Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2004, 20:27
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
waaromniet? schreef op 09-12-2004 @ 20:57 :
Gelukkig is die kans ontzettend klein als je het vergelijkt met de rest van de wereld
Maar dat zei ik niet. Ik zei dat er de kans is dat je wordt aangerand. Het onveiligheidsgevoel is toegenomen de laatste jaren, en de onveiligheid zelf ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2004, 20:32
forthemoon
Avatar van forthemoon
forthemoon is offline
ja ik voel me bijna altijd wel veilig
__________________
make a rainbo w
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 01:59
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 09-12-2004 @ 21:27 :
Maar dat zei ik niet. Ik zei dat er de kans is dat je wordt aangerand. Het onveiligheidsgevoel is toegenomen de laatste jaren, en de onveiligheid zelf ook.
Niet expliciet, maar door dit land te noemen impliceer je dat wel. Wat is het nut anders, om te zeggen dat je in dit land die kans loopt? Die kans loop je overal, en hier is die kans zelfs erg klein, kortom, je opmerking sloeg nergens op.

Dat het onveiligheidsgevoel is toegenomen klopt, dat de onveiligheid is toegenomen niet. Tenzij jij me een onderzoek kan laten zien waaruit duidelijk blijkt dat dit wel zo is
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 15:35
dragonstorm
Avatar van dragonstorm
dragonstorm is offline
Citaat:
juno schreef op 06-12-2004 @ 22:07 :
Nee, ik ben zo gemeen dat ik geen genade zal hebben met iemand die mij kwaad wil doen. Die is op zijn minst voor de rest van zijn leven een oog kwijt. Eén keer goed doorprikken met mijn vingertje en hij doet he-le-maal niets meer behalve onmenselijk hoog en hard gillen terwijl het bloed uit zijn oogkas gutst.

Als je aangevallen word moet je keihard, ongeremd en ongelooflijk vuil en vals terugvechten met als resultaat permanente beschadiging en verminking. Dat er bloed op mijn kleren komt is jammer, maar beter het zijne dan het mijne. Met mij zou hij toch ook geen genade hebben?
Nog ff over nagedacht....

Weet je wat ik zo raar vind? Dat er zoveel mensen (vrouwen) zijn die dit zeggen, en zo weinig gevallen van mannen met uitgekrabte ogen en zoveel gevallen van verkrachtingen...

Ogen zijn niet makkelijk te raken. Een kruis ook niet. Het beste wat je kunt doen is zorgen dat je niet aangevallen word. Vooral geen aandacht trekken....

Als je echt bang bent om verkracht te worden, kun je het beste een burka gaan dragen
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 18:12
Luna
Avatar van Luna
Luna is offline
Ik woon in amsterdam en ja ik voel me veilig. Ik heb me tot nu toe nog niet écht bedreigd gevoeld als ik alleen over straat ging. Wel eens opmerkingen van irritante mannen gehad maar daar ben ik wel aan gewend en het is nog niet bedreigend geweest gelukkig.
__________________
liep een man in de woestijn en vond een kameel, de kameel vond van niet.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 19:57
Xonzo
Avatar van Xonzo
Xonzo is offline
ik woon in belgie in een niet zo grote stad ja, maar ik voel me heel erg veilig, ook in de grotere steden. en mensen die zo zeggen dat ze niet 's nachts op straat durven lopen (sommige van mn vrienden) , vind ik één grote zeikerij. Als jij wat vertrouwen geeft aan een maatschappij, krijg je dat vanzelf terug. kan naïef klinken, maar als je al niet meer op straat zou durven komen, dan moet je nergens meer geen gaan.
__________________
Just how many? I can't wait for freedom
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 21:12
Saarah
Saarah is offline
Ik woon in België. Waar ik 's nachts uitga enzo, Heist O/D Berg, voel ik me eigenlijk wel veilig ja. Er zijn veel café's en er lopen(vooral in het weekend) best veel mensen rond. Dus op de wat grotere straten en het 'centrum' zal ik maar zeggen voel ik me veilig.
In de kleinere straatjes, donkere straatjes enzo, voel ik me al wat minder veilig. Hoewel ik er best door zal lopen!
Ik ging een paar weken geleden naar een vriendin, en rond 19.30u ging ik terug naar huis, het was dus al donker. Ze woont in een wijk, dus ik had de keuze: ofwel rondgaan over grotere wegen en 5-10minuutjes langer lopen, ofwel door een bosje lopen. Ik kende het bosje niet echt, maar m'n vriendin zei van: "gewoon rechtdoor lopen" dus heb ik dat gehaald en ik ben ook veilig aan de overkant geraakt . En in dat bosje was het dus écht pikdonker, het was denk ik ook wel zo'n 75-100m, én ik wist er de weg niet .
(Ik heb het nu dus altijd over 's nachts en 's avonds gehad, als het al donker is. Als het licht is ben ik echt niet bang hoor, dan voel ik me echt wel veilig).

Eigenlijk ben ik een echte angsthaas, maar ik probeer die angst te verbergen/overwinnen.

Maar, ff samengevat , overdag voel ik me dus altijd veilig op straat, 's nachts meestal ook wel.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 03:33
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Zaina schreef op 04-12-2004 @ 14:45 :
Kop van Zuid is nog een 'redelijk goede' plek. Het oude noorden en Spangen zijn veel erger.
Ik loop liever door 't oude noorden en Spangen dan in de buurt rondom de Dordtselaan en Wolversbocht bijv. (hoewel 't daar eigenlijk ook reuze meevalt, imo. ligt er denk ik ook voor 'n deel wel aan hoe je door zo'n wijk loopt, wat je uitstraalt.)

Voel me verder vrijwel altijd gewoon veilig.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.

Laatst gewijzigd op 16-12-2004 om 03:35.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 03:37
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Reverend schreef op 06-12-2004 @ 00:52 :
Ik woon niet in een buurt waar ik me zorgen moet maken, aangezien ik van het meeste uitschot hier al eens de hand heb geschud.
+ dat ook trouwens.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:34
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-12-2004 @ 23:25 :
Ik voel me hartstikke veilig. Ik laat me niet opfokken door De Telegraaf en Hart van Nederland.
idd
__________________
No escape from the mass mind rape
Met citaat reageren
Oud 16-12-2004, 13:37
O'malley
Avatar van O'malley
O'malley is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 06-12-2004 @ 00:56 :
Ik voel me altijd veilig in het dorp waar ik woon. Hoe laat of hoe donker ook.
Maar zodra ik in de grote steden kom dan wordt het opeens een stuk minder. Ben ik blij dat ik in de achterhoek woon.
De achterhoek.... Dat verklaart een hoop!
__________________
No escape from the mass mind rape
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 23:46
bamiPoep
Avatar van bamiPoep
bamiPoep is offline
ja

iedereen die zich niet veilig voelt, heeft vast niet zo n goed geweten...
__________________
ik schep sambal, schep jij?
Met citaat reageren
Oud 25-12-2004, 22:59
Woodstock
Avatar van Woodstock
Woodstock is offline
het verkeer is pas gevaarlijk.
__________________
Eat jazz, drink sunshine, listen to honey, talk to tea
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 18:15
debieltje nr 1
debieltje nr 1 is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 03-12-2004 @ 23:04 :
onderzoek toont aan dat jongens op straat meer gevaar lopen dan meisjes (nouja...enkele onderzoeken gecombineerd..jongens lopen een groter gevaar dan meisjes om slachtoffer te worden van geweld, met uitzondering van seksueel geweld. Maar, het leeuwendeel van alle seksuele misdrijven wordt gedaan door een bekende van het slachtoffer. De kans dat je van je fiets wordt afgetrokken om verkracht is eigenlijk te minimaliseren)


ontopic: ja, ik voel me veilig op straat.
ja,jongens worden overvallen en bestolen.maar daar moet je ook niet zo bang voor zijn lijkt me,je geeft gewoon je geld af en dat is dat,meer hoeven ze niet van je.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
De Kantine Pose-a-question nr. 2
Batave
500 29-03-2010 15:44
Seksualiteit Enquete over holebi's, ook in te vullen door heteroseksuelen hoor!
myrose1
68 22-05-2008 15:52
Algemene schoolzaken Enquete: Zin in school
DarkRain
28 07-11-2006 19:15
Verhalen & Gedichten Je Rachel [VERHAAL]
[GEEN_HELD]
4 14-03-2003 15:41
Algemene schoolzaken enquête uitgaansgeweld
marije_ileen
16 26-03-2002 19:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.