Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-12-2004, 23:18
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Kies jij later voor een carrière of wordt je huisvrouw/huisman?
half wel, half niet. ik wil graag een kapsalon, maar wil ook als ik kinderen heb thuis bij ze blijven tot ze groter worden.

Was je moeder full-time huisvrouw, of had ze een baan?
ze was verpleegster, maar toen mijn broer is geboren is ze ermee gestopt

Wat was de verhouding carrière/huishoudelijke taken bij je oma?
die was wel huisvrouw

Wat zijn de verschillen van de rol van vrouwen (in gezin en maatschappij) vroeger en nu?
vroeger bleef de vrouw thuis en maakte de man de carriere, maar nu maken vaak beide een goede carriere

Hoe kijk je tegen het feminisme aan?
goed

Waarom vindt u een verdere gelijkschakeling tussen man en vrouw (wel/niet) noodzakelijk?
omdat ze allebei talenten kunnen hebben

Is de emancipatie van vrouwen voltooid, waarom wel/niet?
jawel, omdat ze nu gelijkwwardig worden behandelt in het bedrijfsleven




Dit was het al, alvast bedankt
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-12-2004, 14:10
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Kies jij later voor een carrière of wordt je huisvrouw/huisman?

Carrière, maar zal toch ook het huishouden moeten doen

Was je moeder full-time huisvrouw, of had ze een baan?

Iets ertussen in

Wat was de verhouding carrière/huishoudelijke taken bij je oma?

Die werkte geloof ik niet... Maar weet ik niet zeker

Wat zijn de verschillen van de rol van vrouwen (in gezin en maatschappij) vroeger en nu?

Ze krijgen later kindjes en vinden hun werk ook erg belangrijk en zo.

Hoe kijk je tegen het feminisme aan?

Hm... Beetje uit de tijd, hoewel er ook nu nog verschillen zijn en dat is natuurlijk belachelijk.

Waarom vindt u een verdere gelijkschakeling tussen man en vrouw (wel/niet) noodzakelijk?

Wel dus.

Is de emancipatie van vrouwen voltooid, waarom wel/niet?

Grootendeels denk ik wel, maar er zijn dus nog steeds verschillen. Maar eigenlijk moeten mensen gewoon niet alles willen
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 21:00
sperzieboon1
Avatar van sperzieboon1
sperzieboon1 is offline
Kies jij later voor een carrière of wordt je huisvrouw/huisman?
Carrière

Was je moeder full-time huisvrouw, of had ze een baan? full-time huisvrouw, toen mijn broertje en ik oud genoeg waren ging ze weer werken

Wat was de verhouding carrière/huishoudelijke taken bij je oma?
alleen huishoudelijke taken

Wat zijn de verschillen van de rol van vrouwen (in gezin en maatschappij) vroeger en nu?
Vroeger was de vrouw gedoemd om het huis schoon te maken. Vrouwen mochten niet eens 'mannenberoepen' uitoefenen. Gelukkig is dit nu allemaal veranderd en kunnen ook vrouwen mannenberoepen uitoefenen enzo.

Hoe kijk je tegen het feminisme aan? Top. Maar je moet natuurlijk niet gaan overdrijven ermee.

Waarom vindt u een verdere gelijkschakeling tussen man en vrouw (wel/niet) noodzakelijk? Wel natuurlijk, maar helemaal gelijk krijg je het nooit... mannen zijn bv nu eenmaal sterker en vrouwen kunnen weer dingen die mannen niet kunnen. Verschil moet er zijn.

Is de emancipatie van vrouwen voltooid, waarom wel/niet? Ja, verschil met er zijn
__________________
Boulevard of Broken Dreams
Met citaat reageren
Oud 06-12-2004, 21:24
Sperzieboon
Avatar van Sperzieboon
Sperzieboon is offline
een sperzieboon
__________________
I want a trip inside your head, spend the day there..
Met citaat reageren
Oud 07-12-2004, 15:57
Doefus
Doefus is offline
Kies jij later voor een carrière of wordt je huisvrouw/huisman? Ik kies voor een carrière

Was je moeder full-time huisvrouw, of had ze een baan?
Mijn moeder heeft een baan!En die heeft ze altijd gehad!

Wat was de verhouding carrière/huishoudelijke taken bij je oma?
Toen mijn opa en oma nog in Portugal woonde was mijn oma huisvrouw maar toen ze naar Nederland kwamen is ze ook gaan werken!

Hoe kijk je tegen het feminisme aan?
Goed...had er niet aan moeten denken dat het nu nog net zo was als vroeger! Toch merk je dat er af en toe nog wel verschillen zijn, maar dat wordt gelukkig steeds minder!

Waarom vindt u een verdere gelijkschakeling tussen man en vrouw (wel/niet) noodzakelijk?
Iedereen is gelijk...

Is de emancipatie van vrouwen voltooid, waarom wel/niet?
Mwah wel redelijik!
__________________
I guess I need you...
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 13:31
Sade
Avatar van Sade
Sade is offline
Kies jij later voor een carrière of wordt je huisvrouw/huisman?
Ik ga eerst voor m'n carrière, en als ik daarna eventueel een gezin zal stichten zal ik daar ook tijd voor moeten maken. Ik kan daar nog weinig over zeggen, hangt helemaal af van mijn situatie tegen die tijd.

Was je moeder full-time huisvrouw, of had ze een baan?
Mijn moeder is toen mijn broer en ik geboren werden tijdelijk gestopt met werken om voor ons te kunnen zorgen, maar is langzamerhand weer steeds meer gaan werken.

Wat was de verhouding carrière/huishoudelijke taken bij je oma?
Mijn oma was nogal haar tijd vooruit dus mijn opa en oma werkten allebei, mijn andere oma had samen met mijn opa een familiebedrijf dus die werkten ook beiden.

Wat zijn de verschillen van de rol van vrouwen (in gezin en maatschappij) vroeger en nu?
Vrouwen hebben in de loop der jaren meer kansen gekregen en kunnen daarom tegenwoordig betere banen en (dus ook) meer macht krijgen.

Hoe kijk je tegen het feminisme aan?
Is nodig geweest voor de emancipatie van de vrouw. Zelf ben ik niet zo heel feministisch ingesteld.

Waarom vindt u een verdere gelijkschakeling tussen man en vrouw (wel/niet) noodzakelijk?
Ik vind dat op dit moment in Nederland de verhoudingen tussen mannen en vrouwen voldoende zijn, en vrouwen op geen manier achtergesteld zijn op mannen.

Is de emancipatie van vrouwen voltooid, waarom wel/niet?
Ja, zie vorige vraag.
__________________
I think I have a problem, I think I blink too much
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:38
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
Kies jij later voor een carrière of wordt je huisvrouw/huisman? Ik weet het niet, ik ga nu voor een carriere studeren maar als ik een kind krijg ga ik denk ik nog maar parttime werken.

Was je moeder full-time huisvrouw, of had ze een baan? mn moeder heeft altijd gewerkt.

Wat was de verhouding carrière/huishoudelijke taken bij je oma? mn oma heeft parttime gewerkt, ik denk fifty-fifty

Wat zijn de verschillen van de rol van vrouwen (in gezin en maatschappij) vroeger en nu?

vrouwen krijgen nu ook meer kansen op banen die ze leuk vinden.

Hoe kijk je tegen het feminisme aan? gemengd..aan de ene kant een goede zaak, aan de andere kant blijven er altijd verschillen tussen mannen en vrouwen. We zijn nou eenmaal niet gelijk, beide geslachten hebben hun eigen goede kanten, en de meeste vrouwen zijn zorgzamer en willen daarom graag bij de opvoeding van hun kinderen betrokken zijn. Ik heb er respect voor als ze thuisblijven, maar ik vind het ook goed als ze een carriere starten.

Waarom vindt u een verdere gelijkschakeling tussen man en vrouw (wel/niet) noodzakelijk? Alleen financiel gezien. Vrouwen moeten niet halve mannen worden, ik hou van vrouwelijkheid.

Is de emancipatie van vrouwen voltooid, waarom wel/niet? Ik denk het nog niet helemaal, vooral niet bij moslimvrouwen en bij andere religies. Ook is het cru dat een vrouw voor dezelfde baan vaak minder betaald krijgt dan een man.
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 15:53
Dawntje
Dawntje is offline
Citaat:
Joco schreef op 23-11-2004 @ 15:53 :
even deze enquete in te vullen?
Wij, Job en Corné doen ons profielwerkstuk over het feminisme.
Wij hebben een enquete samengesteld, en hopen via internet een breed publiek aan te trekken.
alvast bedankt...


Kies jij later voor een carrière of wordt je huisvrouw/huisman?

Ik wil graag eerst een carrière, maar zodra ik tegen de 30/35 aan loop wil ik ook kinderen en zal er dus minder tijd zijn voor mijn carrière. Ik vind namelijk dat je als ouders je goed moet bemoeien met de opvoeding van je kinderen, er voor ze moet zijn als ze uit school komen. Ik vind kinderdagverblijven dan ook niet echt een goede ontwikkeling. Het moet echter wel verdeelt zijn tussen man en vrouw. En heel miss 1x in de week oma (dat vinden ze leuk . Ik vind dus een carrière heel belangrijk, maar dit moet niet ten koste gaan van de kinderen. Maar ik zeg ook niet dat dit alleen een taak is van de vrouw.

Was je moeder full-time huisvrouw, of had ze een baan?

Mijn moeder wilde op haar 19e graag een kindje, en ze vond mijn opvoeding heel belangrijk. Ook vond ze het belangrijk om er altijd voor me te zijn. Als ik uit school kwam was het dan ook carvan-cevitam met een koekje en praten wat je die dag gedaan had. Ik vond het altijd heel prettig, vooral in de periode van de 1e t/m de 3e klas van de middelbare toen had ik het vrij zwaar. Ik denk dat dit heel positief is geweest en dat ik er profijt van heb gehad.. Vooral het feit dat we overal over konden praten. Zelf zou ik dit graag ook willen doen. Ik vind dit erg belangrijk.

Wat was de verhouding carrière/huishoudelijke taken bij je oma?

Mijn opa en oma moesten allebei heel hard werken. En ik geloof dat mijn oma het huishouden deed, vooral het koken enzo.

Wat zijn de verschillen van de rol van vrouwen (in gezin en maatschappij) vroeger en nu?

Ik denk dat het nu 'normaler' is als een vrouw een carrière heeft. Ook is het vrij normaal dat een man veel meer in het huishouden meehelpt. Mijn vader vind het bijv. heerlijk om te koken, stofzuigen doet ie ook nog wel, etc. Maar ik denk dat dit meer met de man zelf te maken heeft dan met de tijd, want mijn vader is 57 en ik ken mannen van 30 die niet eens hun bord achter willen zetten.

Hoe kijk je tegen het feminisme aan?

Ik vind het belangrijk dat vrouwen evenveel rechten als mannen hebben, zelf beslissingen kunnen maken en gezien worden als 'volwaardig aan de man'.

Waarom vindt u een verdere gelijkschakeling tussen man en vrouw (wel/niet) noodzakelijk?

Ja, dit vind ik noodzakelijk. Het lijkt wel of de emancipatie volledig is voltooid, maar het is een feit dat Nederland (uitgerekend Nederland!) in de EU erg achterlopen als het gaat om gelijkwaardigheid tussen man en vrouw in het bedrijfs/politieke leven. Vrouwen in NL verdienen minder zijn veel minder vertegenwoordigd (vooral in hoge posities).

Is de emancipatie van vrouwen voltooid, waarom wel/niet?

Dit is dus te lezen bij mijn vorige vraag. Daarnaast denk ik dat het juist minder wordt met de emancipatie en dat er nu juist aan gewerkt moet worden. De grootste oorzaak hiervan is het toenemende aantal mensen met een andere cultuur in Nederland waar de vrouw niet volwaardig is aan de man. Dit is bijv. de Islam maar zelfs bij de goed aangepaste en vrij 'westerse' indonesische cultuur is de vrouw niet geheel volwaardig aan de man.


Dit was het al, alvast bedankt
Had ik alleen nog een vraag aan jullie: heeft jullie docent deze enquete goedgekeurd? Ik vond het leuk om in te vullen, daar niet van, maar volgens mij valt er nog wel het een en ander te verbeteren aan de opzet. Ook het publiek is JUIST doordat je het hier neerzet helemaal niet uiteenlopend.
__________________
Do not trust to appereances..

Laatst gewijzigd op 08-12-2004 om 16:02.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 19:39
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
Kies jij later voor een carrière of wordt je huisvrouw/huisman?
combinatie van... kijk als ik volledig huisvrouw zou worden, kan ik nou net zo goed stoppen met leren, wat heb het dan voor nut?


Was je moeder full-time huisvrouw, of had ze een baan?
toen ik nog jong was, was er altijd er voor ons, dus huis vrouw, maar nu heeft ze een bijbaan

Wat was de verhouding carrière/huishoudelijke taken bij je oma?
huisvrouw

Wat zijn de verschillen van de rol van vrouwen (in gezin en maatschappij) vroeger en nu?
veel meer gecombineerd geloof ik dan vroeger, nu werken er veel meer vrouwen, en dus zijn de rollen om gedraaid, en is de vader er voor de kids

Hoe kijk je tegen het feminisme aan?
IK vind het wel belangrijk dat vrouwen net zo veel kans hebben als mannen, en dus niet dat ze minderwaardig zeg maar zijn!

Waarom vindt u een verdere gelijkschakeling tussen man en vrouw (wel/niet) noodzakelijk?
omdat ze allebei wel een kans moeten hebben denk ik dan....
Is de emancipatie van vrouwen voltooid, waarom wel/niet?
__________________
***GELOOF IN JE DROMEN***
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 14:00
Mara
Mara is offline
Kies jij later voor een carrière of wordt je huisvrouw/huisman?
Weet ik nu nog niet. Eerst carrière, dan als ik kinderen zou krijgen een rustperiode, dan parttime en dan weer fulltime. Of dat op dat moment mogelijk is is natuurlijk de vraag, maar dat zou ik ideaal vinden.

Was je moeder full-time huisvrouw, of had ze een baan?
Eerst fulltime huisvrouw, totdat mijn broertje en ik oud genoeg waren. Sindsdien heeft ze een parttime baan.

Wat was de verhouding carrière/huishoudelijke taken bij je oma?
Volgens mij waren mijn beide oma's full-time huisvrouw.

Wat zijn de verschillen van de rol van vrouwen (in gezin en maatschappij) vroeger en nu?
Vrouwen hoeven niet alles meer te doen in 't huishouden, ze mogen ook werken. Emancipatie is zeker vooruitgegaan.

Hoe kijk je tegen het feminisme aan?
Extreem, maar 't was noodzakelijk voor een soort revolutie. Nu vind ik 't redelijk overdreven, de meeste vrouwen zijn al uit 't keurslijf zeg maar, ze kunnen nu wel voor zichzelf opkomen.

Waarom vindt u een verdere gelijkschakeling tussen man en vrouw (wel/niet) noodzakelijk?
Hangt altijd van de situatie af. Ik vind het opzich niet erg als de man nog steeds wat meer werkt. De man is toch sterker, en vrouwen zijn nu eenmaal beter met kinderen. De man mag overigens wel meer meehelpen in 't huishouden. Vooral meer initiatief tonen.

Is de emancipatie van vrouwen voltooid, waarom wel/niet?
Dat weet ik niet. Leuke van emancipatie, je weet niet hoe ver 't kan gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:17.