Oud 11-08-2003, 18:37
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Hai,

even probleem schetsen:

Ik ben gek op een meisje dat wel een vriendin is van mij, maar niet een supergoede vriendin.
Het is meisje in kwestie is vrij schuchter, verlegen en wordt allesbehalve graag 'achternagezeten.' Ik bedoel hiermee bijvoorbeeld: als iemand vraagt aan haar om iets te gaan drinken ofzo, dan raakt ze snel in paniek. Ze gaat ook niet zoveel uit (maar wel soms hoor, en dan danst ze als de beste).
Ik heb bijvoorbeeld vorige week een sms-je gestuurd met de vraag of ze iets wou gaan drinken, maar ik kreeg pas bericht na 24 uur, waarin ze dus zei dat het nu allicht te laat was om nog weg te gaan. Maar de dag erop zond ze wel een sms om te zeggen dat ze de hele dag in mijn dorp zou zijn, maar dan was ik weer niet thuis...

De voorbije 2 maanden hebben we elkaar wat beter leren kennen, ik ben met haar naar het schoolbal gegaan en we praten best vaak op msn, meer dan vroeger.

Ik ben/was van plan om haar zaterdag terug mee te vragen, om samen te gaan naar een fuif.
Ben dus weer bang om haar hiermee af te schrikken, maar goed, je moet toch iets doen? Het is nu schoolvakantie, en ze woont niet in mijn dorp, waardoor we elkaar nooit zien. Dus ik MOET toch wel stappen ondernemen. Ik mag toch niet te vlug gaan, maar er moet toch iets gebeuren?

Nu, volgend jaar ga ik verderstuderen en ga ik op kamers in Gent (ik ben Belg). Zij ook, en ze volgt dezelfde studierichting als mij!
Nu ken ik niet veel van het studentenleven, maar in hoeverre is dit een voordeel dat we hetzelfde studeren? Ik bedoel: trekken studenten van dezelfde richting vaak met elkaar op? (omdat ze bijvoorbeeld hetzelfde lessenrooster hebben, en dus op dezelfde momenten vrij hebben).

Zou ik wachten tot oktober om stappen te ondernemen? Dan begint het schooljaar immers en ga ik ervan uit dat ik haar veel zal zien, aangezien we verderleren.
Daarom vraag ik aan studenten die nu ook op kamers zijn, liefst Belgen, maar natuurlijk ook Nederlanders (maar in Nederland is alles wellicht anders georganiseerd): zou ik wachten tot het schooljaar begint? Dan kan ik bij haar zijn, zonder haar af te schrikken. Dan ben ik sowieso bij haar om lessen enzo te volgen of kan ik bij haar op bezoek komen 'om uitleg te vragen over die cursus, enz'(in tegenstelling tot nu, als ik haar zou uitvragen, dan 'heeft ze direct door' dat ik haar wel leuk vind toch...?)

Ik wil natuurlijk niet zeggen dat, als ik wacht tot oktober, dat ik haar nu ga negeren, maar wel dat ik niet overmatig contact zal zoeken...
Er is kans dat we in september nog in dezelfde plaats een vakantiejob zullen doen...

Wat denken jullie? Wachten? Er nu voor gaan?

Het is zo dat ik vaak de fout maak bij meiden: dat ik te vlug wil gaan. Maar je kan toch ook niet zomaar niks doen?

Of is hetzelfde studeren op de universiteit DE kans om een meisje 'geleidelijk aan' beter te leren kennen, en zou ik beter wachten?
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.

Laatst gewijzigd op 11-08-2003 om 18:43.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2003, 19:36
crazygirlsacha
Avatar van crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
als jullie al vaker uitgaan en jullie elkaar al beter kennen heeft t denk ik geen zin om te wachten. de kans is zelfs groot dat ze in een nieuwe plaats nieuwe mensen leert kennen en misschien met een van hen iets begint.
ik denk dat je het best nu zo'n beetje kan laten weten wat je voelt.

hope this helps..
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 19:39
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Nee, ben nog nooit met haar uitgegaan eigenlijk.

En ze heeft nog nooit in haar leven een vriend gehad, en ze komt bijna nooit verliefd. De kans is dus klein dat ze iemand anders leert kennen, maar het kan natuurlijk...
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 20:03
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ik zou gewoon rustig verder gaan met de snelheid die je nu hanteert. dus niet nou minder contact gaan zoeken om dan in oktober pas 'toe te slaan' of juist sneller gaan om voor oktober te hebben toegeslagen.
doe gewoon alsof die oktobergrens d'r niet is en alsof d'r dus niets zal gaan veranderen. ga in het tempo wat goed lijkt te werken bij haar verder en zorg dat ze vertrouwd aan je raakt, want het klinkt alsof dat nog niet echt zo is.
maar ga dus geen datum stellen van 'dan moet het wel of niet wat zijn, en anders niks'. dat heeft volgens mij weinig zin.'
succes
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 20:04
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Ja merci

da's inderdaad een goeie tip, ik moet me niet zo fixeren op tijd.
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 06:25
Verwijderd
Tot oktober vakantie
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:44
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Mensen aan de universiteit hebben altijd tot oktober, in België althans

Maar wel geen herst- en krokusvakantie, en in de kerstvakantie is het ook niets: leren.
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:52
tush
tush is offline
Citaat:
Morgan C. Hoax schreef op 12-08-2003 @ 07:25:
Tot oktober vakantie


Ik zou alles gewoon z'n gangetje laten gaan, ze lijkt me ook wel geïntereseerd he, en als 't dan toch zo'n rustige is, kan je beter rustig voortgaan, nie?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 15:59
Verwijderd
Op kot zitten in dezelfde stad en dezelfde studierichting volgen impliceert uiteraard een groter contact (en zeker als je ze voordien al kende!)
Persoonlijk zou ik ook gewoon het contact onderhouden (zonder overmatig aandacht aan haar te besteden), je zult aan haar reactie kunnen inschatten hoe groot je kansen bij haar zijn.
Ik zou noch echt wachten tot oktober (eind september beginnen we toch? ) om dan plotsklaps opdringerig te worden (daar zal zij sowieso niet van gediend zijn) noch nu je move maken.
Bouw het gewoon rustig aan op. Lijkt mij het beste

edit: Bij nader inzien is mn idee niet zo heel origineel
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 16:09
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Je moet juist vooor Oktober dr voor gaan, want dan hoef je onder school/studie tijd niet al te veel moeite te doen.Dan is het immers al wat, als het gelukt is...als je op school ineens begint met dr te versieren enzo, dat vinden veel meisjes ook niet fijn ,dus imho kan je dr beter in prive sfeer proberen te krijgen en er dan oa tijdens studie tijd ervan genieten(samen)...
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 16:17
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
ach, jullie msn-en, sms-en en zijn al vaker uitgeweest met elkaar...
Ik zou het nu gewoon proberen.. Ze wilde wel met je uit want ze ging toch in op die smsjes..
Nu kunnen jullie samen elkaar nog beter leren kennen en een hoop gespreksstof => jullie nieuwe studie!

Ik weet niet hoe het in Belgie zit, maar ik neem aan dat het niet vast staat dat je bij elkaar in de klas zit, en je leert tijdens een nieuwe studie al meteen veel nieuwe mensen kennen (introductie). Dan heb je wel kans dat je elkaar uit het oog verliest in plaats dat je dan contact met haar kunt leggen..
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 12-08-2003, 16:36
AtHell
Avatar van AtHell
AtHell is offline
Misschien is ze niet schuchter maar wil ze je kutkop gewoon niet zien, probeer de hint te snappen smart-ass.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 11:22
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Ik heb haar een mail gezonden om te vragen of ze meeging, om ons in te schrijven aan de universiteit. En om er de rest van de dag nog wat rond te lummelen.

Negatief antwoord, omdat ze moet betalen met kredietkaart en da nog nooit gedaan heeft. En omdat ze al met haar moeder en zus had afgesproken om op 29 september te gaan.

Ik zal de hint maar snappen zeker.
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2003, 17:03
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
clubje schreef op 17-08-2003 @ 12:22:
Ik heb haar een mail gezonden om te vragen of ze meeging, om ons in te schrijven aan de universiteit. En om er de rest van de dag nog wat rond te lummelen.

Negatief antwoord, omdat ze moet betalen met kredietkaart en da nog nooit gedaan heeft. En omdat ze al met haar moeder en zus had afgesproken om op 29 september te gaan.

Ik zal de hint maar snappen zeker.
Waarom? Het kan toch ook gewoon zijn dat ze toevallig die dag geen tijd had? Niet alles dat ze zegt is een stille hint

Probeer het gewoon vrolijk nog een keertje
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 18:55
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Ze was zeker vrij. Ze zegt zelfs dat ze zich zo elke dag hopeloos verveelt.

Het is al de tweede keer dat ze nee zegt op een uitnodiging van mij.

Misschien kan ik haar beter gerustlaten nu.
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 19:36
de goeie fee
de goeie fee is offline
Ik zou nu al beetje opbouwen, nix forceren, maar haar zeker niet gerust laten en pas in Gent je move maken...
Misschien kan je eerst nog betere vrienden worden?


( Ik ga trouwens ook in oktober op kot in Gent, welke richting ga je doen? )
__________________
Het is goed, kgeef je een zoe-oen & een knuffel heb ik vandoe-oen (8) FLAGRANTIOR IN DIES AMORE P.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2003, 21:50
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Citaat:
de goeie fee schreef op 18-08-2003 @ 20:36:
Ik zou nu al beetje opbouwen, nix forceren, maar haar zeker niet gerust laten en pas in Gent je move maken...
Misschien kan je eerst nog betere vrienden worden?


( Ik ga trouwens ook in oktober op kot in Gent, welke richting ga je doen? )
psychologie
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Verhalen & Gedichten [Verhaal] de ochtend na de nacht ervoor
Electro Voice
1 31-08-2003 17:17
Verhalen & Gedichten [Verhaal} Planet of the Ducks (part IV)
weetikveel
7 01-07-2003 15:14
Muziek De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!]
Verwijderd
12 01-04-2003 08:40
ARTistiek T begin hebbik hier wel es neergezet
Eend
48 18-05-2002 18:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.