arrogante Van Bommel boerenkoolvoetbal? Omdat ie met psv kansloos uit de CL werd geknikkerd door Anderlecht daarom!!
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 13:05
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
uit m'n bek kletsen en dat zegt iemand met 1 hersencel meer dan een schilpad............
lokeren echt wel he standard ook dan maar en een paar anderen maar voor de rest is de belgische competitie nog geen mickey mouse naam waardig leer maar eens voetballen van de Nederlanders B-voetballandje!
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 13:21
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik denk dat men dan eerst zal moeten beginnen met de verschillen tussen het Belgische en het Nederlandse voetbal weg te werken, voordat ze zouden samen werken.

Wat hierboven wordt voorgesteld is eigenlijk gewoon het Nederlandse systeem over genomen, alleen dan met de "betere" Belgische clubs er bij getrokken. En dat vind ik geen goed systeem.

de "*" zijn mijn reactie's hieronder.
Citaat:
Voordelen
-De kijkcijfers verdubbelen, gevolg: clubs in nieuwe Eredivisie vinden aansluiting bij de clubs van de Italiaanse, Engelse en Duitse competities.
*Onzin. Omdat kijkcijfers verdubbelen, zouden de clubs aansluiting vinden met andere competitie's. Daarbij weet ik het zo nog niet of er meer mensen zouden kijken, kan zeker niet bewezen worden.
-De kwaliteit verbeterd, Nederlandse en Belgische nr's 1tm 9 in één competitie. Komt op neer dat er een stuk of 5-6 echte topclubs zijn, de rest zit op dit moment in de middenmood van de competities, slecht zijn ze dus niet
*Hoeveel topclubs zijn er in Engeland, Duitsland, Spanje, Italie,... ??? Zeker niet veel meer dan in Nederland. Daarbij als je de 2 landen samenvoegd, dan is dat ook zo voor Europees voetbal, maw nog minder kans dat er meerdere ploeg uit de BENELUX (laten we er dan Luxenburg er ook bij betrekken) in de 2de ronde van de CL zitten.
-Nederlandse en Belgische clubs kunnen (nu vaker) weer meedoen op Europees topniveau..
*Hoezo Ajax dit jaar, Feyenoord vorig jaar. Wat wil je nog meer? Italie was ongeveer dood, dit jaar staan ze dik in de halve finale van de CL. Wacht gewoon maar tot dat de Europese regeling van kracht gaat ivm de financiele gezondheid van de clubs, dat nu al van toepassing is in NL en in BE.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 15:53
Bram
Bram is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 26-04-2003 @ 14:05:
uit m'n bek kletsen en dat zegt iemand met 1 hersencel meer dan een schilpad............
lokeren echt wel he standard ook dan maar en een paar anderen maar voor de rest is de belgische competitie nog geen mickey mouse naam waardig leer maar eens voetballen van de Nederlanders B-voetballandje!
aan je reactie te zien lijkt het me duidelijk wie maar 1 hersencel heeft .......
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2003, 16:19
City2000
Avatar van City2000
City2000 is offline
Ik ben zeker voor een gemengde competitie..
maar je moet het niet te veel gaan mengen denk ik..
bedoel meng alleen de eredivisie niet ook nog eens de competitie die 1 niveau lager is.. want dan kan j krijgen dat je na een paar jaar alsnog bijna alleen maar nederlandse of belgische teams krijgt..

nee alleen de eredivisie!
en ik ben er zekers voor eindelijk het niveau in nederland een beetjuh opkrikken..
maar of het ooit ook zal gebeuren.. tjah joost mag het weten.

CIAO
__________________
Hou van mijn Loontjuh
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 10:09
The Senna Fan
Avatar van The Senna Fan
The Senna Fan is offline
Ik vind zo'n gemengde competitie leuk hoor, allemaal heel goed bedacht. Maar ik denk niet dat het gaat werken. Kijk in de eerste plaats hier al eens, wat een rivaliteit. Dat gaat ook doorwerken op hoog niveau en zal je zien dat iedereen elkaar gaat tegen werken.
En ik vind trouwens de nederlandse en belgische competitie niet echt gelijkwaardig genoeg om met 9-9 een nieuwe competitie te beginnen.

En mocht het wel het geval zijn, wat nou als de 2 laatste plaatsen degraderen en dat zijn 2 belgische ploegen. En de eerste 2 van de 1ste divisie zijn nederlandse clubs.. Dan heb je dus 11-7 en gaat heel belgie klagen dat het nu niet meer eerlijk is etc etc etc.

Zoveel problemen gaat het opleveren.
__________________
Jusqu'ici tout va bien... jusqu'ici tout vas bien... Mais le plus important, c'est pas la chute... C'est l'atérissage. --- La Haine
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-04-2003, 10:31
d@nny
Avatar van d@nny
d@nny is offline
ja das waar, anders enkel eredevisie gemengd, en de 2de klasse(1ste divisie) houden in eigen land zodat van beide landen maar 1 ploeg overgaat. Dan blijf je aan je 9-9.
In ieder geval ik ben niet zo voor een gemengde competitie.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 11:04
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Citaat:
City2000 schreef op 26-04-2003 @ 17:19:
Ik ben zeker voor een gemengde competitie..
maar je moet het niet te veel gaan mengen denk ik..
bedoel meng alleen de eredivisie niet ook nog eens de competitie die 1 niveau lager is.. want dan kan j krijgen dat je na een paar jaar alsnog bijna alleen maar nederlandse of belgische teams krijgt..

nee alleen de eredivisie!
en ik ben er zekers voor eindelijk het niveau in nederland een beetjuh opkrikken..
maar of het ooit ook zal gebeuren.. tjah joost mag het weten.

en waar moeten de gouden gids divisie clubs dan voor spelen? die clubs hebben ook supporters en spelers
__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 11:45
Verwijderd
Ben er wel voor. Liever dan zo'n klote EuroLeague / Atlantic League waar je tegen clubs aan de andere kant van Europa speelt en met clubs uit 6 verschillende competities.

Voordeel van een Nederalndse-Belgische competitie is vooral: meer inkomsten per club. Zeker in de hoogste 2 divisies. Clubs daaronder zullen er misschien wel wat achteruit opgaan. Omdat ze lager komen te spelen dan wat ze nu doen, omdat 2 landen 1 worden. Dus dat is nog wel een probleem.
Door die meer inkomsten zullen de clubs iets beter worden. Maar aansluiting bij Italië of Engeland zal echt nooit mogelijk zijn hoor. Zoveel kan er echt niet mee worden verdiend.

Ook worden de stadions wat beter. Dan zul je in ieder geval niet vaak meer spelen tegen clubs met een 'stadion' van 3000 mensen zoals nu bijvoorbeeld bij Excelsior.

Verdeling zou ik 11/7 doen. Klopt ook ongeveer met het aantal inwoners per land. Maar dit probleem lost zich later vanzelf wel op. Als er teveel clubs uit 1 land inzitten dan degraderen die gewoon en komen er clubs uit het andere land voor terug. En verder dan gewoon 3 degradanten voor een goede doorstroming van de clubs.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 11:46
Verwijderd
Citaat:
vreselijke fout schreef op 27-04-2003 @ 12:04:
en waar moeten de gouden gids divisie clubs dan voor spelen? die clubs hebben ook supporters en spelers
ik zo zou doen:
Eredivisie: 18 clubs
Eerste divisie: 18 clubs
Daarna gewoon landelijke competities.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 13:09
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Als je idd een Europese competitie zou creëren, is het reizen misschien nog wel het grootste probleem. Het zou best mooi zijn om een competitie te hebben met bijvoorbeeld

1. Real Madrid
2. Manchester United
3. Barcelona
4. Arsenal
5. AC Milan
6. Juventus
7. Inter Milan
8. Ajax
9. Porto
10. Bayern Munchen
11. Valencia
12. Liverpool
13. Olympique Lyon
bla ik noem maar wat
maar dat wordt dan wel een gereis
het voordeel van deze clubs is dat de beste clubs allemaal uit een bepaalde regio komen, en dat de afstanden dus niet zo groot zijn
maar bij de lagere divisies krijg je dan het probleem dat er ook russische clubs tussen zitten, en clubs uit joegoslavie :\
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 15:59
Verwijderd
die competitie bestaat al, namelijk de Champions League.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 17:03
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 27-04-2003 @ 16:59:
die competitie bestaat al, namelijk de Champions League.
ja, maar het is maar een moment opnamen de CL. Als de 16 beste clubs van europa eens een gewone competitie zou spelen, dus iedereen tegen iedereen, en dan zowel thuis als uit.
Alleen dat zie ik niet zitten, omwille de te grote afstanden. Ben er dus geen voorstander van.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2003, 17:51
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 26-04-2003 @ 14:21:
Ik denk dat men dan eerst zal moeten beginnen met de verschillen tussen het Belgische en het Nederlandse voetbal weg te werken, voordat ze zouden samen werken.

Wat hierboven wordt voorgesteld is eigenlijk gewoon het Nederlandse systeem over genomen, alleen dan met de "betere" Belgische clubs er bij getrokken. En dat vind ik geen goed systeem.

de "*" zijn mijn reactie's hieronder.
Voordelen
-De kijkcijfers verdubbelen, gevolg: clubs in nieuwe Eredivisie vinden aansluiting bij de clubs van de Italiaanse, Engelse en Duitse competities.
*Onzin. Omdat kijkcijfers verdubbelen, zouden de clubs aansluiting vinden met andere competitie's. Daarbij weet ik het zo nog niet of er meer mensen zouden kijken, kan zeker niet bewezen worden.
Is totaal géén onzin, meer bevolking->30 miljoen, meer grotere wedstrijden..
Kan idd niet bewezen worden, maar met logica kom je een heel end


-De kwaliteit verbeterd, Nederlandse en Belgische nr's 1tm 9 in één competitie. Komt op neer dat er een stuk of 5-6 echte topclubs zijn, de rest zit op dit moment in de middenmood van de competities, slecht zijn ze dus niet
*Hoeveel topclubs zijn er in Engeland, Duitsland, Spanje, Italie,... ??? Zeker niet veel meer dan in Nederland. Daarbij als je de 2 landen samenvoegd, dan is dat ook zo voor Europees voetbal, maw nog minder kans dat er meerdere ploeg uit de BENELUX (laten we er dan Luxenburg er ook bij betrekken) in de 2de ronde van de CL zitten.
[/QUOTE]
Wanneer een competitie kwalitatief beter wordt, zijn er dus meer ploegen die op Europees topniveau mee kunnen doen (door die 5-6 topclubs). Daardoor komen er méér Eurpese successen, met gevolg dat deze competitie meer punten krijgt. Dus meer deelnemers voor CL, dus meer kans op meer successen enz...Nadenken!![/B][/QUOTE]


-Nederlandse en Belgische clubs kunnen (nu vaker) weer meedoen op Europees topniveau..
*Hoezo Ajax dit jaar, Feyenoord vorig jaar. Wat wil je nog meer? Italie was ongeveer dood, dit jaar staan ze dik in de halve finale van de CL. Wacht gewoon maar tot dat de Europese regeling van kracht gaat ivm de financiele gezondheid van de clubs, dat nu al van toepassing is in NL en in BE.
[/QUOTE]
ik geef je gelijk, dit jaar was redelijk en vorig jaar ook, maar wanneer zie jij 3 Nederlandse clubs in de halve finale van de CL??



Def
__________________
Verander vastbesloten van mening

Laatst gewijzigd op 27-04-2003 om 17:53.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 17:58
Verwijderd
Is totaal géén onzin, meer bevolking->30 miljoen, meer grotere wedstrijden..
Kan idd niet bewezen worden, maar met logica kom je een heel end
26 miljoen geloof ik. Om mee te willen doen met de top heb je het dubbele ongeveer wel nodig denk ik.

Wanneer een competitie kwalitatief beter wordt, zijn er dus meer ploegen die op Europees topniveau mee kunnen doen (door die 5-6 topclubs). Daardoor komen er méér Eurpese successen, met gevolg dat deze competitie meer punten krijgt. Dus meer deelnemers voor CL, dus meer kans op meer successen enz...Nadenken!!
Zijn er 5 of 6 ploegen die dan op Europees topniveau mee kunnen doen? Ben benieuwd welke je dan bedoelt. Want ik denk dat alleen Ajax en Feyenoord dat kunnen. Ajax heeft een aantal jaar terug het heel goed gedaan en heeft dit jaar goed gepresteerd. Feyenoord vorig jaar de UEFA Cup. De andere Belgische en Nederlandse clubs hebben weinig laten zien de laatste jaren.

ik geef je gelijk, dit jaar was redelijk en vorig jaar ook, maar wanneer zie jij 2 Nederlandse clubs in de halve finale van de CL??
1x in de 100 jaar hooguit. En dat verandert echt niet met een Belgisch-Nederlandse competitie.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2003, 19:58
pepijn 14
Avatar van pepijn 14
pepijn 14 is offline
kzie het al voor me

de top 5 is constant: feyenoord, ajax, club brugge, anderlecht,psv
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:07
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
pepijn 14 schreef op 27-04-2003 @ 20:58:
kzie het al voor me

de top 5 is constant: feyenoord, ajax, club brugge, anderlecht,psv
eeehm..is dat nu anders dan???Ajax, PSV, Feyenoord...
Heerlijke reactie jongen!!
__________________
Verander vastbesloten van mening
Met citaat reageren
Oud 28-04-2003, 19:19
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 27-04-2003 @ 18:58:


Wanneer een competitie kwalitatief beter wordt, zijn er dus meer ploegen die op Europees topniveau mee kunnen doen (door die 5-6 topclubs). Daardoor komen er méér Eurpese successen, met gevolg dat deze competitie meer punten krijgt. Dus meer deelnemers voor CL, dus meer kans op meer successen enz...Nadenken!!
Zijn er 5 of 6 ploegen die dan op Europees topniveau mee kunnen doen? Ben benieuwd welke je dan bedoelt. Want ik denk dat alleen Ajax en Feyenoord dat kunnen. Ajax heeft een aantal jaar terug het heel goed gedaan en heeft dit jaar goed gepresteerd. Feyenoord vorig jaar de UEFA Cup. De andere Belgische en Nederlandse clubs hebben weinig laten zien de laatste jaren.
Wanneer een competitie op een hoger niveau gaan draaien, komen er meer topclubs jah..vrij logisch

ik geef je gelijk, dit jaar was redelijk en vorig jaar ook, maar wanneer zie jij 2 Nederlandse clubs in de halve finale van de CL??
1x in de 100 jaar hooguit. En dat verandert echt niet met een Belgisch-Nederlandse competitie. [/B]
Jou reactie hierop slaat weer nergens op... Alleen al Ajax heeft de afgelopen 100 jaar het volgende binnen Europa bereikt:

1971, 1972, 1973, 1995->Europa Cup voor landskampioenen / Champions League
1987->Europa Cup voor bekerwinnaars
1992->UEFA Cup
1972, 1973, 1995 ->Europese Supercup
1972, 1995->Wereldbeker

tja..weinig clubs binnen Europa die daar over mee kunnen praten..

Maar mij gaat het erom dat er in de toekomst ook door Nederlandse en dus ook Belgische clubs grote Europese prijzen in de wacht kunnen slepen, zodat de grote van ons land niet ons nadeel is..

Def
__________________
Verander vastbesloten van mening

Laatst gewijzigd op 28-04-2003 om 19:24.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2003, 11:57
Verwijderd
Citaat:
Defenderzzz schreef:Wanneer een competitie op een hoger niveau gaan draaien, komen er meer topclubs jah..vrij logisch
Nou, Engeland heeft op dit moment bijv. ook maar 2 echte topclubs, terwijl dat toch een competitie van een hoog niveau is. En de Duitse clubs hebben in Europa ook niks laten zien, net als de Franse.
Citaat:
Jou reactie hierop slaat weer nergens op... Alleen al Ajax heeft de afgelopen 100 jaar het volgende binnen Europa bereikt:

1971, 1972, 1973, 1995->Europa Cup voor landskampioenen / Champions League
1987->Europa Cup voor bekerwinnaars
1992->UEFA Cup
1972, 1973, 1995 ->Europese Supercup
1972, 1995->Wereldbeker

we hadden het over TWEE Nederlandse clubs in de halve finale Champions League dacht ik??? En dat is tot nu toe nog nooit gebeurt volgens mij.
Citaat:
Maar mij gaat het erom dat er in de toekomst ook door Nederlandse en dus ook Belgische clubs grote Europese prijzen in de wacht kunnen slepen, zodat de grote van ons land niet ons nadeel is..
Nu heeft Feyenoord ook al de UEFA Cup.
En ik denk dat het echt niet zoveel verschil maakt. Nederland + België = 26 miljoen inwoners.
Tegenover 50+ miljoen in de grote voetballanden.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 18:55
mobie
mobie is offline
INTERVIEW. PSV-voorzitter Van Raaij pleit voor Belgisch-Nederlandse competitie

,,Beneliga moet Nederlandstalig zijn''

EINDHOVEN - Harry van Raaij is aan zijn laatste termijn bezig als voorzitter van PSV. De last der jaren (67) heeft de scherpte van zijn geest echter geenszins aangetast. Hij blijft hardop innoverend denken over de bedrijfstak voetbal, en kijkt daarbij constant over de grenzen heen. De faillissementen in ons land, de gigantische financiële problemen in Nederland, de zorgen in de rest van Europa: ,,Ik wist dat dit zou gebeuren'', zegt hij. ,,Alleen een BeNe-liga kan voor ons iets oplossen, maar België mag zijn taalproblemen niet meebrengen.''

Sportief jaagt PSV op zijn zeventiende feest als landskampioen. Van Raaij kijkt echter constant verder dan zo'n momentopname. Hij lanceerde enkele jaren geleden het idee van een Euroleague, maar is nog meer geporteerd door het idee van een Benelux-competitie. De faillissementen in ons land en de alarmerende berichten over de financiële malaise bij vele andere clubs bij ons, maar ook in Nederland (geschatte schuld van 600 miljoen euro) blijven hem bezig houden.

,,Nee, het heeft mijn ideeën over een grensoverschrijdende competitie niet versterkt, want ik wist dat dit zou gebeuren'', zegt hij. ,,Als bestuurders hebben we het allemaal op ons af laten komen. Nu schreeuwt iedereen moord en brand, maar het is onze eigen schuld. De bestuurders, ook aan de top bij de voetbalfederaties Fifa, Uefa, KNVB, KBVB, zijn de verantwoordelijken. Zij moeten de bedrijfstak runnen en dat is heel slecht gebeurd. Er is gewoon geen visie.''

Voor Van Raaij is dat de enige reden waarom het water bij velen nu niet tot de lippen, maar op veel plaatsen reeds tot aan de neus staat.

,,Kijk, als je in Nederland als uitgangspunt neemt dat er 36 profclubs moeten zijn, weet je dat je naar een nivellering gaat. Het is gewoon niet realistisch te denken dat die allemaal leefbaar zijn. Je mag er maar zoveel hebben dat je Europees nog kunt meedoen. De andere moeten verdwijnen. Dat is toch de logica zelf? Er is geen markt voor zoveel clubs. Het tegendeel beweren is zoveel als zeggen: Nederland moet vijf gloeilampenfabrieken hebben...''

,,Wat vroeger kon, kan nu niet meer. Vroeger had je ook overal kruideniers of landbouwers, maar die tijd is voorbij. Heel de wereld evolueert, alleen het voetbal niet. Aan de top blijft men zich vastklampen aan lang achterhaalde ideeën. Als je het over betaald voetbal hebt, is er in de Benelux maximaal ruimte voor zestien clubs. Negen uit Nederland, zes uit België en eventueel een uit Luxemburg. Maar dan houdt het op.''

Van Raaij legt de tegenargumenten over bijvoorbeeld de geringe aantrekkingskracht van een Nederlandse middenmoter tegen een Belgische, naast zich neer. Hij toont begrip voor de emotionele reacties bij de gedachte dat het merendeel van de clubs uit de huidige top in zijn plan zou moeten verdwijnen, maar dat mildert zijn mening niet.

,,Je moet je realiseren dat een profclub een bedrijf is en een bedrijf moet je runnen als een onderneming. Anders heb je geen enkele overlevingskans. De huidige Nederlandse competitie is gewoon te zwak. In België is de zaak helemaal verloederd. Dat kun je toch geen competitie meer noemen? De Belgische competitie is geen product meer waarmee je naar buiten kunt komen. Onder profvoetbal versta ik iets anders. Een competitie die je ergens mee kunt vergelijken. Met zestien clubs in een Benelux-competitie kun je iets uitbouwen dat je kunt vergelijken met een competitie in bijvoorbeeld Frankrijk. Zoals het nu gaat, kunnen we niet verder. In Nederland hoor je dat de Belgische clubs al bijna verdronken zijn. Op deze manier zullen we hier echter ook verdrinken.''

Van Raaij veegt de hautaine Nederlandse kretologie dat Belgische clubs niets kunnen toevoegen, resoluut van tafel. Op één voorwaarde: ,,De voertaal in een nieuwe competitie moet Nederlands zijn. Dat is eis nummer één. Ik wil niet de Belgische taalproblemen erbij halen. In geen geval. Als je heel de regelgeving, alle richtlijnen en heel de beleidsvoering dubbel moet doen, wordt je organisatie alleen maar tien keer duurder. Dat is zakelijk gezien, onacceptabel.''

,,Bij Philips in Nederland is de voertaal Engels. Als een Duitser en Fransman tegen elkaar in een andere taal willen praten, moeten ze dat zelf weten, maar tijdens officiële meetings wordt er uitsluitend Engels gesproken. In een nieuwe competitiestructuur zitten straks misschien twee Franstalige clubs. Die zullen zich dan maar moeten aanpassen. Ook een Luxemburgse club als die zou willen meedoen.''

,,Hoe en wat de clubs in België doen, kan me verder helemaal niet schelen. Ik wil echter onder geen beding dat ze hun taalproblemen in onze organisatie zouden importeren.''


©Copyright De Standaard



------> Nou ja, voor de geïnteresseerden.
Dat van die Nederlandse voertaal kan Van Raaij alvast vergeten. Het bestaat niet dat de Waalse clubs (als ze meedoen tuurlijk) van vandaag op morgen zomaar even het Frans achterwege laten en alles in het Nederlands zullen doen. Het communautair probleem zorgt er in België gewoon voor dat alles regelmatig in het honderd loopt en dan zouden ze dat voor het voetbal eens ff laten zeker, no way.

Ach volgens mij moet er wel degelijk iets gaan veranderen of het zou wel eens veel sneller dan gedacht gedaan kunnen zijn met het Belgische (en ietsje later waarschijnlijk ook het Nederlandse) profvoetbal.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 23:13
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Dat er iets moet veranderren is cker...
Of de BeNeLiga de oplossing is weet ik niet...

Denk dat Belgie (of Nederland maar lijkt me iets minder logische) ook niet echt blij gaat zijn als Nederland 2-3 jaar achter elkaar alle CL plaatsen in beslag neemt...

Dit zal wel niet meteen gebeuren maar grote kans dat dat een x gebeurt als die competitie wat langer bestaat.

Een hoop nadeeltjes zitten er dus wel aan...

Toch ben ik voor want anders verliest NL weer de aansluiting met de toplanden van europa als de transfermarkt weer beter word, en dat moment zal helaas vroeg of laat toch gaan gebeuren.
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 08:51
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
de grote vraag is niet of de topclubs het zullen gana redden en hoe de verdeling is van de CL en UEFA-plaatsen, maar hoe de kleinere clubs moeten overleven.
denk bijvoobeeld aan groningen zie mss naar het ziudwesten van belgië moet afreizen, daar krijg je echt geen supporters mee naar toe.

Ook krijg je dit bij zo'n euroliga, of moet een soort nationale competite blijven zonder de top 3, maar dan zal de rest TOTAAL geen televisie-inkomsten meer krijgen, zodat de andere 33 clubs het niet kunnen overleven
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 11:47
Defenderzzz
Avatar van Defenderzzz
Defenderzzz is offline
Belgische bond schrapt Lommel van ranglijst

10/5/2003 23:10

Het Uitvoerend Comité van de Belgische voetbalbond (KBVB) heeft SK Lommel 'geschrapt'. Hierdoor bestaat de club officieel niet meer. Bovendien haalt de KBVB een streep door alle uitslagen van Lommel dit seizoen in de Eerste Klasse.
Sint-Truiden profiteerde het meest van het schrappen van Lommel, want de club passeert Lierse SK op de ranglijst. Toevalligerwijs stonden Sint-Truiden en Lierse SK tegenover elkaar. STVV bleek in eigen huis net iets sterker (2-1) dankzij treffers van Vangeel en Mbonabucya


En dit gaat vaker voorkomen in de Belgische maar ook Nederlandse voetbalcompetities, tenminste als er niet snel wat aan gedaan wordt!

__________________
Verander vastbesloten van mening

Laatst gewijzigd op 11-05-2003 om 11:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:35.