Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2005, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 07-01-2005 @ 12:15 :
Geweldig toch?

Ik heb ook uitkering en lijkt me vet om gratis reisje naar azie te krijgen.

Lijkjes ruimen, huisjes bouwen, geweldig toch?
ik hoop zoooo hard dat je dit niet meent
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2005, 11:25
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 07-01-2005 @ 12:24 :
ik hoop zoooo hard dat je dit niet meent
Ik meen niets, ik geef alleen mijn gedachten vrij.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Quincy schreef op 07-01-2005 @ 12:25 :
Ik meen niets, ik geef alleen mijn gedachten vrij.
'U gedacht zegge' wil hier bij ons zegge dat je het ook echt wel meent hoor

ahja, je doet maar
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 11:34
Floris_22
Avatar van Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 07-01-2005 @ 12:24 :
ik hoop zoooo hard dat je dit niet meent
Zegt toch genoeg over de persoon?
Edit: Als je zijn andere berichten ziet, dan lijkt het me duidelijk dat het dit alleen om doet om reacties uit te lokken.
__________________
Roger Thornhill: "The Moment I meet an attractive woman, I have to start pretending I have no desire to make love to her".
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 11:41
Verwijderd
Ik las net in de Volkskrant dat een groep van ongeveer honderd uitkeringsgerechtigden de gemeente Bergen heeft benaderd om zelf vrijwillig naar Azië te vertrekken. Ze vonden het een goed plan. Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje teruggekomen ben van mijn standpunt, omdat ik eerst dacht dat sprake zou zijn van dwang.

Je weet het immers maar nooit met deze regering. Vooral bij de VVD heerst natuurlijk nog immer het idee dat uitkeringstrekkers lui zijn en gewoon geen zin hebben in werken. Ze zien ze gewoon als goedkope arbeidskrachten die je kunt inzetten wanneer je het wilt en als ze dat niet willen dan kort je ze maar op hun uitkering.

Maar goed, als het volledig op basis van vrijwilligheid gebeurt moeten die gasten het natuurlijk helemaal zelf weten. Mooi dat ze willen helpen, hoewel ik betwijfeln of ze wel goed in kunnen schatten wat de psychologische impact gaat zijn van de dingen die ze daar gaan meemaken.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 11:50
Quincy
Quincy is offline
Citaat:
Maar goed, als het volledig op basis van vrijwilligheid gebeurt moeten die gasten het natuurlijk helemaal zelf weten. Mooi dat ze willen helpen, hoewel ik betwijfeln of ze wel goed in kunnen schatten wat de psychologische impact gaat zijn van de dingen die ze daar gaan meemaken.
Tja, kijk ik heb zelf ook een uitkering (nou ja hoop ik dan) en die heb ik omdat ik gewoon vreselijk gestoord ben.

Dus die psychische problemen zulen wel meevallen voor mensen zoals ik, alhoewel ik moet zeggen dat die wel vrij zeldzaam worden.

Als ik een briefje krijg van joh heb je niks te doen ga lekker mee, ja hoor dan ga ik best wel mee. Ik bedoel dit is het eerste in mijn leven wat tenminste duidelijk een doel heeft en niet alleen beperkt is voor jezelf maar waar je anderen ook mee helpt.

Best eervol werk zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Floris_22 schreef op 07-01-2005 @ 12:34 :
Zegt toch genoeg over de persoon?
Edit: Als je zijn andere berichten ziet, dan lijkt het me duidelijk dat het dit alleen om doet om reacties uit te lokken.
jah ik heb dr geen tijd voor gehad, drukke ochtend hé
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:13
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-01-2005 @ 12:41 :
Ik las net in de Volkskrant dat een groep van ongeveer honderd uitkeringsgerechtigden de gemeente Bergen heeft benaderd om zelf vrijwillig naar Azië te vertrekken. Ze vonden het een goed plan.
Mooi dat ze willen helpen, hoewel ik betwijfeln of ze wel goed in kunnen schatten wat de psychologische impact gaat zijn van de dingen die ze daar gaan meemaken.

Maar wat willen ze daar gaan DOEN dan? En wie gaat ze opvangen? Ze moeten ergens slapen, eten, en als ze ziek worden of gewond, wat dan? Dit soort opruimacties moet een beetje georganiseerd worden, anders blijft het chaos en dan vallen er ongelukken.

Voor dit soort dingen heb je nou een leger.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:23
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 07-01-2005 @ 13:13 :
(...)

Voor dit soort dingen heb je nou een leger.
Ja, dat vind ik ook. Alleen onze regering is natuurlijk van mening dat het leger veel harder nodig is om ons kikkerlandje te beschermen tegen enge mannen met baarden, die natuurlijk aanvallen zodra het leger zijn hielen heeft gelicht.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:29
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 07-01-2005 @ 12:41 :
Ik las net in de Volkskrant dat een groep van ongeveer honderd uitkeringsgerechtigden de gemeente Bergen heeft benaderd om zelf vrijwillig naar Azië te vertrekken. Ze vonden het een goed plan. Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje teruggekomen ben van mijn standpunt, omdat ik eerst dacht dat sprake zou zijn van dwang.

Je weet het immers maar nooit met deze regering. Vooral bij de VVD heerst natuurlijk nog immer het idee dat uitkeringstrekkers lui zijn en gewoon geen zin hebben in werken. Ze zien ze gewoon als goedkope arbeidskrachten die je kunt inzetten wanneer je het wilt en als ze dat niet willen dan kort je ze maar op hun uitkering.

Maar goed, als het volledig op basis van vrijwilligheid gebeurt moeten die gasten het natuurlijk helemaal zelf weten. Mooi dat ze willen helpen, hoewel ik betwijfeln of ze wel goed in kunnen schatten wat de psychologische impact gaat zijn van de dingen die ze daar gaan meemaken.
Ze gaan dan wel vrijwillig maar dat verzaakt de plicht van de overheid t.o.v hen niet. Ik vraag me af hoe die mensen erop worden voorbereid?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:39
juno
Avatar van juno
juno is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-01-2005 @ 13:23 :
Ja, dat vind ik ook. Alleen onze regering is natuurlijk van mening dat het leger veel harder nodig is om ons kikkerlandje te beschermen tegen enge mannen met baarden, die natuurlijk aanvallen zodra het leger zijn hielen heeft gelicht.

Dat zal wel meevallen. Ons leger is met na,me goed toegerust om humanitaire acties uit te voeren. Ik denk eerder dat de landen die hulp vragen geen zin hebben in bezoek van een vreemd leger. Ze willen wel geld, en hulp van het Rode Kruis en de Rode Halve maan, en van NGO's, maar een vreemd leger?

Een kwart van het Indonesische leger gaat op dit moment stug door met het platbombarderen van dorpen op Atjeh waar opstandelingen zitten.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:40
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 07-01-2005 @ 12:41 :
Je weet het immers maar nooit met deze regering. Vooral bij de VVD heerst natuurlijk nog immer het idee dat uitkeringstrekkers lui zijn en gewoon geen zin hebben in werken.
Wat een belachelijke insinuatie.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:42
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 07-01-2005 @ 13:40 :
Wat een belachelijke insinuatie.
neen, ik steun nare man in zijn betoog!
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:44
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hmm, eerder deze week wilde de PVDA de Nederlandse genietroepen naar Azie sturen.

Helemaal mee eens, maar ik kan het niet laten aan te stippen dat het niet dankzij de pvda is dat we uberhaupt nog genietroepen hebben.


En aangezien het Indonesische leger weer laat zien meer in bloed geinteresseerd te zijn dan in hulp zou ik het geen slecht idee vinden om net als in Oost-Timor de aanwezige troepen ook te gebruiken om dat door en door corrupte leger gewoonweg aan de kant te schuiven.

Pech voor Indonesie, ze hebben een halve eeuw gehad om te leren zich te gedragen, en ze leren het niet.

Als de VN ook maar iets van gezond verstand heeft staan ze er dan ook op dat Atjeh onafhankelijk mag worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:48
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2005 @ 13:44 :

En aangezien het Indonesische leger weer laat zien meer in bloed geinteresseerd te zijn dan in hulp zou ik het geen slecht idee vinden om net als in Oost-Timor de aanwezige troepen ook te gebruiken om dat door en door corrupte leger gewoonweg aan de kant te schuiven.

Pech voor Indonesie, ze hebben een halve eeuw gehad om te leren zich te gedragen, en ze leren het niet.

Als de VN ook maar iets van gezond verstand heeft staan ze er dan ook op dat Atjeh onafhankelijk mag worden.
Ach en wens jij soms een tweede Irak dan?

Niet te geloven wat een arrogantie hier weer vanaf straalt, het o zo beschaafde westen komt wel even voordoen hoe het hoort
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:53
juno
Avatar van juno
juno is offline
Nieuwsflash: het gemiddelde ontwikkelingsland scoort heel laag op de schaal van behoorlijk bestuur, en heel hoog op de corruptieschaal. Ze kunnen het inderdaad niet zelf.

Daarom blijven ze ook onderontwikkeld. De klasse die het er voor het zeggen heeft zit met zijn kleverige tengels in de staatskas, en is niet van plan iets aan de armoede in zijn eigen land te doen omdat ze dan hun positie moeten opgeven. Meestal wordt een oppositie keihard onderdrukt met methoden die in een woord als "politiestaat" gekenschetst kunenn worden.

Indonesie is helaas een heel goed voorbeeld van hoe het niet moet.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:56
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 07-01-2005 @ 13:48 :
Ach en wens jij soms een tweede Irak dan?

Niet te geloven wat een arrogantie hier weer vanaf straalt, het o zo beschaafde westen komt wel even voordoen hoe het hoort
dat is idd echt ongelooflijk

'onze maatschappij is de maatstaf'
"we will give Iraq a democraty" - G.W. Bush

alsof de onze zo veel voorstelt
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 12:57
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 07-01-2005 @ 13:53 :
Nieuwsflash: het gemiddelde ontwikkelingsland scoort heel laag op de schaal van behoorlijk bestuur, en heel hoog op de corruptieschaal. Ze kunnen het inderdaad niet zelf.

Daarom blijven ze ook onderontwikkeld. De klasse die het er voor het zeggen heeft zit met zijn kleverige tengels in de staatskas, en is niet van plan iets aan de armoede in zijn eigen land te doen omdat ze dan hun positie moeten opgeven. Meestal wordt een oppositie keihard onderdrukt met methoden die in een woord als "politiestaat" gekenschetst kunenn worden.

Indonesie is helaas een heel goed voorbeeld van hoe het niet moet.
Nieuwsflash: De westerse wereld is allerzins van plan de situatie in ontwikkelingslanden te verbeteren.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 13:08
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-01-2005 @ 13:57 :
Nieuwsflash: De westerse wereld is allerzins van plan de situatie in ontwikkelingslanden te verbeteren.
Zolang de camera's draaien?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 13:10
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-01-2005 @ 13:29 :
Ze gaan dan wel vrijwillig maar dat verzaakt de plicht van de overheid t.o.v hen niet. Ik vraag me af hoe die mensen erop worden voorbereid?
Het is toch een keuze.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 13:12
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 07-01-2005 @ 14:10 :
Het is toch een keuze.
Sommigen mensen moeten er goed van doordrongen worden waar ze aan beginnen. Het is hun keuze maar de overheid heeft ze daartoe aangespoord en is dus in zekere mate ook voor hen verantwoordelijk.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 13:14
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 07-01-2005 @ 14:08 :
Zolang de camera's draaien?
Zolang het hen geen zak oplevert
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 13:16
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-01-2005 @ 14:14 :
Zolang het hen geen zak oplevert
Je antwoord is een beetje raar, bedoel je dat de Westerse wereld wel of niet van plan is om de situatie in Derdewereldlanden te verbeteren?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 13:19
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 07-01-2005 @ 14:16 :
Je antwoord is een beetje raar, bedoel je dat de Westerse wereld wel of niet van plan is om de situatie in Derdewereldlanden te verbeteren?
Niet natuurlijk, heb jij anders al serieuze pogingen daartoe gezien?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 13:21
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-01-2005 @ 14:19 :
Niet natuurlijk, heb jij anders al serieuze pogingen daartoe gezien?
'allerzins' betekent in jouw reply 'wel', dus dat was wat verwarrend.

Mijn antwoord is dat de Westerse wereld vanalles doet wanneer de camera's draaien.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 13:27
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 07-01-2005 @ 14:21 :
'allerzins' betekent in jouw reply 'wel', dus dat was wat verwarrend.

Mijn antwoord is dat de Westerse wereld vanalles doet wanneer de camera's draaien.
Dan zijn we het eens
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 13:30
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-01-2005 @ 14:27 :
Dan zijn we het eens
Maar dat geldt ook voor de Arabische landen hoor hoewel zij solidair zouden moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 13:34
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 07-01-2005 @ 14:30 :
Maar dat geldt ook voor de Arabische landen hoor hoewel zij solidair zouden moeten zijn.
Waarom zouden ze dat in vredesnaam moeten zijn?

No offence hoor maar teveel mensen verkijken zich op de zogenaamde bindende factor genaamd religie.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 13:47
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-01-2005 @ 14:34 :
Waarom zouden ze dat in vredesnaam moeten zijn?

No offence hoor maar teveel mensen verkijken zich op de zogenaamde bindende factor genaamd religie.
Ach ja het is wel bekend dat Arabische landen alleen geinteresseerd zijn in hun broeders wanneer zij die kunnen gebruiken als politieke pionnen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 13:51
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 07-01-2005 @ 14:47 :
Ach ja het is wel bekend dat Arabische landen alleen geinteresseerd zijn in hun broeders wanneer zij die kunnen gebruiken als politieke pionnen.
Dat geld volgens mij niet specifiek voor arabische landen
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 13:55
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-01-2005 @ 14:51 :
Dat geld volgens mij niet specifiek voor arabische landen
Nee, maar aangezien ook Islamitische landen met de Shariawet niet opkomen voor hun medebroeders, dat is toch wel dieptriest.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 13:57
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 07-01-2005 @ 14:55 :
Nee, maar aangezien ook Islamitische landen met de Shariawet niet opkomen voor hun medebroeders, dat is toch wel dieptriest.
Alsof die daartoe de middelen hebben.

En er is geen enkele land dat de sharia wetgeving helemaal naleeft
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 14:00
meisje
meisje is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-01-2005 @ 14:57 :
Alsof die daartoe de middelen hebben.

En er is geen enkele land dat de sharia wetgeving helemaal naleeft
Niet helemaal, maar Iran en zo komt er wel akelig dicht bij in de buurt. Daarbij zijn veel Arabische landen rijk door olie.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 16:18
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 07-01-2005 @ 15:00 :
Niet helemaal, maar Iran en zo komt er wel akelig dicht bij in de buurt. Daarbij zijn veel Arabische landen rijk door olie.
Dat zijn maar een handjevol oliesjeiks
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 07-01-2005 @ 15:00 :
Niet helemaal, maar Iran en zo komt er wel akelig dicht bij in de buurt. Daarbij zijn veel Arabische landen rijk door olie.
De rijken in Iran hebben allemaal geheime kelders waarin volop gefeest wordt, inclusief alcohol en drugs. Vijf procent van de bevolking is heroïneverslaafd en leeft op straat.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 16:35
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-01-2005 @ 17:34 :
De rijken in Iran hebben allemaal geheime kelders waarin volop gefeest wordt, inclusief alcohol en drugs.
Hoe weet jij dat?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-01-2005 @ 17:34 :
De rijken in Iran hebben allemaal geheime kelders waarin volop gefeest wordt, inclusief alcohol en drugs. Vijf procent van de bevolking is heroïneverslaafd en leeft op straat.
Dat van er veel verslaafden zijn is bekend maar...........?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Madfet schreef op 07-01-2005 @ 17:35 :
Hoe weet jij dat?
Hmm, ik heb een keer een documentaire over Saoedi-Arabië gezien waarin dat aan het licht kwam. Ik kan me niet voorstellen dat die situatie in Iran radicaal anders is.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 16:40
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-01-2005 @ 17:39 :
Hmm, ik heb een keer een documentaire over Saoedi-Arabië gezien waarin dat aan het licht kwam. Ik kan me niet voorstellen dat die situatie in Iran radicaal anders is.
Ik heb iets dergelijks gehoord over Jordanie, bij saoudi arabie ging het om het koningshuis
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 16:41
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 07-01-2005 @ 17:40 :
Ik heb iets dergelijks gehoord over Jordanie, bij saoudi arabie ging het om het koningshuis
Blijkbaar heb ik een andere documentaire gezien dan jij.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 07-01-2005 @ 17:41 :
Blijkbaar heb ik een andere documentaire gezien dan jij.
Hoe prinsen zich te buiten gingen in Las Vegas terwijl zij thuis de mensen klein houden
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 17:37
Verwijderd
Citaat:
meisje schreef op 07-01-2005 @ 14:30 :
Maar dat geldt ook voor de Arabische landen hoor hoewel zij solidair zouden moeten zijn.
Als je een beetje het nieuws had gelezen had je gezien dat ook de arabieren stapels geld sturen.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2005, 19:07
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-01-2005 @ 13:48 :
Ach en wens jij soms een tweede Irak dan?

Niet te geloven wat een arrogantie hier weer vanaf straalt, het o zo beschaafde westen komt wel even voordoen hoe het hoort
Ik beeld me niet in voor iedereen te kunnen bepalen hoe het hoort.

Wat ik wel weet is dat zoals het nu in Indonesie gaat is hoe het niet zou horen.


Of wil je de Soeharto-kliek plus alle corrupte elementen gaan verdedigen? want dat is uiteindelijk wat er achter de beleidsvorming van de regering zit.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 08-01-2005, 08:57
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-01-2005 @ 20:07 :

Of wil je de Soeharto-kliek plus alle corrupte elementen gaan verdedigen? want dat is uiteindelijk wat er achter de beleidsvorming van de regering zit.
Dat ben ik niet van plan maar ik verkeer niet in de illusie dat alleen in Indonesie voorkomt en de westen het land zou kunnen helpen zonder dat het op meer bloedvergieten uitloopt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:32.