Oud 03-10-2010, 17:26
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Gemeentes hebben goede bedoelingen, maar ik geloof ook best dat Roma goede bedoelingen hebben, of ga je nu lopen beweren dat Roma vrijwillig een shit bestaan willen hebben?
Shit bestaan, voor 300 euro per maand in een villa zitten, arme mensen toch
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2010, 17:27
Verwijderd
Citaat:
Shit bestaan, voor 300 euro per maand in een villa zitten, arme mensen toch
bron?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Want jij weet natuurlijk wat Roma cultuur is.
De gevolgens van de Romacultuur zijn in kaart gebracht in de tweedelige uitzending waar ik je de link al eerder voor gaf. Uiteraard kan het zijn dat er andere zienswijze zijn, maar die dien je dan netjes te onderbouwen en niet met dit soort zinloze en armoedige statements te komen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 19:49
Verwijderd
Citaat:

Als cultuur dé oorzaak is van maatschappelijke problematiek, hebben we sociologie, sociale geografie, economie, etc. allemaal niet nodig, dan zou anthropologie voldoende zijn.
Niet de oorzaak in het algemeen. Het is voor Roma de belangrijkste oorzaak van de slechte integratie van Roma in de Nederlandse samenleving.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 20:48
Verwijderd
Citaat:
De gevolgens van de Romacultuur zijn in kaart gebracht in de tweedelige uitzending waar ik je de link al eerder voor gaf. Uiteraard kan het zijn dat er andere zienswijze zijn, maar die dien je dan netjes te onderbouwen en niet met dit soort zinloze en armoedige statements te komen.
Ohja, we kennen de roma cultuur wel even aan de hand van een tweedelige uitzending.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Niet de oorzaak in het algemeen. Het is voor Roma de belangrijkste oorzaak van de slechte integratie van Roma in de Nederlandse samenleving.
Dus oplossing van LL: deporteren, immers zijn twee-delige uitzending zegt dat het aan cultuur ligt, dus dan zeggen wij maar: "ja wij hebben geen verantwoordelijkheid, zit in de aard van het beestje". Duidelijk, maar ik luister graag naar iemand met meer constructieve oplossingen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Ohja, we kennen de roma cultuur wel even aan de hand van een tweedelige uitzending.
Nou van veruit de meeste culturen kan je een goed beeld krijgen door middel van een tweeluik. Zo moeilijk is dat niet.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 08:36
Verwijderd
Citaat:
Ohja, we kennen de roma cultuur wel even aan de hand van een tweedelige uitzending.
Als je de uitzending zou bekijken dan zou je niet deze reactie geven. Buitengewoon teleurstellend dat je de hele tijd huilt om een bron en als deze dan gepresenteerd wordt dat je die niet eens bekijkt maar koppig je stelling blijft herhalen. Uit de tientallen rapporten en meningen van experts blijkt keer op keer dat het integratieprobleem het gevolg is van de Romacultuur.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 08:37
Verwijderd
Citaat:
Dus oplossing van LL: deporteren, immers zijn twee-delige uitzending zegt dat het aan cultuur ligt, dus dan zeggen wij maar: "ja wij hebben geen verantwoordelijkheid, zit in de aard van het beestje". Duidelijk, maar ik luister graag naar iemand met meer constructieve oplossingen.
Kijk en dan gaan we worden bij iemand in de mond leggen. Wat ben je toch ook een armoedige discussiepartner
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 11:29
Verwijderd
Citaat:
Als je de uitzending zou bekijken dan zou je niet deze reactie geven. Buitengewoon teleurstellend dat je de hele tijd huilt om een bron en als deze dan gepresenteerd wordt dat je die niet eens bekijkt maar koppig je stelling blijft herhalen. Uit de tientallen rapporten en meningen van experts blijkt keer op keer dat het integratieprobleem het gevolg is van de Romacultuur.
Uit de uitzending blijkt dat gemeente nieuwegein de Roma op een verkeerde manier heeft aangepakt, ondanks de gemeente's goede bedoelingen. In de uitzending hebben ze overigens niet eens met de Roma zelf gesproken, waarschijnlijk heeft dat te maken met eerdere uitzendingen van RTV .
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Kijk en dan gaan we worden bij iemand in de mond leggen. Wat ben je toch ook een armoedige discussiepartner
Geef dan een constructieve oplossing. Jij zegt: ligt aan de cultuur, en daar laten we bij. Nou vertel dan wat er zou moeten gebeuren, want anders ga ik mijn eigen conclusies trekken.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Nou van veruit de meeste culturen kan je een goed beeld krijgen door middel van een tweeluik. Zo moeilijk is dat niet.
Hooguit een introductie.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Uit de uitzending blijkt dat gemeente nieuwegein de Roma op een verkeerde manier heeft aangepakt, ondanks de gemeente's goede bedoelingen. In de uitzending hebben ze overigens niet eens met de Roma zelf gesproken, waarschijnlijk heeft dat te maken met eerdere uitzendingen van RTV .
Ja en dat komt omdat het in de cultuur van de Roma ligt dat ze niet WILLEN integreren in de maatschappij.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 12:23
Verwijderd
Citaat:
Geef dan een constructieve oplossing. Jij zegt: ligt aan de cultuur, en daar laten we bij. Nou vertel dan wat er zou moeten gebeuren, want anders ga ik mijn eigen conclusies trekken.
Het is vrij eenvoudig. Die mensen willen niet integreren. Dat betekent geen nieuwe Roma het land in en de huidige Roma ontvangen geen uitkeringen of andere financiele bijstand alvorens ze zich aan de Nederlandse integratie-eisen en wetten houden. Het is niet de bedoeling dat we een groep mensen tot in den treuren aan het belastinginfuus leggen, omdat zij alleen binnen hun eigen groep willen blijven en elk contact met de maatschappij weigeren en zelfs actief tegen gaan. Zo is het voor Roma bijvoorbeeld niet toegestaan om relaties aan te gaan met mensen buiten hun ghetto. De oplossing: Wie niet horen wil, moet maar voelen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Ja en dat komt omdat het in de cultuur van de Roma ligt dat ze niet WILLEN integreren in de maatschappij.
Neehoor, de antropoloog, bijvoorbeeld, zegt dat de gemeente met een andere aanpak moet komen. Hij zegt niet, we moeten de Roma dwingen hun cultuur op te geven.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Het is vrij eenvoudig. Die mensen willen niet integreren. Dat betekent geen nieuwe Roma het land in en de huidige Roma ontvangen geen uitkeringen of andere financiele bijstand alvorens ze zich aan de Nederlandse integratie-eisen en wetten houden. Het is niet de bedoeling dat we een groep mensen tot in den treuren aan het belastinginfuus leggen, omdat zij alleen binnen hun eigen groep willen blijven en elk contact met de maatschappij weigeren en zelfs actief tegen gaan. Zo is het voor Roma bijvoorbeeld niet toegestaan om relaties aan te gaan met mensen buiten hun ghetto. De oplossing: Wie niet horen wil, moet maar voelen.
En daarmee denk je deze mensen de maatschappij in te kunnen trekken? Kun je een voorbeeld geven waarin blijkt dat een dergelijke oplossing succesvol is? Ik kan je namelijk tal van voorbeelden geven, waarin zon beleid averechts werkt.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 13:20
Verwijderd
Citaat:
En daarmee denk je deze mensen de maatschappij in te kunnen trekken? Kun je een voorbeeld geven waarin blijkt dat een dergelijke oplossing succesvol is? Ik kan je namelijk tal van voorbeelden geven, waarin zon beleid averechts werkt.
Het werkt bij kleine kinderen en de Roma stellen zich op als kleine kinderen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 13:25
Verwijderd
Citaat:
Het werkt bij kleine kinderen en de Roma stellen zich op als kleine kinderen.
Kom eens met een concreet voorbeeld, dat paternalisme lukt in de praktijk.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 13:34
Verwijderd
Citaat:
Kom eens met een concreet voorbeeld, dat paternalisme lukt in de praktijk.
Zie de opvoeding van kinderen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Zie de opvoeding van kinderen.
Onzin LL om Roma te bestempelen als kinderen die moeten worden opgevoed. Juist met deze houding hebben we problemen met deze groep. Kom met concrete voorbeelden aub, of zeg gewoon "dit is mijn oplossing, en daar laat ik het bij", dan maak ik daar een notitie van en wacht ik op andere constructievere oplossingen.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Onzin LL om Roma te bestempelen als kinderen die moeten worden opgevoed. Juist met deze houding hebben we problemen met deze groep. Kom met concrete voorbeelden aub, of zeg gewoon "dit is mijn oplossing, en daar laat ik het bij", dan maak ik daar een notitie van en wacht ik op andere constructievere oplossingen.
Ze gedragen zich ook als kinderen. "Ik willll het niet". Kom op, wie van onze voorzieningen in dit land gebruik wil maken, mag daar prima wat voor teruggeven. Je houdt je gewoon aan de wetten in dit land om te beginnen met de leerplicht. Mensen een uitkering geven, biedt ze de mogelijkheid om thuis te blijven en niet te werken. Nu ze moeten werken voor hun geld, zullen ze ook meer contact met de rest van de maatschappij vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 15:22
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
De gemeente geeft die mensen een hoop geld, en dus moeten die mensen gaan werken. Maar als die mensen een baan krijgen, is het niet eerlijk, want er zijn andere mensen die meer recht hebben op een baan.
Dus moeten ze het land uitgezet worden.

Ik snap er niks van.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 15:25
Verwijderd
Citaat:
Ze gedragen zich ook als kinderen. "Ik willll het niet". Kom op, wie van onze voorzieningen in dit land gebruik wil maken, mag daar prima wat voor teruggeven. Je houdt je gewoon aan de wetten in dit land om te beginnen met de leerplicht. Mensen een uitkering geven, biedt ze de mogelijkheid om thuis te blijven en niet te werken. Nu ze moeten werken voor hun geld, zullen ze ook meer contact met de rest van de maatschappij vinden.
Ok het is dus duidelijk dat je niet met concrete voorbeelden kunt komen. Dan laten we het hierbij.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 16:22
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
bron?
Niet dat je er nu wel op ingaat maar toch:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7...?sn=binnenland

Het is natuurlijk wel uitermate pijnlijk voor die mensen dat de gemeente verwacht dat ze zich gedragen naar onze arbitraire maatstaven, zeker die S-klasse voor de deur maakt hun bestaan toch wel zo shit dat ze dat huis eigenlijk cadeau zouden moeten krijgen en hun kinderen van de leerplicht ontslagen moeten worden.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 16:26
Verwijderd
Citaat:
Niet dat je er nu wel op ingaat maar toch:

http://www.telegraaf.nl/binnenland/7...?sn=binnenland

Het is natuurlijk wel uitermate pijnlijk voor die mensen dat de gemeente verwacht dat ze zich gedragen naar onze arbitraire maatstaven, zeker die S-klasse voor de deur maakt hun bestaan toch wel zo shit dat ze dat huis eigenlijk cadeau zouden moeten krijgen en hun kinderen van de leerplicht ontslagen moeten worden.
Alle Roma in Nederland bestaan uit de familie Nicolich?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Ok het is dus duidelijk dat je niet met concrete voorbeelden kunt komen. Dan laten we het hierbij.
Haha, je maakt jezelf belachelijk door bij alles om een bron te roepen en dan vervolgens alsnog niet inhoudelijk te reageren. Waarom neem je eigenlijk deel in een discussie als je toch niet van plan bent om inhoudelijk te reageren?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Haha, je maakt jezelf belachelijk door bij alles om een bron te roepen en dan vervolgens alsnog niet inhoudelijk te reageren. Waarom neem je eigenlijk deel in een discussie als je toch niet van plan bent om inhoudelijk te reageren?
Hoe kan ik nou reageren op een stelling als: "Roma zijn net kinderen". Zei de anthropoloog dat in jouw filmpje?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:06
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Alle Roma in Nederland bestaan uit de familie Nicolich?
Citaat:
Niet dat je er nu wel op ingaat maar toch:
Ja man
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:08
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Haha, je maakt jezelf belachelijk door bij alles om een bron te roepen en dan vervolgens alsnog niet inhoudelijk te reageren. Waarom neem je eigenlijk deel in een discussie als je toch niet van plan bent om inhoudelijk te reageren?
Omdat Kenji stiekem geen eigen argumenten heeft.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Ja man
Waarom zou ik me in hemelsnaam willen focussen op één familie?
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Omdat Kenji stiekem geen eigen argumenten heeft.
Ik help je je eigen argumenten kritisch te herzien .
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:24
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Nou hartelijk bedankt man.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:25
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Als je de uitzending zou bekijken dan zou je niet deze reactie geven. Buitengewoon teleurstellend dat je de hele tijd huilt om een bron en als deze dan gepresenteerd wordt dat je die niet eens bekijkt maar koppig je stelling blijft herhalen. Uit de tientallen rapporten en meningen van experts blijkt keer op keer dat het integratieprobleem het gevolg is van de Romacultuur.
En verder dit ja. Maar je hebt vast gelijk en alle Roma bedoelen het goed en zijn heel lieve mensen dat zie ik nu in. Ik ga meteen geld overmaken.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 17:28
Verwijderd
Citaat:
En verder dit ja. Maar je hebt vast gelijk en alle Roma bedoelen het goed en zijn heel lieve mensen dat zie ik nu in. Ik ga meteen geld overmaken.
Ik zal je eens iets heel schokkends vertellen:
Spoiler
.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Ik zal je eens iets heel schokkends vertellen:
Spoiler
.
Ach hou toch op joh
Met citaat reageren
Oud 04-10-2010, 22:54
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik zal je eens iets heel schokkends vertellen:
Spoiler
.
Ik denk dat net het belangrijkste woord in deze zin is. Dat zeg je toch niet man, het zijn gewoon echte mensen hoor net als jij en ik
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 06:55
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Alle Roma in Nederland bestaan uit de familie Nicolich?
Alle Roma moeten Nederland worden uitgezet?
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 12:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik zal je eens iets heel schokkends vertellen:
Spoiler
.
Da's wel een flinke dooddoener na alles dat is aangedragen.



Maar goed, terug ontopic:

Feit blijft dat we met een kleine groep mensen zitten die bijna in hun voltalligheid mislukken in de maatschappij, en een cultuur bezitten die dat falen sterk aanmoedigt, nee, het zelfs onvermijdelijk maakt.

Jarenlang zijn er vele miljoenen tegenaan gesmeten om die paar mensen te helpen, en het hielp niet, en ze willen niet geholpen worden. Dat laatste wederom dankzij een cultuur van 'wij' versus 'de buitenstaanders'.

Dan moet je overwegen om niet langer tegen de samenleving te kiezen, en die paar hardnekkige gevallen op de een of andere manier te verwijderen.


Ter precedent: asielprocedures van Somaliërs worden al jaren sterk tegengewerkt. Waarom? Omdat Somaliërs nog zo'n groep waren die collectief mislukten, en meestal eindigen ergens in een flatje van hun bijstandsuitkering qat zitten te kauwen.

Er is niets nieuws aan kiezen voor de samenleving als de problemen groot zijn en je er niet in slaagt om mensen te veranderen.


En om eerlijk te zijn is de grote ontbrekende in de discussie tot nu toe ethische argumenten waarom je de zigeuners niet zou mogen verwijderen.

Voor de zigeuners maakt het niet uit, want mislukt hier of mislukt elders maakt geen verschil.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 19:04
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
[ironie]Inderdaad, de Roma zijn gewoon minderwaardig. Gewoon op de trein zetten naar het oosten[/ironie].
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 20:24
Verwijderd
Citaat:
[ironie]Inderdaad, de Roma zijn gewoon minderwaardig. Gewoon op de trein zetten naar het oosten[/ironie].
Bedankt Joostje, ik zat op een reactie als deze te wachten. Het is toch zo raar hoe men in dit topic spreekt over Roma, alsof het kinderen of achterlijken zijn.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 09:27
Verwijderd
Citaat:
Bedankt Joostje, ik zat op een reactie als deze te wachten. Het is toch zo raar hoe men in dit topic spreekt over Roma, alsof het kinderen of achterlijken zijn.
Je ontwijkt iedere keer de discussie en de gegeven argumenten en blijft maar dom hameren op dezelfde dooddoeners. Wat verwacht je dan?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 11:26
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
Je ontwijkt iedere keer de discussie en de gegeven argumenten en blijft maar dom hameren op dezelfde dooddoeners. Wat verwacht je dan?
Ik vind van niet hoor.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 12:35
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Bedankt Joostje, ik zat op een reactie als deze te wachten. Het is toch zo raar hoe men in dit topic spreekt over Roma, alsof het kinderen of achterlijken zijn.
heb jij een bron van een iqtest? Kun jij objectief vaststellen dat ze beide niet zijn?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 12:37
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Neehoor, de antropoloog, bijvoorbeeld, zegt dat de gemeente met een andere aanpak moet komen. Hij zegt niet, we moeten de Roma dwingen hun cultuur op te geven.
kun je met een paar voorbeelden komen waarin het opvolgen van het advies van deze antropoloog heeft geleid tot een verbeterde situatie voor de betrokkene?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 14:31
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Citaat:
heb jij een bron van een iqtest? Kun jij objectief vaststellen dat ze beide niet zijn?
Daar heb je geen IQ-test voor nodig. Als jij wilt handelen, alsof
ze achterlijk zijn, zul jij moeten bewijzen dat dat inderdaad zo is.
Heb jij een bron van een IQ-test waaruit blijkt, dat ze inderdaad dom zijn?
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Daar heb je geen IQ-test voor nodig. Als jij wilt handelen, alsof
ze achterlijk zijn, zul jij moeten bewijzen dat dat inderdaad zo is.
Heb jij een bron van een IQ-test waaruit blijkt, dat ze inderdaad dom zijn?
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...zigeuners.html
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 15:11
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Poepoe, een link naar een dode link.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Poepoe, een link naar een dode link.
http://www.geenstijl.nl/archives/images/KST133324.pdf
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 15:50
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Interessante link (lees ook de reactie van de Roma), maar ik zie geen IQ-test.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 16:05
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Bij mij doet ie niks in ieder geval
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.