Oud 28-06-2017, 01:33
Joopie1900
Joopie1900 is offline
Als ik ga hardlopen loop ik meestal 5-7 minuten op ongeveer het hoogste tempo dat ik kan. Ik denk dat ik wel langer kan maar heb vaak last van steek, in mijn zij is het niet zo erg maar ook in mijn borst en ik weet niet of dat hetzelfde is als de steek in mijn zij. De ene keer is het meer naar links in de borst en de andere keer is het aan de andere kant van de borst.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2017, 09:49
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Niet zo slim van je om direct op je allerhards te gaan lopen! Bij hardlopen gaat het om duurloop, en daarvoor moet je langzaam je conditie opbouwen. Ik weet niet waarom je gaat hardlopen, maar die korte sprintjes (5-7 minuten op je allerhards) doen weinig voor je. Verbeter je conditie door rustiger te lopen en wandelen en rennen af te wisselen. Als je elke week wat meer rent en minder wandelt kan je zonder pijn op een gezonde manier aan je conditie werken. Probeer het programma Start To Run 2011 van Evy eens, of ga op zoek naar een hardloop-app op je telefoon.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 29-06-2017, 13:55
Joopie1900
Joopie1900 is offline
Ik zal mijn vraag even opnieuw stellen met de informatie die gemist wordt. Ik geef ook nog even wat extra informatie
Ik train voor voetbal 2 keer in de week. Daardoor is mijn conditie vrij goed (een van de betere in mijn team). Ik bedoelde dus niet dat ik op een sprint tempo liep maar op hwt hoogste tempo dat ik die 5-7 minuten vol kan houden. Voordat ik ga hardlopen heb ik 10 minuten gefietst, +-1000 traptreden gelopen, 10 minuten geroeid en daarna dus het hardlopen. Als ik klaar ben met hardlopen ben ik meestal niet totaal uitgeput maar heb ik dus wel die soort steek in mijn borst als ik dat niet heb zou ik langer door kunnen lopen. Met hardlopen probeer ik een hoger tempo langer vol te houden. Ik kan bijvoorbeeld 5km op een iets lager tempo vrij gemakkelijk halen. Maar als ik tijdens een wedstrijd 2 sprintjes van 50 meter trek heb wel even nodig om weer tot rust te komen, dit probeer ik dus te verbeteren.
Dan kom ik nu dus op 2 vragen:
Hoe voorkom ik die pijn?
Kan ik beter lange afstanden lopen of toch korter op een hoger tempo om mijn 'probleem' te verhelpen?

Laatst gewijzigd op 29-06-2017 om 14:18.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2017, 19:14
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Inderdaad handig om te vermelden dat je verder wel sportief bent Die steek in je borst is een signaal dat je lijf het niet fijn vindt, als je op iets trager tempo wel 5 kilometer kunt rennen zou ik dat lekker doen als ik jou was.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid steken in borst, hart, long
lisat
27 31-03-2009 21:13
Lichaam & Gezondheid steken in borst
Dzjun
8 01-01-2007 18:03
Lichaam & Gezondheid pijn in borst.
Verwijderd
11 01-04-2005 11:19
Psychologie Steken in borst, hartkloppingen, trillen...
Verwijderd
6 02-10-2004 21:37
Lichaam & Gezondheid Steken in ribben (oid)
tiram
8 20-12-2003 19:21
Lichaam & Gezondheid hoofdpijn en steken in borst.
CoveredEyes
12 03-12-2003 14:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.