Oud 08-10-2003, 20:06
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Ik zit nu in het 2e jaar van een mbo-opleiding (onderwijsassistent)...die bestaan uit 3 jaar..Nog 1,5 jaar dus.
Het is een niveau 4 opleiding dus mag ik het eerste jaar hbo (pabo) overslaan.
Het eerste jaar is de propedeuse toch?
En naar de uni moet je propedeuse hebben gedaan om in te stromen?
Kan ik na deze opleiding dan naar de uni? Het lijkt me zelf van niet..Hoe zit dit dan?
Die uni-opleiding is trouwens Pedagogische Wetenschappen wat ik heel graag wil doen.

Hoe kom ik daar nu het snelst???

(Ik hoef geen reacties dat het moeilijk is en zo, want daar gaat nu even niet om en ik denk zelf dat als ik het wil, het ook wel kan)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2003, 23:04
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
MBO-diploma niveau 4, dan HBO-propadeuse halen en dan mag je naar de uni.
Je zou ook je vwo-diploma kunnen halen.
Ik kan het niet laten sorry: er vallen wel enorm veel mensen af met alleen een hbo prop. op de uni
én daarbij komt dat een studie zoals pedagogische wetenschappen echt enorm theoretisch is. Waarom ga je niet gewoon HBO SPH of pedagogiek doen?
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist

Laatst gewijzigd op 08-10-2003 om 23:06.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2003, 23:48
Verwijderd
MBO-stapelaars...néeeee
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:45
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
marlies schreef op 08-10-2003 @ 23:04:
MBO-diploma niveau 4, dan HBO-propadeuse halen en dan mag je naar de uni.
Je zou ook je vwo-diploma kunnen halen.
Ik kan het niet laten sorry: er vallen wel enorm veel mensen af met alleen een hbo prop. op de uni
én daarbij komt dat een studie zoals pedagogische wetenschappen echt enorm theoretisch is. Waarom ga je niet gewoon HBO SPH of pedagogiek doen?
ik heb 3 jaar vwo gedaan..dingen leren die mij niet interesseren kan ik niet, heb ik geen zin in..deze opleiding leer ikzelf gewoon meer van.. ik leer hier dingen waar ik de rest van mijn leven wat aan heb, van mijn stages, sociale dingen en zo...
Dingen die ik erbij wil weten (wiskunde, latijn) leer ik zelf gewoon thuis.

en mijn vraag is juist, als je met mbo4 propedeuse mag overslaan, moet je die dan wel doen om naar de uni te gaan?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:46
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-10-2003 @ 23:48:
MBO-stapelaars...néeeee
Zo, wat een nuttige reactie en het interesseert mij toch niet wat je zegt.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:47
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
Janneke1 schreef op 09-10-2003 @ 18:45:
ik heb 3 jaar vwo gedaan..dingen leren die mij niet interesseren kan ik niet, heb ik geen zin in..deze opleiding leer ikzelf gewoon meer van.. ik leer hier dingen waar ik de rest van mijn leven wat aan heb, van mijn stages, sociale dingen en zo...
Dingen die ik erbij wil weten (wiskunde, latijn) leer ik zelf gewoon thuis.

en mijn vraag is juist, als je met mbo4 propedeuse mag overslaan, moet je die dan wel doen om naar de uni te gaan?
Daar komt bij dat die studie mij gewoon enorm boeit, dat wil ik bereiken, ik heb tenminste een goed doel..
Theoretisch is ook geen punt, dat leren kan ik wel.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:54
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
Janneke1 schreef op 09-10-2003 @ 18:45:


en mijn vraag is juist, als je met mbo4 propedeuse mag overslaan, moet je die dan wel doen om naar de uni te gaan?
Nee want ze willen echt dat een HBO propadeuse kan tonen.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 18:56
marlies
Avatar van marlies
marlies is offline
Citaat:
Janneke1 schreef op 09-10-2003 @ 18:47:

Theoretisch is ook geen punt, dat leren kan ik wel.
ja maar vind je het ook leuk?

Je moet het niet zijn alsof ik niet wil dat je naar de uni gaat. Ik wil je alleen effe waarschuwen van te voren, want het zou zonde zijn als het toch niet is wat je denkt dat het is.
__________________
Als ik later groot ben, trouw ik met kermit de kikker :p | Tel wat je hebt, niet wat je mist
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:02
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
marlies schreef op 09-10-2003 @ 18:56:
ja maar vind je het ook leuk?

Je moet het niet zijn alsof ik niet wil dat je naar de uni gaat. Ik wil je alleen effe waarschuwen van te voren, want het zou zonde zijn als het toch niet is wat je denkt dat het is.
Ja dat snap ik wel, maar ik heb sowieso nog 1,5 jaar om erover na te denken.
Waarschijnlijk dus 2.5 zelfs.

En dingen leren die mij interesseren, of waar ik wat aan heb vind ik leuk, anders zou ik thuis voor mezelf niet zoveel extra dingen leren.


Alleen ik vind het wel scheef, dat je met hiermee niet het propedeuse jaar hoeft te doen, maar wel voor de uni.
Dat zou me dus toch eigenlijk een jaar kosten.
En als je nou eerst hbo afmaakt en dan uni erachter aan?
Ik vind de pabo nogsteeds ook hartstikke leuk.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:06
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Janneke1 schreef op 09-10-2003 @ 18:45:
ik heb 3 jaar vwo gedaan..dingen leren die mij niet interesseren kan ik niet, heb ik geen zin in..deze opleiding leer ikzelf gewoon meer van.. ik leer hier dingen waar ik de rest van mijn leven wat aan heb, van mijn stages, sociale dingen en zo...
maar juist díe dingen ontbreken op de universiteit. Je krijgt dan alleen maar theorie. Wil je van de uitvoerende kant zijn, dan moet je naar het HBO.
SPH, Pabo of pedagogiek, zoals iemand al eerder zei.

Pedagogische wetenschappen is geen hogere versie van SPW. Het is (volgens de informatie die ik gezocht heb, want ik wilde het mss zelf ook gaan doen) de theoretische versie ervan. De pedagogen bepalen dus hoe het moet en de SPH'ers en SPW'ers voeren het uit. Iemand van de universiteit dus niet.
Het kan zijn dat ik verkeerd geïnformeerd ben, maar dit is wat ik er uit begreep...
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:29
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-10-2003 @ 23:48:
MBO-stapelaars...néeeee
uni studenten die denken dat ze het echt helemaal zijn....
NEE!
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:47
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
linda85 schreef op 09-10-2003 @ 19:06:
maar juist díe dingen ontbreken op de universiteit. Je krijgt dan alleen maar theorie. Wil je van de uitvoerende kant zijn, dan moet je naar het HBO.
SPH, Pabo of pedagogiek, zoals iemand al eerder zei.

Pedagogische wetenschappen is geen hogere versie van SPW. Het is (volgens de informatie die ik gezocht heb, want ik wilde het mss zelf ook gaan doen) de theoretische versie ervan. De pedagogen bepalen dus hoe het moet en de SPH'ers en SPW'ers voeren het uit. Iemand van de universiteit dus niet.
Het kan zijn dat ik verkeerd geïnformeerd ben, maar dit is wat ik er uit begreep...
Ja dat snap ik ook wel.
Ik ben juist niet van de uitvoerende kant, dat is het ook niet, het is dat ik door die dingen beter gesprekken kan voeren etc.
Ik vind bijvoorbeeld knutselen en dat soort dingen met de kinderen doen vreselijk, daarom twijfel ik over de pabo.
Ik weet echt al wel wat pedagogische wetenschap inhoudt, ik twijfel er niet aan of dat wel een goede opleiding voor mij is...

Dit had ik al verwacht, maar vind het toch jammer..ik heb een vrij duidelijke vraag, ik heb liever dat daar op geantwoord word.
Ik snap jullie aan de andere kant ook wel hoor.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:49
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef op 09-10-2003 @ 19:47:

Dit had ik al verwacht, maar vind het toch jammer..ik heb een vrij duidelijke vraag, ik heb liever dat daar op geantwoord word.
Ik snap jullie aan de andere kant ook wel hoor.
Je hebt toch een duidelijk antwoord gehad? Dat mensen ook de keerzijde van het verhaal vertellen, is, denk ik, alleen maar handig.

Maar je moet dus idd je propedeuse hebben, anders zou het wel heel simpel zijn. Als je van het mbo af komt...zou ik zelf misschien wel eerst hbo gewoon afmaken, universiteit is zo heel anders dan mbo/hbo... Ik zeg niet dat je het niet zou kunnen, maar het is gewoon heel anders.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 19:54
chris9 tje
chris9 tje is offline
hmmz.. is het niet zo dat je na deze mbo opleiding een verkorte pabo oid kan doen.... en dat dat niet inhoud dat je instroomt in het tweede jaar, maar dat je vakken uit de eerste twee jaar in 1 jaar volgt bijv.....


m.a.w dat je mbo opleiding niet gelijk staat aan je hbo-p?
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:02
Verwijderd
Citaat:
chris9 tje schreef op 09-10-2003 @ 19:54:
hmmz.. is het niet zo dat je na deze mbo opleiding een verkorte pabo oid kan doen.... en dat dat niet inhoud dat je instroomt in het tweede jaar, maar dat je vakken uit de eerste twee jaar in 1 jaar volgt bijv.....


m.a.w dat je mbo opleiding niet gelijk staat aan je hbo-p?
Volgens mij doe je bij de verkorte pabo (na mbo oa dan) de eerste drie jaar in twee jaar ofzo...

Ik snap je post niet helemaal... (Niet dat het er heel veel toe doet, maar goed.)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 20:25
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Nou ja, ik wil het toch nog even precies uitzoeken, maar ik doe rustig aan, wie weet is het over 2 jaar wel weer veranderd.
Bedankt voor de antwoorden in ieder geval.
Als het zo is dat ik evengoed propedeuse moet halen, ga ik gewoon 2e jaar pabo en dat afmaken denk ik.
Dan kan ik altijd nog doorgaan.
Als het toch nog anders kan (neem ooit wel contact op met een uni) dan zal ik dat misschien doen. Wie weet kun je toch een toets doen of iets dergelijks, misschien verschilt dat per uni.
(Ik blijf hoop houden)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2003, 21:18
Verwijderd
Je p halen moet sowieso, dat weet ik 100% zeker. En dat zal over twee jaar ook nog zo zijn, het enige dat er misschien veranderd zal worden is dat je met een hbo-p niet meer naar de universiteit kunt...denk ik.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 01:05
chris9 tje
chris9 tje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-10-2003 @ 20:02:
Volgens mij doe je bij de verkorte pabo (na mbo oa dan) de eerste drie jaar in twee jaar ofzo...

Ik snap je post niet helemaal... (Niet dat het er heel veel toe doet, maar goed.)
uhm.. neej.. dat kan kloppen.. ben moe...


maar ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat je bij een verkorte pabo niet een vrijstelling hebt voor je p, maar dat je 3 jaar in 1 doet en dat daarom je mbo niet gelijk staat aan een pabo-p

maar zoiets zei jij ook al....
__________________
wie niet in wonderen gelooft, is geen realist (Yves Klein)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-10-2003, 08:30
tacidvs
tacidvs is offline
Wat Leonoor al zei: In het bachelor/master-systeem is de propedeuse afgeschaft. Ook geeft het gehaald hebben van het eerste jaar van de HBO geen toegang meer tot het WO. Er waren teveel uitvallers, vandaar dat 't afgeschaft is. Je kunt beter VWO gaan doen, temeer ook daar het inhoudelijk beter aansluit op het WO. HBO'ers missen vaak theoretische kennis, als ze al van de HAVO afkomen. Ik weet niet welke theorie je gehad hebt op het MBO, maar ik maak me sterk dat het niet genoeg is.

Ook vind ik het nogal vreemd om zulke dingen op een forum te vragen. Je gaat me niet vertellen dat je op een MBO geen studie-adviseur of een dergelijke diersoort heb, die je zeggen kan wat te doen, wat mogelijk is. Maargoed, we leven in een vrij land, ik wilde alleen even aangeven dat je wat praktischer op moet treden wil je naar het WO.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 08:43
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
linda85 schreef op 09-10-2003 @ 19:06:
maar juist díe dingen ontbreken op de universiteit. Je krijgt dan alleen maar theorie. Wil je van de uitvoerende kant zijn, dan moet je naar het HBO.
SPH, Pabo of pedagogiek, zoals iemand al eerder zei.

Pedagogische wetenschappen is geen hogere versie van SPW. Het is (volgens de informatie die ik gezocht heb, want ik wilde het mss zelf ook gaan doen) de theoretische versie ervan. De pedagogen bepalen dus hoe het moet en de SPH'ers en SPW'ers voeren het uit. Iemand van de universiteit dus niet.
Het kan zijn dat ik verkeerd geïnformeerd ben, maar dit is wat ik er uit begreep...
Juist, dat wilde ik nou exact ook zeggen .
Ik doe zelf PW, en als je zelf al zegt dat praktijk je wel ligt, ga dan lekker een van die HBO-studies doen, daar heb je tenminste praktijk... Het enige aan praktijk wat ik ga krijgen is in het 3e jaar een vak gespreksvoering met clienten, en in het 4e jaar een half jaar stage lopen, waar je scriptie dan weer aan verbonden is...
Af en toe vind ik het wel jammer dat ik geen HBO ben gaan doen, want die praktijk lijkt me ook wel leuk. Het is alleen dat theoretisch leren mij veel beter ligt dan praktijk. Maar als je MBO doet, lijkt het me dat je beter eerst de overstap kunt maken naar HBO, die afmaken, en als je dan nog steeds interesse hebt in WO, dan kun je dat alsnog proberen... Maar ik zou de route daarheen niet afsnijden, dat gaat verkeerd aflopen (bij de meeste mensen).
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 08:44
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 10-10-2003 @ 08:30:
Wat Leonoor al zei: In het bachelor/master-systeem is de propedeuse afgeschaft. Ook geeft het gehaald hebben van het eerste jaar van de HBO geen toegang meer tot het WO. Er waren teveel uitvallers, vandaar dat 't afgeschaft is.
Is dat al zo, dat je met HBO-p niet meer naar WO kan?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 08:50
tacidvs
tacidvs is offline
Dat hebben ze mij ook maar verteld, ik heb alles waar ze de afgelopen twee maanden mijn hoofd mee te vullen verzocht hebben voor waar aangenomen.

Vraag het aan je studie-adviseur of aan de universiteit waar je wil gaan studeren.

Dat lijkt me het zinnigste, het eerste dat je zou moeten doen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 08:52
tacidvs
tacidvs is offline
Oh, excuses voor het onvriendelijk overkomen :/ Kan me voorstellen dat je je nu doodschrikt Het bevreemt me alleen dat mensen zoveel voor waar aannemen waar ze helemaal niet zeker van (zouden moeten) zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 09:42
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
Ik ben ook Pw'er, en het enige wat je er voor hoefd te kunnen is logisch nadenken en je moet iets van wiskunde af weten, daarnaast moet je in staat zijn om een heleboel saaie stof (dat is het echt, zeker in het begin) uit je hoofd te kunnen leren.

Maar over toelating weet ik niks. Als je 21 bent geweest kan je natuurlijk gewoon een toelatingsexamen doen, ik weet niet hoe oud je nu bent, maar dat is misschien wel het meest praktisch.
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 11:18
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
tacidvs schreef op 10-10-2003 @ 08:30:
Wat Leonoor al zei: In het bachelor/master-systeem is de propedeuse afgeschaft. Ook geeft het gehaald hebben van het eerste jaar van de HBO geen toegang meer tot het WO. .
Het IS nog niet afgeschaft dat je met je P naar de Uni kan hoor, anders heb ik het wel heel raar gedaan dit jaar..
Het is inderdaad een discussiepunt geweest maar volgens mij is het afgewezen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-10-2003, 12:18
hajo
Avatar van hajo
hajo is offline
niet afgewezen, het wordt steeds moeilijker gemaakt en het is de bedoeling dat het vrijwel onmogelijk wordt.
__________________
If you're going to think anyway: think BIGG
www.abcpraktijk.nu
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 13:55
Verwijderd
Dat is raar: je zegt dat het theoretisch allemaal lukt, met het leren enzo. Maar zodra je iets maar een beetje saai of onzinnig vindt lukt het je al niet. Ook al volg je een studie die je leuk vindt, er zijn ALTIJD aspecten die tegenvallen en echt niet leuk zijn. Ook daar moet je doorheen. MBO is trouwens compleet anders dan UNi ik zou toch maar vwo doen.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:38
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Dit is de laatste keer dat hier hier reageer hoor (bedankt iedereen die wel inhoudelijk heeft gereageerd)
Ik heb geen zin om verder uit te leggen waarom ik geen vwo ga doen en ik ben zelfstandig genoeg om zelf keuzes te maken.
Ik heb wel al veel aan de antwoorden die ik wel gekregen heb.
O ja, naar universiteit gaan is nog een beetje vroeg, ik moet hier sowieso nog ruim 1,5 jaar zeg maar.

Ik wilde gewoon al een beetje weten hoe dat nu zat.
Verder hoef ik niet te weten hoe jullie erover denken (sorry) en dat heb ik al een paar keer geprobeerd duidelijk te maken.

Hmm ok toch nog wat geleerd, dat ik hier maar niet meer moet posten.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef op 10-10-2003 @ 15:38:
Hmm ok toch nog wat geleerd, dat ik hier maar niet meer moet posten.
Als je alleen de dingen wilt horen die je wilt horen moet je dat idd niet doen, mensen reageren hier nou eenmaal zoals ze willen en dat mag ook, tot bepaalde hoogte. 't zijn geen computers. De meeste (alle?) mensen in deze topic nemen de moeite om serieus te reageren, ze geven je tips, enz. En vaak is dat alleen maar handig. Als je alleen theoretische informatie wilt, kun je dat, denk ik, beter uit een folder halen, die zeggen geen dingen die je niet wilt horen. (sorry)
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:42
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
**SoMeOne schreef op 10-10-2003 @ 13:55:
Dat is raar: je zegt dat het theoretisch allemaal lukt, met het leren enzo. Maar zodra je iets maar een beetje saai of onzinnig vindt lukt het je al niet. Ook al volg je een studie die je leuk vindt, er zijn ALTIJD aspecten die tegenvallen en echt niet leuk zijn. Ook daar moet je doorheen. MBO is trouwens compleet anders dan UNi ik zou toch maar vwo doen.
Toch nog maar even reageren, natuurlijk kan ik wel wat dingen leren die ik saai en oninteressant vind...
Het is niet leuk, maar als ik er iets mee kan bereiken, kan ik dit echt wel.. Hmm moet ik mezelf hierover nog verdedigen.
En ik weet ook ECHT wel dat mbo heel wat anders is dan uni..
*zucht*
Ik ga geen vwo doen omdat
A; ik misschien toch wel hbo uiteindelijk doe
B; Deze weg dan voor mij interessanter is
C; Ik deze 2 jaren niet zo maar weg gooi
D; Ik houd het niet uit op het vwo (dat heeft dan weer meerdere andere redenen)

Nou ja, tis vast aardig bedoelt ofzo.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:43
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-10-2003 @ 15:41:
Als je alleen de dingen wilt horen die je wilt horen moet je dat idd niet doen, mensen reageren hier nou eenmaal zoals ze willen en dat mag ook, tot bepaalde hoogte. 't zijn geen computers. De meeste (alle?) mensen in deze topic nemen de moeite om serieus te reageren, ze geven je tips, enz. En vaak is dat alleen maar handig. Als je alleen theoretische informatie wilt, kun je dat, denk ik, beter uit een folder halen, die zeggen geen dingen die je niet wilt horen. (sorry)
Dat iemand zelfs hier nog een heel verhaal op kan bedenken....
(sorry)
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Janneke1 schreef op 10-10-2003 @ 15:43:
Dat iemand zelfs hier nog een heel verhaal op kan bedenken....
(sorry)
't kostte me zelfs totaal geen moeite.

Waarom moet je altijd zo onvriendelijk doen als mensen niet zeggen wat je wilt horen?
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:51
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-10-2003 @ 15:44:
't kostte me zelfs totaal geen moeite.

Waarom moet je altijd zo onvriendelijk doen als mensen niet zeggen wat je wilt horen?
Het was niet eens zo onvriendelijk bedoelt, maar ik word gewoon doodmoe van al die nutteloze reacties.
(heb ik het trouwens niet over jou in het bijzonder ofzo )

Ik krijg al genoeg kritiek over schoolkeuzes uit de omgeving, daar zat ik nu dan ook echt niet op te wachten.
Daarbij heb ik zo mijn eigen redenen en als daar nou eens iemand rekening mee zou houden...

+

Ik reageerde dat ik hier geen zin in heb, jij reageert dat mensen nou eenmaal zo reageren...
Dat kan ik zelf ook wel bedenken! Het was niet eens zo serieus bedoelt, niet genoeg om er zo op in te gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 15:57
Verwijderd
Of ze zo nutteloos zijn, weet ik niet. Een heleboel mensen verkijken zich op studies, ik denk dat mensen je daarvoor willen behoeden. Mijn posts zijn iig op zo'n manier bedoeld, echt niet om kritiek te leveren waar dan ook op. En of je het wel of niet doet, dat moet je natuurlijk zelf weten, daar heeft niemand wat over te zeggen.

Bovendien kunnen wij niet weten dat iedereen er commentaar opgeeft, terwijl jij daar wel min of meer van uit lijkt te gaan. Persoonlijk vind ik niet dat het waarschuwen van iemand hetzelfde is als geen rekening met iemand houden, juist niet.

Voor mij is het kennelijk wel serieus genoeg. Vooral omdat het volgens mij niet de eerste keer is dat jij zo reageert.

En als je zelf ook kon bedenken dat mensen nou eenmaal zo reageren: waarom reageer je er dan zo op? Dan zou je het moeten lezen en naast je neer moeten leggen. Je kunt mensen niet veranderen en zeker niet naar je eigen ideeën en wat jij wil. (En das toch wel iets wat een pedagoog/iemand die iets in die richting doet rekening mee moet houden. (Zonder smiley klinkt het zo onvriendelijk.))

Laatst gewijzigd op 10-10-2003 om 16:00.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 16:08
tacidvs
tacidvs is offline
Even recapituleren:

1 Jij vraagt iets.

2 Ik neem de tijd en doe moeite om jouw overigens zeer onnadenkend gestelde vraag te beantwoorden.

3 Je wordt boos en begint te blaten, dankje!

Maar, er is ook nog iets positiefs te melden: Je hebt tenminste wel zelf de goede conclusie getrokken:

Citaat:
Janneke1 schreef op 10-10-2003 @ 15:38:
Hmm ok toch nog wat geleerd, dat ik hier maar niet meer moet posten.
Eind goed, al goed.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2003, 21:28
mirnie
mirnie is offline
Oke dan zal ik ook nog maar even wat zeggen. Ten eerste kun jij een niveau 4 opleiding nooit in 3 jaar afronden! Als je de 4 jarige doet kun je idd in het 2de jaar pabo instromen, maar doe je niveau 3 ben je toch echt te laat voor die regeling! De mensen die dit jaar de 3 jarige SPW gehaald hebben kunnen door naar de Pabo. Je komt dan in het eerste jaar. En voor de overige hbo opleidingen geldt toch echt dat je een mbo opleiding op niveau 4 moet hebben. Dus als je echt onduidelijkheden hebt op dit gebied zou ik eerst maar eens met een studiebegeleider op school gaan praten ofzo, want jouw beeld hiervan klopt dus niet.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-10-2003, 21:45
Verwijderd
Citaat:
mirnie schreef op 10-10-2003 @ 21:28:
Oke dan zal ik ook nog maar even wat zeggen. Ten eerste kun jij een niveau 4 opleiding nooit in 3 jaar afronden! Als je de 4 jarige doet kun je idd in het 2de jaar pabo instromen, maar doe je niveau 3 ben je toch echt te laat voor die regeling! De mensen die dit jaar de 3 jarige SPW gehaald hebben kunnen door naar de Pabo. Je komt dan in het eerste jaar. En voor de overige hbo opleidingen geldt toch echt dat je een mbo opleiding op niveau 4 moet hebben. Dus als je echt onduidelijkheden hebt op dit gebied zou ik eerst maar eens met een studiebegeleider op school gaan praten ofzo, want jouw beeld hiervan klopt dus niet.
Volgens mij is een niveau 4 opleiding lang niet altijd per se 4 jaar.
En voor zo ver ik weet kun je niet in het tweede jaar pabo instromen, de pabo heeft een andere regeling dan de meeste hbo opleidingen. Die in Rotterdam iig.
Ze heeft dus wel een niveau 4 opleiding.

En die discussie heb ik al vaak met haar gevoerd.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 15:56
mirnie
mirnie is offline
Tja maar laat ik er zelf nou ervaring mee hebben dus jij hebt in die discussies toch echt gelijk gehad. Ik heb zelf de SPW gedaan en doe nu de PABO
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 17:44
Janneke1
Avatar van Janneke1
Janneke1 is offline
Nu dat ook nog...
Nou goed, zal er zonder te zeuren uitleg bij geven..
Op de school waar ik nu zit (andere dan vorig jaar) bestaat een opleiding speciaal voor onderwijsassistenten die door willen naar de pabo..
De opleiding is;
spw3 in 2 jaar (extra havo/vwo vakken )
kopjaar spw4 erop in 1 jaar. (extra havo/vwo vakken)
2+1=3
In dat derde jaar wordt je al helemaal klaargestoomd voor de pabo en gaat bijna alles hetzelfde als op de pabo.
Daarbij kan ik in Alkmaar alleen al op 2 pabo's instromen in het 2e jaar. En kun je nagaan, er zijn ook maar 2 pabo's in Alkmaar.

Hier hoef ik mij dus echt niet druk om te maken, ik weet dat dit goed zit. Het ging hier in deze topic volgens mij ook niet om..

En ik heb me netjes ingehouden
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 18:01
ellen16
Avatar van ellen16
ellen16 is offline
Ik weet in elk geval wel dat je een HBO-propedeuse van de PABO MOET hebben wil je toegelaten worden tot Pedagogische Wetenschappen aan de Universiteit. Je zult dus eerst de opleiding die je nu volgt moet afronden (3 jaar, zei je), daarbij een propedeuse van de PABO halen (1 jaar), en daar bij nog Pedadogische Wetenschappen (4 jaar, iets wat ik overigens niet zeker weten). Opgeteld maakt dat 8 jaar, waarvan je er nu 1 hebt afgerond. Je hebt dus nog een lange weg te gaan. Net zoals veel anderen al zeggen, hoop ik voor je dat je tegen de tijd dat je je HBO-propedeuse hebt gehaald nog toegelaten kunt worden tot een Universiteit, want het liefste zouden sommige UNIV's dat gaan verbieden, omdat er erg veel uitvallers zijn onder die studenten. Studenten zijn niet ingesteld op de vaak grote hoeveelheid theorie en haken af.

Ikzelf ben ook van plan naar het HBO (overigens niets opvoedkundigs) te gaan, omdat me de hoeveelheid theorie die je op de UNIV op je bordje krijg niet niks is, vergis je daar niet in.

Ik hoop dat je nu niet kwaad op me bent omdat ik dingen heb gezegd die eigenlijk niet op jou vraag aansluiten.
__________________
My shrink says I have two different personalities. We do not agree with that. Us

Laatst gewijzigd op 11-10-2003 om 19:04.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 18:26
brinta
brinta is offline
Gewoon doorzetten, Janneke! Als echt naar de Uni wilt, kom je er toch wel. Blijf nieuwe mogelijkheden onderzoeken en vraag overal zo veel mogelijk informatie! Niet opgeven, luister zeker niet naar mensen die menen het beter te weten en je ondertussen mogelijkheden onthouden.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 21:45
Verwijderd
Citaat:
mirnie schreef op 11-10-2003 @ 15:56:
Tja maar laat ik er zelf nou ervaring mee hebben dus jij hebt in die discussies toch echt gelijk gehad. Ik heb zelf de SPW gedaan en doe nu de PABO
Ik heb geen spw gedaan, wel pabo. En ik ken mensen die wel spw-pabo hebben gedaan.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2003, 21:52
Verwijderd
Volgens mij begin je gewoon in de eerste, je moet nl je P halen. Maar omdat je bepaalde dingen al hebt gehad, doe je de eerste (en de tweede en volgens mij ook de derde) versnelt. En dan kun je dus een jaar eerder klaar zijn.

Van de site van Inholland:

Citaat:
Doorstroming van mbo naar het hbo

Hogeschool INHOLLAND Alkmaar en het Horizon College werken nauw samen om mbo- en hbo-opleidingen zo goed mogelijk op elkaar af te stemmen. Dit om de doorstroming van mbo’ers naar het hbo zo succesvol mogelijk te laten verlopen. Er is een speciale leerroute ontwikkeld waardoor je als mbo’er met het diploma Onderwijs Assistent niveau 4 de opleiding Leraar Basisonderwijs in drie jaar kunt voltooien.
Als je in kon stromen in het tweede jaar, dan hadden ze geen speciale leerroute nodig. En ik vermoed dat het op de ippabo net zo gaat.

Ik zeg niet dat je onzin praat, voordat je dat weer denkt, maar ik zou het gewoon raar vinden, je moet nl je P halen, voor zo ver ik weet. 't maakt ook niet uit, want je doet het gewoon in 3 jaar, zoals jij zegt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Van het MBO naar Uni
YellowMoonFlash
14 17-03-2012 18:38
Studeren Helpp!!!! Mbo/havo/vwo/uni
abdul272
3 18-01-2012 14:28
Studeren Van MBO tot Universiteit
Ncsc
10 09-03-2011 18:25
Studeren 2x hbo of uni?
Verwijderd
3 13-12-2006 14:24
Algemene schoolzaken Hbo / Uni
Verwijderd
2 07-10-2003 19:11
De Kantine het stel-een-vraag topic
Vogelvrij
493 01-08-2003 16:51


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:34.