Oud 15-07-2007, 22:02
Verwijderd
Zo, dit topic ook even verschoond.
Vind en drop hier je auditietips!



Algemene tips:

• Geef jezelf voor 100% al dan niet voor meer
• Zorg dat je goed rechtop staat en stevig met twee voeten op de grond
• Zorg dat je opvalt
• Dress to impress, in zoverre dat je er niet slonzig uitziet maar ga ook niet in je allersexiest outfitje lopen
• Kijk de jury aan en geef ze een stevige hand, als dat moet
• Zorg dat je goed voorbereid bent
• Probeer een beetje met een zelfverzekerde, open houding binnen te komen. Gooi je zenuwen overboord en geloof in jezelf.
• De eerste indruk is de belangrijkste, zorg dus dat die in orde is
• Probeer niet al te hard leuk te zijn
• Zorg dat je handige kleren aanhebt. stevige schoenen, een broek waar je makkelijk in kunt bewegen, etc.
• Suikers zorgen voor energie, maar te veel kan een overconcentratie tot gevolg hebben, en dat is niet wenselijk, houd daarmee dus een zekere balans aan, pruimen, en druiven doen het goed, maar geen hele trossen tegelijk, en al helemaal geen dextro energy tabletten....
• Als je al wil afwijken van je normale ritme doe dat dan al enkele weken van te voren, zodat je er goed aan gewend bent: niet vlak van te voren. Verandering van levensritme kost tijd om aan te passen en vlak voor een auditie kun je die niet gebruiken.
• Vaak moet je lang wachten op audities. Je kunt twee dingen doen: als je van jezelf weet dat je het beste bent als je je wat in jezelf terug trekt, dan moet je je van die anderen niks aantrekken en lekker je eigen plan trekken. Soms kan het ook wel een beetje ontspannend zijn om lekker een beetje met je kennissen uit het vak om te gaan en er een beetje mee te kletsen. Drijf dit niet dermate door dat je anderen ermee stoort, of andermans zenuwen overneemt.
• Heb geen hooggespannen verwachtingen, probeer die verwachtingen en eisen bij jezelf ook uit te schakelen. Dat zorgt voor meer stress dan noodzakelijk.
• Meld jezelf op tijd aan!
• Kom op tijd!
• De route, voor je op het podium staat, kan per locatie wisselen. De ene keer moet je een trap af, andere keer moet je een trap op. Neem de tijd om na een dergelijke wandeling je ademhaling weer laag te hebben zitten. Neem ook de tijd om de ruimte op je in te laten werken.
• Zorg dat je iets van de makers en hun achtergrond weet.
• Luister goed naar aanwijzingen.
• Wees zeker van jezelf en je voorbereidingen; de makers hebben jou nodig!
• Raak nooit geοrriteerd of boos! Ook niet als je lang moet wachten.
• Blijf vriendelijk en aanspreekbaar.
• Bedenk dat je ook in de toekomst audities zult willen doen. Denk aan de lange termijnrelatie. Handel daarnaar.
• Voor internationale audities: Zorg dat je er zeker anderhalve dag van te voren bent. Klimaatverschil kan zijn invloed hebben op je lichaam. En het is dus beter dat je lichaam van te voren goed kan wennen aan het klimaat, het hoogteverschil.
In sommige landen is het zeker een aanrader om eerder te gaan: want niet overal spreken ze verstaanbaar Engels, en is het nuttig om ruim van te voren alles te verkennen. In een aantal gevallen houden instellingen internationale audities om subsidies te krijgen, of te houden., maar willen ze gewoon een binnenlandse speler. Daar doe je niks aan, gewoon goed spelen ( zingen, dansen ) en maak er in elk geval een mooie vakantie van.
• Heb lol! Zoveel mogelijk!

Tips voor theater:

• Bereid je goed voor op de rol.
• Als er tekst is, zorg dat je die goed uit je hoofd kent.
• Gebruik een opkomende lach in je spel
• Als je iets weet van de rol die je gaat spelen, kleed je daar dan eventueel al voor.
• Gebruik je zenuwen of verkoudheid (wat dan ook) in het typetje die je speelt (als je een typetje een speelt).
• Stop niet met spelen als iets niet gaat zoals je het gewild had. Jij bent niet de regisseur!
• Zorg dat je een monoloog hebt waarin je verschillende kanten kunt laten zien, bijvoorbeeld groot en klein spel, verdriet, blijdschap en woede. Let ook op je overgangen.
• Laat zien dat je er plezier in hebt.
• Je moet als acteur goed kunnen samenspelen. Laat je daarom in een scθne niet te veel leiden door het idee dat jνj moet opvallen. Je moet er samen een goede scθne van maken.

Tips voor dans:

• Als er iets fout gaat, zelfverzekerd blijven, de muziek zelf opvullen, de draad snel proberen op te pakken, maar ga niet uitgebreid staan na denken.
• Wanneer je tijdens de auditie iets aangeleerd wordt, laat dan zien dat je leergierig bent, dat je je best doet en je goed inzet.
• Uitstraling! Ga niet als een gevoelloos poppetje rond staan staren, maar laat echt elke beweging uit je hart komen! Zonder een goede uitstraling word je niet aangenomen.
• Altijd center vast, geen uitpuilend buikje!

Tips voor muziek:

• Speel in alle gevallen door, je stopt pas tot je wordt gezegd dat je mag stoppen en niet eerder!
• Zorg dat je de stukken kent, al dan niet uit je hoofd.
• Houd je ademhaling bewust laag en diep, dit gaat de vlinders in je buik tegen.
• Eet van te voren iets als pasta of biefstuk, licht, zodat je het niet teveel op je maag voelt liggen.
• Als je echt heel erge last van zenuwen hebt, koop dan nervovit, dat is een homeopatische betablokker, maar dan erg licht
• Probeer je van de acoustiek niet teveel aan te trekken, probeer dus niet uit alle macht een grote zaal te vullen, gegarandeert, dat je na een paar regels door je energie heen bent. Stop de energie maar in je spel en niet in het vullen van de ruimte.
• Het kan zijn dat je niet optimaal geconcentreerd bent, bijvoorbeeld door verdriet. Je kunt dat in je voordeel gebruiken bij je spel, door in de muziek je verhaal te vertellen, waarbij je dus de muzikaliteit uitdiept. Dit komt vaak heel mooi over, en weer een pluspunt gescoord.
• Als je verkouden bent ( met name klote als je een blazer bent), kun je door je ervoor af te sluiten, en te doen alsof dat niet zo is, al een heel eind komen. Dit afsluiten doe je voornamelijk door je volledig op de muziek te storten.
• Sommige mensen kunnen door teveel stress een bloedneus krijgen (ik ook). Mijn tip is hier: gewoon doorgaan waar je mee bezig was, en pas als je een korte pauze hebt (rusten) even je mond/gezicht van bloed ontdoen.
• (vooral voor blazers: spelen met een droge mond is ellendig. Wrijf daarom je handen in met citroensap. Als je erg last hebt kun je tijdens een maatje rust even onopvallend met je hand langs je mond gaan. Het citroensap zal bijna onmiddellijk voor meer speeksel aanmaak zorgen in je mond
• Als je bij een auditie geen tijd krijgt om met de begeleider wat te doen, geef dan voor je moet spelen, 2 maten vooraf, een goede que, zodat het samenspelen vanaf maat 1 goed gaat.
• Verschuil je niet teveel achter een lessenaar... Speel niet in de lessenaar, maar ernaast. Niet recht de zaal in, maar ook niet teveel naar de zijkanten.

Tips voor zang:

• Je hebt het bij Idols gehoord, bananen eten is goed voor je stem.
• Probeer je zenuwen te overstemmen. Iets meer volume geven, maar niet zo dat het schreeuwerig wordt uiteraard.
• Nuttig van tevoren geen zuivelproducten zoals melk en chocola. Dat zorgt namelijk voor extra speekselvorming en dat is bepaald niet handig bij het zingen. Een zure appel eten helpt bij het herstellen van de 'schade'.
• Probeer breed of laag te denken als je de hoogte in moet met je stem. Als je denkt dat iets te hoog is, haal je het ook niet. Als je het omlaag denkt of als je de breedte in gaat voor je gevoel is het makkelijker.

Tips voor (aankomende) dirigenten:

• Laat voor een concert de teugels niet vieren, maar hou ze strak in de hand, om de ergste excessen van zenuwen bij de spelers tegen te gaan.
• Neem voor een concert de tijd om je standaard op de juiste hoogte te zetten, en om te checken of de bok waar je op staat stabiel staat.
• Zenuwen horen erbij, ze zijn goed voor je concentratie, maar zorg ervoor dat je je zenuwen niet gaat delen met het orkest.
• Als je de mogelijkheid hebt om wat in te spelen, laat je dan niet in de verleiding brengen om het hele repertoire nog eens te spelen, gewoon een aantal maten uit het begin, en wat lastige stukjes.
• Stem behoorlijk af van te voren, neem daar de tijd voor.
• Probeer als dat mag even op het podium een paar noten te spelen, of een paar maten, om de akoestiek te proeven, dit helpt je om balans te horen, waar je later dan op kan inspringen.

Tips na afwijzingen:

• Ga niet bij de pakken neer zitten (zoals dat mooi heet)
• Kijk gewoon verder rond naar dingen of neem een tijdje afstand als het heel vaak niet lukt
• Let vooral goed op de kritiek die je krijgt van de jury.
• Zeggen ze dat je te weinig ervaring hebt, neem dan eerst (toneel)lessen. Ze zeggen het niet voor niets.

Tips door Chloe Siere, alpha, ZIJ, maf fluitketeltje, Lady DR Croft, eeytje, hummelke, Anneka, Theseus Steenbok, ems, Soulwing, LA LENA, Louis Armstrong en MadameMinke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2007, 13:33
Verwijderd
Citaat:
MadameMinke schreef op 15-07-2007 @ 22:02 :

Tips voor muziek:
• (vooral voor blazers: spelen met een droge mond is ellendig. Wrijf daarom je handen in met citroensap. Als je erg last hebt kun je tijdens een maatje rust even onopvallend met je hand langs je mond gaan. Het citroensap zal bijna onmiddellijk voor meer speeksel aanmaak zorgen in je mond
Hahaha , moet je zeker doen, als je je instrument naar de knoppen wilt helpen.
Echt, hoe kom je erop

Voor de rest vind ik het een verzameling open deuren
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 13:50
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 18-07-2007 @ 13:33 :
Hahaha , moet je zeker doen, als je je instrument naar de knoppen wilt helpen.
Echt, hoe kom je erop

Voor de rest vind ik het een verzameling open deuren
Bedankt voor je nuttige bijdrage
De verzameling open deuren is door de jaren heen ontstaan, door bijdragen van allerlei verschillende forummers van verschillende kunstdisciplines. Geen idee waar de tip van de blazers vandaan komt, maar hij zal niet zomaar opgeschreven zijn, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2007, 17:26
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 18-07-2007 @ 13:33 :
Hahaha , moet je zeker doen, als je je instrument naar de knoppen wilt helpen.
Echt, hoe kom je erop

Voor de rest vind ik het een verzameling open deuren
Die tip is van mij afkomstig, en is niet bedoeld voor mensen met een houten instrument zoals klarinet, hobo of fagot, want dat kan inderdaad funest zijn voor het hout. Ten minste dat kan ik me voorstellen.

Verder droogt de citroensap op op je handen, dus behalve de smaak voor jezelf ( en de daarbij behorende speekselaanmaak in je mond ) is er niks wat schadelijk zou kunnen zijn voor een koperen instrument.

Voor koperen instrumenten is het echter een meer dan bruikbare tip, heb hem ooit eens van een wereldberoemde trompettist meegekregen tijdens een masterclass, en het later gebruikt voor mijn eindexamen conservatorium. Toch heel erg mooi mee afgestudeerd.
En mijn instrumenten zijn nog allemaal in erg goede staat.

Laatst gewijzigd op 30-03-2008 om 12:41.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2007, 22:13
missy_ihly
missy_ihly is offline
eej dankje voor de tips. ik denk dat heeeel veel mensen hier wat aan hebben!
Met citaat reageren
Oud 10-12-2007, 12:14
PixelDansje
Avatar van PixelDansje
PixelDansje is offline
Ik vind het ook goede tips.
Ik doe geen audities maar ga wel eens met een vriendinnetje mee als zij audities doet, nu kan ik haar echte tips geven


Woehoeh @ Minke
__________________
een typisch geval van iemand met andere kwaliteiten

Laatst gewijzigd op 30-03-2008 om 12:41.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2008, 18:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
goeie tips hι! badankt!
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 08-09-2008, 18:59
Kimssiej
Kimssiej is offline
Dankje Dankje Dankje!
Ik ga volgend jaar, in het voorjaar dan, auditie doen voor theaterscholen.. (HBO's).
Zijn daar nog speciale tips voor? Heeft iemand daar al ervaring mee? ik praat over scholen als de theaterschool in Limburg, HKU (van Utrecht),etc..
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 17:17
cenerentola
Avatar van cenerentola
cenerentola is offline
nog een tip uit eigen ervaring (heb auditie gedaan voor gtst, haha), als je auditie doet voor tv of film, zorg er dan voor dat je het klein houdt.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 16:16
kayleighnico
kayleighnico is offline
wooww.. tnxx..
echt handig!!
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 15:29
Pelvix
Pelvix is offline
auditie-oproep

.: THEATERHUIS010 :.
zoekt!

Voor de nieuwe productie van Theaterhuis010 zoeken we nog 3 mannelijke acteurs. In dit nieuwe stuk komen verschillende relaties tussen personages voor en deze verhaallijnen lopen door elkaar heen. We hebben ons dus laten inspireren op de romantische komedie. De titel van het nieuwe stuk zal zijn: niet alles is liefde.
Alle repetities vinden plaats op maandag- en dinsdagavond in Rotterdam en de voorstellingen zijn in april 2009. (17 tot en met 19 april).

De auditie vindt plaats op 7 december om 13.30 te Rotterdam. Na inschrijving volgt er meer informatie.

Heb je intresse om mee te doen, ben je tussen de 18 en 45 jaar en ben je een mannelijke acteur. Meldt je dan aan!

stuur een mail met je naam, telefoonnummer en mailadres naar info@theaterhuis010.nl en we nemen zo spoedig mogelijk contact op.

www.theaterhuis010.nl
__________________
www.theaterhuis010.nl

Laatst gewijzigd op 26-11-2008 om 22:50. Reden: layout werd uit elkaar getrokken en verplaats naar autitietopic
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 15:46
teamsja
teamsja is offline
Money Talks! zoekt talenten

Vrijdag 9 januari zal de Money Talks! talentshow losbarsten in jongerencentrum Argan. Naast de nieuwe rap/zang talenten wordt de show compleet gemaakt door dansacts, stand-up comedy en DJ Jo Groove. Voor de deelne(e)m(st)ers zijn mooie prijzen te winnen, zoals een cd-opname en geldprijzen. Ook is er een publieksprijs, zodat het publiek door middel van applaus kan bepalen wie hun favoriet is. De deuren gaan open om 17.30 en de eerste deelnemer zal zijn/haar talenten laten horen om 18.45. JC Argan is op Overtoom 141 in Amsterdam. Meer informatie vind je op www.youramsterdam.nl - onder de link “geld”.

Money Talks! is een project georganiseerd door SJA (Stedelijk Jongerenwerk Amsterdam) en heeft als doel jongeren tips en trucs te geven over financiλle zaken. Het thema van de talentshow is daarom ook: “wat zou jij doen als je al het geld van de wereld had?” Deze stelling vormt de inspiratie voor de teksten die de deelnemers zullen gaan zingen en rappen.

De avond begint met het Woerdense talent DJ Jo Groove die verschillende stijlen house mixt om tot een optimale knalfactor te komen. Daarna zullen de diverse talenten hun kunsten vertonen afgewisseld met een optreden van r&b/soul/jazz zanger en beatboxer Jersey Ortell en de talentvolle leerlingen van de bekende hiphop dansdocent Bart Saitovic. Het hele programma wordt gepresenteerd door stand-up comedian Big Ed (bekend van het XXS festival en halve finalist van de Myspace comedy award 2008), die met rake grappen het centrale thema aan de kaak stelt. De entree is uiteraard GRATIS!.

Wil je meer informatie over de talentshow of wil je je opgeven als deelne(e)m(st)er? Stuur dan een e-mail naar teamsja@live.nl of kijk op www.youramsterdam.nl www.sjadam.nl. Voor deelne(e)m(st)ers is er 20 december as. ook een workshop rap/zang tekst&performance (13:00-16:00). Mocht je de workshop gemist hebben dan is latere inschrijving ook mogelijk.

Laatst gewijzigd op 18-12-2008 om 09:43. Reden: Bericht verplaatst naar "Auditietips"
Met citaat reageren
Oud 17-12-2008, 18:36
Jonna21
Avatar van Jonna21
Jonna21 is offline
Dankjewel voor alle tips! Ik wil later zeker wat meer doen met acteren e.d.
__________________
~ BEINGWHOIWANNABE ~
Ga nu naar www.gossipgirlforum.tk en word lid!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 19:58
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Goeie tips! (al is het veel en veel makkelijker gezegd dan gedaan, dat je al je zenuwen overboord moet gooien. Ik ga helemaal trillen en dat hoor je niet aan mijn stem maar dat valt wel op en komt onzeker over. Heeft iemand daar een tip voor? Het komt namelijk door gebrek aan zuurstof en ik zou best eens nog door mijn benen kunnen gaan zakken ;x)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 23:26
Verwijderd
Ik ga ook vaak trillen van de zenuwen.

Tip:
Valeriaan!
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 00:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Is dat niet zo sterk dat je geen controle meer over je spieren hebt (of verminderde controle)?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 10:36
Verwijderd
Nou, daar heb ik geen last van in elk geval...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2009, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Goeie tips! (al is het veel en veel makkelijker gezegd dan gedaan, dat je al je zenuwen overboord moet gooien. Ik ga helemaal trillen en dat hoor je niet aan mijn stem maar dat valt wel op en komt onzeker over. Heeft iemand daar een tip voor? Het komt namelijk door gebrek aan zuurstof en ik zou best eens nog door mijn benen kunnen gaan zakken ;x)
Gebrek aan zuurstof?? Adem je dan zo oppervlakkig? Dat lijkt me voor een zanger niet echt handig.

Wat helpt, is al ver voor je op moet heel bewust te gaan ademen. Niet te diep, dat je gaat hyperventieleren, maar heel bewust, waar moet de lucht heen. En goed eten. Niet te veel, maar wel voedzame dingen. Groenten, mager vlees, vooral geen vette dingen of teveel van die dextro troep...

Je zou inderdaad valeriaan of nervovit kunnen nemen, maar eigenlijk is het beter om het zonder te doen. Zenuwbeheersing hoort ook bij het vak.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-07-2010, 13:38
Verwijderd
toevoeging:
toelatingstips voor creatieve opleidingen en portfolio:

Portfolio:
-zorg dat er veel verschillende dingen in je portfolio zitten op die manier laat je je (hopelijk)aanstaande school zien dat ze alle kanten met je op kunnen dus,
stop niet alleen maar tekeningen erin van justin bieber ofzo maar echt veel verschillende mensen,figuren,dieren enz. en vooral veel verschillende stijlen en materialen.
-tekeningen is niet het enige creatieve, heb je een ckv opdracht van papier mache ofzo neem die dan ook gewoon mee
-vertel er niet alleen bij waarmee je een tekening hebt gemaakt, en hoelang je erover deed maar ook hoe je op het idee kwam.

Toelatingstips:
-zorg dat je zelfverzekerd overkomt
-zeg nooit van jezelf dat je tekening eigenlijk een probeersel,mislukking was.
-doe enthousiast, als ze vragen of er iemand is die bijvoorbeeld ff iets wil gaan halen bij weet ik veel wie bied jezelf dan meteen aan
-zeg dat je openstaat om nieuwe dingen te leren/proberen
Met citaat reageren
Oud 15-08-2010, 13:50
Verwijderd
Citaat:
toevoeging:
toelatingstips voor creatieve opleidingen en portfolio:

Portfolio:
-zorg dat er veel verschillende dingen in je portfolio zitten op die manier laat je je (hopelijk)aanstaande school zien dat ze alle kanten met je op kunnen dus,
stop niet alleen maar tekeningen erin van justin bieber ofzo maar echt veel verschillende mensen,figuren,dieren enz. en vooral veel verschillende stijlen en materialen.
-tekeningen is niet het enige creatieve, heb je een ckv opdracht van papier mache ofzo neem die dan ook gewoon mee
-vertel er niet alleen bij waarmee je een tekening hebt gemaakt, en hoelang je erover deed maar ook hoe je op het idee kwam.

Toelatingstips:
-zorg dat je zelfverzekerd overkomt
-zeg nooit van jezelf dat je tekening eigenlijk een probeersel,mislukking was.
-doe enthousiast, als ze vragen of er iemand is die bijvoorbeeld ff iets wil gaan halen bij weet ik veel wie bied jezelf dan meteen aan
-zeg dat je openstaat om nieuwe dingen te leren/proberen
Hierop weer een toevoeging:
- Zorg ervoor dat je ook wat tekeningen naar waarneming meeneemt. Bijvoorbeeld stillevens en mensen.
- Vermijd manga-tekeningen, misschien wel geschikt voor game-designopleidingen maar niet voor een kunstacademie. (over het algemeen.)
- Neem niet te weinig mee, afgelopen jaar kwamen verschillende mensen toelating doen met een stuk of zes tekeningetjes. Dat is echt te weinig. Laat vooral merken hoe belangrijk het voor je is om beeldend te werken en zorg dat dat terug te zien is in je werk. Als jij zegt dat je bijvoorbeeld altijd tekent en dat je iets mist als je het een tijdje niet doet en je komt aan met vijf tekeningen is dat natuurlijk een beetje vreemd.
- als er ter plekke een toelatingsopdracht is, sta er dan zelfverzekerd en durf te tekenen. Het is belangrijk dat je daadkrachtig werkt (en niet bijvoorbeeld maar 1/10e van het papier gebruikt), men kijkt ook naar hoe je bijvoorbeeld voor een ezel staat en hoe je omgaat met feedback.
- zorg dat je je van tevoren verdiept hebt in de opleiding, zodat je duidelijk weet wat je wilt en waarom je zo graag aan deze kunstacademie wilt studeren en niet aan een andere. (Vergelijk bijvoorbeeld verschillende academies met elkaar als je deze hebt bezocht en zeg wat je aanspreekt aan juist deze academie)
- Denk aan referentiekaders. Welke kunstenaars vind je interessant? Waarom? Welke musea heb je voor het laatst bezocht en wat vond je van de tentoonstellingen?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2010, 12:59
Verwijderd
Citaat:
Hierop weer een toevoeging:
- Zorg ervoor dat je ook wat tekeningen naar waarneming meeneemt. Bijvoorbeeld stillevens en mensen.
- Vermijd manga-tekeningen, misschien wel geschikt voor game-designopleidingen maar niet voor een kunstacademie. (over het algemeen.)
- Neem niet te weinig mee, afgelopen jaar kwamen verschillende mensen toelating doen met een stuk of zes tekeningetjes. Dat is echt te weinig. Laat vooral merken hoe belangrijk het voor je is om beeldend te werken en zorg dat dat terug te zien is in je werk. Als jij zegt dat je bijvoorbeeld altijd tekent en dat je iets mist als je het een tijdje niet doet en je komt aan met vijf tekeningen is dat natuurlijk een beetje vreemd.
- als er ter plekke een toelatingsopdracht is, sta er dan zelfverzekerd en durf te tekenen. Het is belangrijk dat je daadkrachtig werkt (en niet bijvoorbeeld maar 1/10e van het papier gebruikt), men kijkt ook naar hoe je bijvoorbeeld voor een ezel staat en hoe je omgaat met feedback.
- zorg dat je je van tevoren verdiept hebt in de opleiding, zodat je duidelijk weet wat je wilt en waarom je zo graag aan deze kunstacademie wilt studeren en niet aan een andere. (Vergelijk bijvoorbeeld verschillende academies met elkaar als je deze hebt bezocht en zeg wat je aanspreekt aan juist deze academie)
- Denk aan referentiekaders. Welke kunstenaars vind je interessant? Waarom? Welke musea heb je voor het laatst bezocht en wat vond je van de tentoonstellingen?
hee
thanx!!
heb ik ook wat aan!!

maareeh dan zal ik dus nog ff hard moeten zoeken.
enig idee wat voor musea leuk zijn voor 13/14 jarige.
want het rijksmuseum enzo vind ik echt boring
Xx mij
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 21:17
xx_cynthia
xx_cynthia is offline
jaa! goede tips.
ik heb me aangemeld voor de audities voor de film razend
van het boek van carry slee. ik ben van de 8000 mensen
die zich hebben opgegeven, een van de 4000 die mag
komen naar de auditie! super zenuwachtig enzo.
ben ook niet echt bepaald ervaringrijk ofzo op het gebied
van acteren. dus maar hopen dat het goed gaat.

gaat er nog iemand van jullie heen??
xx
Met citaat reageren
Oud 30-01-2011, 22:41
zeekonijn8
zeekonijn8 is offline
Citaat:
jaa! goede tips.
ik heb me aangemeld voor de audities voor de film razend
van het boek van carry slee. ik ben van de 8000 mensen
die zich hebben opgegeven, een van de 4000 die mag
komen naar de auditie! super zenuwachtig enzo.
ben ook niet echt bepaald ervaringrijk ofzo op het gebied
van acteren. dus maar hopen dat het goed gaat.

gaat er nog iemand van jullie heen??
xx
Hoi! Ja ik ga ook naar de auditie! (: Ben benieuwd naar de scene die we moeten spelen en waar het is enzo! Ik heb al wel een beetje ervaring, ik zit op een toneel vereniging (: veel succes!
xxx
Met citaat reageren
Oud 18-04-2011, 13:44
MQB
MQB is offline
Dansauditie

16 mei 2011





Ter uitbreiding van haar MQB-showteam (Mira Quiθn Baila) organiseert dansschool Salsa Dream voor de derde maal een auditie op maandag 16/05/2011 van 19u30 tem 21u in de Kaarderijstraat 29, te Gent . Wij brengen een heel gevarieerd programma van salsa, chacha tot hip hop met een vleugje ballet.

Heb je er altijd al van gedroomd om net iets professioneler met dans om te gaan? Ben je tussen 15 en 32 jaar? Dan is dit je kans! Een minimum aan danservaring is vereist. Wij kijken vooral naar jouw potentieel en je attitude ! Ben je een doorzetter, iemand die goed in team kan functioneren en onder leiding van danslerares Soufia Cherif wel net dat tikkeltje meer wil bereiken, schrijf je dan in vσσr 13 mei en kom je kans wagen op onze auditie . Je hoeft zelf geen choreografie te voorzien, je krijgt een klein stukje aangeleerd om te zien hoe je dit oppikt . Wij zullen zowel danseressen selecteren voor ons junior team en ons professioneel team. De showtrainingen zullen doorgaan in Gent, maar noteer alvast dat wij binnenkort ook een team in aalst zullen opstarten.



Voor meer info bel Soufia op 0494/89.64.33 of mail naar info@salsa-dream.com
Neem zeker ook eens een kijkje op onze webblog voor de auditie: http://dansauditie_salsa_dream.bloggen.be/
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 11:45
MQB
MQB is offline
Laatste kans voor diegenen die toch hun willen proberen!

schrijf je in!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2011, 16:18
tips
tips is offline
http://acteertips.nl/
gratis E-book met auditie tips!!!!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 20:02
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Een zure appel en vooral citroensap is voor zangers trouwens een erg slecht idee, vooral als je niet zo goed tegen zuur kunt, omdat van het zuur je spieren zich aanspannen en je keel een beetje opzet. Water drinken is echt een beter idee.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2015, 13:16
Mirabelle_Sch
Avatar van Mirabelle_Sch
Mirabelle_Sch is offline
Citaat:
hee
thanx!!
heb ik ook wat aan!!

maareeh dan zal ik dus nog ff hard moeten zoeken.
enig idee wat voor musea leuk zijn voor 13/14 jarige.
want het rijksmuseum enzo vind ik echt boring
Xx mij
Ik weet dat dit een erg oude topic is maar toch reageer ik.

Het rijksmuseum lijkt heel erg boring maar dat ligt er compleet aan hoe leuk jij het voor jezelf maakt. Andere musea zijn het van Gogh museum (ook op museumplein in Amsterdam) & het van Abbe museum in Eindhoven(alleen hedendaagse kunst).
Ik weet niet of je al ooit in het rijksmuseum bent geweest. Zo niet, zeg dan ook niet van te voren dat het saai is. Hiermee maak je het alleen maar saai.

Hopelijk heb je hier wat aan.
XX Mirabelle
Met citaat reageren
Oud 03-07-2015, 10:07
Kuikie
Avatar van Kuikie
Kuikie is offline
Bedankt voor de tips maar wat doe je tegen faalangst?
__________________
Hier staat niets anders dan onzin.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2015, 10:19
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Daar is speciale training voor via een psycholoog
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 14-08-2015, 22:15
julianv
julianv is offline
Jezelf zijn vind ik -voor mijzelf- het belangrijkste.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:22.