Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-01-2014, 14:05
JonaJona
JonaJona is offline
Beste scholieren.com.

Ik hou mijn PWS over kwantumcomputers met als doel ongeveer uit te leggen hoe zo' n computer in grote lijnen werkt. Ik vroeg mij af, wat is goede literatuur op dit gebied? Zijn er boeken of websites/documentaires die nog wel redelijk technisch zijn maar toch ook toegankelijk voor scholieren niveau 5/6 VWO natuurkunde.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Jona
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-01-2014, 20:47
Laura_x_
Laura_x_ is offline
Ik heb er zelf geen kaas van gegeten, maar is er geen docent die jullie hiermee hulp kan bieden? Ik denk zelf dat jullie wel bij technische literatuur uit zullen komen, aangezien het een redelijk onbekend onderwerp is.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 21:59
Rob
Avatar van Rob
Rob is offline
Lekker makkelijk van mijn kant, maar begin eens op wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_computer
Het artikel heeft op het moment van schrijven 71 referenties, dus daar zit vast wel íets tussen wat je kunt gebruiken.

Elementaire teksten over quantum mechanica zouden je wel wat achtergrondinformatie over qubits kunnen geven (zoals de kwantum superpositie, waardoor n qubits in 2^n staten tegelijkertijd kunnen zijn), maar ik weet niet of ze zó elementair zijn dat een scholier 5/6 VWO er wat mee kan.
__________________
Bad spelling and grammar make me [sic].
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:02.