Oud 26-12-2001, 13:21
Memphis Man
Memphis Man is offline
Ok, deze topic lijkt in de eerste plaats misschien niet te gaan over nieuws enzo, maar ik zal toch even proberen uit te leggen wat ik hier nou precies mee wil..

Recensies en columns kom je vaak tegen in kranten, tijdschriften, nieuwswebsites... Daarom dacht ik dat deze topic wel zou passen bij actualiteit en nieuws.

Als je de krant openslaat, kom je vaak al snel wel ergens een of andere column tegen, of bijvoorbeeld een CD/boek/film/whatever recensie. In die stukjes in de krant wordt dan vaak een mening gegeven over bepaalde dingen die actueel zijn (zoals een nieuwe CD of de toestand in Afghanistan).

Vaak zie je dat die actuele zaken helemaal de grond in worden geboord. Bijvoorbeeld op http://www.nu.nl staat er bij "Column" iedere week een stukje van een chagrijnig kijkende meneer die Laurens Lammers heet. Hij geeft dan zijn mening over zaken die betrekking hebben op het internet. Altijd is het bij hem weer hetzelfde: altijd weer een sarcastisch stukje waar uit weer blijkt dat hij het allemaal zo goed weet.

Kijk bijvoorbeeld naar dit stukje:

"Als ik iets haat op internet, dan is het wel de nieuwste rage: de test. We worden doodgeslagen met vragen en submit-knoppen in allerlei interactieve testjes. Er zijn honderden thema's waaruit je kunt kiezen: karakter, seksuele prestaties, rijvaardigheid, hersenen, contactuele eigenschappen, levensverwachting, zelfs de kans op aids. Hier is maar één conclusie mogelijk: de mensheid verkeert in een diepe crisis. "

Het gegeven dat hij dingen neer zet als "ik haat" en "de mensheid verkeert in een diepe crisis" bewijst dat hij er voornamelijk op uit is om dingen af te zeiken.

Zijn jullie het met me eens??? Ik vind dus dat veel columnisten en recensisten veel afzeiken, terwijl ze het zelf niet beter zouden kunnen. De beste stuurlui staan aan wal, nietwaar? Ik vind dat columnisten en recensisten ook wel eens de positieve dingen moeten inzien... Maar kennelijk is iets of iemand afzeiken commercieel interessanter.

Natuurlijk zal niet iedere recensist of columnist zo een zeikerd zijn, maar van sommige word ik soms gek!
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-12-2001, 14:09
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Afzeiken is altijd makkelijker.. elke week iets zoeken om enorm positief over te doen is veel moeilijker.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 14:32
Memphis Man
Memphis Man is offline
Citaat:
beuk schreef:
Afzeiken is altijd makkelijker.. elke week iets zoeken om enorm positief over te doen is veel moeilijker.
Zal wel in de aard van de mens liggen..
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 15:23
Verwijderd
dat is waar. Maar een critische kijk op de wereld zorgt ook dat je niet gaat dromen.

Persoonlijk vind ik de column van Youp van't Hek in de NRC altijd erg sterk. Beetje humor, maar ook altijd een mooi verhaaltje.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 15:40
Memphis Man
Memphis Man is offline
Citaat:
Bliksem schreef:
dat is waar. Maar een critische kijk op de wereld zorgt ook dat je niet gaat dromen.

Kan toch ook té kritisch??????

__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 26-12-2001, 18:17
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Jij haalt 1 voorbeeld aan, en denkt dan dat je Alle columnisten hetzelfde kunt beoordelen? Beetje vreemd....

In de krant die hier thuis komt staat maar zelden een column, dus ik kan niet echt een oordeel vellen hierover. Maar je kunt niet met één voorbeeld iedereen over één kam scheren.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Column
Fosca
9 06-01-2008 16:06
Verhalen & Gedichten recensie
bon bon block
42 23-11-2005 21:59
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: Rails
Ieke
0 02-08-2005 10:47
Verhalen & Gedichten tijdschrift
8-sannetje-8
13 20-05-2004 21:41
Verhalen & Gedichten Nieuwe boeken/recensie???
Open_up_your_skull
1 27-02-2003 21:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.