Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2004, 21:36
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 28-11-2004 @ 01:01 :
Deze maatregel lijkt me wel vervelend en irritant, maar ik kan me het goed voorstellen. Zo kun je mooi bepaalde mensen in de gaten houden. En als je een waarschuwing heb gegeven, dan kun je ook de volgende keer tot actie overgaan. Als je niet weet aan wie je die waarschuwing heb gegeven dan kun je je dat toch niet zo maar even weer herinneren.



Blijkbaar stond jij er ook bij en blijkbaar deed jij dus ook niks? Het is toch goed denkbaar dat de politie bang is om zich erin te mengen? Het is ook je burgerplicht om ertussen te gaan staan, en het is de plicht van de politie om te zorgen dat het ophoudt. De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet

Kijk de politie is er wel voor opgeleid en ik kan me ook niet voorstellen dat de politie er gewoon bij staat te kijken en ze zouden idd wat moeten doen. Maar hetzelfde geld voor jou alleen kan de politie meer doen en hebben ze misschien meer invloed. De politie stelt wel degelijk wat voor in Nederland, maar er is gebrek aan respect voor d epolitie

Als ik wordt aangehouden op mijn brommer (die te hard loopt) dan zoek ik de schuld ook bij mezelf en niet bij hen, want ik weet dta ik fout zit
gast, wat had ik moeten doen dan? politie bellen die er al was?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2004, 21:37
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
ik las ook in de krant dat in 7 gemeentes er gefouilleerd mag worden...

word dit in een politiestaat?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:32
T...S
T...S is offline
Binnenkort: verplicht id-bewijs op zak hebben

De voordelen van de identificatieplicht zijn mij al bekend

Maar wat zijn nou de grootste nadelen hiervan?

__________________
--------
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:37
Verwijderd
Het gevoel dat je constant gecontroleerd kan worden, nergens meer vrij kan rondlopen?
Nogal vervelend voor vergeetachtige mensen?
Als meer mensen hun pas bijhebben, worden die ook meer gestolen -> meer gedoe?

Dat zal het zowat zijn denk ik.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:38
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
God, waar jullie moeilijk overdoen ...

In België is dit al langer van kracht en om nou te zeggen dat er hier echt problemen rond de identificatieplicht zijn ...
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:40
Verwijderd
Citaat:
perfectme schreef op 02-12-2004 @ 16:38 :
God, waar jullie moeilijk overdoen ...

In België is dit al langer van kracht en om nou te zeggen dat er hier echt problemen rond de identificatieplicht zijn ...
Ik doe nergens moeilijk over en ik woon trouwens zelf in België
Er zijn geen echte problemen maar hij vraagt erom dus geef ik wat ik denk.
Tis niet omdat het bij ons goed werkt, dat het geen aanpassing is voor sommige Nederlanders.

Offtopic: goeie muzieksmaak! Daan

Laatst gewijzigd op 02-12-2004 om 15:43.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
simpel: mensen willen er niet aan.

en om dan tegen de wil van de mensen in zoiets in te voeren... dan moet je hele goede redenen hebben, en die zijn er niet..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 15:46
T...S
T...S is offline
Ik vind dat de voordelen het van de nadelen winnen

Nadelen:

Privacy?
vergeetachtige mensen?
Stelen van passen...
__________________
--------
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
voordelen: geen.

het argument "het verhoogt de veiligheid" is nog nooit onderbouwd, en de kans dat tijdens een willekeurige identitietscontrole toevallig een gezochte misdadiger tegen de lamp loopt zal in de richting van 0,001% liggen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:12
wup
wup is offline
ach... hoe vaak zou dat nou gecontroleerd worden. volgens mij alleen als je wat gedaan hebt ofzo. ik dnek niet dat ze net als bij alcoholcontroles langs de stoep gaan zitten ofzo.
net als je rijbewijs.. hoe vaak wordtdat nou gecontroleerd. ( waarmee ik niet wil zeggen dat je die rustig thuis kan laten. )
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:16
TD
TD is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2004 @ 17:09 :
voordelen: geen.

het argument "het verhoogt de veiligheid" is nog nooit onderbouwd, en de kans dat tijdens een willekeurige identitietscontrole toevallig een gezochte misdadiger tegen de lamp loopt zal in de richting van 0,001% liggen.
Je moet er ook geen karikatuur van maken, hoe klein ze naar jouw mening misschien ook zijn - voordelen zijn er wel.

Als je (zonder het op voorhand te weten) je moet identificeren voor een of andere officiële instantie (bvb politie) is het zeker handig dat je dat ding ook effectief bij je hebt.
__________________
"God has not created man, but man created God." (L. Feuerbach)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:24
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
TDH schreef op 02-12-2004 @ 17:16 :
Als je (zonder het op voorhand te weten) je moet identificeren voor een of andere officiële instantie (bvb politie) is het zeker handig dat je dat ding ook effectief bij je hebt.
dat is nu juist een scenario wat ik me niet voor kan stellen..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:24
T...S
T...S is offline
Voordelen:

· Nederland wordt er veiliger van
· Het herstelt het gezag van de politie en de overheid
· Het helpt tegen het internationale terrorisme
· De landen om ons heen hebben het ook
· Als je niets te verbergen hebt, kan het geen kwaad


nou nu de nadelen?!
__________________
--------
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:30
*ABC*
Avatar van *ABC*
*ABC* is offline
Ik heb nog zo'n groot id-bewijs, en ik ga dat niet elke dag meebrengen naar school. Dan verlies je het, of het wordt gestolen.
Het is gewoon weer een manier voor de politie om meer bekeuringen uit te delen, je kan wel merken dat Nederland armer wordt
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:37
TD
TD is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2004 @ 17:24 :
dat is nu juist een scenario wat ik me niet voor kan stellen..
Dan ligt het misschien aan een gebrek aan inlevingsvermogen of creativiteit

Begrijp me niet verkeerd, persoonlijk vind ik het - principieel - geen geweldig idee alhoewel ik er als Belg (hier is het dus al) weinig (of geen) 'last' van heb.
__________________
"God has not created man, but man created God." (L. Feuerbach)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 16:43
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2004 @ 17:09 :
voordelen: geen.

het argument "het verhoogt de veiligheid" is nog nooit onderbouwd, en de kans dat tijdens een willekeurige identitietscontrole toevallig een gezochte misdadiger tegen de lamp loopt zal in de richting van 0,001% liggen.
Het zal ook meer bedoeld zijn om de opsporing en de rechtsgang te vergemakkelijken. Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat iemand serieus denkt dat Nederland er 'veiliger' van wordt, tenminste niet in terroristisch perspectief.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 19:17
Maxic
Avatar van Maxic
Maxic is offline
Ik stond in de pauze op het schoolplein, komt er een van mijn vrienden aan lopen die vet pissig is omdat die net gefouilleerd was.
Oke hij ziet er misschien een beetje verdacht uit: alto skater mix, maar dat hoeft toch ook niks te betekenen. Hij had zelf van de agent gehoord dat ze mintens 3 boetes per dag moesten uitrekenen en dus extra "op hun hoede" waren....
nou vraag ik me alleen af of het nou echt nodig is iemand midden op straat te fouilleren, wat denken jullie hiervan? of ?

*discussie geopend*
__________________
Do You Prefer Love, Or Monkeys?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 20:14
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-12-2004 @ 17:43 :
Het zal ook meer bedoeld zijn om de opsporing en de rechtsgang te vergemakkelijken. Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat iemand serieus denkt dat Nederland er 'veiliger' van wordt, tenminste niet in terroristisch perspectief.
zoals ik al zei, wat is het argument voor opsporing dan? de kans dat een bepaalde misdadiger bij een toevallige controle tegen de lamp loopt is minimaal, en verre van een rechtvaardiging voor deze nutteloze maatregel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 22:52
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
T...S schreef op 02-12-2004 @ 17:24 :
Voordelen:

· Nederland wordt er veiliger van
Jij mag de eerste zijn om die stelling te onderbouwen.
Citaat:
T...S schreef op 02-12-2004 @ 17:24 :
· Het herstelt het gezag van de politie en de overheid
Misschien zullen ze zich iets braver opstellen wanneer de politie in de buurt is maar dat is omdat ze geen boete willen krijgen door zo'n klein kutregeltje en niet omdat de politie opeens meer gezag heeft.
Citaat:
T...S schreef op 02-12-2004 @ 17:24 :
· Het helpt tegen het internationale terrorisme
Hoe?
Citaat:
T...S schreef op 02-12-2004 @ 17:24 :
· De landen om ons heen hebben het ook
Dit hoort niet thuis in een lijst met argumenten.
Citaat:
T...S schreef op 02-12-2004 @ 17:24 :
· Als je niets te verbergen hebt, kan het geen kwaad
Dit ook niet.

Laatst gewijzigd op 02-12-2004 om 22:54.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2004, 23:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 02-12-2004 @ 23:52 :
Misschien zullen ze zich iets braver opstellen wanneer de politie in de buurt is maar dat is omdat ze geen boete willen krijgen door zo'n klein kutregeltje en niet omdat de politie opeens meer gezag heeft.
Volgens mij verliest de politie juist aan gezag wanneer er voor zulke pietluttige zaken bekeurt wordt, kijk naar hoe tegen een agent wordt aangekeken die na een meetcorrectie iemand voor 2 kilometer te hard rijden op de bon slingerd, of iemand voor 3 minuten fout parkeren prompt een bon geeft....


not to mention standswachten en dergelijke, als zijnde professionele mierenneukers worden ze totaal niet serieus genomen... terwijl ze op het 'boeven vangen' na toch in feite hetzelfde werk doen als politieagenten...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 00:00
Verwijderd
Misschien is het al gezegd, maar ik heb geen zin om alles te lezen. maar is het strafbaar als je naam weigert op te geven bij aanhouding, zegmaar bij zwartrijden of wanneer je id niet bij je hebt.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 16:32
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Eraser schreef op 03-12-2004 @ 01:00 :
Misschien is het al gezegd, maar ik heb geen zin om alles te lezen. maar is het strafbaar als je naam weigert op te geven bij aanhouding, zegmaar bij zwartrijden of wanneer je id niet bij je hebt.
Nee, valse naam wel. Maar dan kunnen ze je wel meenemen naar het bureau en vasthouden tot ze weten wie je bent.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 18:48
OceanEye
Avatar van OceanEye
OceanEye is offline
Ik vind het aan de ene kant echt absoluut niet leuk en aan de andere kant misschien voor de politie wel weer handig.
__________________
Ik ben pas dood als niemand meer aan mij denkt.
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 19:14
hi
hi is offline
gelukkig is bij het invoeren van iets nieuws in Nederland zoals ook dit fenomeen eerst een periode van waarschuwen! In die tijd kun je er aan wennen (oefenen ) om in dit geval je identiteitsbewijs mee te nemen. Poe dat kost allemaal weer extra tijd voor oom agent en die heeft het al zo druk. Zouden agenten al die regeltjes die worden ingtevoerd zelf ook zo fijn vinden?
Met citaat reageren
Oud 03-12-2004, 19:17
MB
Avatar van MB
MB is offline
Dat ze het nu doen ben ik al overheen, maar dan vind ik dat ze iedere inwoner van ons land een IDkaart moeten toesturen. En in ieder gevakl er op het gemeentheuis niet zo belachelijk veel voor moeten vragen...

En bromfietscertificaat moet ook als geldig id-kaart gelden, want dat is ook een officieel document met je gegevens erop

Citaat:
Mr. Pignati schreef op 30-11-2004 @ 22:36 :
gast, wat had ik moeten doen dan? politie bellen die er al was?
gast, tegen de politie moeten zeggen dat ze wat moesten doebn en eventueel je hulp aanbieden???

Ikz eg alleen dat ik vind dat je je er hoe dan ook in moet mengen als je zoiets ziet, of er nou wel of geen politie bijstaat... Dat iemand dat niet doet begrijp ik wel, maar keur ik af
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 14:53
cyrina
Avatar van cyrina
cyrina is offline
ik heb zelf een paspoort omdat ik naar landen op vakantie ga waar je niet met id binnenkomt nu zou ik kunnen zeggen ik ga mijn paspoort mee sjouwen nou niet dus ik zou niet weten waar ik dat ding laten moet.
dat een paspoort zoveel duurder is als id valt wel mee het scheelt ong. 10 euro dus dat zal niet het probleem moeten zijn het is alleen onzin om naast een paspoort een id te gaan kopen dan kost het je dus zo 60 euro het zou gewoon het handigst zijn als een paspoort ook zo klein zou zijn maar helaas dat zal wel niet gebeuren
gelukkig rij ik nooit door rood want bij ons kom je geen stoplicht tegen en mijn achterlicht doet het goed ik jat niet dus ik zie geen reden waarom de politie mij om een id zou vragen dus voor mij geen id
en als ze iets verplichten vind ik ook gewoon dat ze het ook zelf moeten betalen, mensen die nooit met hun kinderen naar het buitenland gaan kunnen dr niks mee ik vind het gewoon dikke onzin om 30 euro te gaan betalen voor iets wat je niet gebruikt
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 15:53
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
VRAAGJE!:
Kunnen mensen, die wel een Turkse maar geen Nederlandse nationaliteit hebben en al een aantal jaar (+- 6 jaar) in Nederland wonen, een Nederlandse nationaliteit aanvragen en hun Turkse nationaliteit behouden?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 16:02
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Antwoord:
volgens mij (nu nog) wel.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 02-12-2004 @ 21:14 :
zoals ik al zei, wat is het argument voor opsporing dan? de kans dat een bepaalde misdadiger bij een toevallige controle tegen de lamp loopt is minimaal, en verre van een rechtvaardiging voor deze nutteloze maatregel.
Het gaat dan bijvoorbeeld om het uitdelen van bekeuringen.

Ik had een jongen in de klas die altijd onze bekeuringen kreeg, om het zo maar te zeggen. En hij vocht het dan aan en dan hoefde niemand te betalen

Dat was leuk, nu kan dat niet meer.

Maar ik neem gewoon geen ID mee en als ze me dan bekeuren, ken ik nog steeds de gegevens van thijs uit m'n hoofd
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 19:19
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
T...S schreef op 02-12-2004 @ 17:24 :
Voordelen:

· Nederland wordt er veiliger van
· Het herstelt het gezag van de politie en de overheid
· Het helpt tegen het internationale terrorisme
· De landen om ons heen hebben het ook
· Als je niets te verbergen hebt, kan het geen kwaad


nou nu de nadelen?!
nimmer zulke onzinargumenten gezien

whoo, want als je een crimineel oppakt dan helpt het heel veel als 'm een id bewijs heeft

whoo, het internationale terrorisme, daar zijn in nederland al zoveel mensen aan doodgegaan!!!

whoo, het gezag van de politie, dat is er nog niet! iedereen pist over de politie (en belangrijker, een ID plicht gaat daar heel veel aan veranderen)

whoo, de landen om ons heen hebben het ook, dus wij moeten het ook hebben

ach, en ik heb ook niets te verbergen, zal ik de staat maar gelijk al 'm persoonlijke informatie geven?
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 20:25
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 06-12-2004 @ 16:53 :
VRAAGJE!:
Kunnen mensen, die wel een Turkse maar geen Nederlandse nationaliteit hebben en al een aantal jaar (+- 6 jaar) in Nederland wonen, een Nederlandse nationaliteit aanvragen en hun Turkse nationaliteit behouden?
in nederland kon dat geloof ik wel toch, alleen dan vervallen je rechten in turkijke ofzo
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 05:18
Jeuk
Avatar van Jeuk
Jeuk is offline
Mijn mailtje aan diverse personen en instanties hierover,

Beste lezer,

Ik vraag mij af wat de volgende opoffering van burgelijke vrijheid is in ruil voor toegiften aan onderbuikgevoelens en een valse schijn van veiligheid. Moet ik binnenkort weer met een zespuntige ster op mijn borst genaaid rondlopen zoals velen dat ook vijf zwarte jaren in onze geschiedenis heeft moeten doen? Of kan ik verwachten dat binnenkort de aanval van totale stupiditeit in het Haagse is overgewaaid en de regering zich weer gaat bezig houden met het dienen van de burgers in plaats van opportunistische momentjespolitiek?

Met vriendelijke groet,
-Hier stond ooit mijn naam!-
__________________
Krabben helpt niet.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 10:26
Verwijderd
Wat een grap. Zolang je woorden met meer dan drie lettergrepen rondstrooit zonder enige onderbouwing, zal geen wijkkrantje zo'n mailtje willen bewaren. En de vergelijking met de nazi's is altijd 'icing on the cake'. De laatste zin vormt trouwens een klassieke uitsmijter.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 10:31
Taamie
Taamie is offline
Ik denk niet dat er veel gevraagd naar zal worden. En er komen nu minder mensen een disco binnen bijvoorbeeld.
__________________
Innocent eyes...
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 13:28
Verwijderd
Ik vraag me af op grondrechten hierdoor inbreuk wordt gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Taamie schreef op 12-12-2004 @ 11:31 :
Ik denk niet dat er veel gevraagd naar zal worden. En er komen nu minder mensen een disco binnen bijvoorbeeld.
dan wordt er toch juist wel meer naar gevraagd of ben ik nou gek?
volgens mij gaan ze juist meer controleren bij discotheken ed om te zorgen dat er echt alleen maar mensen vanaf 16 binnenkomen enzo, als je toch je ID bij je hebt waarom kan je hem dan niet even laten zien?
ik heb er trouwens geen bezwaar tegen, waarom zou iemand, die er trouwens wel voor bevoegd is, niet mogen weten wie ik ben. kijk dat jan en alleman dit niet hoeft te weten oke en een inbreuk op je privacy vind ik wat overdreven. maar dat is mijn mening
Met citaat reageren
Oud 12-12-2004, 23:42
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ik heb er totaal geen problemen mee. Ze zullen een gegronde reden moeten hebben om mij om legitimatie te vragen, dus hoe vaak zal ik er nou last van hebben?
Overigens zie ik er wel degelijk de voordelen van in, al is dat een discussie die ik niet de moeite van het aangaan waard vind.
__________________
Recht voor je raapje!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 01:00
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Taamie schreef op 12-12-2004 @ 11:31 :
Ik denk niet dat er veel gevraagd naar zal worden. En er komen nu minder mensen een disco binnen bijvoorbeeld.
Het beste zou zijn dat iedereen verplicht een legitimatiebewijs bij zich zou moeten hebben bij het uitgaan. Anders kom je er gewoon niet in. En dat de legitimatiebewijzen aan een of ander systeem zijn gekoppeld die bijvoorbeeld direct drugsgebruikers, criminelen etc eruit haalt. En natuurlijk ook valse bewijzen.
Natuurlijk toekomstmuziek, maar ik vind het persoonlijk een goed idee.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 09:08
Nina339
Avatar van Nina339
Nina339 is offline
Ik voel me iig veiliger door deze maatregel en het kan me nix schelen dat er een mogelijkheid is dat deze veiligheid slechts schijnveiligheid is.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Nina339 schreef op 13-12-2004 @ 10:08 :
Ik voel me iig veiliger door deze maatregel en het kan me nix schelen dat er een mogelijkheid is dat deze veiligheid slechts schijnveiligheid is.
Ik vind het in elk geval al nobel dat je toegeeft dat het je alleen gaat om de perceptie van veiligheid.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:09
Cosmopolitan
Cosmopolitan is offline
Ik heb hem altijd al bij me, dus maakt voor mij niet zoveel uit
__________________
...::You know you love me;)::...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Nina339 schreef op 13-12-2004 @ 10:08 :
Ik voel me iig veiliger door deze maatregel en het kan me nix schelen dat er een mogelijkheid is dat deze veiligheid slechts schijnveiligheid is.
je voelt je veiliger omdat je een briefje bij je moet hebben?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:05
marijzja
marijzja is offline
k vind het belachelijk. het is msicien een voordeel voor de politie, maar ze gaan er waarschijnlijk toch misbruik van maken.
waar ik me dus zorgen om maak is, hoe het nu gaat staan met kraken. (nee, jullie hoeven daarop niet in discussie te gaan). want kraken is nu gewoon in de meest gevallen mogelijk, maar als je verlicht bent om je ID te geven heb je toch een probleem...dan kunnen ze je namelijk wel een tijdje vasthouden...normaal ben je niet verplicht om je naam te geven. (al doen ze vaak wel alsof).
dus: weet iemand hier iets vanaf? ik heb verder namelijk nog niet geiinformeerd
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:10
marijzja
marijzja is offline
[QUOTE]Da_mark schreef op 28-11-2004 @ 01:01 :
[B]Deze maatregel lijkt me wel vervelend en irritant, maar ik kan me het goed voorstellen. Zo kun je mooi BEPAALDE mensen in de gaten houden. En als je een waarschuwing heb gegeven, dan kun je ook de volgende keer tot actie overgaan. Als je niet weet aan wie je die waarschuwing heb gegeven dan kun je je dat toch niet zo maar even weer herinneren.

ok ff die BEPAALDE mensen. wie zijn dat voor de poilitie?? die kiezen die 'bepaalde' mensne dus uit aan de hand van uiterlijk enz...ze gaan echt mensen eruit pikken denk ik en je om de kleinste dingentjes pakken..
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 12:58
Gimmeshelter
Avatar van Gimmeshelter
Gimmeshelter is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-11-2004 @ 13:38 :
Nee, natuurlijk is dat niet slecht, heb ik dat ooit beweerd dan? Ik betoogde al pagina's terug dat er een evaluatie moet komen omdat er natuurlijk allerlei operationele problemen zullen ontstaan, zoals bijv. verlies van ID-kaarten en mogelijk misbruik door bepaalde groepen meer naar hun ID te vragen dan andere. Die problemen moet je in kaart brengen, anders kun je er niets aan verbeteren.

Waar het mij om gaat is die kut-instelling 'de politie doet toch niets nuttigs', alleen uitgesproken door sukkels die een keertje geflitst zijn vanwege te hard rijden en vervolgens een keer hun gestolen fiets niet konden terugvinden. Denk toch eens een beetje objectief, je kunt als privépersoon onmogelijk een uitspraak doen over de hele politie op grond van je eigen (negatieve) ervaringen.,
hoe is het nou? we leven hier in een land waar er blauwe mensen rondlopen die het leuk vinden iedereen te domineren. In het kader van veiligheid. Ik moet toch zeggen dat ik me minder veilig voel met wouten erbij dan zonder hoor. En dat een heel volk moet gaan leiden onder het idiote idee om alles van bovenaf onder controle te houden door middel van legetimatieplicht slaat al helemaal nergens meer op. Bestaat het woord privacy niet meer? Wat hebben die mensen in het blauw nou weer met mijn naam te maken op het moment dat ik alleen maar ergens loop?
De wouten kunnen naar je ID vragen "als het nodig is om haar werk goed te kunnen doen." Lekker duidelijk. Gemaakt om misbruik van te kunnen maken. Zelfs als er niets is waar ik me schuldig aan heb gemaakt, bijv een demonstratie, hebben die lui toch het recht om mij naar mijn naam te vragen. Hebben ze helemaal niks mee te maken!
En ze zullen het uitbundig gaan gebruiken om activisten en krakers aan te kunnen pakken. Lang leve de leegstand!
Idioot is het. Een kraakactie gaat echt niet makkelijk meer. Ze maken burgerinitiatief wel erg moeilijk.
__________________
Steek de draak met haat, dood de tijd met liefde
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 13:05
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gimmeshelter schreef op 23-12-2004 @ 13:58 :
hoe is het nou? we leven hier in een land waar er blauwe mensen rondlopen die het leuk vinden iedereen te domineren. In het kader van veiligheid. Ik moet toch zeggen dat ik me minder veilig voel met wouten erbij dan zonder hoor.
Sorry hoor, maar hier volstaan een

Citaat:
Gimmeshelter schreef op 23-12-2004 @ 13:58 :

Idioot is het. Een kraakactie gaat echt niet makkelijk meer.
Mooi.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 14:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
lol

"De meeste jongeren tussen de veertien en achttien jaar hebben
nog geen identiteitsbewijs, terwijl dat vanaf 1 januari 2005 wel voor
iedereen verplicht is. Wie nu nog een identiteitsbewijs moet aanvragen, is te laat. "

Geen run op ID-kaarten

Van een verslaggever

DEN HAAG - De meeste jongeren tussen de veertien en achttien jaar hebben nog geen identiteitsbewijs, terwijl dat vanaf 1 januari 2005 wel voor iedereen verplicht is. Wie nu nog een identiteitsbewijs moet aanvragen, is te laat.

Jongeren die door de politie na de jaarwisseling worden aangehouden en zich niet kunnen legitimeren, krijgen een boete die kan oplopen tot vijftig euro.

In verband met de feestdagen zullen de meeste gemeenten het document niet meer op tijd kunnen leveren. De voorlichtingscampagne van het ministerie van Justitie, waarin de jeugd op radio en televisie wordt opgeroepen zo spoedig mogelijk een identiteitskaart aan te schaffen, lijkt mislukt. Van de 335.000 jongeren tussen de veertien en achttien jaar die thuis een brief hebben gekregen, hebben de meesten nog niet gereageerd, zo blijkt uit een rondgang langs diverse (grote) gemeenten.

In Den Haag begint het net een beetje op gang te komen, zegt Ada Goudsmit van de afdeling burgerzaken in Den Haag. ''We hebben 6500 flyers verstuurd, maar het loopt geen storm. Als het volgende week gaat pieken, kunnen we de identiteitskaarten niet meer op tijd leveren.'' Van de 1500 jongeren die in Utrecht zijn aangeschreven, hebben de afgelopen weken 687 een aanvraag ingediend. Amsterdam had geen cijfers beschikbaar.

Het openbaar ministerie is volgens een woordvoerder niet van plan de eerste weken van het nieuwe jaar coulant te zijn. ''We hebben de jeugd uitvoerig voorgelicht. Iedereen die een overtreding begaat en geen identiteitsbewijs op zak heeft, krijgt een boete.''

Van de vier grote steden had alleen Amsterdam geen cijfers beschikbaar. Ook de gemeenten Leeuwarden en Zwolle laten weten dat nog lang niet alle jongeren hebben gereageerd. In Limburg heeft driekwart van de jeugd de oproep genegeerd, zo blijkt uit een rondgang langs de grotere gemeenten.

Het Openbaar Ministerie is niet van plan om de eerste weken van het nieuwe jaar 'nog even door de vingers te kijken'. ''We hebben de jeugd uitvoerig voorgelicht. Iedereen die een overtreding begaat en geen identiteitsbewijs op zak heeft, krijgt een boete. De identificatieplicht is ingevoerd om raddraaiers sneller op te sporen. Daar gaan politie en justitie volgend jaar direct mee aan de slag,'' aldus een woordvoerder van het OM.

http://www.parool.nl/nieuws/2004/DEC/23/bin2.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 14:24
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Gimmeshelter schreef op 23-12-2004 @ 13:58 :
hoe is het nou? we leven hier in een land waar er blauwe mensen rondlopen die het leuk vinden iedereen te domineren. In het kader van veiligheid. Ik moet toch zeggen dat ik me minder veilig voel met wouten erbij dan zonder hoor. En dat een heel volk moet gaan leiden onder het idiote idee om alles van bovenaf onder controle te houden door middel van legetimatieplicht slaat al helemaal nergens meer op. Bestaat het woord privacy niet meer? Wat hebben die mensen in het blauw nou weer met mijn naam te maken op het moment dat ik alleen maar ergens loop?
De wouten kunnen naar je ID vragen "als het nodig is om haar werk goed te kunnen doen." Lekker duidelijk. Gemaakt om misbruik van te kunnen maken. Zelfs als er niets is waar ik me schuldig aan heb gemaakt, bijv een demonstratie, hebben die lui toch het recht om mij naar mijn naam te vragen. Hebben ze helemaal niks mee te maken!
En ze zullen het uitbundig gaan gebruiken om activisten en krakers aan te kunnen pakken. Lang leve de leegstand!
Idioot is het. Een kraakactie gaat echt niet makkelijk meer. Ze maken burgerinitiatief wel erg moeilijk.
Ik wil jou wel eens zien als er 5 gasten je in mekaar wil meppen met en zonder politie erbij.

Hoezo privacy? Je denkt toch werkelijk niet echt dat als jij op straat loopt dat elke politieagent jou naar je ID gaat vragen.

En kraken een burgerinitiatief? Wat een lulverhaal kun jij ophangen.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 14:42
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 23-12-2004 @ 15:24 :
En kraken een burgerinitiatief? Wat een lulverhaal kun jij ophangen.
Ja, monumentale panden verzieken door vuurtjes te stoken en in de hoek te pissen is een grote deugd natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2004, 17:43
juno
Avatar van juno
juno is offline
Krakers? uit welke eeuw kom jij? Loop jij nog met vredesbuttons rond, in een palestijnensjaal en kistjes? Denkend dat je origineel bent...

Kraken is asociaal. Alleen langharig werkschuw tuig dat te dwars en te onaangepast is om een normaal huis te kunnen huren gaat over tot kraken. In wezen is het diefstal, en vandalisme.

Als je het mij zou flikken diep ik mijn palestijnensjaal en kistjes op uit de kast en vorm ik met een paar vriendjes van vroeger een knokploeg en ik sla je van mijn erf af.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.