Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2009, 21:54
coco.
coco. is offline
Ik twijfel zo erg over mijn studiekeuze!

De grootste reden is dat ik eigenlijk helemaal niet gepassioneerd ben over Natuurkunde (mijn huidige studiekeuze).
Ik wil niet na Natuurkunde het onderzoek in of iets "natuurkundigs" doen!
Uit alle studiekeuze tests blijkt dat ik creatief en ondernemend ben en ook al vind ik Natuurkunde wel leuk en een uitdaging.. ik denk niet echt dat ik die twee eigenschappen daarin kwijt kan? Of vinden jullie van wel?
Ik wil wel echt niet een niet-beta studie doen.
Ik heb gekozen voor Natuurkunde omdat ik het op de middelbare een uitdaging vond en redelijk leuk (ook al vond ik vakken als Beeldende vorming leuker) en ik er goed in ben.
Ik ben niet echt geïnteresseerd in het puur technische en ben ook niet echt zo praktisch dus daarom dacht ik dat Technishe Natuurkunde niets voor mij is. Maar zelfs daarvan ben ik niet zeker.
Dus nou weet ik het allemaal even niet >.<''

Iets wat ik mezelf wel zie doen later: leidinggevende zijn bij een bedrijf dat commerciële producten maakt. Denk aan die Japanse robots enz.
Ik noem dit als voorbeeld omdat bij commerciele producten het uiterlijk belangrijk is (creatief) en commercieel bedrijf wel een uitdaging (daar moet je wel ondernemend voor zijn) vind en het is beta gericht.

Is er een kans dat ik na het doen van de opleiding Natuurkunde ergens in die richting terecht kom?
Of moet ik echt een andere opleiding gaan zoeken?
Of zal ik de studie een jaar proberen en zien of het me wel bevalt?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-07-2009, 10:07
Verwijderd
Advanced Technology? Je bent dan bezig met wiskunde, natuurkunde en scheikunde en je krijgt een aantal ondernemersgerichte vakken (bedrijfskundig) maar het is wel een redelijk "taaie" technische opleiding. Het is gericht op innovaties en je hebt dus ook een beetje de management kant erin. Je kan in het derde jaar redelijk vrij je eigen programma inrichten (dat zie ik mijn huisgenoten tenminste doen) waardoor je kan sturen op de master die je erna wilt gaan doen (die kan je bijv. ook volgen richting industrieel ontwerpen).

http://www.bachelor.utwente.nl/at/
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.