Oud 01-05-2010, 10:30
Solee
Solee is offline
Ik zit nu in vwo 6, en ik heb dit jaar gym met een voldoende afgesloten. Het enige punt is dat ik mijn eindexamen in 2 jaar doe vanwege persoonlijke omstandigheden. Ik doe dit jaar dus in 4 vakken eindexamen, en volgend jaar in de andere 4.
Zoals ik al zei heb ik gym dit jaar met een voldoende afgesloten. Maar nu zeggen ze op school ineens dat ik volgend jaar dus wéér gym moet gaan volgen. Ik heb al heel lang moeite met gym (best wel hevige faalangst voor gym) dus het kost me altijd veel moeite. Volgend jaar zit ik in een hele nieuwe klas, wat het er dus niet beter op maakt. Dus ik heb echt geen zin om volgend jaar wéér gym te moeten gaan volgen!
Nu heb ik 2 mensen gesproken die zijn blijven zitten in hun eindexamenjaar en zij hoefden allebei geen gym meer te volgen.
Weet iemand misschien hoe ik hier onderuit kan komen? Ik vind het nog steeds raar dat ik gym moet volgen volgend jaar .. Bovendien vind ik het nogal onzinnig aangezien ik elke week al 3 à 4 keer in de week sport.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-05-2010, 11:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ga gewoon eens in gesprek. Draag aan dat mensen die zakken het niet hoeven. Dat het besluit vwo6 in twee jaar te doen weloverwogen is, en dat je persoonlijke omstandigheden je niet toestaan alles in één keer te doen. En natuurlijk je faalangst. Alleen het eerste argument zou ik al goed genoeg vinden, maar met meerdere sta je nog sterker.

En hoe volwassener en redelijker je je in het gesprek opstelt, hoe volwassener en redelijker je behandeld wordt. Dus bereid het goed voor!
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 14:55
Verwijderd
Als je gym met een voldoende hebt afgesloten hoef je het niet nog eens te doen. Dus dat is onzin.
Ik zou zeggen vertel dat, wie weet levert het wat op.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2010, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Ga gewoon eens in gesprek. Draag aan dat mensen die zakken het niet hoeven. Dat het besluit vwo6 in twee jaar te doen weloverwogen is, en dat je persoonlijke omstandigheden je niet toestaan alles in één keer te doen. En natuurlijk je faalangst. Alleen het eerste argument zou ik al goed genoeg vinden, maar met meerdere sta je nog sterker.

En hoe volwassener en redelijker je je in het gesprek opstelt, hoe volwassener en redelijker je behandeld wordt. Dus bereid het goed voor!
Ja alleen is het met faalangst niet juist een goed idee om iets te blijven doen tot je geleerd hebt dat je er ook ontspannen mee om kan gaan?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2010, 12:47
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Tja, scholen hebben nu eenmaal het idee dat ze naast de verplichting om jou dat vak te laten afsluiten, ook de maatschappelijke verantwoordelijkheid hebben om jongeren regelmatig te laten sporten en bewegen.
Ik vond dat ook niet leuk, want ik had meestal een hekel aan gym, maarja, het idee is dat jongeren in beweging moeten blijven omdat dat goed is voor de volksgezondheid.

Probeer gewoon eens met je leraren te praten. Zeg dat je zelf al regelmatig sport, stel je volwassen op, geef duidelijk je argumenten, blijf kalm en geduldig, en mocht het besluit in jouw nadeel werken, stel je dan niet te negatief op en probeer er het beste van te maken.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Ik misbruik het forum even als persoonlijke Klaagmuur
Verwijderd
8 21-06-2012 17:20
Psychologie Leren, voor je plezier?
Se7enUp
12 21-06-2012 16:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.