Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2010, 09:16
Je234AAZ
Je234AAZ is offline
wat is jullie mening?

voor : Leraren zullen gemotiveerder worden
Het zou kunnen helpen het leraren tekort op te lossen

tegen : Onprettige sfeer
Leraren voelen zich benadeeld op bepaalde scholen waar het niveau lager ligt ( achterstandswijken bijv)

voorbeeld actueel artikel :
http://www.trouw.nl/krantenarchief/1...n_leraren.html


Ik ben ook zeer benieuwd of iemand weet hoe dit in het buitenland geregeld is? is het zogenaamde 'prestatieloon' ergens ingevoerd en hoe pakt dit uit?

dank!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-10-2010, 09:20
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
KRANTENARCHIEF 16 MAART 1998
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 09:27
Je234AAZ
Je234AAZ is offline
lol ik vind het ook geen goed plan en het zal er denk ik ook niet komen. ik moet er alleen over debatteren voor school dus hoor toch graag meningen
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 10:57
ganralph
ganralph is offline
Daarvoor hebben we de huiswerkfora. Voor welk vak is je opdracht? Dan verplaats ik je topic naar het juiste forum.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 11:21
Je234AAZ
Je234AAZ is offline
English Skills
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 11:27
Verwijderd
Ik denk dat je leraar Nederlands ongetwijfeld tegen een prestatienorm is.

Ontopic: een prestatienorm is in principe goed, maar lastig in de praktijk te brengen, omdat de kwaliteit van een leraar moeilijk te meten is.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 11:33
Je234AAZ
Je234AAZ is offline
klopt wel doe ook engelse studie heb geen nederlands leraar
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 16:54
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Hoe wil je de prestatie van 'n leraar meten? Aan de hand van leerlingen-/studentenevaluaties of de eindcijfers bijvoorbeeld? Misschien is 't namelijk gemakkelijker om voor- en nadelen te bedenken voor de meetmethode .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 19:10
Je234AAZ
Je234AAZ is offline
nee het idee ( komt uit NL politiek al in 1998 dus!) was inderdaad om leraren meer loon te geven als de klas betere cijfers zou halen. dat is de meet methode. vandaar had ik ook als tegenargument dat leraren dan niet in bijv achterstandsbuurten les willen geven etc.

verder vind ik ook een goed punt dat 95% van de leraren geen leraar wordt voor het geld maar vanuit een passie, als ze het voor meer prestatie en loon zouden doen waren ze waarschijnlijk in een ander vak terecht gekomen.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 20:47
Verwijderd
Het heeft geen nut als je het gaat afmeten aan de cijfers. De leraar gaat dan de toetsen gewoon makkelijker maken, of de norm anders leggen. Achterstandsbuurten hebben daar niet zo veel mee te maken, daar kun je ook prima hoge cijfers krijgen hoor .
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 21:44
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Hoe controleer je dat idd? Dat lijkt me het grootste struikelpunt.

Plus dat ik echt niet denk dat dit het lerarentekort op gaat lossen, want men gaat niet ineens denken: oh ik ben een goede leraar, dan word ik dat wel even en verdien veel. Leraar word je omdat je dat echt wil, niet voor het geld, want dan zal je snel kappen.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 23:20
Je234AAZ
Je234AAZ is offline
testen kunnen niet makkelijker gemaakt worden als die landelijk samengesteld worden en door een andere faculteit oid nagekeken worden.
achterstandswijken kunnen zeker goede cijfers halen maar het algemene niveau ( van bijvoorbeeld de nederlandse taal) zal over het algemeen lager liggen. dus dan kan ik leraar zich al sneller benadeeld voelen.

het punt van Tink over waarom iemand leraar wil worden vind ik sterk en heb ik zelf ook hoog op mn lijstje gezet.

verder heb ik nog dat het de sfeer in de klas niet echt zal verbeteren als een leraar constant bezig is met wat voor cijfers zijn studenten halen, en misschien zelfs minder zijn best zou doen spijbelaars en lastige studenten te blijven motiveren maar eerder ervoor zal kiezen hem of haar de toegang tot zijn les te ontzeggen.

verder kost het ook nog eens extra geld voor de overheid...

ik ben gelukkig in het debat gedwongen 'tegen' deze stelling, wat een stuk makkelijker is dan -voor argumenten bedenken. ben wel benieuwd wat voor argumenten de tegenpartij aan zal dragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.