Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-12-2004, 18:25
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 24-12-2004 @ 18:08 :
Ik snap best dat je ze wel kan weigeren, maar ik bedoel dat je dat eigenlijk dan niet kan maken. Ik hou niet zo van inconsequent zijn. (...)
Nee, zeker niet nu je aan jouw aversie tegen inconsequent zijn een argument kunt ontlenen om Turkije te weigeren?

Wereldpolitiek is gewoon pragmatisch, er bestaat niet zoiets als bestendig beleid. Alle beslissingen worden op het moment zelf genomen zonder voor- of na-overwegingen, gewoon omdat ze op dat moment de beste keus zijn.

Trouwens, de meeste bezwaren die jij noemt zijn allemaal praktische bezwaren waar wel een workaround voor te vinden is. Het ging mij even om het principe dat de EU niet gelimiteerd is tot de landen die er nu toevallig inzitten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-12-2004, 21:18
Tricks'
Avatar van Tricks'
Tricks' is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-12-2004 @ 19:25 :
Nee, zeker niet nu je aan jouw aversie tegen inconsequent zijn een argument kunt ontlenen om Turkije te weigeren?

Wereldpolitiek is gewoon pragmatisch, er bestaat niet zoiets als bestendig beleid. Alle beslissingen worden op het moment zelf genomen zonder voor- of na-overwegingen, gewoon omdat ze op dat moment de beste keus zijn.

Trouwens, de meeste bezwaren die jij noemt zijn allemaal praktische bezwaren waar wel een workaround voor te vinden is. Het ging mij even om het principe dat de EU niet gelimiteerd is tot de landen die er nu toevallig inzitten.
het maakt me eerlijkgezegd vrij weinig uit dat het om Turkije gaat. Jij pleit voor een beleid zonder lijn. Daar zullen de EU, en andere landen vast heel blij mee zijn.

Als er nou 1 praktisch bezwaar is, is het tot daar aantoe. Er is een hele waslijst. Ik vind het nogal naief om Turkije toe te laten en dan er maar vanuit te gaan dat het wel goed komt. Zorg eerst maar eens dat het echt de goede kant op gaat daar. Nu heb je nog een echt dwangmiddel, als ze eenmaal binnen zijn veel minder.
__________________
[myspace: mrsokmusic]
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 21:22
Verwijderd
Wat is precies je argument tegen toetreding, dat niet van toepassing is op huidige lidstaten ten tijde van hun aantreding?
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Tricks' schreef op 24-12-2004 @ 22:18 :
het maakt me eerlijkgezegd vrij weinig uit dat het om Turkije gaat. Jij pleit voor een beleid zonder lijn. Daar zullen de EU, en andere landen vast heel blij mee zijn.
Ik pleit helemaal niet voor een beleid zonder lijn. Dat is gewoon pertinent niet waar. Ik zeg alleen dat als Turkije aan de voorwaarden voor toetreding voldoet, het toegelaten moet worden.

Citaat:
Als er nou 1 praktisch bezwaar is, is het tot daar aantoe. Er is een hele waslijst. Ik vind het nogal naief om Turkije toe te laten en dan er maar vanuit te gaan dat het wel goed komt. Zorg eerst maar eens dat het echt de goede kant op gaat daar. Nu heb je nog een echt dwangmiddel, als ze eenmaal binnen zijn veel minder.
Ik ga er helemaal niet vanuit dat het wel goed komt. Ik betrek dat standpunt juist vanuit de wetenschap dat Turkije graag lid wil worden. Dat wetende, kun je met enig logisch nadenken wel inzien dat je veel meer grip hebt op zo'n land als je het kunt dreigen met EU-boetes en andere gemeenschapssancties, dan wanneer je dat via de volkenrechtelijke weg moet doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.