Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2001, 10:39
ducky
ducky is offline
Ik weet niet of hier toevalling ook studenten filosofie zitten. Maar ik heb een paar vraagjes. Ik weet inmiddels dat ik filosofie ga doen, maar nog niet waar, omdat ik het moeilijk vind studies te vergelijken.

Denkt aan dat Leiden geen Ethiek heeft, Tilbug het meest mensgericht is, Utrecht (volgens de open dag) het meest compleet is, en Amsterdam op thema werkt.

Kan iemand mij nog meer van dat soort dingen noemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-11-2001, 11:06
*miekie*
*miekie* is offline
Hai,
Ik heb in de 2e klas(vorige jaar dus) filosofie gehad als extra vak en ik kan het je sterk afraden dat te gaan studeren. Je krijgt er alleen maar buikpijn van als je denkt wie je nou bent.. Trouwens wat kan je daar later mee dan? maargoed jij moet het weten.. -xxx- miekie
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 11:09
ducky
ducky is offline
Citaat:
*miekie* schreef:
Hai,
Ik heb in de 2e klas(vorige jaar dus) filosofie gehad als extra vak en ik kan het je sterk afraden dat te gaan studeren. Je krijgt er alleen maar buikpijn van als je denkt wie je nou bent.. Trouwens wat kan je daar later mee dan? maargoed jij moet het weten.. -xxx- miekie
wees gerust, ik weet waar ik het over heb, ik heb al bijna 3 jaar filosofie op school en vind het echt een heel leuk vak...
Je leert breder denken, het leidt je niet direct op tot een bepaald beroep, het laat heel veel wegen open... En journalestiek is daar eentje van.... en dat lijkt me wel wat

Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 11:39
Onbekende
Avatar van Onbekende
Onbekende is offline
Wij hebben klassieke filosofie als vak erbij en dat volgen we met de eerstejaars filosofie. Ik vond het afschuwelijk... Maar ik zou niet weten wat de verschillen zijn tussen de studies filosofie in Nederland. Ik heb nl maar een vak gehad, in Groningen overigens.
__________________
May the best day of your past be the worst of your future!
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 11:48
ducky
ducky is offline
Citaat:
Onbekende schreef:
Wij hebben klassieke filosofie als vak erbij en dat volgen we met de eerstejaars filosofie. Ik vond het afschuwelijk... Maar ik zou niet weten wat de verschillen zijn tussen de studies filosofie in Nederland. Ik heb nl maar een vak gehad, in Groningen overigens.
Dat is toch over de griekse filosofen, geschiedenis en hun denkwijze bestuderen? Is wel heel nuttig als basis, alles borduurt erop voort...

Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 11:49
Verwijderd
Citaat:
*miekie* schreef:
Hai,
Ik heb in de 2e klas(vorige jaar dus) filosofie gehad als extra vak en ik kan het je sterk afraden dat te gaan studeren. Je krijgt er alleen maar buikpijn van als je denkt wie je nou bent..
Filosofie gaat heus niet alleen over 'jezelf ontdekken' ofzo...ik studeer Rechten en ik heb vorig jaar ook Rechtsfilosofie moeten volgen. Dat heeft niets te maken met zweverige dingen ofzo. Je leert gewoon voor jezelf te bepalen wát nu precies rechtvaardig is (en meer van dat soort dingen)...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2001, 18:34
Nuck
Nuck is offline
Bij mij is de studie filosofie ook nog een optie . Maar ja, als ik dat ga studeren, doe ik dat toch in Groningen dus een erg nuttige bijdrage aan het topic is dit niet .
__________________
As if!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 09:50
ducky
ducky is offline
Citaat:
Nuck schreef:
Bij mij is de studie filosofie ook nog een optie . Maar ja, als ik dat ga studeren, doe ik dat toch in Groningen dus een erg nuttige bijdrage aan het topic is dit niet .

mm, misschien kan je een kleine toelinchting geven waarom Groningen... dichste bij?
of behandelen ze daar bepaalde dingen die jij leuk vindt?

Met citaat reageren
Oud 11-11-2001, 10:06
Verwijderd
geen idee
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 19:14
NN
NN is offline
Volgens mijn filo-docent is de studie filosofie aan de RUG het beste.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2001, 19:22
Allofus
Allofus is offline
Gewoon niet dioen, straks leer je jezelf kennen en dan valt dat vies tegen kom je op straat terecht en gaaat je hele leven kapot door 1 verkeerde keuze in opleiding. Of je gaat in een hutje wonen ergens midden in het bos. Ga je plannen maken om in Amerika bommen te plaatsen ofzo. Ik ken genoeg mensee die dat hebben gehad, zoals ook mijn leraar VielooseVie o.i.d. Er zijn dus al genoeg debielen op deze wereld. Kies maar eens iets gewoons. Anders wordt het wel heel erg.

Een vriend
__________________
lekker, blond grote tieten. Lange benen.
en lol int leven. als je dit leesst ben je gek. Dit is de grotste onzin. lees maar gewoon mijn post, dan begr
Met citaat reageren
Oud 13-11-2001, 16:10
ducky
ducky is offline
Dan vind jij maar dat ik een debiel word. Ik kijk er anders tegen aan. Het is een studie die je breed opleidt en je vanuit verschillende standpunten leert denken. En het komt voor iedereen misschien zweverig over, omdat het bekent staat als een zweverig vak. Toch behandelen we ook concrete dingen op school nu en ik denk dat de studies dat ook doen (heb me er al aardig op georrienteerd). Bazeer je eigen mening niet op die van anderen en bedenk het zelf!
Mij lijkt het heel boeiend en ik denk dat ik helemaal gek word als ik iets gewoons ga doen op kantoor ofzo... denk niet dat ik dat kan... En misschien kom ik wel op kantoor terecht...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 09:51
waaromniet?
waaromniet? is offline
Mjah... heb er serieus over gedacht, en overweeg het nog steeds... heb echter geen idee waar het het beste is... (lekker nuttige bijdrage weer )
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studiekeuze
weetniks
1 24-11-2014 16:01
Levensbeschouwing & Filosofie Het kwaad
arPos
33 07-07-2009 15:14
Studeren kunstmatige intelligentie of twinfo (wi + informatica)
I love stars
9 04-03-2008 12:37
Levensbeschouwing & Filosofie Falsificatie toegepast op bestaan god
Verwijderd
161 01-06-2006 12:22
Beleidszaken [F&L] Waar blijft de filosofie hier?
Ocharme ik
25 30-12-2003 01:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.