Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2003, 20:58
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Hallo,

Ik heb een probleem met Win XP, namelijk dat als m'n pc net is opgestart en allang klaar is, dat Outlook een soort vertraging heeft om te laden!

Als ik mijn pc (overigens AMD XP 2000+, 512mb DDR) opgestart heb en Win XP is geladen gaat dat op zich heel snel maar als ik dan direct outlook wil starten dan wordt Outlook helemaal niet gestart, dat gebeurt pas na een minuut ofzo.. Geldt overigens ook voor Internet Explorer. Als ik direct ook na Win XP is gestart, dus nog binnen die minuut, het volume wil wijzigen met het speakericoontje rechtsonderin dan gebeurt er ook niets, pas na een poos komt er pas een volumeregelingsvenstertje, en dat schijnt trouwens ook 20x te zijn opgestart ondertussen. Met Ctrl Alt Del kan ik dan pas dat volumecontrole afsluiten

Het EAX-logo + bijbehorend geluidje wordt ook niet altijd direct opgestart! Heel vreemd allemaal.

Ik draai Windows XP Professional, zonder Service Pack(s) of updates overigens, en ik heb een SB Audigy geluidskaart met standaarddrivers van de cd voor Windows XP.

Het komt erop neer, dat als mijn pc is opgestart in Win XP en ik direct Outlook wil starten het gewoon een hele tijd duurt voordat Outlook werkelijk start, terwijl de pc zelf allang klaar is. Hetzelfde geldt dus voor Volumecontrole en Internet Explorer. Word, Excel enz. kan ik allemaal wel direct opstarten, maar bijv. Windows verkenner ook niet altijd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2003, 10:12
Tjoekie
Avatar van Tjoekie
Tjoekie is offline
klinkt niet goed

complete re-install helpt altijd wel
__________________
getrouwd Smurfiennetjuh - broer van tom - badass rules
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 10:56
Wasp
Avatar van Wasp
Wasp is offline
Probleem heb ik ook gehad met WinXP. Daarom heb ik maar weer Win2k. Heh. Als in deze topic de oplossing wordt gevonden, installeer ik weer WinXP.
__________________
Ex fb-er van Drugs & Alcohol. Dajjetffweet!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 11:01
cartman666
Avatar van cartman666
cartman666 is offline
misschien in msconfig kijken wat ie allemaal opstart, misschien staat dat eax er wel veel te vaak in.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 12:27
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Tjoekie schreef:
klinkt niet goed

complete re-install helpt altijd wel
Ik heb nu een complete reinstall gedaan, nog eventjes zonder stuurprogramma's om te kijken of het daar aan ligt, maar het ligt niet aan Eax maar puur aan Win XP zelf want die reinstall, zonder drivers of wat ook, hielp niets. Met m'n oude pc met dezelfde versie had ik er ook al last van Zou het aan mijn versie van XP liggen, en zou het helpen om Service Pack 1 te installeren? Gister heb ik trouwens ook nog geprobeerd op Internet Explorer 6 gewoon opnieuw erop te zetten maar dat had ook al geen zin.

Op mijn laptop (PIII 500, 192mb) draai ik precies dezelfde versie maar daar heb ik geen problemen mee..

Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:23
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Probleem heb ik ook gehad met WinXP. Daarom heb ik maar weer Win2k. Heh. Als in deze topic de oplossing wordt gevonden, installeer ik weer WinXP.
Heey mensuh!

Het is gelukt! Ik heb bij Deze Computer, tabblad Systeemherstel heb ik Automatisch Systeemherstel gewoon uitgevinkt omdat ik het sowieso al niet gebruikte en ik een keer las dat je het maar beter uit kon schakelen als je het niet gebruikte. Alles doet het weer goed ik heb geen last meer van kuren

Dit werkte bij mij op zowel m'n laptop (nieuwe installatie WinXP) als mn desktop.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:27
Dr HenDre
Avatar van Dr HenDre
Dr HenDre is offline
Citaat:
Wasp schreef:
Probleem heb ik ook gehad met WinXP. Daarom heb ik maar weer Win2k. Heh. Als in deze topic de oplossing wordt gevonden, installeer ik weer WinXP.
win 2k roeld gewoon neit te zwaar en heel stabiel
Met citaat reageren
Oud 15-01-2003, 18:35
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
Dr HenDre schreef:
win 2k roeld gewoon neit te zwaar en heel stabiel
Is ook heel goed. Maar goed spellen draaien ho maar, daarom heb ik 't niet geïnstalleerd.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:45.