Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-01-2005, 00:38
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Bush: 'verdachte zonder proces levenslang vasthouden'

De Amerikaanse president George Bush wil met een krantenbericht vermoedelijke terroristen waarschuwen voor het nieuwe, harde regeringsbeleid tegen terrorisme. De Amerikaanse regering is van plan om een verdachte desnoods levenslang gevangen te nemen, ook als er niet voldoende bewijs is voor een rechtszaak.

Voor deze gevangenen moet een nieuwe gevangenis worden gebouwd met ongeveer 200 plaatsen, aldus de Amerikaanse krant Washington Post, die zich baseert op bronnen binnen de geheime dienst, het Ministerie van Defensie en diplomaten. Defensievoorlichter Bryan Whitman sprak: "Aangezien de oorlog tegen terrorisme lang inspanning vergt, is het voor ons zinvol om ook naar oplossingen voor problemen op de lange termijn te zoeken."

Volgens een ander voorstel moet een groot aantal van de gevangenen uit Afghanistan, Saudi-Arabië en Jemen, die vastzitten op Guantanamo Bay, worden overgeplaatst naar door de VS gebouwde gevangenissen in hun thuisland. De VS houdt ongeveer 500 gevangenen vast op Guantanamo Bay. Het Amerikaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken, wil de landen verplichten de mensenrechten na te leven. Een voorlichtster van het Ministerie van Defentie had hier echter geen informatie over.
originele artikel :in het duits
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2005, 00:47
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-01-2005 @ 01:38 :
Bush: 'verdachte zonder proces levenslang vasthouden'

De Amerikaanse president George Bush wil met een krantenbericht vermoedelijke terroristen waarschuwen voor het nieuwe, harde regeringsbeleid tegen terrorisme. De Amerikaanse regering is van plan om een verdachte desnoods levenslang gevangen te nemen, ook als er niet voldoende bewijs is voor een rechtszaak.

Voor deze gevangenen moet een nieuwe gevangenis worden gebouwd met ongeveer 200 plaatsen, aldus de Amerikaanse krant Washington Post, die zich baseert op bronnen binnen de geheime dienst, het Ministerie van Defensie en diplomaten. Defensievoorlichter Bryan Whitman sprak: "Aangezien de oorlog tegen terrorisme lang inspanning vergt, is het voor ons zinvol om ook naar oplossingen voor problemen op de lange termijn te zoeken."

Volgens een ander voorstel moet een groot aantal van de gevangenen uit Afghanistan, Saudi-Arabië en Jemen, die vastzitten op Guantanamo Bay, worden overgeplaatst naar door de VS gebouwde gevangenissen in hun thuisland. De VS houdt ongeveer 500 gevangenen vast op Guantanamo Bay. Het Amerikaanse Ministerie van Buitenlandse Zaken, wil de landen verplichten de mensenrechten na te leven. Een voorlichtster van het Ministerie van Defentie had hier echter geen informatie over.
originele artikel :in het duits
Het zal ook eens niet Amerika zijn. Zelfs als er niet voldoende bewijs is?? Wat een stelletje gekken, wat is er gebeurd met de rechten van de mens?
Een oplossing zoeken is goed, en ik begrijp de denkwijze ook wel, maar mogelijk onschuldige mensen vastzetten is al erg, maar ook nog levenslang EN zonder bewijs?
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:55
b@rt-online
b@rt-online is offline
als er voldoende bewijs is zeker doen! (bushfan)
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:57
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Tuurlijk heeft Amerika gelijk.
Amerika heeft áltijd gelijk.

-_-
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 00:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
b@rt-online schreef op 03-01-2005 @ 01:55 :
als er voldoende bewijs is zeker doen! (bushfan)

haha

ik kan heel veel bewijs tegen je verzamelen en je levenslang achter de tralies zetten.

boeit niet zoveel wat dat bewijs is want er komt toch geen proces



maar ik ben wel van je af
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 01:17
b@rt-online
b@rt-online is offline
nee zo bedoel ik het ook niet, als het zeker is dat de dader het gedaan heeft, zoals op heterdaat betrapt te zijn geweest dan geleik op sluite, geen moeite meer doen! zoals in nederland met volkert van d'r Graaf enzo snappiej?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 01:24
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
b@rt-online schreef op 03-01-2005 @ 02:17 :
nee zo bedoel ik het ook niet, als het zeker is dat de dader het gedaan heeft, zoals op heterdaat betrapt te zijn geweest dan geleik op sluite, geen moeite meer doen! zoals in nederland met volkert van d'r Graaf enzo snappiej?
er ja

maar t gaat hier om een heel ander soort verdachten en ten tweede kan dat soort rechtsspraak heel makkelijk misbruikt worden.

en dat willen we toch niet hoop ik
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 01:36
tsip
Avatar van tsip
tsip is offline
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 02:24 :
er ja

maar t gaat hier om een heel ander soort verdachten en ten tweede kan dat soort rechtsspraak heel makkelijk misbruikt worden.

en dat willen we toch niet hoop ik
IDD JA Stel je voor dat ze jouw niet mogen dan mag jij mooi zeepjes rapen in de gevangenis....

hier walg ik dus van.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 02:35
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Bush maakt zichzelf op deze manier de dictator van de wereld. en geen enkel land dat hem ook maar tegenspreekt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 08:37
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
b@rt-online schreef op 03-01-2005 @ 01:55 :
als er voldoende bewijs is zeker doen! (bushfan)
als er genoeg bewijs is, waarom dan geen proces voeren
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 09:21
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-01-2005 @ 03:35 :
Bush maakt zichzelf op deze manier de dictator van de wereld. en geen enkel land dat hem ook maar tegenspreekt.
hoe wil je tegenspreken?

(t wordt wel gedaan, maar tis weinig effectief. Hoewel organsaties als Rode Kruis en Amnesty nog enigszins een druppel water op de gloeiende plaat zijn)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 09:47
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-01-2005 @ 03:35 :
Bush maakt zichzelf op deze manier de dictator van de wereld. en geen enkel land dat hem ook maar tegenspreekt.
Iets waar een groot deel van de Nederlandse bevolking het bij de vorige verkiezingen mee eens was door CDA te stemmen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 03-01-2005 @ 09:37 :
als er genoeg bewijs is, waarom dan geen proces voeren
Ik vind dit inderdaad vrij vaag. Er is geen bewijs, maar toch vasthouden? Er moet toch iets zijn waarop je die persoon vasthoudt?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 10:49
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2005 @ 11:48 :
Ik vind dit inderdaad vrij vaag. Er is geen bewijs, maar toch vasthouden? Er moet toch iets zijn waarop je die persoon vasthoudt?
Hallooo? Het zijn moslims, hè?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2005 @ 11:49 :
Hallooo? Het zijn moslims, hè?
Mmmja.

Het rechtsstatelijk gehalte van Amerika neemt sterk af hierdoor.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 10:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2005 @ 11:49 :
Hallooo? Het zijn moslims, hè?
Hmmpf. Of Sikhs mistaken for muslims.

Tis dieptriest. T enige (vreedzame) wat je zou kunnen doen als burger(s) is een economische boycot en/of ze bestoken met brieven tot ze gek worden.

Of trachten t via 1 of andere weg t juridisch aan te vechten.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 10:52
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2005 @ 11:51 :

Het rechtsstatelijk gehalte van Amerika neemt sterk af hierdoor.
Niet dat ik dat al hoogstaand vond,...
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:09
Verwijderd
Ja, er zijn politieke hervormingen noodzakelijk in de VS. Maar ja, met de daar wijdverspreide "wij zijn de beste"-houding zal daar wel niet veel van terecht komen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-01-2005, 11:14
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-01-2005 @ 12:09 :
Ja, er zijn politieke hervormingen noodzakelijk in de VS. Maar ja, met de daar wijdverspreide "wij zijn de beste"-houding zal daar wel niet veel van terecht komen.
ach de helft had liever anders gewild.

Btw:
http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=Ohio+Recount
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 11:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 12:14 :
ach de helft had liever anders gewild.

Btw:
http://www.newsnow.co.uk/newsfeed/?name=Ohio+Recount
In Zuid-Amerika hadden we dit een staatsgreep genoemd.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:26
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Wow hallo! Dan kunnen ze gewoon elke willekeurige moslim oppakken. Dat is toch gewoon bullshit.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:27
Verwijderd
Ja, 't is nasty.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2005 @ 13:27 :
Ja, 't is nasty.
Nou als ze die wet overal in Amerika toepassen hoef ik daar niet meer heen hoor. Ook al ben ik geen moslim...
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:32
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 03-01-2005 @ 13:29 :
Nou als ze die wet overal in Amerika toepassen hoef ik daar niet meer heen hoor. Ook al ben ik geen moslim...
Het heeft niet alleen met moslims te maken, moet je eens zien hoeveel tijd en moeite je nu al extra kwijt bent als gewone blanke Europeaan als je Amerika binnen wilt komen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2005 @ 13:32 :
Het heeft niet alleen met moslims te maken, moet je eens zien hoeveel tijd en moeite je nu al extra kwijt bent als gewone blanke Europeaan als je Amerika binnen wilt komen.
Niet moeilijker als voorheen toch? Hoezo dan...niet dat ze jullie van extremisme verdenken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2005, 12:37
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 03-01-2005 @ 13:34 :
Niet moeilijker als voorheen toch? Hoezo dan...niet dat ze jullie van extremisme verdenken.
Iedereen die de VS binnen wil wordt gecontroleerd, heel simpel. Die gasten nemen geen enkel risico meer - tenminste, dat denken ze.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 12:43
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2005 @ 13:37 :
Iedereen die de VS binnen wil wordt gecontroleerd, heel simpel. Die gasten nemen geen enkel risico meer - tenminste, dat denken ze.
Hoezo, dat controleren is toch zo voorbij? Of hoe doen ze dat dan.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:03
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 03-01-2005 @ 03:35 :
Bush maakt zichzelf op deze manier de dictator van de wereld. en geen enkel land dat hem ook maar tegenspreekt.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:09
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
wann schreef op 03-01-2005 @ 14:49 :
Weet niet precies hoe ze dat doen, maar vorig jaar werd mijn broer ook iets van 2 of 3 uur gecontroleerd voordat hij verder het vliegveld daar in mocht. Hij moest zo stil blijven staan met z'n handen op z'n rug o.i.d. en mocht niet bewegen en alles.
Oh dat valt toch wel mee met die controles dan toch.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:14
Verwijderd
Ik mag mensen niet doodwensen, maar als ze Bush vandaag of morgen neer zouden schieten zou ik er niet om rouwen.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:22
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 03-01-2005 @ 15:14 :
Ik mag mensen niet doodwensen, maar als ze Bush vandaag of morgen neer zouden schieten zou ik er niet om rouwen.
geef m een doos pretzels
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:25
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 03-01-2005 @ 15:09 :
Oh dat valt toch wel mee met die controles dan toch.
Ja, willekeurige toeristen uren met hun handen op hun rug laten staan is heel nuttig vanuit oogpunt van terrorismebestrijding.

Kom op zeg, 't is geen ontgroening. Domme yanks die denken dat ze nu veilig zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:27
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-01-2005 @ 15:25 :
Ja, willekeurige toeristen uren met hun handen op hun rug laten staan is heel nuttig vanuit oogpunt van terrorismebestrijding.

Kom op zeg, 't is geen ontgroening. Domme yanks die denken dat ze nu veilig zijn.
Tsja, dat is inderdaad wel dom. Dat kun je ook wel in 10 minuten ofzo doen en dan bij iedereen. Maar ja het is wel goed dat ze maatregelen nemen sinds de terroristische aanvallen. Maar ze moeten het niet te gek maken. En vooral iemand zonder proces levenslang vasthouden??? Dat is gewoon te gek.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2005, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-01-2005 @ 15:22 :
geef m een doos pretzels
Of gewoon een brief met daarin slechts één pretzel.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 15:57
look-to-me
look-to-me is offline
is het geen goed idee om bush ook een plaatsje te geven in die "extremistencellen"? en maak er meteen nog eentje voor sharon...........
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:03
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
look-to-me schreef op 04-01-2005 @ 16:57 :
is het geen goed idee om bush ook een plaatsje te geven in die "extremistencellen"? en maak er meteen nog eentje voor sharon...........
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 04-01-2005, 16:04
onderkoffer
onderkoffer is offline
Citaat:
look-to-me schreef op 04-01-2005 @ 16:57 :
is het geen goed idee om bush ook een plaatsje te geven in die "extremistencellen"? en maak er meteen nog eentje voor sharon...........
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:35
MB
Avatar van MB
MB is offline
Wat een onzin, als er niet voldoende bewijs is voor een proces dan mogen ze je ook niet wegstoppen
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:45
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 04-01-2005 @ 17:35 :
Wat een onzin, als er niet voldoende bewijs is voor een proces dan mogen ze je ook niet wegstoppen
Amerika wel.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:47
onderkoffer
onderkoffer is offline
donner wil nu ook mensen 2 jaar lang in hechtenis kunnen houden zomaar
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:49
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
onderkoffer schreef op 04-01-2005 @ 17:47 :
donner wil nu ook mensen 2 jaar lang in hechtenis kunnen houden zomaar
Ja wat een dom mensje.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 16:53
Verwijderd
Gaat niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 19:11
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Eerst zien dan geloven. De openingspost is misleidend, er is geen bewijs dat Bush dat gezegd heeft. Volgens de Washington Post zijn er plannen binnen DoD, maar hoe concreet of waarschijnlijk die plannen zijn, is niet duidelijk.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 06:52
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 04-01-2005 @ 20:11 :
Eerst zien dan geloven. De openingspost is misleidend, er is geen bewijs dat Bush dat gezegd heeft. Volgens de Washington Post zijn er plannen binnen DoD, maar hoe concreet of waarschijnlijk die plannen zijn, is niet duidelijk.
De openingspost is idd misleidend. Er wordt net gedaan alsof het zomaar opsluiten van mensen nieuw is in Amerika, maar in Guantanamo Bay gebeurt dit al.

Trouwens hoe zit het met die gevangenen op Guantanamo, ze zouden onder bepaalde voorwaarden een proces krijgen, maar dat is niet gebeurt volgens mij?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 08:13
Verwijderd
Misschien krijgen ze een pro-deo-advocaat die gaat samenwerken met het OM om een bekentenis af te dwingen, wat al gebeurt in de VS.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:15.