Oud 19-05-2016, 15:07
Verwijderd
Hey ik heb een GS toets morgen maar het probleem is dat ik op dat moment alles vergeet. ik ben al beetje begonnen met leren. Ik haal ook wel hoge cijfers maar ik vergeet het gewoon hebben jullie tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2016, 08:00
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Herhalen, herhalen, herhalen en oefenen. Zo sla je de kennis op in je lange termijn geheugen, i.p.v. alleen in je korte termijn geheugen.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 20-05-2016, 16:03
Verwijderd
oke bedankt
Met citaat reageren
Oud 20-05-2016, 18:07
Tink*
Avatar van Tink*
Tink* is offline
Zorg dat je een goed inzicht heb in oorzaak- en gevolgrelaties.
__________________
Je was een glasblazer met een wolk van diamanten aan zijn mond
Met citaat reageren
Oud 20-05-2016, 21:55
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Begin je altijd zo kort van tevoren met goed leren? Dat maakt het heel stressvol voor jezelf!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2016, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Begin je altijd zo kort van tevoren met goed leren? Dat maakt het heel stressvol voor jezelf!
nee normaal begin ik iets eerder 3-4 dagen van te voren(weet niet of dat genoeg is) alleen ik had het druk deze week
Met citaat reageren
Oud 21-05-2016, 15:46
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
nee normaal begin ik iets eerder 3-4 dagen van te voren(weet niet of dat genoeg is) alleen ik had het druk deze week
Waarschijnlijk ben je al een tijd met het hoofdstuk bezig voor dat je de toets hebt. Zorg dat je al die tijd je huiswerk goed bijhoudt. Als je aandachtig je opdrachten maakt en goed meedoet in de les weet je al een heleboel voor je echt begint met leren.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-05-2016, 15:54
Verwijderd
Oke bedankt!!!

Laatst gewijzigd op 21-05-2016 om 15:55. Reden: was iets vergeten
Met citaat reageren
Oud 11-06-2016, 15:42
Verwijderd
Voor de volgende keer: Geschiedenis bestaat vaak uit grote stukken tekst. Ik moet meestal ongeveer 100 bladzijdes per toets leren. Dit kan je niet letterlijk uit het boek gaan leren, het is gewoon te veel. Het belangrijkste is dat je heel goed tijdens de lessen oplet, voor vakken als Biologie, Geschiedenis, Natuurkunde, Scheikunde, Aardrijkskunde, Maatschappijleer en Economie is dit echt heel belangrijk. Maak aantekeningen en het zal je opvallen dat je nauwelijks meer thuis hoeft te leren.
Verder zal ik altijd een samenvatting en mindmap maken omdat bij geschiedenis alles wel iets met elkaar te maken heeft. Met een mindmap kan je goed de verbanden zien.
Voor een geschiedenistoets worden vaak dingen uit de actualiteit gevraagd. Zorg dus dat je de week voor je toets elke dag even het journaal leest en de rest van de weken gewoon 1 keer per dag op nu.nl of dergelijk kijkt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Hoe moet ik met haar praten?
Dr. TJ
7 06-05-2013 21:10
Liefde & Relatie hoe moet ik het aanpakken ??? hulp gevraagd
casual dreamer
12 30-05-2005 22:58
VWO Eindexamen Grieks..... hoe moet ik het aanpakken???
Calimero1
1 16-05-2005 11:46
Liefde & Relatie hoe moet ik dit mijn ouders vertellen?????
myrtjuh13
28 04-05-2005 13:27
Psychologie Dit is zo vreemd...hoe moet ik ermee omgaan?
Yab-Yum
2 09-05-2003 12:22
Psychologie hoe moet ik nou verder...? ben het ff kwijt denk ik...
Miracle
11 03-09-2002 19:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.